CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2008-08-12, 18:57 
Offline
Admin

Rejestracja: 2005-03-21, 11:08
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Dzis postanowilem zrobic zdjecia przy pracy nad rozebraniem amortyzatorow starego typu. Zasada dzialania tych amorow jest bardzo prosta. Duze olejowe tloczysko bez zadnych sprezyn i innych bajerow, po prostu cisnienie robi swoje.

Oto ten amorek i na drugiej fotce zamontowany już zaworek

Obrazek Obrazek

Teraz postaram sie przedstawic jak rozebrac amorek na czesci pierwsze, w celu wymiany oleju i simmeringow. Najlepiej umocowac amorek w imadle (tylko nie scisnac za mocno bo to zeby nie zgniesc). To juz mamy umocowany amor w imadle mozemy sie brac za rozbieranie. Pierwsza sprawa jest odkrecenie dolnej czesci, najlepiej przesadzic srubokret przez simmerblock i odkrecac.


Autorem artykułu jest LUCAS.

Jeżeli masz w posiadaniu jakiś ciekawy artykuł, wyślij go do nas, poddamy go analizie - jeżeli będzie dobry, na pewno zostanie przez nas opublikowany! poczta@czcross.com

Obrazek

Jesli już odkrecilismy to wysowamy tloczysko w gore i zabieramy sie za odkrecanie komory w ktorej tloczy sie olej Ciezko jest ruszyc gwint poniewaz fabrycznie jest punktowany zeby sie nie odkrecil samoczynnie, ale jak juz sie ruszy, idzie palcami.

Obrazek Obrazek

Po wykreceniu nakretki podnosimy tloczysko w gore i wyjmujemy calkowicie. Dolna czesc, wydaje sie luzna ale tak ma byc, poniewaz ten luz pelni role zaworu tloczacego olej. Po zdjeciu tloczyska wylewamy stary olej.

Obrazek

Wylalismy juz olej, to wyciagamy "golen" w gore. W goleni znajduje sie 99% oleju ktory pracuje w amortyzatorze. Oleju ma byc 190ccm, a cisnienie ma wynosic 3 at.

Obrazek

Pozostalo nam tylko zdemontowac simmeringi. To zaczynamy po kolei. Zdejmujemy ochronny gumowy zgarniacz (fot.1), pod nim znajduje się sprezynowy pierscien zabezpieczajacy (fot.2) jak jest brudno, to ciezko go wypatrzyc. Pierscien dociska blaszke (sloneczko), ktora nie pozwala wysunac sie simmeringom. Na koniec ostatni element simmeringi 2 sztuki o rozmiarze (napisze niedlugo bo zapomnialem). Tym sposobem skonczylismy remont naszych amorkow, teraz tylko wsadzic nowe simery, wlac swiezy olej, skrecic i cieszyc sie jazda i nie bijacym po kregoslupie siodlem przy kazdej nierownosci

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


Autorem artykułu jest LUCAS.

Jeżeli masz w posiadaniu jakiś ciekawy artykuł, wyślij go do nas, poddamy go analizie - jeżeli będzie dobry, na pewno zostanie przez nas opublikowany! poczta@czcross.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl