CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2012-08-31, 15:01 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
Całkiem niedawno udało mi się kupić silnik CZ 516 za 350 zł i tak wylądowałem na tym forum z zamiarem złożenia całego motoru. Aktualnie silnik jest rozpołowiony, ale jeździł do samego końca zanim go kupiłem - niestety bez zapłonu ale gaźnik mam. Wieczorem postaram się dodać zdjęcia i pokażę jego stan. Wał i cylinder są w dobrym stanie, nie ma luzów, ani progu i rys. Skrzynia wymaga zdystansowania i wymiany jednego trybu - wyrwane 2 zęby (poprzedni właściciel mówił, że wypada 2 bieg) - ogólnie stan super nie widać zużycia. Tłok ponoć jest od innej CZ(2 pierscienie) , tarcze sprzęgła wydają mi się w porządku (grubość 3,5 mm minimum, bo zmierzyłem). Do wymiany dekielek od strony zębatki zdawczej, tłok oraz wałek startera i kopniakiem(zespawane). Zresztą obejrzycie zdjęcia i powiecie mi co i jak. To moja pierwsza CZ więc czekam na rady i opinie. Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-08-31, 18:42 ]
Zdjęcia już są dostępne pod adresem:

http://imageshack.us/g/834/31082012183.jpg/

W silniku nie ma żadnego zerwanego gwintu :)


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-08-31, 20:30 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Tłok to normalna mz :) ale dziwne że ktoś wpierdzielił 2 pierścienie bo zwykle na takim diwajsie ludzie jeździli z górnym pierścieniem. Ogólne to fuxiarz jesteś panie że za tyle wyrwałeś :cool: Tarcze wyglądają świetnie , tą pokrywę od sprzęgła jakoś ładnie papierem podjedziesz i nie będzie widać spawów albo kątówką a później papierem. Jedynie do wymiany ta od strony nóżki biegów :???: No jakby się uparł to wałki też aczkolwiek ten od biegów nie jest zły ale przewiercony i ten od kickstartera pospawany ale ta druga część wieloklinu nie wygląda na ostatnią więc w ostateczności .... wymiana. :wink: . Ładna wsk :wink:

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-08-31, 20:41 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
A który możecie napisać mi zębatkę jakiego biegu mam do wymiany ? Z tego co pamiętam jest to 3 zębatka od lewej strony na wałku zdawczym.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-08-31, 21:33 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
siemano

to jest akurat 5 do wymiany.
Na zebatce z boku masz wybity numer.
Po demontazu zebatki zglos sie do impolu albo finiplexa z numerem tej zebatki.
Poratuja Cie na bank.

Silnik troche zgruzowany.
Jakies rzezby typu tlok od Myzy, rzezby z walkami o biegow i kopniaka, posiekana glowcia, dekielek od mistrza rzezby Michala Aniola, brak zaplonu....
i brak zaplonu bedzie najbradziej bolesny...bo motoplat Vape Pal PVL sa strasznie drogie.
Warto zainteresowac sie zaplonem od am6 z kolem zamachowym. Tani i nowy i nie trzeba duzo sie meczyc w zainstalowaniem go.

Skladaj Cz'ete na oryginal, a nie jakis przeszczep.
pozdrawiam

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-01, 15:16 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
szubert1985 pisze:


Po demontazu zebatki zglos sie do impolu albo finiplexa z numerem tej zebatki.


Rozumiem, że impol to firma ze strony jawaczesci.pl a finiplex to login z Allegro ? kogo bardziej polecacie, bo zamawiałbym tłok ze sworzniem, łożyskiem i pierścieniem, głowicę, zębatkę 5 biegu oraz ten dekielek.

szubert1985 pisze:
Silnik troche zgruzowany.
Jakies rzezby typu tlok od Myzy, rzezby z walkami o biegow i kopniaka, posiekana glowcia, dekielek od mistrza rzezby Michala Aniola

No masz rację, ale stan w środku jest dużo lepszy i to chyba jest najważniejsze :) Nie widać tego na zdjęciach, ale w środku jest troche rdzy na skrzyni stąd sądzę, że silnik troche musiał stać - taki sam nalot miałem w silniku mińska, który stał 10 lat.

szubert1985 pisze:
i brak zaplonu bedzie najbradziej bolesny...bo motoplat Vape Pal PVL sa strasznie drogie.
Warto zainteresowac sie zaplonem od am6 z kolem zamachowym. Tani i nowy i nie trzeba duzo sie meczyc w zainstalowaniem go


Moglibyście podać cenę ile motoplat by kosztował, na allegro widziałem za 700... Z tym zapłonem od am6 co konkretnie trzeba zrobić, ktoś na forum ma taki założony ? Bo cenowo to wiem, że drogo nie wyjdzie. Ale wolałbym mieć oryginalny wstawiony :)

szubert1985 pisze:
Skladaj Cz'ete na oryginal, a nie jakis przeszczep.
pozdrawiam


Wiadomo, że tak będzie dopiero na wiosnę chce wyjechać z garażu więc spieszyć się nie będę, a jak ludzie z toru ją zobaczą to zrozumieją ze 30 letnia CZ tez potrafi jeździć :) chociaż na tor jest KX, a ją bede tylko po lasach jeździć dla relaksu :)


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-01, 16:29 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Tym się nie da jeździć po lesie i nie da się jeździć dla relaksu. Na razie tego nie zrozumiesz, ale jak pierwszy raz puścisz klamkę sprzęgła to będziesz wiedział o co chodzi.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-01, 17:09 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
To w takim razie gdzie polecasz używanie CZ ? chce ją raz w tygodniu w niedzielę odpalać i pojeździć z godzinę dwie.


Zmierzyłem cylinder ale narazie tylko suwmiarką, bo średnicówka jest pożyczona, będzie w poniedziałek. Wyszło 56,91 mm na górze, planuję i tak robić szlif na następny nadwymiar, albo nawet na dwa do przodu dla pewności - ten tłok z MZ coś mi nie daje spokoju

jakbyście mogli podajcie jaki będzie kolejny szlif, bo narazie nie mogę ogarnąć tej serwisówki i tej tabeli....


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-01, 21:20 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
tlokow do cz 516 jest w sumie 10 szlifow.
Tzn N....az do 9 szlifu.

Tylko ze N jest ciezko dostac i tak samo 7,8,9 to mroczne legedny.
Akurat ja mam tlok na 6 i 9 szlif wiec potwierdzam ze bylo 9szlifow + N = 10 szlifow.

Szlif jest co 0,25mm. Selekcja co 0,01mm ale skoro ciezkodostac tlok to olac selekcje. Zreszta i tak szlif robi sie pod wymiar tloka.
N jest tlokiem podwymiarowym czyli 54,75mm.
1 szlif ma 55mm.

Czyli Ty musisz kupic nowa tuleje albo caly cylinder od kogos, bo 56,91mm jak dobrze licze, to juz kwalfikuje sie na 9 szlif czyli 57mm....a takiego tloka nie dostaniesz.

Nie wkladaj przypadkiem tloka od Mz a szczegolenie z 2 pierscieniami.
Moment obr. wzrosnie, ale korba sie zaraz wysypie. Co wieciej nie radze wkladac sworzni i lozysk sworznia od mz. Rozpadna sie po silniku i narobia szkod.

Motoplat to cena ok 300zl. Wiecej to jakis zart. I za 300zl mozna czasem kupic caly komplet ale trzeba polwac na allegro.

Ten zaplon am6 mial kolega na forum. Zdaje sie ze kam2136. Poszukaj w postach.
Wiem ze te zaplony maja rozne podstawy. Jesli kupisz ten z tzw. "fasolkami" to jesli dobrze pamietam w ogole nie trzeba go przerabiac. Tylko przykrecasz i jazda. Co wazne ma wyjkscie na swiatla i w razie co cewko moduly sa tanie.

Tak jest. Impol to jawaczesci. Oni maja tez inne strony. ogolnie dzwon do p. Ruszczyka 601 678 199. Drozej niz u konkurencji ale za 100%.

Finiplex czyli OTZ z allegro 534 880 870 taniej, ale kiedys roznie bywalo. Teraz ma coraz lepsze opinnie.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-01, 21:28 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
thesecondcue pisze:
To w takim razie gdzie polecasz używanie CZ ? chce ją raz w tygodniu w niedzielę odpalać i pojeździć z godzinę dwie.


Moim zdaniem tylko las. Nigdy nie jeździłem CZ 125 ale moja 380 jest tak toporna że jazda na torze to męczarnia. Niezbyt trudny teren to najlepsze środowisko do amatorskiej jazdy na CZ cross.

_________________
500


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-01, 22:02 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
Dzięki wielkie za numery i informacje :)

Z tym cylindrem trochę mnie podłamaliście ma jednak cichą nadzieję, że to wina elektronicznej suwmiarki za 15 zł, która co udowodniłem znajomemu, pokazuje różnie w różnych temperaturach i ogólnie plus minus 0,2 mm trzeba mieć tolerancji. Dokładnie pomierzę średnicówką, bo mam drugą suwmiarkę zwykłą, ale niestety nie posiada tych elementów do pomiarów wewnętrznych, ale to jak pisałem w poniedziałek (tylko tuleja sie bardziej wyrabia w okolicach wydechu, a tam nie mierzyłem) .

Tłok z racji, że się nie spieszy kupie oryginał i dam do szlifu do sprawdzonego zakładu. Na tłoku z MZ koles jezdził miesiac, a korba jak nowa, minimalny luz na boki,a góra-dół zero.

Jak mówisz, że 300 zł za Motoplat to nie jest źle :) bo zapłon od AM6 to 150 zł

Z częściami będę jutro dzwonić, rybak dał mi też namiar na ramę :) Bo dostałem oferte gołe ramy po 160zł- kazda spawana mniej lub więcej, a tam mówi, że 500 bedzie ze w miarę kompletną.

2000 zł oby mi starczyło na wszystko żeby było na cacy :mrgreen:


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-02, 13:04 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Kolega ma ramę (samą ramę bez zawieszeń)za 70 jak coś to PW.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-02, 19:40 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
Tłok z MZ jest na 2 szlif wiec czeka mnie wymiana tulei :sad: 200 zł to rozsądna cena czy szukać całego cylindra ? jak tak to rozumiem, że mało zjechany bo na te dalsze są problemy z tłokami :)


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-02, 22:36 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
z tego co przeczytalem to ma tez caly cylinder z nowa tuleja.
moze lepiej kupic w calosci i nie bawic sie w prasowanie tuleji/wymiane na goraco.
sporo z tym zachodu i istnieje niebezpieczenstwo uszkodzenia.
on ma tez motoplat, wiec moze biorac w hurcie jedno i drugie troche obnizy cene.

200zl za tuleje to normalna cena.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-03, 12:12 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
Jak już pisałem dopiero po 20 będę robić zakupy i to takie konkretne, myślisz, że 2000 zł wystarczy żeby zrobić ją na oryginał ?


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2012-09-03, 13:47 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Masz na myśli renowację czy poskładanie aby był kompletny??


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl