CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2011-09-01, 20:57 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Od jakiegoś czasu jak już wiecie postanowiłem zabrać sie za ulepszenie wsk ale nie było kiedy założyć tematu więc zakładam :!:
Na razie wyspawałem dyfuzorka :twisted:
http://zapodaj.net/6c3054d04a7f.jpg.html
http://zapodaj.net/a6247b96184a.jpg.html
http://zapodaj.net/cbacc0f10935.jpg.html
http://zapodaj.net/d9c6bead6150.jpg.html
i tak wsk na ostatnim ok. 100RPM wchodzi w rezo czyli za mało zeby sie na nim utrzymał przez chociaż 3 biegi
ale sporo pracy jeszcze przy silniku przede wszystkim polerki itp
rezo odczułem 2 razy
za pierwszym razem sie platynki przestawiły a za drugim sie rozwaliły :lol: kowadelka wyleciały te co sie stykają
Więc zapłon do wymiany bo niema co sie bawić w to samo
wiecie moze jak zastąpić platynki impulsatorem (chodzi mi jak podłączyć cewki i moduliki)
Czynności modyfikacji będę opisywał kolejno ale chwile to potrwa
kolejną rzeczą będzie membrana od rm 125 + gaźnik z jawy 350ts
Póki co czekam na pochwałę za robotę dyfra :razz: i porady w sprawie zapłonu

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-02, 10:56 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
dyfer ladnie pospawany. mozesz zrobic zdjecia w lepszej rozdzielczosci?
pokombinowalbym na oslonkami bo sa troche nieproporcjonalnie duze + jakis lepszy tlumik.

a co jest grane z tym przerywaczem?
moze jakis wal masz zedezelowany i przy obciazeniu, dostaje wibracji?

tak na marginesie zaczalem powoli grzebac ze swoja membrana. rotax 123, zwiekszona powierzchnia zeber, polaczenie plukow z dolotem, dziury w tloku + 2x boost port. Membrana na carbonie i gaznik keihin pj36mm od cr 95-97.

chetnie obejrze dzialania przy membranie.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-02, 13:50 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Szubert masz może jakieś fotki bo zapowiada się szatanek :D
Co do chłodzenia może coś takiego byś wykombinował :D
http://moto.allegro.pl/glowica-lc-ogar- ... 25089.html tylko 2gą głowice musiał byś poświecić dla komory spalania.
A zamiast dziur w tłoku i dolotu przez zasilania , zastosował byś tzw. "power porting" kanał otwarty przez około 200* 2 boost porty , w książce bella to dawało największy przyrost mocy i pisał o konwersji cr 125 na ten sposób zasilania :)

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-02, 14:45 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

nie chce wcinac sie w temat koledze i robic balaganu.
napisze tylko tyle ze narazie kupilem cylinder wycialem gniazdo, a po 15 biore sie powaznie za robote. przerobka jest dokladnie przemyslana. beda fotki, opis.
projekt jest podpatrzony po roznych cylindrach, ale najbardziej podobny jest ten od lukena.
Myslalem nad chlodzeniem woda wykorzystjuac oryginalna obudowe cylindra i glowice, ale do tego konieczna jest pompa i miejsce na chlodnice.
W linku od ogara, bardzo ciekawa rzecz zreszta, gosciu nie pokazal skad to jest zasilane.
W cz nie ma za duzo miejsca na pompe wody.
Jedyne rozwiazanie to, takie jak pokazywal Kapii w Mtx.

Co do tej przerobki to chodzi moze o stawidlo (szyber, suwak obrotowy) ?
W cz do Mx to nie przejdzie. W kartingu tak, ale w mx z gaznikiem z boku ciezko bedzie.
Mi zalezy glownie na membranie. W ten sposob nie niszcze fury. Bo drugi gar w oryginale lezy na polce. Dobra stop. Bo zaczynam sie za bardzo rozpisywac.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-02, 15:20 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
To jest bez pompy wody obieg wolny, nie, chodzi o membranę :) Po prostu nie robisz dziur w tłoku ani dolotu przez zasilanie płuków, dokładasz 2 boost porty a tłok podcinasz żeby kanał był otwarty ok 200*.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-03, 20:04 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
dziś troche się bawiłem z króćcem do membrany i udało mi sie wyspawać w miare ładnie
ale wymaga jeszcze paru przeróbek bo gaźnik mi wchodzi w rame :D


Załączniki:
DSC00442.JPG
DSC00442.JPG [ 62.68 KiB | Przejrzano 827 razy ]
DSC00440.JPG
DSC00440.JPG [ 57.13 KiB | Przejrzano 829 razy ]
DSC00435.JPG
DSC00435.JPG [ 250.99 KiB | Przejrzano 820 razy ]
DSC00428.JPG
DSC00428.JPG [ 228.96 KiB | Przejrzano 817 razy ]
DSC00427.JPG
DSC00427.JPG [ 208.35 KiB | Przejrzano 824 razy ]

_________________
nie ma to jak WSK...

remont na rowie i do przodu :D
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-06, 13:55 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
niezla robota !

A polaczenie gaznika do membrany zapewni szczelnosc?
Nie wiem czy ta blacha po dokreceniu gaznika sie przypadkiem nie odksztalci i dolot strci szczelnosc.

ladnie

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-24, 20:11 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
tamta membrana była za duża i w ogóle nigdzie się nie mieściła :mrgreen: . Więc kupiłem membrane od yamahy aerox 80 i do niej krócieć wyspawałem. Jest on naprawdę króciutki a wykonanie wyszło mi kozacko :twisted: foto ost zdjęcia bo źle wyszło w załączniku http://zapodaj.net/00c95af905c4.jpg.html

[ Dodano: 2011-09-24, 21:26 ]
Niedawno zrobiłem zrobiłem wypełniacze na wał z 4 korków po winie :smile: i zalałem żywicą epoxydową , odchudziłem korbowód i wypolerowałem komorę korbową


Załączniki:
DSC00479.JPG
DSC00479.JPG [ 55.3 KiB | Przejrzano 817 razy ]
DSC00478.JPG
DSC00478.JPG [ 57.68 KiB | Przejrzano 817 razy ]
DSC00477.JPG
DSC00477.JPG [ 47.86 KiB | Przejrzano 818 razy ]
DSC00476.JPG
DSC00476.JPG [ 47.29 KiB | Przejrzano 819 razy ]
DSC00465.JPG
DSC00465.JPG [ 33.92 KiB | Przejrzano 823 razy ]
DSC00463.JPG
DSC00463.JPG [ 29.7 KiB | Przejrzano 816 razy ]
DSC00460.JPG
DSC00460.JPG [ 41.36 KiB | Przejrzano 820 razy ]
DSC00459.JPG
DSC00459.JPG [ 45.05 KiB | Przejrzano 817 razy ]
DSC00450.JPG
DSC00450.JPG [ 42.83 KiB | Przejrzano 822 razy ]

_________________
nie ma to jak WSK...

remont na rowie i do przodu :D
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-24, 22:07 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
gniazdo lux. ewntualnie jeszcze troche spawy flexem zdjac, ale i tak kozacko wymodelowane.
Widze ze ruch przy wsk jest :)

Korki zalewales sama zywica, czy mata tez poszla w ruch?
W zwiazku ze zmiana ukladu masy na wale wal dajesz do wywazenia, tak aby byl wywazony na stan poprzedni?
Robisz dziury w tloku lub podcinasz plaszcz?
Jesli tak to czy dajesz wal do wywazenia z tego powodu?

Spytam z ciekawosci. Jaki byl cel odchudzania korby? Nie boisz sie ze przy katowaniu, nie wytrzyma?

delikatne ot
jak tam 516 sie sprawuje?
ile mth wylatane?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-25, 09:51 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
516 mało śmigam bo czasu brak :neutral: ale co niedziele i weekend się sprzejade :P. Wczoraj nie wytrzymałem i odpaliłem CZ (wsk już długo w rozburce) i przypomniałem sobie w jakim rekordowym czasie można pokonać 3km w terenie :twisted: .
Co do wsk to tak: jutro robimy z kolegą dodatkowe kanały w cylku w tym jeden zasilany membraną ssący też powiększymy itp więc bezsensowne będzie podcinać tłok.
Dyfuzor mam kręcony na 6200rpm a cylek wystroje na 7000rpm to będzie niezły rezonarot :twisted: .
wału nie będę dawał do wyważenia bo korki i żywica ważą malusieńko i wał nawet tego nie poczuje;).
Odchudzenie i polerka korby miała na celu zmniejszenie powierzchni wirującej i mniejszy opór o mieszankę. Co do urwania korby to nie ma takiej opcji bo to tworzywo jest niezywkle twarde.
korki zalałem samą żywicą epoxydową firmy pattex .

_________________
nie ma to jak WSK...

remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-09-25, 16:08 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Przez podciecie tloka mialem na mysli korekte plaszcza tloka przy kanalach pluczacych w momencie gdy tlok jest na samym dole. Np w 516 mozna troche podciac tlok tak zeby przy jego polozeniu na samym dole, kontur tloka pokrywal sie z konturem tuleji. W ten sposob plaszcz tloka nie przyslania kanalu pluczacego.

Z tego co wyczytalem, to zmiana masy tloka, korby nie mowiac juz o rozkladzie masy na wale powoduje koniecznosc jego wywazenia.

Dla przykladu gdzies tam czytalem ze 1g masy w odleglosci chyba 1cm od osi walu przy predkosci obrotowej 5000obr/min daje 50kg bicia. Jest to napisane przeze mnie dosc pogladowo bo zamiast 1 cm moze bylo 2cm, a zamiast 5000obr/ min moze bylo 5500obr/min, ale chodzi o to ze masa 1g, z przyrostem chyba w 3 potedze w zaleznosci od predkosci obrotowej, daje kolosalne wartosci typu 50kg.

Wiec zmierzam do tego ze kazda zmiana w ukladzie daje bardzo powazne skutki.
Pozniej czlowiek sie dziwi ze po odpaleniu silnika kierownica jest grubosci dęba Jasiek, czy jak on tam sie nazywa, a benzyne trzeba wlewac do zbiornika wiadrami, nie wspominajac o braku wolnych obrotow.

Bez wywazenia to nie robota, zwlaszcza przy takich zmianach.
Nie jestem wielkim edukatorem G. , ale warto miec to na wzgledzie.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-06, 18:12 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Dziś przywiozłem cylek od kolegi Jacka (na forum simsony.net - jaco16) robi on cylindry do simków , różne mody.
Cylek posiada takie mody:
-kanały płuczące poszerzone o 2mm w każdą stronę i podniesione
-kanał wydechowy podniesiony o 3mm
-dorobione 2 DODATKOWE KANAŁY ZASILANE MEMBRANĄ !!!
- poszerzony ssący wraz z wejściem
-każdy kanał ma zwiekoszoną objętość wewnętrzną
a o to fotki
http://zapodaj.net/457083491fb8.jpg.html
http://zapodaj.net/f2eb89cda8de.jpg.html
http://zapodaj.net/a2f4bd40c53b.jpg.html

_________________
nie ma to jak WSK...

remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-09, 16:24 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
ladnie.
duzo zaplaciles za zrobienie gara?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-09, 18:38 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
50 zł u znajomego z okolicy

[ Dodano: 2011-10-25, 22:19 ]
Dzisiaj miałem chwilkę wolnego czasu więc zrobiłem sprzęgło - dałem 5 taczę . Żeby zrobić takie sprzęgło należy mieć 6 cienkich przekładek oraz 5 tarcz. Nowe tarcze nie zmieszczą się więc należy nałożyć papier ścierny na lustro lub jakąś gładź i spiłować korki o jakiś 1mm każdy. na koniec poskładać i gotowe. Teraz nie ma mowy o prześlizgu bo sprzęgło jest mocno skręcone i świetnie dociska korki . Jedynie trochę ciężej działa rączka od sprzęgła. http://zapodaj.net/33c10d37b18b.jpg.html <- tutaj jeszcze nie skręcone http://zapodaj.net/d4f4c00732ff.jpg.html <- a tu skręcone

_________________
nie ma to jak WSK...

remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-11-09, 20:24 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
widze ze caly czas do przodu.

Natomiast mam pytanie. Zalozyles nowe tarcze cierne czy uzywki?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl