CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2012-05-27, 20:10 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-01-08, 18:02
Posty: 30
Lokalizacja: Ostrowiec/Skar?ysko
Witam wszystkich, posiadam cz 250/513, historia tego motocykla wygląda następująco, kupiłem go około 6 lat temu, był w stanie średnim, ale niedługo się posypało sprzęgło, i silnik przeszedł remont (nowe sprzęgło, tłok, pierścienie, szlif cylindra, wymiana łożysk, uszczelek, oleju itd.) Jakiś czas nią jeździłem, nie było żadnych problemów, no czasami z uruchomieniem ale to troche cierpliwosci i odpalała. Potem z powodu przeprowadzki motocykl stał długo nieprzygotowany pod chmurką, zardzewiał nieźle, próbowałem go pozniej uruchomic bezskutecznie, ale nic nie robiłem przy nim z braku narzędzi. Motocykl stał kolejne lata, najpierw nadal pod jakąś plandeką, potem u znajomego pod wiatą w troche lepszych warunkach. Ostatnio udało mi się wygospodarować miejsce na moją cz, gdzie będe miał wkońcu do niej dostęp, ale niestety, motocykl wygląda jak wygląda, był długo zaniedbywany, stał na flaku, z pustym bakiem, jest cały zardzewiały, wygląda tragicznie.

Oto zdjęcia aktualne:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak oceniacie, czy warto sie w to pakować, czy silnik po takiej przerwie w takich warunkach może być sprawny pomimo małego przebiegu po remoncie? Czy potrzebny będzie kolejny remont? Narazie nie miałem czasu cokolwiek przy niej robic, nawet sprawdzic czy odpala. Czeka mnie mnóstwo pracy przy tym sprzęcie. Jak wyceniacie cz w takim stanie? czy opłaca sie to robic wogóle? czekam na wasze opinie, pozdrawiam Mateusz.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-05-27, 22:46 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Ciężko to rozpatrywać w kategoriach opłacalności. Napewno na niej nie zarobisz, cokolwiek być nie zrobił :) Skoro stoi u ciebie tyle lat to może postać jeszcze trochę :) Zdejmij dyfuzor z cylindra i zajrzyj przez okno wylotowe do środka. Jeśli będzie w środku rudo to znaczy że potrzebny będzie szlif i pewnie wymiana korby. Najlepiej zdejmij cylinder i głowicę aby zweryfikować stan najważniejszych rzeczy. Moim zdaniem nie wygląda aż tak tragicznie. Wywal to siodło tak przy okazji.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-05-29, 08:28 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-01-08, 18:02
Posty: 30
Lokalizacja: Ostrowiec/Skar?ysko
Dzięki Wojtek, narazie nie mam czasu ale postaram się chociaż świece wykręcić i poruszyć starterem, jak tłok będzie pracował to jest szansa że nie ma tam rdzy? czy to nie ma nic wspólnego z tym i będzie konieczne zdejmowanie cylindra lub dyfuzora? Z uruchamianiem motocykla poczekam przynajmniej aż podstawowe rzeczy w nim sprawdze, czy olej jest w skrzyni (nie cieknie to pewnie nie ma :razz: ) jak dętke skleje, sprawdze amorki, poskręcam go, bo widze że brakuje pare śrub a pewnie połowa się poodrkęcała od wibracji także narazie strach troche by było tym jeździć, a jak juz bym odpalił to bym własnie chciał małą rundke zrobić.

Mam jeszcze takie pytanie, bo napisałem że to 513 ale tak w sumie to nie mam pewności, jaki to może być model czy składak modeli. I jaki rok tak orientacyjnie to może być? na deklu jest 1991 ale nie wiem czy to dekiel oryginalny od cz cross, niby jest znaczek CZ ale to moze od zwykłej? Poprzedni sprzedawca zapewniał ze własnie 91' ale jak oglądam forum i wątki inne to dużo starsze te czeski są. Przeglądałem zdjęcia 513-ek i widze że np przednie koło jest zupełnie inne (bęben hamulca). Jak potrzebne będą zdjecia szczegółów żeby określic model i rok to powiedzcie co potrzeba i wrzuce.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-05-29, 11:50 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
model na pewno 513 - cylinder z prostym wydechem (chyba ze ktos cylinder 513 zalozyl na kartery od 980, ale o tym zaraz)
rama i zawias przod/tyl tez 513.
I amor tyl lepsza wersja pod wzgledem eksploatacyjnym - latwo zmienic olej, latwo odpowietrzyc, nie ciekna, ale brzydsze..:)
Jedyne co to siedzenie, blotnik przod, boczki do wymiany.
Przednie kolo jest od Jawy enduro, takze mozesz je sprzedac i kupic sobie od czcross.
Nie bedzie z tym zadnego problemu i wyjdziesz jeszcze na tym na plus.
Kola na przod sa takie same od 516,513,514 wiec spoko.

Rok moto moze sie wahac od 83-90. W 91 mogla byc ew kupiona.
Rok mozna ustalic z tabliczki znamionowej. Jesli jej nie ma, to mozna ustalic przyblizony rok (zakladajac ze silnik pochodzi z tego motoru - a jesli jest to silnik 513 to jest duze prawdopodobienstwo ze to jet oryginalny komplet -rama/silnik- i odczytujac rok silnika odczytamy rok prod.calego moto)
Nr na silniku sklada sie z dwoch czesci. Pierwssza czesc to model, a druga kolejny numer tego egzemplarza. Ty powinienes miec ozn 513.

*513*00XXYYY*

Od 83 do 89 naklepali 513 w ilosci (dane z tabliczki znamionowej 513 89rok) :

frame 12 937
engine 15 833

czyli wychodzi ze 513 srednio klepali 2,1 tysia/rok.
dalej chyba wiesz co zrobic..

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-05-30, 20:19 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2012-05-11, 21:19
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
http://sprzedajemy.pl/sprzedam-jawe-end ... 654,354650 cena za samo koło też by pewnie nie za mała była o ile znajdzie się jakiś kupiec :smile: lepiej odrazu głowice ściągnij to będziesz wiedział lepiej co i jak z tuleją:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-06-01, 08:41 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-10-11, 09:13
Posty: 9
Lokalizacja: Płock
mazur9393 pisze:
http://sprzedajemy.pl/sprzedam-jawe-enduro-380-typ654,354650 cena za samo koło też by pewnie nie za mała była o ile znajdzie się jakiś kupiec :smile: lepiej odrazu głowice ściągnij to będziesz wiedział lepiej co i jak z tuleją:)


Cześć.Ja pierdziele skąd ludzie biorą takie ceny za takie stare sprzęty??Za tyle PLN-ów można już naprawdę porzadny motor kupic,a nie jawe-warta jak dla mnie maks 4 tys zł a nie 3 razy tyle....Żal.....Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-06-01, 12:01 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
sory za ot

http://www.ec-classic.com/index.php?vie ... tance_id=1

http://www.ec-classic.com/index.php?vie ... tance_id=1

http://www.ec-classic.com/index.php?vie ... tance_id=1

Waldziu przegina z cenami ale akurat cena jego jawy jest ok, patrzac po cenach czeskich.
Co nie zmienia faktu ze sa strasznie wysokie.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-06-01, 18:29 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
514 jeśli nie wiesz co to zabytek, to nigdy nie zrozumiesz dlaczego zabytkowe i niezwykle rzadkie motocykle osiągają takie ceny. Dla Ciebie jest warte 3000 zł dla innych warte 15000 zł. To co dla innych jest kawałkiem historii dla niektórych jest kupką starego złomu.

Ps. Co tu jest "żalem" w takim unikacie ?

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-06-01, 18:55 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Szubert, Jawa z pierwszego linku jest po prostu wspaniała. Widać to jeszcze klasyczny motocykl ale sporo nowoczesnych rozwiązań także. Widelec up-side-down (chociaż w zasadzie nie wiem czy jest on oryginalny). Z tyłu zawias z dźwigniami i jednocześnie dwa amory obok siebie. A na dodatek hamulec bębnowy. Fantastyczna!!!

Jawa z lidzbarka trochę zapyziała ale też daje radę. Dziwne że na dwóch zdjęciach widać dwie różne tablice rejestracyjne w tym żadna z nich nie jest nowa.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-06-01, 19:50 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2012-05-11, 21:19
Posty: 28
Lokalizacja: Rzeszów
apropo zabytków to tu jest ciekawy http://allegro.pl/cz-125-250-mtx-3-03-m ... 22407.html :cool:

[ Dodano: 2012-06-12, 21:17 ]
ta jawa z pierwszego linku to chyba jednak prawdziwa głupia zabawka jest na niej nawet wzorowana :grin: http://allegro.pl/abrex-jawa-250-enduro ... 48861.html


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-10-25, 16:21 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-01-08, 18:02
Posty: 30
Lokalizacja: Ostrowiec/Skar?ysko
Witam, w sobote będe próbował uruchomić tego sprzęta, dopiero teraz bede miał czas i warunki. Narazie wziąłem wykręciłem swiece (była jakby zalana i czarna, nie sucha), tłok chodzi luźno. Ogólnie ten motor po remoncie był jeżdzony może z 10h wiec szkoda mi go sprzedawać.

Niestety nie mam dużej wiedzy ani doswiadczenia w takim temacie i prosze was o pomoc, co należy sprawdzić i zrobić żeby wogóle sie brać za kopanie go, wiem że napewno wlać paliwo i sprawdzić iskre:P ale czy ustawiać zapłon, rozbierać gaźnik itp, czy wlewać coś do cylindra przed uruchomieniem po takiej przerwie?

Dobrze jak by ktos miał na tyle cierpliwości i dobrej woli i w razie czego pomógl mi przez gg, bo podejrzewam że jak zaczne coś przy niej robić to bedzie wiecej głupich pytan, ale poprostu wole zapytac niz udawać eksperta i coś zniszczyć przy niej. Moje gg 9140712

[ Dodano: 2013-11-01, 10:34 ]
Wczoraj rozebrałem całą CZ i wziąłem sie mocno za czyszczenie jej, dobrze że nie próbowałem jej uruchamiać bo w środku gaźnika zamiast paliwa była jakaś zielona galareta a dysze były mocno zatkane jakby jakimś kamieniem. Przy następnej okazji będe składał sprzeta do kupy i spróbuje ją odpalać- stąd pare pytań:

1. Czy olej w skrzyni też może być w takim stanie galaretowatym jeśli moto długo stało?

2.Czy jeśli przy wyjmowaniu silnika z ramy, zdjałem ten dekielek po prawej stronie na którym jest ten wirnik i on tak sobie wisi- to czy przy montowaniu trzeba będzie ustawiać zapłon od nowa?

Nie mam pojęcia żadnego dlatego pytam, chce doprowadzić moją CZ do dobrego stanu i potrzebuje waszej pomocy w tym, pozdro


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-11-08, 07:27 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli motocykl stał bardzo długo to jest taka możliwość że olej trochę zmienił postać. Nie wnikając za bardzo jak to się stało pozbądź się tego kiślu. Jak już wszystko ogarniesz to nie zaszkodzi zrobić płukanie silnika. Czyli zalej go nowym olejem i zlej po pierwszej jeździe wymieniając na nowy. Oleje, których używamy do smarowania skrzyni nie są specjalnie kosztowne więc nie będzie to wielka strata a higiena silnika to podstawa :)
Natomiast jeśli zamierzasz rozpoławiać silnik i rozbierać go na części pierwsze to płukanie możesz wykonać podczas tej akcji. Zależy jakie masz plany.

Jeżeli tylko zdjąłeś dekiel natomiast stojan pozostał do dekla przykręcony to możesz to tak zostawić. Dekiel ma tulejki ustalające więc powinien trafić na swoje miejsce niemal idealnie tak samo jak wcześniej. Dokładność regulacji zapłonu jest dużo mniejsza niż dokładność pozycjonowania dekla.

Jeżeli masz wątpliwości co zrobić a czego nie to powiedz jakie masz zamiary, co furze dolega i spróbujemy coś doradzić.

Forum podumarło ale dzisiaj przypomniało mi się że wciąż istnieje więc postaram się zaglądać.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-11-08, 19:38 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
Pewnie, że pisz - każdy chętnie poczyta i na pewno doradzi :) Sam bym się chętnie zajął takim moto do uruchomienia :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-11-17, 13:34 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-01-08, 18:02
Posty: 30
Lokalizacja: Ostrowiec/Skar?ysko
Cześć, mam dwie wiadomości jedna dobra: moto rozebrałem, poczyściłem, poskładałem i udało mi się ją uruchomić, ale tu jest ta druga zła wiadomość, CZ-tka pięknie śmigała przez jakieś 10 minut, po czym w silniku strzeliło i zgasła nagle przy dość dużych obrotach i nie dało sie jej już uruchomić, wał się nie kręci, kopniak stoi w miejscu, podejrzewam że tłok padł.

Jak ją rozbierałem do czysczenia dokładnego to przez wylot cylindra widziałem że na tłoku były takie pionowe wżery dość mocne, no i tu zrobiłem błąd bo mogłem jej nie odpalać z takim tłokiem no ale niestety, teraz już za późno.

Ja nie mam kasy na remont dlatego postanowiłem ją sprzedać, tak wygląda aktualnie:

Obrazek

Obrazek

Rama i silnik pochodzi z jednego kompletu wnioskując z numerów ramy i silnika, jest to rok 86. Jak ktoś byłby zainteresowany niech poda swoją oferte, najlepiej na gg bo na forum nie zaglądam często. 9140712 pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-11-17, 19:53 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2012-08-24, 22:13
Posty: 80
Lokalizacja: FWS
No szkoda;/ Miejmy nadzieję, że następny właściciel postawi ją na nogi::)


Masz jakieś zdjęcia zrobione jak ją czyściłeś?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl