CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2011-04-11, 01:19 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-11, 01:05
Posty: 5
Jestem tu nowy i na początku witam wszystkich.

Zastanawiam się nad zakupem yamaha yz 125 ale obawiam się kosztów utrzymania więc proszę was o przybliżenie kosztów utrzymania.
Planuje jezdzić po lasach nie na torach tak z 3 razy w tygodniu po 3-4h dziennie.czy zmieszczę się w kwocie 2000-2500zł rocznie oczywiście nie licząc paliwa.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-11, 18:38 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

nigdy nie mialem japonczyka typu yz, ale moge Cie zapewnic, ze jesli bedziesz korzystal z dobrego oleju do silnika, skrzyni, robil regularne wymiany oleju w skrzyni i czyszczenie filtra powietrza, wymiany tloka i korby - chroniac go przed zupelnym zajezdzeniem (tj wyrabania nikasilu przez luzny tlok, badz rozsypanie sie lozyska), to spokojnie taka kasa na tzw obsluge motoru Ci wystarczy.

Z tego co sie orientuje i dodajac do tego uroki korzystania z 516 (mniej wysilona, ale za to z gorszych materialow) tlok przy srednio wysokim obciazeniu powinien starczyc Ci na 2 sezony (mowia ze dla 2t japonczyka tlok co 25mth- czyli 25h darcia na pelnej manecie). Nie wiem czy wczesniej latales na mx/ enduro, ale 3h na moto w terenie to jest przekozak i raczej nie do zrealizowania. Ogolnie ta kasa powinna byc troche mniejsza niz 2,5 kafla, nawet jesli bedziesz czesto smigac i zjezdzisz tlok w sezon.

Najgorzej jak trafisz mine na allegro.

Czesto na allegro przegladam cr 1993-1997 i powiem Ci ze raczej ciezko trafic cos dobrego. Sa straszne kombinacje z rocznikami.

Jaki rocznik chcesz kupic tego yz?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-11, 22:28 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-11, 01:05
Posty: 5
prędzej nie jezdziłem tylko znajomy dał mi kilka razy polatać na yamaha dt 125.

piszesz że wymiana tłoka co 25h latania na pełnej manecie
więc jak bym wyjechał w teren (amatorsko bo wiadomo że z początku całej mocy nie wykorzystam i na pełnej manecie nie będe latał) na 2 godz 3 razy w tygodniu to bym musiał wymienić tłok co 13 takich wypadów bo daje to 26h.

czy jest inaczej?

yz chce kupić coś powyżej 2000r tak do 7tyś
dzięki za zainteresowanie się tematem i pomoc:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-12, 14:32 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
Nie to nie tak że jak przejeździsz 1h to wyjeździsz 1mth 1mth = 1h pracy silnika na pełnych obrotach..
Może to wyjść nawet tak że przy swojej jeździe, zakładam amatorskiej, po 2 godzinach nie wyjeździsz nawet 1mth ale to nie ma reguły

Ważne po prostu żeby wymieniać części zanim same padną..
Za 7 tyś powinieneś mieć już jakiś wybór, ważne żeby moto nie było po jakiś przejściach bo można sie nieźle wkopać, remont w japońcu do najtańszych nie należy - ceny części w porównaniu do CZ mnie przerażają :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-12, 18:01 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
za 7tys mozesz juz cr z 2003 roku kupic i to w kozak stanie

od 2003 byla juz ostatia wersja ramy ktora sie juz pozniej nie zmienila.
chociaz mowia ze yz sa najlzejsze i najmniej awaryjne + maja najmocniejszy dol obrotow.

Yz 125 dopiero w 2005 r wprowadzil alu rame.
Wiec musialbys kupic na stalowej. Ktore nieraz pekaja.
Warto przy kupnie sprawdzic czy nie byla spawana.

Masz tu linka do fajnej strony.
http://www.motodacross.com/index.html
W gornej jej czesci sa firmy.
Po klikniecu sa modele i rocznikami pokazane ich fotki.

Przy kupnie porownaj z foto.
Moze nie dasz sie w bambo zrobic.
Najlepiej pros o numer VIN i wklep w program do odczytu numeru VIN.
Mozna takie programy za free znalesc w necie.
Ja Vin cz ety rozszyfrowalem :)


sadze ze przy amatorskiej jezdzie 2 sezony spoko wylatasz.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-13, 10:48 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-11, 01:05
Posty: 5
Dzięki za pomoc link do strony na pewno mi pomorze bo widzę jak nabijają w butle z rocznikami.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-13, 15:12 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Mówisz że wyczynówkami nie miałeś doczynienia i chcesz latać po lasach, więc pomyśl nad jakimś endurakiem.
Polecał bym Yamaha DT 125. Odblokowana ma około 30KM.
Plusy:
-Posiada światła;
-Łagodniej oddaje moc;
-Posiada homologację;
-Nie ryczy;
-Mniejsze koszty utrzymania;
-pokonuje dużo większe przebiegi;
Ja bym Ci polecał od tego zacząć. Jak się już wprawisz i będzie Cię to jarało to wtedy się przesiądź na wyczynówkę. Pozdro.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-13, 15:43 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-11, 01:05
Posty: 5
Nie potrzebuje świateł yamaha dt za dużo waży,motor ma mi służyć do odstresowania po ciężkim tygodniu harówy :twisted:
jeżeli wyrobie się w 2-3tyś na sezon to będzie git :mrgreen:
Rozglądam sie jeszcze nad cr i rm

szubert1985 a co powiesz na temat tej cr-ki warta jest uwagi http://moto.allegro.pl/honda-cr-125-200 ... 54748.html po ramie widze że wychodziły od 2000r jeszcze raz dzięki za tamten link napewno innym też się przyda :mrgreen:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-14, 17:32 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
nic dodać nic ując lopez ma rację......

cross do lasu to porażka totalna........charakterystyka silnika masakra, długa jedynka zero dołu, kosmiczne spalanie (będziesz z bańką na plecach jeździł :D ) za twardy zawias, częste remonty

za 7 tys masz xr600 albo szukaj dr 350N (tylko N koniecznie bo inny gaźnik od S-ki i zawias z pełna regulacją ) albo ttr 600

coś lżejszego ?? dt 125 kdx 125, klx 250R, crm 125


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-14, 20:05 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
ciekawe zestawienie
http://www.scigacz.pl/KTM,EXC,250,vs,EX ... 12627.html

co do tej cr to bardzo ladnie wyglada.
Ale wiesz jak to jest...trzeba zobaczyc z bliska.

Przyciaga do niej jedna rzecz.
Ma oryginalna okleine i pokrowiec siedzenia, wiec moze jest w lepszym stanie niz powszechnie remontowane bryczki na handel tj nowe opony, nowa okleina, pokrowiec.

Zwroc uwage ze duza ilosc zjezdzonych cr ma wlasnie nowe opony i okleine i ogolny stan techniczny jest przycmiony wzglednie ladnym stanem wizualnym.

najlepiej pojechac odpalic na zimno.
zajedzony tlok raczej bedzie mial klopot z zajraniem na zimnym.
zgascic, odpalic na cieplym zobaczyc czy sie nie dlawi, przegazowac, zobaczyc jak sie wkreca na rpm'y.
Posluchac czy na wolnych cos tlucze i czy na wysokich cos tlucze.
Tylko najlepiej ucho przystawic w rejony silnika :)
Np w brzeczacej juz cz mojego sasiada jak staniesz za tlumikiem to dzwiek silnika jest muzyka dla uszu....ale stojac juz przy silniku ...garnek ze srubkami lepiej brzmi.
Dobry byl by manometr do pomiary cinienia na garze.
No i jak sam gosc mowi mozna zwalic cylinder jak klient jest zdecydowany i ma kase.
Wiec moza rzucic okiem na korbe.
Z tym ze jak nie ma zadanych brzekow (np wynikajacych z luzu na korbie) itd to sam manomter wystarczy.

Chociaz slyszalem ze stukanie w cr 125 jest powszechne.
(takie cykanie jak mz etz przy za cienkiej podkladce pod glowica)

Mozesz sprawdzic jak dziala sprzeglo. Tzn jak wysprzegla.
Im bardziej musiz odpusic klamke od kierownicy tym jest bardziej zjechane.
Zobacz czy chlodnice nie sa kombinowane. W sensie pogiete, cieknace, naprawiane.
Kajdan widac ze w polowie jeszcze do jazdy.
Zobacz czy kola proste.
Frezy na gale biegow, kopniaka.

Jak wczesniej nie jezdziles to moze byc problem.
Ale jak cos smigales to mozesz na kazdym kolejnym biegu zaladowac gazu i odpuscic - takie powiedzmy obciazanie i dociazanie silnika.
Zobaczysz czy ma moc no i czy biegi nie spadaja.
Chociaz patrzac po cz'cie biegi na prostej rownej nawierzchni raczej nie spadaja, tylko np przy obciazonym silniku i nagle oderwanym tylnym kole od nawierzchni -np na dolach.

No ale mozesz zobaczyc jak chodzi skrzynia.
Czy latwo znalesc luz, czy latwo zredukowac.

Zawias przod zobaczyc czy gladko gora dol chodzi.
Czy nie jst przytarty lub cieknacy.
Wahacz czy nie ma luzu na boki.
To samo odnosnie kol - luzy na lozyskach.

Mozesz spytac czy ma pojemniki po olejach itd...zobaczysz na czym ja eksploatowal..

Ale wyglada na nie zajezdzona.
I to co dla mnie w miare istotne, ze okleina oryginalna....a wiec w krzakach chyba nie byla garazowana i nie jest odpicowana pod handel, tylko niezle utrzymana.

Tylko jedna rzecz mnie zastanawia : KORBA PROXXON - pierwsze slysze.
Z tego co sie orientuje to sa korby Proxa, a Proxxona to sa narzedzia.
A ktos kto zabulil 350zeta za korbe to dobrze wie jak ona sie nazywa, bo porzadnie sie zastanwial nad jej wyborem -jakosc/cena...wiec....? chyba ze to jakas nowa chinska firma :)

Co rocznika 2001 to nie slyszalem jakis zlych opini.
Wiem ze rama z 1998 alu i 1999 mialy problemy z prowadzeniem.
Cos tam ze dragania duze przy wiekszych predkosciach.

Co do rm to ponoc skrzynie sie sypia, ale jedni mowia tak a drudzy inaczej.
Chociaz gdzies w jakim powaznym artykule czytalem ze faktycznie rm mialy problemy ze skrzyniami, a pomijajc awarie, topornie dzialaly.

Co do yz to cena bedzie wieksza za alu rame, bo alu weszlo dopiero od 2005.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-15, 00:18 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-04-11, 01:05
Posty: 5
szubert1985 dzięki za wyczerpującą wypowiedz na pewno z niej skorzystam i będe wiedział na co zwrócić uwage przy zakupie,
na forum motox.pl wyczaiłem 2 kolesi ode mnie z miasta co jeżdzą na crossach i zbierają jakąś ekipe żeby razem pośmigać chyba jakoś z nimi kontakt nawiąże i może pomogą mi przy zakupie i będe miał z kim śmigać :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl