CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2011-07-26, 09:30 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-15, 10:23
Posty: 16
czy to mogła być przyczyna pekniecia tłoka??


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-26, 13:18 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
przez luzno zamocowany silnik?
wykluczone.

Luzno zamocowany silnik moglby spowodowac popekanie karterow lub mocowan przy ramie.
Popekany tlok, jak juz wczesniej koledzy wspomnieli, to wynik nadmiernego luzu miedzy tlokiem, a tuleja.

Mowisz ze roznica luzow, pomiedzy gorna, a dolna czescia tuleji to 0,35 mm, podczas gdy roznica pomiedzy kolejnymi szlifami tlokow to 0,25mm !!
Czyli chcac zobrazowac sytuacje, mozna powiedziec, ze pomiedzy gorna a dolna czescia tuleji masz luz wielkosci 1,5 szlifu !!! Jest to calkowicie niedopuszczalne i dyskfalfikujace wiare w poprawna prace silnika i wiare w bezawaryjna prace silnika przy takim zlozeniu, a wiec wiare w to ze kolejny tlok zalozony bez wykonania szlifu znow nie peknie.
Jesli nie zrobisz szlifu to peknie na 100% i tym razem uszkodzi tuleje.
Do tej pory miales duzo szczescia, ze tlok pekl i na tym uszkodzeniu sie skonczylo.
Zazwyczaj przy pekajacym tloku, odlamki tloka blokuja sie miedzy tlokiem, a oknami niszczac zupelnie tuleje. Wtedy koszty diametralnie wzrastaja i niosa za soba wiele dodatkowych problemow, jak zakup koeljnego cylindra, badz koniecznosc kupna/wykonania nowej tuleji, wyjecia z obudowy cylindra starej i wsadzenie w jej miejsce nowej.

Aha jeszcze jedna obrazujaca wartosc.
Podczas pasowania tloka do cylindra, przyjmuje sie ze wartosc luzu pomiedzy dwoma powierzchniami to 0,04 mm. A w Twoim cylindrze, odchylka pomiedzy jego gorna czescia a dolna wynosci 0,35mm !!! Nawet rzad wielkosci nie ten !!

Musisz koniecznie wykonac SZLIF CYLINDRA i dobrac odpowieni tlok.
Jesli sam nie jestes tego zrobic to udaj sie do zakladu ktory takie szlify wykonuje.
Powiedz Panu fachowcowi ze tlok nominalny to 70mm, a kazdy kolejny szlif wykonywany jest co 0,25mm. Czyli

Nominal -> 70mm
I -> 70,25
II -> 70,50
III -> 70,75
IV -> 71,00
V -> 71,25
VI -> 71,50

dodatkowo sa selekcje A, B, C czyli na przykladzie tloka nominalnego:

Nominal --------------- Selekcja A--------- Selekcja B---------Selekcja C
-> 70mm --------------70,01 mm----------70,02 mm---------70,03 mm

Niestety Cz to nie jest nowy motor i bywaja problemy z dostaniem do nich czesci.
Dlatego zeby nie placic dwa razy, musisz najpierw pojsc do Pana fachowca i przedstawic mu wymiary tlokow ktore Ci podalem.
Fachowiec po pomiarze cylindra srednicowka, powie Ci na jaki wymiar jest w stanie zeszlifowac Ci cylinder. Wtedy Ty zadzwonisz do sklepu/ow i dowiesz sie jakimi tlokami dysponuja. Jesli okaze sie ze zaproponowany przez fachowca szlif, wymaga tloka ktorego nie ma na stanie w sklepie, to wezmiesz kolejny, wiekszy i wrocisz do fachowca z zakupionym tlokiem, zeby wykonal Ci szlif z pasowaniem 0,04mm.

Dodatkowo musisz kupic 2 pierscienie na okreslony szlif + 1 zapasowy, oraz nowa blaszana podkladke pod glowice.
Pierscienie rowniez oddajesz fachowcowi i mowisz mu ze "luz na zamku" ma byc 0,6mm.


Podczas monatazu, szczegolnie zwroc uwage na zabezpieczenia sworznia.
Musza siedziec pewnie. W przeciwnym wypadku moga wypasc ze swoich gniazd i narobic rabanu.
Dalej, strzalka na tloku musi byc skierowana w strone wydechu, co zapewnia ze zamki pierscieni nie beda wpadaly w okna (spowodowaloby to ich rozprezenie i zaklinowanie pomiedzy oknem a tlokiem).
Podczas dokrecania glowicy, sruby dociagaj na krzyz, dzieki czemu glowica zostanie dokrecona rowno na calej powierzchni i nie beda wystepowaly przedmuchy spod glowicy.

Po takim zabiegu bedziesz miec cz ktora ma moc.
Oczywiscie zostaje kwestia umiejetnego dotarcia.
Dobranie odpowiedniej swiecy, regulacja gaznika, czysty filtr powietrza itd.
Zaznaczam ze regulacja gaznika bedzie konieczna ze wzgl na zupelnie inne parametry pracy silnika przed i po remoncie.

Jesli cos jest nie jasne to pytaj.
Ale na cz nie oszczedzaj bo bedziesz miec tylko problemy.
To jest motor w ktorym zadne fuszerki nie przejda.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-28, 17:18 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-15, 10:23
Posty: 16
okazało się że tłok udeżał o wał, był poprostu za długi o jakieś 4-5mm taksamo stary jak i nowy tłok był za długi, obciołem go troche boszem i narazie jest git... jak to wgl możliwe, że tłoki są zadługi???


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-28, 20:36 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
:shock: dochodzi do końca gara? bez jaj normalnie jak by był 5mm za długi to by Ci to nawet nie powinno obrócić wałem.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-29, 10:55 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-15, 10:23
Posty: 16
gdy wysunołem cylinder i przytrzymałem tłok zeby sie nioe obijal o kartery to zauwazylem ze puka o wal a na wale sa juz spore slady


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-29, 11:23 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
no to jest moze wina kombinacji o ktorej pisalem na poprzedniej stronie.
tzn byc moze ktos walczyl z nieszczelnoscia i splanowal powierzchnie uszczelniajace tj spod cylindra i karter.

Co nie zmienia faktu ze przy takim luzie szlif jest konieczny.

Odcinajac plaszcz tloka pamietaj ze zmieniasz rozrzad.
Akurat od strony wydechu nie ma to znaczenia. No chyba ze zetniesz go na tyle ze przy najwyzszym polozeniu tloka, plaszcz bedzie otwierac okno spalinowe. Wiec nie przegnij palki.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-03, 13:09 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-15, 10:23
Posty: 16
mam jeszcze takie pyt. motor kiepsko zbiera sie od dolu tak jakby sie zalewał albo cos... tak samo jest na pełnym gazie... ale za to na polowie manetki wkreca sie raz dwa na pelne obroty... regulowałem juz gaźnik i nic.... Co może być przyczyną???


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-03, 19:25 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
zrobiles juz szlif ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl