CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2008-08-12, 19:11 
Offline
Admin

Rejestracja: 2005-03-21, 11:08
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Szybkim slowem wprowadzenia. Artykul pisze dla tych, ktorzy jeszcze walcza ze swoimi tradycyjnymi zaplonami na mloteczku i kowadelku , jednym slowem przerywaczu, lub tych, którzy po opowiesciach swoich kumpli chca zaoszczedzic sobie tego milego doznania jakim jest ciagle grzebanie w wyeksploatowanych czesciach iskrownika. Teraz troche teorii. Ca³y zestaw , który zaadoptujemy do naszej cezetki, to nic innego jak kilka zalanych hermetycznie cewek z elektronika, wirnik oraz cewka wysokiego napiecia tez zamknieta hermetycznie. Ten zestaw to wlasnie hiszpanski MOTOPLAT. Do naszej 250 zakladamy motoplat od jej mlodszej i mniejszej :) siostry CZ 125 cross typ 511 lub 516.

Obrazek

Mamy juz zakupiony caly zestaw, to przydalo by sie wziasc za montaz. Montaz nie jest wcale skomplikowany, ale musimy wykazac sie lekka wiedza z mechaniki, dobrymi checiami i sprytem :). Pierwsza podstawowa rzecza ktora musimy zrobiæ to flansza dystansowa, ktora bedzie trzymala nasz motoplat przy deklu. Motoplat ustawiamy tak, zeby byl odwrotnie niz w setce, czli plecami na zewnatrz poniewaz nasza cwiartka ma zaplon po prawej, a 516 po lewej. Dlatego tez musimy zastosowac taki zabieg aby oszukac elektronike. Kiedy tokarz robi nam flansze, my mo¿emy wziasc sie za wirnik, na ktorym musimy przeniesc znaki, które w pozniejszym etapie sa potrzebne do ustawienia zaplonu. Wymiary oraz wyglad flanszy na fotkach ponizej, oraz zdjecie zmontowanego motoplatu z do³em

Obrazek Obrazek Obrazek

Pora przeniesc znaki na wirniku. Nasz wirnik sklada sie z 2 magnesow, z ktorych jeden przygotowuje iskre, drugi ja wytwarza. Który jest który nie ma znaczenia. Producent fabrycznie wybija znak (kreske), ktora zgrywamy z kreska na motoplacie, ale o tym pozniej. Naszym zadaniem teraz jest przeniesienie kreski z jednego magnesu na drugi w to samo miejsce. Opisanie tego by tylko zagmatwa³o sprawe, wiec postaralem sie to zilustrowac na zdjeciu poni¿ej:

Obrazek Obrazek

Odebralismy flansze od tokarza, przenieslismy sobie znaczki, Wiec pora brac sie za montaz. Pierwsze, zakladamy wirnik na wal, mo¿emy przed tym dotrzec stozki pasta polerska i odt³uscic, a takze polecam nagrzanie wirnika i zalozenie go na cieplo. Ustawiamy nasz punkt zaplonu czyli 2,5 mm przed GMP, i zostawiamy niech spokojnie czeka :). Nastepnie przykladamy flansze do dekla, punktujemy mniej wiecej na œrodku fasolek (szczelin regulacyjnych), i wiercimy otworki wiertelkiem 5,8 lub 6, po to zeby mozna bylo zrobic gwint M6. Nastepnie przykladamy orientacyjnie motoplat tak zeby kreska na nim wypadala mniej wiecej tam gdzie jest nowo przeniesiona kreska na wirniku. Przykladamy dekiel robimy znaczki gdzie bedziemy wiercic otowory do mocowania motplatu do flanszy, wiercimy robimy gwinty, skrecamy (oczywiscie sprezynowka, lub faliste "sloneczka"), i tu juz na srubke M5.

Obrazek

Teraz kolej na dokladne ustawienie i zakonczenie naszych prac. Zakladamy dekielek z ju¿ zamontowanym motoplatem, przykrecamy do karteru (wa¿ne sa tulejki centrujace w dekielku). Bierzemy zegar, suwmairke czy inny w miare dokladny przyzad do ustawienia zaplonu. Znajdujemy nasze 2.5 mm przed GMP, i zostawiamy wirnik w spokoju. Nastepnie przekrecamy nasz motoplat na regulacji tak aby zgraly sie nam kreski na wirniku (ta kreska ktora sami robilismy) oraz ta z motoplatu. Jesli sie zgraly to skrecamy wszystko do kupy, podlaczamy kable do cewki pod bakiem (bardzo wazne aby miala dobra mase, warto obdrapac farbe), i pora odpalac (nie ma co sie przejmowaæ iskierka jak wlosek taka ma byc). Jezeli wszystko dziala, gaznik przelal paliwo powinna zapalic z max 2 strzalu :)

Obrazek

Podsumowujac postaram sie wymienic glowne wady i zalety takiego zestawu i zabiegu: WADY: trudnosc i cena zdobycia zestawu, praktycznie nie mozliwe kupienie nowego ZALETY: eliminujemy 50% wad motocykla :), nie straszna mu zadna woda, mniejsze odbijanie kopki, lekko podwyzszony zakres obrotów i totalna bezobslugowosc. Zestaw taki mozemy zamontowac takze w 380 lecz zdejmujac ko³o tracimy na momencie, jednak nie odczuwalnie, ale zaslyszalem od doswiadczonych wyjadaczy, ze lepiej zalozyc motoplat z KTM lub starszej huski z kolem zamachowym, lecz w 380 jest bardzo duzo zabawy wiazacej sie ze stoczeniem walu na stozek ko³a badz wirnika.


Autorem artykułu jest LUCAS.

Jeżeli masz w posiadaniu jakiś ciekawy artykuł, wyślij go do nas, poddamy go analizie - jeżeli będzie dobry, na pewno zostanie przez nas opublikowany! poczta@czcross.com


Ostatnio zmieniony 2010-07-02, 18:52 przez jagon, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-24, 20:17 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-05, 15:56
Posty: 66
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Witam!
Czy jeszcze nikt nie zauwazył ze na foto powyzej w artykule nie zgadzaja sie wymiary flanszy? Napisano 112mm srednicy a powinno byc 102mm, to cały centymetr :wink:
własnie jestem w trakcie zakładania motoplatu i zauwazyłem ten bład i flansza niestety musi znowu odwiedzic tokarza i pewnie nie pojezdze do soboty:P No ale tak na przyszłosc uwaga :smile: bo juz chyba pare osob wpadło a po co robic problem nastepnym uzytkownikom czesiek :o
PS. Chyba mam racje co? bo troche mnie dziwi ze przez tyle czasu nikt nie zwrocił na to uwagi :shock:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-24, 23:38 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Powinieneś zanieść tokarzowi dekiel aby spasował flanszę z gniazdem. Flansza musi mieć możliwość obrotu z pewnym oporem. Idealnie dopasuje się to tylko mając możliwość sprawdzenia w praktyce.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-25, 16:00 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-04-16, 14:19
Posty: 203
Lokalizacja: okolice częstochowy
chłopak se wziął wymiary mówi będzie dobrze :mrgreen:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-25, 16:52 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-05, 15:56
Posty: 66
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
no akurat nie miałem problemu z ta flansza dałem razem z deklem do ktorej miała byc przykrecona zeby tokarz sam dopasował tak zeby pasowała i mogła sie obracac i zrobił na miejscu wiec po sprawie :wink: tylko czemu odrazu nie było mozna sprostowac:P


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-06-10, 07:25 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2005-03-21, 22:29
Posty: 604
Lokalizacja: olsztyn
kazio pisze:
chłopak se wziął wymiary mówi będzie dobrze :mrgreen:


chłopaki to prostują gwoźdźie u szewca

U mnie flansza miała akurat taki wymiar, a czemu ma 112 a nie 102 czy 105 to sie nie zastanawiałem jak ją toczyłem, wyszło tyle to wyszło

pozdrawiam

_________________
Małe Szare z Czarną Górą
CZ cross - One name. One legend
http://www.bikepics.com/members/luCZas
http://www.youtube.com/user/luc01as


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-11-23, 17:35 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-25, 11:13
Posty: 135
Lokalizacja: Łąki Kozielskie
Co się stało z fotkami z tego artykułu??

_________________
CZ 250/513 Cross

http://www.bikepics.com/members/rafalsl/88250cross/


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-11-24, 13:02 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Spróbuję je powklejać. Gdzieś powinienem je mieć.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-11-24, 13:13 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-25, 11:13
Posty: 135
Lokalizacja: Łąki Kozielskie
Będę bardzo wdzięczny :wink:

_________________
CZ 250/513 Cross



http://www.bikepics.com/members/rafalsl/88250cross/


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-11-24, 16:43 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Są zdjęcia.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-23, 18:32 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2011-01-11, 18:50
Posty: 45
mam pytanko jak przenieść te znaki na magnecie aby było idealnie przeniesione odmierzyć od magneta ileś tak mm czy jak


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-24, 18:36 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
ustawić zapłon i zrobić znak


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-24, 20:30 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Co to jest magneto? Symetrycznie względem krótszego magnesu lub lepiej przy pomocy lampy stroboskopowej.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-25, 20:38 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2011-01-11, 18:50
Posty: 45
napisze w tym temacie żeby nie zakładać nowego :p . zamówiłem ten moduł na allegro http://allegro.pl/cz-cross-modul-zamien ... 29759.html . i gościu mówi że ma być do niego cewka 12 v , a ja mam tylko w domu nową cewkę butelkową 6 v . i cewkę od malucha z dwoma wyjściami na przewód wn 12 V która będzie lepsza ? i czy wogule bedzie chodził na którejś z tych czy lepiej kupić nową cewke 12 v


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-26, 22:19 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Na tej od malucha i tej 6 powinno chodzić. 50 zł za "TO" (brak obudowy itd koszt elementów 8zł) to jest mega zdzierstwo.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl