CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2011-09-30, 15:08 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-02, 15:54
Posty: 2
Witam serdecznie ostatnio kupilem cz125 niestety nie na chodzie i zabralem sie za jego naprawe. Problem to brak iskry. Stworzylem cewkomodul zgodny ze schematami istniejacymi w internecie i znowu brak iskry. Poprzedni wlasciciel zapewnial mnie ze to wlasnie cewkomodul jest uszkodzony. Zastanawia mnie jedna rzecz jak dotykam przewodow z motoplatu i zaczne krecic silnikiem to wyczuwalny jest impuls elektryczny. Pytanie jest takie czy istnieje jakas mozliwosc diagnostyki motoplatu? i czy ewentualnie jest mozliwosc jego naprawy. Wiem ze istnieja firmy zajmujace sie naprawa motoplatu czy wiecie cos na ich temat. Ewentulnie czy ktos posiada motoplat na sprzedanie? Lub tez caly zaplon. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-30, 20:43 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Miernik ustawiasz na 100V AC kopiesz na 1 kablu masz ok 40-50V na 2gim koło 1-3v motoplat sprawny , mierzysz względem masy.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-03, 07:23 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Bodaj w Katowicach jest firma Digitech, która bardzo dobrze opanowała temat napraw i dorabiania układów zapłonowych jednak trzeba się liczyć ze sporym wydatkiem.

Ja bym się przyjrzał jeszcze raz temu modułowi, który zbudowałeś. Zrób sobie taki układ diagnostyczny z dynama i transformatora aby sprawdzić cze twój moduł działa.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-03, 11:16 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-02, 15:54
Posty: 2
Dzieki za zainteresowanie. Zgodnie z zaleceniami sprawdzilem napiecie i na jednym przewodzie siegalo do 11,4V na drugim do 10,3V. Nie wiem czy to wina multimetru bo do napiecia zmiennego mam tylko dwie skale do 200V i do 600V. Co do firmy Digitech to dzwonilem juz tam kiedys dawno no i mi powiedzieli ze koszt naprawy jednej cewki to 300-400zl koszt naprawy dwoch cewek jest nieoplacalny. Gosciu pytal tez jaki mam cewkomodul jak mu powiedzialem ze samoroba to mnie wysmial i powiedzial ze istnieja rozne motoplaty do cz i dla kazdego powinny byc inne parametry podzespołow. A czy moze ktos z was probowal dobierac sie co motoplatu? Ze schematu wynika ze nie jest to uklad skomplikowany problem tylko jak sie dostac do poszczegolnych elementow, mam mozliwosc przewiniecia cewek tylko nie wiem czy jest sens w ogole to ruszac. Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-03, 13:23 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

ja sie dobieralaem do motoplatu, poniewaz kable ktore wchodza do srodka mialy ogolona izolacje i ledwo wisialy. Obchodzilem sie z tym bardzo delikatnie, ale bardzo trudno jest wytopic lub odbic ten czerwony plastik tak zeby nie uszkodzic bebechow. Zwlaszcza jesli chodzi o kable i drobne elementy typu jakies kondensatory czy co tam siedzi. Problem polega na tym ze wszytko jest polaczone drutami ktore zalane tym czerwonym plastikiem dzialaja jak zbrojenie w budynku :)

Jak cos to mam foto motoplatu rozebranego przez kogos i foto swojego rozebranego motoplatu.

Ale jesli np masz uszkodzone uzwojenie jedenej z cewek to jej przewiniecie bedzie bardzo trudne poniewaz wszystkie 3 cewki sa nawijane na jedna podstawe.

porponuje zakupic cewkomodul lub od kogos pozyczyc.
Awarie motoplatu sa raczej zadkie. Glownie wysiada cewko modul lub po prostu jest brak masy.
Styk miedzy cewko modulem a rama musi byc perfekt, no i tak samo wejscia modulu musza byc czyste i pewne. mozesz tez zrobic dodatkowy kabel masujacy od podstawy cewko modulu do obudowy silnika.
Oczywiscie usterka motoplatu jest mozliwa. Ale warto najpierw dokladnie sprawdzic cewkomodul.

Co do naprawy motoplatu, jesli okaze sie konieczna, to proponuje go wywalic i rozejrzec sie za drugim. Ja kiedys sprzedalem za 100zl sprawny. Co prawda ceny poszly w gore i jest to obecnie koszt 200-300zl, ale wtedy masz niegrzebany sprawny oryginal...no i jest to tez mniejszy koszt.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-03, 18:59 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Wbij na moje forum to Ci pomożemy :) Ci z tego Digitechu to też jacyś mega magicy nie są partaczyć robotę umieją dokładnie :D

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl