CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: POMOCY
Post: 2011-07-18, 22:49 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-15, 10:23
Posty: 16
POMOCY
kupiłem nowy tłok bo tamten pourywał się od strony wydechu. Z nowym po 2 dniach stało się tak samo.... Na cylindrze nie ma rys ani żadnych złych oznaków.... Wał niema luzu na korbowodzie... Co może być przyczyną??? Jeśli kupie następny tłok i dla pewności zrobie szlif a i tak zrobi się tak ssamo??? może mam źle przymocowany tłumnik??? Co może być przyczyną???

[ Dodano: 2011-07-18, 23:54 ]
dodam że to model 513 250 1990r.


Załączniki:
t_dsci0295_147.jpg
t_dsci0295_147.jpg [ 51.47 KiB | Przejrzano 1082 razy ]
t_dsci0292_182.jpg
t_dsci0292_182.jpg [ 51.15 KiB | Przejrzano 1078 razy ]
DSCI0294.JPG
DSCI0294.JPG [ 52.77 KiB | Przejrzano 1087 razy ]
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-18, 23:58 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Sfazuj dolna krawedz okna wydechowego.
Sprawdz czy belka w oknie wydechowym nie jest przypadkiem peknieta.
Sprawdz czy nowy tlok, przy suwie w dol nie obija/ociera o przeciwwagi walu, i jaka tam jest odleglosc.
Byc moze ktos walczyl z nieszczlnoscia/przedmuchami i zebral troche materialu z powierzchni styku cylinder/karter.

Po montazu tloka i cylindra, ale bez glowicy sprawdz, wolno przesuwajac tlok gora/dol - za pomoca kopniaka (nie oliwiac ukladu) czy podczas przsuwania nie ma zaburzen w gladkosci ruchu.

Czy przy wymianie tloka robiles szlif czy tlok z grubsza na wymiar zostal dobrany?

Innych opcji, pomijajac wlasnie nadmierny luz nie widze.... :(
Zanieczyszczenie ze wzgl na nedzny filtr powietrza, lub np oderwany nagar powracajacy z dyfuzora raczej odpada, bo uszkodzilo by to gore tloka + ew krawedz okna, a nie plaszcz u dolu.....tak samo jak wypadajace zabezpieczenie tloka.

W kazdym razie nie zazdroszcze i lacze sie w bolu.

Moze koledzy z forum, posiadacze 250/380 jeszcze cos wymysla.

Pozdrawiam

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł: tłocek
Post: 2011-07-19, 08:10 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2009-06-18, 13:00
Posty: 18
Kolego ! przyczyna to za mały tłok! (ew luz korby) zbyt duże luzy powodują drgania ,tłok w tym miejscu jest najsłabszy. Zmierz cylinder a potem dopasuj tłok, nie sugeruj się znakiem na nim.Cylinder mierz z dołu i z góry.
POZDR

_________________
2 wybuchy i za górą...siwy dym i łeb kota...


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-19, 15:59 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-15, 10:23
Posty: 16
Dziękuje za pomoc, tym razem kupie większy tłok i oddam go razem z cylindrem do szlifu, wiem że te wszystkie remonty to już kilkaset zł, ale ten motor to historia, klasyk, po prostu łączy to co lubie czyli:
-stare motocykle np. wsk jawa mz
-motocykle typu cross

Wrzuce jeszcze pare fotek cylindra, drugiego tłoka itp. Mam nadzieje że to pomoże wam w dalszej ekspertyzie mojego problemu... :cool:

[ Dodano: 2011-07-19, 17:00 ]
jak właściwie jest z tą zmianą biegów przy tym modelu?? sprzegło tylko na starcie a zaś zmiana biegów bez??

[ Dodano: 2011-07-19, 17:48 ]
zdj

[ Dodano: 2011-07-19, 17:50 ]
Jak coś prosze kliknąć na zdj wtedy jest lepsza jakość troche...


Załączniki:
DSCI0303.JPG
DSCI0303.JPG [ 38.5 KiB | Przejrzano 1078 razy ]
DSCI0302.JPG
DSCI0302.JPG [ 44.22 KiB | Przejrzano 1078 razy ]
DSCI0301.JPG
DSCI0301.JPG [ 16.55 KiB | Przejrzano 1078 razy ]
DSCI0300.JPG
DSCI0300.JPG [ 24.02 KiB | Przejrzano 1074 razy ]
DSCI0299.JPG
DSCI0299.JPG [ 24.95 KiB | Przejrzano 1081 razy ]
DSCI0297.JPG
DSCI0297.JPG [ 37.09 KiB | Przejrzano 1080 razy ]
DSCI0292.JPG
DSCI0292.JPG [ 44.9 KiB | Przejrzano 1067 razy ]
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-19, 18:49 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Rzuc okiem na dolna krawedz prawego okna spalinowego ( zgodnie z kierunikiem jazdy motoru). Wyglada jakby tam jakas nierownosc byla.


Co do sprzegla to biegi podaczas jazdy od 1 do gory mozesz zmieniac bez sprzegla, zreszta w sprzetach bez polaltomatycznego sprzegla takiego jak w ts350, tez zmienialem biegi bez sprzegla (tak na probe) i nic zlego sie nie dzialo.

Ogolnie w skrzyniach z zebatkami ktorch krawedzie sa rownolegle do osi zebatki , (nie wiem jak to sie fachowo okresla - chyba z zebami prostymi) mozna biegi wrzucac bez sprzegla, ale szybciej sie zuzywaja sprzegla klowe. Na zawodach taK robia dla oszczednosci czasu, ale przy zwyklej jedzie ulamki sekund nie sa niezbedne do szczescia, wiec lepiej jednak uzywac tego sprzegla przy kazdej zmianie biegu i oszczedzac kly.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-20, 15:32 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-15, 10:23
Posty: 16
cylinder na dole jest szerszy niż na górze o 0.35 mm. Czy tak musi być???


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-20, 17:03 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Absolutnie nie może tak być. Ewentualna stożkowatość cylindra może wynosić około 0,01mm różnicy średnicy na dole i na górze. 0,35mm kwalifikuje ten cylinder do naprawy i to o dwa nadwymiary. Musi to też zrobić ktoś ogarnięty aby bazował na odpowiednim wymiarze.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-20, 18:59 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Pierwsze niech Ci wyrówna cylinder na całej długości a potem zobaczysz czy się łapiesz na nad wymiary.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-20, 20:32 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
łałłałiła ! wymiana tloka bez szlifu? nie da rady to nie nikasil.
szlif jest obowiazkowy, przede wszytskim ze wzgledu na dokladnosc pasowania i druga rzecz ktora juz sam zauwazyles ze cylinder oraz tlok nie zuzywaja sie jednakowo na calej powierzchni !!!

szlif to tylko 50zl, a dzieki temu, po umiejetnym dotarciu, masz wieksza moc i jak widac mniejsze ryzyko powaznej usterki i kosztownych napraw.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-20, 20:43 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-15, 10:23
Posty: 16
dzięki też mi się zdawało że coś nie tak będzie z cylindrem, kupie nowy większy tłok i oddam razem z cylindrem do szlifu niech gościu to przypasuje, pozostaje mi tylko modlić się aby historia się nie powtórzyła....

[ Dodano: 2011-07-20, 21:46 ]
myśle że pierwszy dzień bede docierał go w następujący sposób: Bede go odpalał na 15 min i zaś gasił, czekał aż zupełnie ostygnie i znowu odpalał na 15 min i tak w kółko , czy to dobra metoda na pierwszy dzień??? Słyszałem że pierwsze godziny dotarcia są najważniejsze


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-20, 21:13 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2009-12-13, 22:24
Posty: 92
Lokalizacja: Cze-Wa
Myślę że dobra metoda ale po kilku (3-6) takich odpaleniach postaraj się kolejnym razem troche ją po gazować:):)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-20, 21:17 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Nie kupuj tłoka pierwsze rozwiert do uzyskania odpowiedniego rozmiaru potem niech ci fachowiec poda rozmiar a ty dopasuj tłok.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-21, 22:34 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem niech fachowiec najpierw zmierzy cylinder. Podaj mu nadwymiary tłoków i niech się wypowie, na który nadwymiar naprawczy w ogóle wyda. Wtedy kup tłok i zleć naprawę cylindra aby w zakładzie mieli możliwość pasować cylinder z nowym konkretnym tłokiem.

Ta metoda docierania jest taka sobie. Już wielokrotnie rozmawialiśmy na forum o docieraniu, poszukaj takich tematów. Jeśli przyczyna nie zostanie usunięta podczas naprawy to takie docieranie nic nie da bo tłok i tak się rozpadnie. Zaś jeśli po naprawie wszystko będzie ok to po takich sesjach zmarnujesz najważniejszy moment docierania. CZ cross to nie ciągnik rolniczy żeby go na 3 dni odpalonego na biegu jałowym zostawiać.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-22, 13:05 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-15, 10:23
Posty: 16
mam jeszcze pytanie gdyż nie wiem czy w ogóle dobrze mam zamocowany silnik, tylne uchwyty idealnie pasują, a przednie są przykręcone ta że mają luz mi wygląda na to że powinny być tam jakieś dystanse na tych śrubach...
:???:

[ Dodano: 2011-07-22, 14:25 ]
zdj

[ Dodano: 2011-07-22, 14:27 ]
Widać to także na jednym ze zdjęć dokładnie na tym gdzie jest korbowód


Załączniki:
Nowy obraz mapy bitowej.gif
Nowy obraz mapy bitowej.gif [ 18.49 KiB | Przejrzano 1052 razy ]
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-07-22, 16:29 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam w tym miejscu zwykłe metalowe tulejki. Dorób je sobie koniecznie albo chociaż upchnij tam coś co wypełni ten dystans.

_________________
500


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl