CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2012-09-03, 19:29 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
Poskładanie wszystkiego na oryginalnych częściach o ile da się dostać wszystko w dobrym stanie, piaskowanie, nowy lakier (chciałbym pomalować ją w takie mało oklepane kolory, ale bez przesady chciałbym, żeby wyglądało to ładnie, jedynie w kolorze błotników raczej wyboru nie ma, plastiku nie chcę malować ). Ma cieszyć oku i ucho i być jak najbliższa oryginałowi... tak byście ją rozpoznali kiedyś, że to tsc ją robił :)


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-03, 19:34 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
No to 2 tys. to jest bardzo skromny budżet. Części do CZ do tanich nie należą.
Np.
Tuleja 200, tłok kompletny ponad 200, korbowód 200, łozyska wału 80, wałek startera 140, starter około 150, szlif cylindra 50, zapłon ze 400 (motoplat)

Razem już masz jakieś 1400. A to sam silnik jak na razie. Tak więc zastanów się dobrze.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-03, 19:56 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
Zastanawiałem się zanim kupiłem silnik, :cool: narazie mam 2tys. i czas do maja 2013. Garaż ocieplany więc powoli bez pośpiechu to ogarnę, w międzyczasie wpadnie jeszcze trochę gotówki (od końca września znów będę robić projekty w AutoCadzie) więc jakiś czarnych scenariuszy nie przewiduję :) Jedyne co mnie martwi to, że cena tego motoru w chwili jak go skończę nie pokryje kosztów jego remontu... ale wszystko co stare jest w końcu coraz rzadsze i droższe :)


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-03, 21:28 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Koszt renowacji nigdy się nie zwróci po roku. Po za tym 516 nie jest wcale jakimś "białym krukiem"


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-04, 13:13 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
tego akurat nie musisz mi mówić :) Remontując silnik w WSK 125 na oryginalnych częściach bez kompromisów cenowych poszło prawie 900zł, a kto tyle da...


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-05, 10:06 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
nie wiem czy aktualne.
http://tablica.pl/oferta/rama-do-crossa-IDXEy1.html#

ale nawet sie opyla.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-10, 19:41 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
Pisałem do kolesia zero odpowiedzi - Jeśli po 20 będzie aktualne to się wybiorę :) Sorry, że dopiero teraz odpisuję, ale cały weekend byłem w trasie potem wesele no i sam się będę żenić za 2 lata, bo pewna Kobieta zgodziła się być moją żoną :) także fundusze zostaną trochę ograniczone, ale wiosną moto musi jechać :)


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-10, 21:56 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
to lepiej drygnij do niego.
numer jest.
607731114

ja kiedys z nim rozmawialem bo chcialem blotnik tylny odkupic.
Niestety nie chcial na czesci sprzedac.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-18, 19:12 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
Panowie miałem dość poważny wypadek samochodem, który nie jest mój (pożyczony) i będę potrzebował gotówki więc silnik idzie na części - temat do zamknięcia, może w przyszłym roku jakąś CZ sobie sprawię...

[ Dodano: 2013-02-25, 20:36 ]
witam po dłuższej przerwie i zapraszam do lektury, część użytkowników mniej więcej w temacie na bieżąco :)

Jak napisałem powyżej silnik został sprzedany na części i choć dostałem za niego sporo więcej niż zapłaciłem to do dzisiaj mi szkoda, bo taka okazja raczej się nie trafi, a od tego czasu wciąż myślę o tym żeby mieć taką CZ kompletną itd. Jedną z osób, która kupiła ode mnie części skrzyni jest pewien teraz już mój kolega mieszkający ok. 20 km ode mnie. Z rozmowy z nim dowiedziałem się paru rzeczy, które mnie od razu zaciekawiły i w tym temacie będę opisywał jak rozwijają się kolejne wątki. Może je jakoś ponumeruję:
1. Kumpel ma dwie CZ 250 i 125
2. Kupił je od byłego zawodnika żużlowego, który miał 8 CZ kupionych od jakiegoś klubu, ale złamał kręgosłup więc sprzedał motocykle - znajomy kupił dwa.
3. W najbliższej okolicy mieszka były zawodnik, dziś już starszy Pan, który posiada części do CZ, ale mało kto o tym wie - cylinder do 250 za 200 zł oddał nominał, bo kumpel tak kupił.


Wszystko to mnie oczywiście zaciekawiło i kiedy tylko miałem czas starałem się dotrzeć do w/w osób licząc, że może uda mi się kupić w okolicy moją przyszłą CZ.

Aktualnie wiem więcej o motorach znajomego (poniżej fotki ćwiary) : 516 silnik w rozsypce stąd kupował części, malowany na czarno, bez kopki więc zapewne od karta (dorobione mocowanie modułu do lewego dekla) , rama tak smarkana, że szkoda patrzeć, lagi przód oryginał, tył nie wiem od czego, oprócz baku jest wszystko tzn. airbox, siedzenie, dyfuzor jak nowy i praktycznie każda inna część w stanie lux. ten motor jest w kartonach więc nie mam zdjęć niczego - silnik widziałem osobiście, a reszta jak mówię popakowana.

Ćwiara- silnik na 1 szlifie, w malowaniu jak widać, błotniki są z metalu ! , nie wiem czy przód jest oryginalny , ogólnie silnik w stanie zewnętrznym bdb, bak lezy w pokoju w mieszkaniu, siedzenie rozprute, końcówka tłumika inna, dyfuzor spaw na spawie, tylne amortyzatory chyba oryginalne... zresztą po to są zdjęcia, żebyście napisali co tam nie tak itd.


Co do byłego zawodnika, to też już starszy Pan i nie dziwie sie, że nie jest skory do rozmów o motorach które mu zdrowie zabrały, ale postara załatwić się mi kontakt do osób które kupił reszte motorów, skąd on je ma nie powiedział i tak samo o częsciach jakiś - może jak znajomy z nim pogada, bo go dłużej zna to cos wiecej sie dowiem.

Mieszkający niedaleko Pan, był bardziej skory do rozmów i powiedział, że ma jeszcze w szopie jakieś części, ale nie pamięta co, w momencie kiedy miałem przyjechać co to jest to złapał grypę i szpital. Umówiony z nim jestem na ten tydzień więc napisze co jest - w każdym razie jak tanio to biorę wszystko i ewentualnie tutaj sprzedam :)

A aktualnie szukam ramy kompletnej licząc, że znów jakiś tani silnik się trafi :) Śnieg się topi wiosna idzie więc wiecie jak to jest :) Mam inne motory, ale CZ nie daje mi spokoju:P

Obrazek Obrazek Obrazek
Galerie Allegro - darmowy hosting zdjęć


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2013-02-25, 22:51 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Dobrze by było gdybyś zdobył dobry kontakt na części do CZ :cool:

W tej 513 z tego co widzę to sprawa ma się tak
- rama kombinowana , ucięte mocowanie błotnika z tyłu (ta poprzeczka półokrągła) i wstawiona jakaś blacha
-amory tył powinny mieć wężyki i zbiorniczki a gość z tego co widzę to wyrzucił te części i wstawił wentyle, chyba nie wiedział na jakiej zasadzie działają :mrgreen:
-lagi przód inne
-modzony dyfuzor
szprychy i piasty trochę przypałowo pomalowane ale to szczegół :D.
Co do metalowych błotników to pierwszy raz słyszę ale kolega Szubert może rozwinie temat :wink:

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2013-02-26, 18:13 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
No te lagi mi nie pasowały od początku, może to od jakiejś MZ lub innej CZ nie crossowej. Inne sprawy ogarniam więc jak coś będzie dam tu znać


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2013-02-27, 17:09 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

niezly asortyment..!
co do blotnikow to nigdy nie slyszalem o takich...ale na pewno chetnie bym je kupil.
w razie wpadna Ci w rece to daj znac :) :)

ta 250 co jest na foto to nie jest 513 na 100%

silnik ma od 980 i pochodnych.
w 980 wydech ma ukosne wyjscie z cylindra.
w 980 z wydechem prowadzonym gora jest dyfuzor innego ksztaltu niz w 513 pomijajac sam krociec. ( na foto wyglada ze to jest wlasnie taki wydech tylko kolor jakis dziwny, to chrom ?)
mozliwe ze ma 5 biegow.
co do ramy to moze byc org o ile spawy sa ladne itd.
miedzy modelami 980 / 513 byly jakies takie fabryczne kombinacje alpejskie.

podejrzewam ze ta cz'yza jest wlasnie taka kombinacja.

oprocz silnika, do takiej refleksji skladnia rowniez fakt, ze zawias z przodu pochodzi od cz z lat 70/80 ( ostanio na allegro za ponad 500zl poszedl).
tzn zdjecia jest marne i nie mam na 100% pewnosci, ale widac charakterystyczne mocowanie oski przedniego kola, wiec na 99% to jest wlasnie to.

no i dalej, siedzenie z poszyciem typu " fartuch ochronny" na puszke filtr.
no i jeszcze wlasnie puszka filtra starego typu.

dodatkowo wahacz podgiety z tylu i napinacz lancucha starego tyou - na srubki a nie na połksiężyce jak w pozniejszych furach.

amory sa nie od tego modelu. powinny byc pneumanty, bez sprezyn.

wiec chyba to jest ciekawy egzemplarz a nie wydumka.
rocznik 1970-1980 blizej lat 1980.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2013-02-27, 20:38 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Ten żółty błotnik ze zdjęcia jest blaszany? Wydaje mi się że w pierwszych wersjach CZ 980 tylny błotnik był blaszany ale nie miał on nic wspólnego z takim kształtem. To były głębokie błotniki starego typu:
https://www.google.pl/search?q=cz+250+9 ... B500%3B375

_________________
500


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2013-02-27, 22:51 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
Dzięki za odpowiedzi i podpowiedzi odnoście modelu i braków różnych elementów. Sorry za jakość zdjęć, ale garaż ciasny oświetlenie słabe itd. Na wiosne jestem umówiony na jazdę jego maszynami więc wtedy na pewno pofocę więcej i czymś lepszym niż telefonem.

Wojtek -> na zdjęciu jest jeden błotnik i jest on wytłaczany z metalu, ale jaki to ciężko powiedzieć, przedni również jest metalowy tyle, że zdemontowany leży gdzie indziej (z tego po pamiętam przedni na pewno ma logo CZ).


co do zdjęcia z linku - zawias przód by się zgadzał no i siedzenie. Tak jak pisze Szubert jest to pewnie taka wersja 980 po lifcie, ale jeszcze nie 513.

A czy coś od niego wpadnie mi w ręce to wątpię, bo sprzedawać nie chce, a szuka 380 żeby mieć rodzinę w komplecie:)

Temat części od byłych zawodników w toku - oby coś było gotówka uszykowana więc tylko czekam na cynk.

[ Dodano: 2013-04-19, 21:04 ]
Temat aktualnie do zamknięcia - problemy z autem (pompa w dieslu ) skutecznie uniemożliwiły mi dopięcie tego co zamierzałem... Jedyne co załatwiłem to byłem u tego dziadziusia co mieszka bliżej i miał jakieś części, ale do zwykłej CZ 175 w sumie nic ciekawego...

TEMAT NA RAZIE DO ZAMKNIĘCIA


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2013-04-19, 22:04 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
a co z cz'ta 250 z metalowym blotnikiem ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl