CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2011-08-14, 16:20 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Znalazlem pare fajnych filmikow pokazujacych prosty mechanizm dzialania i sposobu montazu, zastepujac sprzeglo na linke, hydrauliką.
Jak widac sa dwie opcje.
Albo przy deklu i silownik pcha besposrednio popychacz sprzegla, albo silownik ktory idzie w miejsce linki, a caly oryginalny towar zaostaje nienaruszony (czyli ramie i os ramienia).


http://www.youtube.com/watch?v=wgKuCdScJQQ
http://www.youtube.com/watch?v=38GeKxs53ak
http://www.youtube.com/watch?v=gl_uVt7a ... re=related

do 516 w gre wchodzi tylko silownik zatepujacy sama linke, a ramię musi zostac.
np takie cos
http://www.motosport.com/dirtbike/produ ... ?id=104130
http://www.btosports.com/p/MGHC

Do 513 i 514 tez by sie nadalo.

W nowych ktm widzialem ze silownik sprzegla jest wbudowany od razu w silnik i od razu popycha popychacz.
Zasada dzialania jak widac na filmiku zx10
Niestety taka opcja w 516 nie przejdzie ze wzgl na brak miejsca, a szkoda, bo mimo przymusu spawania alu, bylaby znacznie tansza.

W 513 i 514 jest sporo miejsca i od byle sztrucla mozna go zalozyc np
http://allegro.pl/silownik-sprzegla-yam ... 58969.html

Napisalem jako ciekawostka. Moze kogos to zainspiruje.
Sam chetnie bym nabyl ten zestaw Magury :)

tu jeszcze fajny filmik znalazlem
http://www.youtube.com/watch?v=M-fAEyCk ... re=related

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-15, 21:40 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
oglądałem modyfikacje jakie można zrobić w silniku 175 wsk
i zobacz na co sie natchnąlem http://wsk175enduro.blogspot.com/search ... -results=7
wsk 175 na sprzęgle hydraulicznym :shock: i co na to powiesz szubert :?: :twisted:

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-16, 11:32 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Btw i nawet trąbę pospawał jak w crossówce :D

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-16, 11:42 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Ladnie mu to wyszlo.
Dyfuzor tez kozacki wyspawal.

Co do samego wycisku sprzegla sadze jednak ze lepsze sa te zestawy ala Magura czyli pompa+przewod+silownik(ciagnacy -nie wycisk) dlatego ze w przypadku motoru gdzie mozna to zastosowac np cz 513,514,516 wkladasz to w miejsce opornika linki i podlaczasz pod ramie oski wycisku. Jest to o tyle lepsze ze jesli skok silownika okaze sie za maly, to jedyne co musisz zrobic to skrocic ramie ( jesli okaze sie za duzy, to wydluzyc, ale raczej taka opcja nie wystapi, zwlaszcza ze ramiona w 513,514 nie sa takie krotkie,a w 516 jeszcze 2x dluzsze, wiec jesli juz to tylko opcja ze skroceniem).
Natomiast w przypadku takiej opcji jak zrobil gosciu w wsk 175, w ktorej latwiej zastosowac hydrauliczny wycisk, jesli dobierzesz (lub zrobisz jak on) wycisk o za duzej srednicy tloka, to skok bedzie za maly (lub za malej srednicy tloka, to skok bedzie za duzy) i nie masz pola manewru.
Oczywiscie jesli uda sie wreszcie dobrze dobrac to jest to lepsze rozwiazanie bo nie ma zadnych posrednich ramion, osiek i innych pierdol.

Co wiecej przy zestawach z silownikiem podkreslaja, ze silownik musi byc luzno osadzony (ze wzgl na zastosowanie ramiona, ktore obraca sie po lini okregu). Inaczej wysuwajacy i wsuwajacy sie element silownika(nie wiem jak to sie nazywa) pognie sie i doprowadzi do rozszczelnienia.

Tu gosc na allegro sprzedaje za 500zl i juz widac ze to jest krzywe i garbate. Widocznie przekrecil na sztywno.
http://allegro.pl/pompa-sprzegla-magura ... 70363.html


Patrzylem tez na ebay.com i widze ze chinczykom pomysl przypadl do gustu.
Magura krzyczy 1000zl za taki zestaw a oni 100zl :)
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/RED-HYDR ... ccessories

Czekam jak chinczyki zaczna handlowac tym w Polsce :)
Rozwiazanie niebeszczesczące swietej oryginalnosci CZ i w razie nie przypadnie do gustu mozna usunac :)

Chinczyki dawac mnie te pompe !

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-16, 13:31 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2006-09-29, 14:52
Posty: 107
Jedną z zalet CZ Cross jest prosta konstrukcja, umożliwia to względnie tanią eksploatację i łatwe naprawy. Zastosowanie hydraulicznego sterowania sprzęgłem w CZ komplikuje konstrukcję, zwiększy koszty eksploatacji (okresowa wymiana płynu) i ewentualnych napraw (koszt uszczelniaczy na pewno przewyższa koszt linki). Dodatkowo zwiększy się masa motocykla.

Zaletą teoretycznie może być zmniejszenie siły potrzebnej do wciśnięcia dźwigni (klamki) sprzęgła, jednak jeśli tak jak pisał szubert1985 wysprzęglik będzie miał zbyt mały skok i nastąpi konieczność skrócenia dźwigni sterującej sprzęgłem (tej przy deklu) wtedy nie osiągniemy nic, a otrzymamy sam wady.

Kolejnym aspektem jest brak konieczności używania sprzęgła przy każdej zmianie biegów w motocyklach ze skrzynią kłową, a tym bardziej w CZ Cross.

Podsumowując - moim zdaniem jest to rzecz zbędna w CZ Cross, z której i tak nie ma sensu robić motocykla japońskiego, a pewna siermiężność konstrukcji i wynikające z tego trudności w eksploatacji dodają tylko klimatu przygodzie z CZ Cross.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl