CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2008-08-07, 16:42 
Offline
Admin

Rejestracja: 2005-03-21, 11:08
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Przynajmniej raz na sezon wypadaloby zajrzec do tego ustrojstwa, zeby podkrecic, przeczyscic i podmuchac tu i owdzie. Sam na pewno nie wiem wszystkiego, ale tym co potrafie zrobic chetnie podziele sie z innymi.

Obrazek

Po umyciu gaznika z zewnatrz rozkladamy go na czesci pierwsze. Jezeli gaznik nie upadl nikomu do blota to wystarczy usunac wieksze osady i przedmuchac sprezonym powietrzem. Dysze czyscimy sprezonym powietrzem i ewentualnie wlosem lub cienka zylka. Zdecydowanie odradzam uzywanie drutow, gwozdzi itp. gdyz grozi to rozkalibrowaniem dyszy, i nastepnie koniecznoscia ich wymiany. Oczywiscie najlepiej jest czyscic gaznik preparatami do tego przeznaczonymi, ale niestety nie kazdy ma kase i chec wydawania na to ostatnich pieniedzy.

Obrazek

Takie brzydkie osady pozostaja po benzynie w komorze plywakowej, czasami bywa tam naprawde grubo :-) , wiec korzystajac z tego, ze mamy rozebrany gaznik warto to wszystko usunac.

Obrazek

Kiedy wszystko jest juz czyste przystepujemy do skladania wszystkiego do kupy. Wypadaloby nie zamienic przypadkowo dysz (chyba raczej sie nie da, ale moze ktos sie uprze). Od razu mozna sprawdzic szczelnosc zaworu iglicowego, a wykonujemy to nastepujaco:

- podlaczamy przewod paliwowy do gaznika i trzymamy go w pozycji pionowej
- otwieramy doplyw paliwa-paliwo powinno cieknac przez zaworek (zazwyczaj nam na rece)
- naciskamy na blaszke ktora za posrednictwem kulki zamyka zawor i w tym momencie paliwo powinno przestac ciec. Jezeli tak sie nie stalo tz. ze mamy nieszczelny zawor co wrozy nam klopoty w eksploatacji. Najprosciej jest wymienic, ale inwencja tworcza nie zna granic wiec pewnie daje sie jakos naprawic.

Obrazek Obrazek

Serwisowka nie okresla wysokosci poziomu paliwa wiec ja ustawiam wedlug schematu: przy zamknietym zaworze iglicowym plaszczyzna plywaka jest rownolegla do plaszczyzny korpusu gaznika.

Obrazek

Taki oto obrazek jest w serwisowce odnosnie ustawiania iglicy. Ja do tej pory mialem 1 lub 2 otwor od gory ale zamierzam z tym jescze poprobowac takze niech kazdy dopasuje pod siebie. Fakt jest taki ze:
- iglica do gory-bogatsza mieszanka (albo wiecej paliwa-nie jestem pewien)
- iglica w dol - miszanka ubozsza.

Obrazek

Na koniec pozostaje jeszcze regulacja tymi dwiema srubkami. Odbywa sie to juz na zalozonym gazniku. Srube regulacji skladu mieszanki wykrecamy wstepnie o 1,5 obrotu. Odpalamy motocykl (regulujemy na cieplym silniku) sruba biegu jalowego krecimy tak zeby silnik mial jak najmniejsze obroty, ale nie gasl i pracowal plynnie. nastepnie sruba regulacji mieszanki krecimy delikatnie obserwujac jak sie zminiaja obroty silnika i dazymy do tego zeby krecil sie jak najszybciej. Kiedy to osiagniemy to ponownie zmniejszamy obroty sruba biegu jalowego do takich jakie chcemy ustawic. Wedlug teorii powinno sie kilkakrotnie wykonac naprzemienne krecenie srubami ,jednak praktyka wskazuje ze raz w zupelnosci wystarcza, bo kolejne regulacje daja juz tak minimalna zmiane obrotow silnika ze jest to w ogole ciezkie do namierzenia.


Autorem artykułu jest MADRIDER.

Jeżeli masz w posiadaniu jakiś ciekawy artykuł, wyślij go do nas, poddamy go analizie - jeżeli będzie dobry, na pewno zostanie przez nas opublikowany! poczta@czcross.com


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-10, 18:34 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2008-10-05, 06:24
Posty: 70
Witam.Mam takie pytanie moze glupie.Jak zmienic poziom paliwa w komorze plywakowej na wiekszy lub mniejszy?


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-11, 12:52 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
musiałbyś wygiąc tą blaszke przy samych pływakach żeby pływaki nie były równoległe spodem wtedy jak np odegniesz pływaki w dól to obniżysz minimalnie poziom podwyżyszyć będzie cięzej bo z schematu wynika że nie da sie odgiąc pływaków w góre przy samej blaszce bo by nie domykało zaworu iglicowego

a można wiedzieć po co ci to ?? zalewa sie czy ma za mało wachy ??


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-11, 18:26 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2008-10-05, 06:24
Posty: 70
Strasznie duzo pali i sadze ze wycieka przez plywak paliwo bo jest za wysoki poziom paliwa.Co sadzisz na ten temat?


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-15, 17:56 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
ile konkretnie na godzine ?? kozy dużo palą, psują sie, i w cale nie są tanie w utrzymaniu i to w skrócie opis cz cross :D

a świeca jaka ?? choć w kozie świeca jest mało miarodajnym wskaźnikiem dawki bo jak sie nie odkręca to zawsze będzie czarna choćby na zakręconyum kraniku jeździć :D

jeśli nie wylewa ci sie paliwo z gaźnika to raczej poziom jest ok.....


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-16, 14:52 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2008-10-05, 06:24
Posty: 70
Swieca jest cala ruba bo mam nowy szlif i nowy tlok.A przez godzine dotarcia spalila 5l a nie dawalem w pi...


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-16, 21:48 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Ruba znaczy ruda? Kawa z mlekiem? Jeśli tak to dobrze. 5 litrów w godzinę to normalne spalanie. Mniej nie będzie. Jaki masz motocykl?

_________________
500


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-16, 22:25 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-02-04, 20:00
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
Od czego jest ten czarny patyczek co jest na zdjęciu rozłożonego gaźnika ?? Gdzie to ma swoje miejsce ?? Albo jestem ślepy, albo w serwisówce na rysunku pominięto tą część.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-17, 00:57 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Zatapiacz

_________________
500


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-17, 14:54 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2008-10-05, 06:24
Posty: 70
Mam cz 125 ja wiem ze 5l to norma ale na dotarciu to duzo.Ja nie jechalem na maxa!


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-17, 21:21 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
na dotarciu może palić więcej niż normalnie bo masz większe opory przesuwu tłoka(stąd nazwa dotarcie bo wskutek tarcia spasowuje sie układ cylinder/pierścienie/tłok ) to chyba logiczne ?? to że odkręcasz do 1/2 czy 1/8 nic nie znaczy

dotrzyj ją niech sie silnik ułoży i zobaczymy wtedy...


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-18, 18:45 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-02-04, 20:00
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
A czy normalne jest że zatapiacz wyskakuje po przekręceniu gaźnika do góry komorą pływakową ?? Przecież to na torze musi wylecieć. To jest taki patent, że zatapiasz pływak, odpalasz, a zatapiacz chowasz do kieszeni ?? A co z otworem ?? Wiadomo w jakich warunkach pracują motocykle crossowe.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-18, 22:11 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
w 250 to nie wypada nawet jak rzucisz gaźnikiem i w 125 powinno chyba być tak samo :D


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-18, 23:20 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
bing17 pisze:
A czy normalne jest że zatapiacz wyskakuje po przekręceniu gaźnika do góry komorą pływakową ?

Nie żartuj!

_________________
500


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-24, 19:55 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-02-04, 20:00
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
A czy ten zatapiacz ma jakąś swoją zapinkę ?? Wskazuje na to wycięcie na nim.


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl