CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2005-09-23, 17:23 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Panowie, ni chuja nie mog? odkr?ci? kosza sprz?g?owego. Macie jakie? praktyczne rady? Dodam tylko ?e wiem o lewym gwincie. Ale nie do tego zmierzam w temacie. CHodzi mi o nieszczelno?? przy koszu. Jak kupi?em motor to olej nico lecia? na sprz?g?o. Chcia?em temu zapobiedz i zacz??em si? si?owa? z tym koszem co napewno nie poprawi?o kondycji simmeringu. Nie uda?o mi si? odkr?ci? tego ustrojstwa wi?c z?o?y?em jak by?o. Wczoraj w ko?cu nam?wi?em moj? CZ do wsp??pracy co bardzo mi poprawi?o humor. Troch? sobie pobryka?em ale po je?dzie ze sprz?g?a kapa? olej i to du?o obficiej ni? wcze?niej. Z tego co wiem jest to dosy? powszechny problem i nowy simmer niekoniecznie za?atwia spraw?. Macie jakie? praktyczne rady co do tego problemu?

[ Dodano: 2005-10-03, 19:30 ]
Jako? nikt sie nie zainteresowa? tematem ale ju? znam odpowied? i napisz? j? jakby kto? w przysz?o?ci si? tym interesowa?.

Znajomy wyspawa? mi klucz odpowiedni do odkr?cenia kosza. U mnie by? taki problem ?e simmering o rozmiarze podanym w ksi??ce by? za lu?no zamocowany. Mo?e kot? w tym deklu rze?bi? kiedy?. W ka?dym razie kupi?em nowy simmer i bardzo siermi??nie ale my?l? ze skutecznie wpasowa?em go tam na ?cisk i powinno by? szczelne. Nie wiem czy to powszechny problem ?e simmer z ksi??ki jest ociupink? za ma?y w kazdym razie milimetr wi?kszego ne mog?em dosta? tote? poradzi?em sobi? sposobmen cha?upniczym. Jeszcze nie wiem cyz efekt b?dzie zadowalaj?cy w praktyce bo mi co? wybrzydza?a dzisiaj CZ ale na dniach si? przekonam.

_________________
500


Ostatnio zmieniony 2009-10-07, 09:26 przez Wojtek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-01-17, 21:56 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
U mnie te? by? podobny problem, ale wystraczy?o wymieni? o-ring na zabieraku i simmering w deklu. Opr?cz tego po?adnie dokr?ci?em zar?wno zabierak jak i kosz. W por?wnaniu do tego co by?o, teraz jest bajka (zawsze musi si? troch? s?czy? - nie ma na to rady).

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-01-17, 23:41 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Ja ju? si? przekona?em, idealnie szczelne, nawet kropelka nie polecia?a. Poprzednik te? mia? problem z zama?ym simmeringiem ale niedok?adnie go uszczelni?. Ja obwin??em go ta?m? izolacyjn?, ponadto odrobina silikonu i dzia?a.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-01-18, 13:10 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
Ta?m? izolacyjn? - gdzie ?? - na powierzchni styku z deklem ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-01-18, 13:18 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
U mnie ?rednica otworu w deklu jest minimalnie wi?ksza ni? ?rednica simmeringu okre?lonego przez producenta. Po prostu sam simmer siedzi zbyt lu?no aby m?g? cokolwiek uszczelni?. Ja obwin??em w?a?nie powierzchnie styku gumy z deklem. Czyli tak jakby powi?kszy?em troch? jego ?rednic?. Ma?o fachowy spos?b ale skuteczny.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-01-18, 17:25 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
OK. Rozumiem. W sumie najlepsze wyj?cie z sytuacji :) .

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-02-09, 16:22 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Zamieszczam pogl?dowy rysunek klucza do odkr?cania kosza sprz?g?owego:
Obrazek

W koszu z jednej i z drugiej strony s? otwory. (dok??dniej rzecz bior?c to z jednej strony w koszu a z drugiej w z?batce) Wk?aasz w imad?o dwie grube sruby tak aby wesz?y one w z?batk?. Z drugiej strony umieszczasz w?asnie ten klucz kt?ry wcze?niej sobie wyspawasz.

Jakby kto? nie rozumia? co ja tam nabazgra?em to wyt?umacze. Ma to by? metalowy krzy? z okr?g?ymi pr?tami dyspawanymi na ko?cu ka?dego ramienia pod k?tem 90 stopni w d??. Czyli jak krzy? jest poziomo to pr?ty s? pionowo w d??. Na g?rze krzy?a ma by? przyspawana do?? solidna tuleja aby mo?na by?o w ni? w?o?y? jakiego? pr?ta ktory b?dzie s?y?y? jako d?wignia.
Reszta jest oczywista...

A, chyba nie musz? dodawa? ?e rozstaw pr?t?w ma by? taki jak rozstaw otw?r?w

[ Dodano: 2006-03-03, 17:18 ]
Mam takie pytanie, dzisiaj rozebra?em lew? cz??c silnika bo p?k?? mi spr??yna kopniaka ale tak?e chcia?em sprawdzi? czy ze sprz?g?em wszystko na oko jet w po??dku bo dzia?a beznadziejnie. Nie wysprz?gla do ko?ca mimo regulacji. Czy kosz sprz?g?owy ma mie? luzy? Tzn czy to normalne ?e sobie troche chodzi w deklu. Nie wzgl?dem z?batki tylko wzgl?dem dekla. Zdawa?o mi si? ?e po z?o?eniu sprz?g?a ca?? konstrukcja si? usztywnia. Tam jest dosy? duzy simmering (ten o kt?rym wczesniej pisa?em, kt?ry zazwyczaj cieknie) i wydawa?o mi si? ?e te ruchy kosza wynikaj? z tego ?e ten simmer si? ugina. Co o tym s?dzicie? Jestem prawie pewny swego ale mo?e jednak jest inaczej ;)

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-03-03, 17:20 
Nieco buracki spos?b ?eby zwr?ci? uwage na ten temat ale post kt?ry napisa??m po??czy? si? z moim poprzednim i pisz? to jako go?? aby by?o wida? ?e jest jaka? nowa tre?? ;) pzdr


Na górę
   
 Tytuł:
Post: 2008-05-29, 07:51 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2006-10-15, 18:15
Posty: 16
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ja również miałem zaj... problem z rozkręceniem kosza sprzęgłowego. Nie wiem czy to wina tej konstrukcji (ten gwint przenosi całą moc silnika i ulega samodokręceniu) czy poprzednich użytkowników (zbyt solidne uszczelnienie gwintu, może za pomocą jakiegoś kleju!). W każdym razie był z tym konkretny problem a żadna serwisówka o tym nie wspomina. Polecam urządzenie Wojtka choć bardzo ważne by było ono solidne, wykonane z grubych płaskowników i śrób lub prętów (dokładny spaw). Ja zrobiłem je ze zbyt cienkich płaskowników i powyginało się podczas odkręcania. Mogę też polecić prymitywniejsze rozwiązanie: gruby metrowy (lub krótszy) płaskownik z dwoma otworami na koncu a w nich śróby przykręcone nakrętkami. Czyli taka połowa wojtkowego krzyżaka z przedłużeniem. No i podstawa - porządne, nieruchome imadło. Wcześniej oczywiście konkretne śniadanie :wink: .
To tyle moich rad. Wszysko poza tym zostało w wyczerpujący sposób opisane przez Wojtka.

_________________
513, 99% oryginał o torowych ambicjach


Na górę
 Tytuł:
Post: 2008-07-15, 18:51 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-07-04, 21:02
Posty: 32
kurcze Panowie musze sie zwrocic do Was z kolejnym problemem niestey!! mam rozniez klopot z odkreceniem tego kosza:/ nawet w dwie osoby nie moglismy dac rady! oczywiscie probowalismy tym kluczem opisanym wczesniej i nic:/ czy jest mozliwe aby ten gwint sie zapiekł???? bo juz kurcze nie wiem co zrobic:/


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-14, 18:34 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2008-05-27, 19:39
Posty: 74
Lokalizacja: Motocykle
jak się nie da to podgrzać kosz palinikem ( ja tak zrobiłem) ja do tego zastosowałem jeszcze klucz pneumatyczny ale bez podgrzania nawt nie drgnął


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-10-05, 20:41 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-07-13, 20:42
Posty: 22
mi się jakoś udało normalnie odkręcić (młotek pomógł). Gdzie jest ten lewy gwint? Może go przeoczyłem?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-10-05, 21:10 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Kosz jest skręcany z kołem zębatym za pomocą lewego gwintu.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-10-06, 22:46 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-07-13, 20:42
Posty: 22
ok może nie wiem co to lewy gwint. U mnie w każdym razie jest tak, że kręcąc nakrętką w prawo ją przykręcam (skręcam koszt z kołem zębatym) a w lewo się odkręca...


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-10-07, 09:26 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Nie mówię o nakrętce tylko o samym koszu. Nakrętkę odkręca się normalnie w lewą stronę. Żeby oddzielić kosz od koła zębatego trzeba kręcić koszem w prawą stronę.

_________________
500


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl