CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2012-07-20, 20:28 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
witam, zlozylem silnik ppo remoncie i modyfikvaji: zalozylem membane i gaznik od cr125. zostawilem fabryczne dysze 60 i 170. przy probie odpalenia wogole nie zapali. wogole nie zalapuje. iskra jest, paliwo w gazniku tez swieca mokra wiec mieszanke dostaje. mozecie mi pomoc w regulacji? jakie dysze powinienem zastosowac? dzieki


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-07-23, 09:02 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Zarzuć najpierw foto jak to zrobiłeś

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-07-23, 09:23 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
zdjecia raczej nie pomoga w regulacji. wkrecilem dysze takie jak w Jikovie czyli 35/120. dysze glowna zmneijzylem ze wzgledu na membrane ktora zapobiega cofaniu sie mieszanki. glowice mam w naprawie o okazalo sie ze ktos wstawil tuleje mosiezna z gwintem pod swiece za dluga o 5mm i swieca jest cala schowana. do tego 2 rozne materialy ktore maja rozna rozszerzalnosc cieplna i podczas pracy moze sie tulejka obluzowac i dostac przedmuchow.

[ Dodano: 2012-08-05, 23:29 ]
jol, silnik zaczal prawidlowo pracowac na dyszy glownej 120 i dyszy wolnych obrotow 60. ladnie trzyma obroty i szybko wkreca sie. przy dyszy 38,5 nie bylo wolnych obrotow i trzeba bylo podciagnac przepustnice aby trzymal jednolite obroty. zatem 60 i 120 zalatwily sprawe. temat zamkniety


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-07, 12:38 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
poka foto.
juz jest 2 ciekawych :)

Albo napisz chociaz dla potomnych :
jak ogolnie sie sprawuje sie membrana?
robiles boost porty?
masz polaczenie kanalu ssacego z k.pluczacymi?
masz dziury w tloku ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-07, 16:08 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
jol, silnika na membranie i gazniku cr125 sprawuje sie bardo dobrze. glowna zaleta jest ustawienie obrotow postojowych, na ktorych silnik rowno pracuje i w momencie dodania gazu blyskawicznie wkreca sie na wysokie obroty. dysza glowna mneijszona na 120 obniza spalanie. dziur w tloku nie robilem i nie jest to dobry pomysl. oslabia tlok i nie odczuje sie nawet roznicy w pracy. kanal ssacy nie zostal polaczony z pluczacymi. nie chcialem az tak rzezbic. cylinder zostal mocno przeobiony. wiekszosc przeobek pod membrane jest ZLE wykonanych. pisalem o tym wczesniej. kombnuja z jakimis przejsciowkami, nasadkami etc. to wszystko powoduje dodatkowe zle zawirowania i szkodliwa przestrzen, ktora w cyklu sprezania dodatkowo spreza sie. zasada jest taka: jak najprostsze przejscie z gaznika w cylinder, jak najciasniejsza obudowa membrany i membrana jak najblizej cylindra. ja wycinalem na nowo kanal ssacy w cylindrze: musialem doprowadzic do ksztaltu prostokatnego. musialem zaspawac czesc okna i poszerzyc go w boki. efektem tego jest membrana w odleglosci 5mm od krawedzi cylindra oraz ergonomiczne uksztaltowanie kanalu ssacego. wiecej przerobek nei ma co robic bo tylko oslabia sie i tak juz obcizony tlok i cylinder.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-07, 18:07 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Według mnie membrana bez połączenia płuków z ssącym lub bez wycięcia okna w tłoku ma marny sens.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-08, 10:38 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
a to czemu? wiesz po co montuje sie membrane?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-08, 12:31 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Podcinałeś tłok? Czy wstawiłeś membranę tylko do cylindra? Membrana jest po to żeby silnik zassał maksymalną ilość mieszanki , a w twoim wypadku zapobiega ona tylko temu że benzyna wraca się do gaźnika, jak w symetryku.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-08, 13:31 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
tak jak wczesniej napisalem: tloka nie podcinalem bo bym go oslabil. niestety ale czeskie tloki nie sa na tyle wytrzymale aby robic takie cuda. a membrana odcina mozliwosc cofniecia sie mieszani w gaznik przy suwie sprezania. dlatego laczenie kanalow pluczacych z ssacym usprawni jedynie napelnienie cylindra. to nie jest dodatkowy wtrysk paliwa:) tlok zassie taka sama dawke paliwa (chyba ze go podetniemy, ale jak pisalem to sa za slabe tloki) i koniec kropka. a zawor membranowy nie pozwoli na cofniecie sie tej mieszanki przy sprezaniu w niskich obrotach. bo w wysokich to bezwladnosc listkow jest taka ze nei zdarza sie zamknac i silnik prauje jakby tej membranu nie bylo.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-08, 13:45 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Bardoz mnie jeszcze ciekawi czy w konfiguracji takiej jak u Ciebie, momement obrotowy na niskich obrotach sie poprawil?
Jak jest z ruszaniem mozna ruszyc normalnie z niskich obrotow?
Bez zadnych przegazowek i itd ?
Napisz jak mozesz bo jestem bardzo ciekawy i bede b. wdzieczny. ! :)

W sumie najbardziej mi zalezy na stabilnej pracy silnika na niskich obr i zwiekszeniu momentu obrotowego na niskich obr, a zdecydowanie mniej na zwiekszaniu koni.
Wazniejszy jest elastyczny silnik niz silnik o 2kM mocniejszy ale o zerowej elastyce.

Slyszalem ze w przerobce 516 na membrane przez Lukena boost porty i okna w tloku daly odwrotny rezultat niz zakladany.
Natomiast ( to chyba pisal Alek z forum) ze jego 516 w wersji krociec od rotaxa + membr od rotaxa + lacznik gaznika od rotaxa + kanaly pluczace polaczone z k.ssacym, ale bez zadnych dziur w tloku i bez boostow, daly wspalnialy efekt.

..jak mozesz to skrobnij jeszcze odp na moje pytanie.
dzieki !!
gratulacje !

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-08, 14:24 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
trudno mi tu mowic o mocy i kazdemu innemu jesli nie wstawi sie moto na hamownie. takie pisanie ze o 2 km wiecej to wyssanie z palca bzdur i subiektywne odczucia. u siebie zalozylem zaplon selettra wyczynowy i w polaczeniu z gaznikiem od CR i membrana uzyskalem stabilne obroty postojowe i to o wiele nizsze niz przed przerobka. pali idealnie od kopa czy cieply czy zimny, bardzo ladnie wkreca sie na obroty i odpowiadajac na Twoje pytanie. ruszyc mozna bez zadnych trikow i gazowania na wysokich obrotach. wedlug mnie przerobka w laczenie kanalow pluczacych z ssacym to juz hardkor i nie do konca bylem przekonany do tego. podcinanie tloka to tak jak pisalem wyzej. najwazniejsze jest prawidlowe wstawienei membrany. no i istotny fakt: mam normalne ssanie a nie przelewowe:) jak jestes gdzies z Wawy to zapraszam na ogledziny.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-08, 15:14 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Łączenie ssącego z płukami to żaden wyczyn. Wszak dzieli je cienka ścianka.
Widziałeś przeróbkę Woryny z motortech-u??


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-08, 15:25 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
nie napisalem ze to WYCZYN, tylko ze hardkor. uznalem ze taka przerobka nie ma sensu dla mnie. samo wspawanie membrany jest duzym ryzykiem. musisz wyciac wszstkie zeberka od strony gaznika, frezowac na plask wystajacy krociec, czesciowo zasawac otwor ssacy i wyciac go a nowo. potem dospawac obudowe membrany tak aby byla zgodnie ze sztuka. laczenie kanalow to zbytek. zbyt duza przerobka. jesli robisz etapami, tzn najpierw inny gaznik i regulacja. potem membrana i regulacja. inny zaplon i regulacja. a na koniec laczenie kanalow i regulacja to ogarniesz silnik. ale jesli wszystko naraz robisz tak jak ja, to mozesz pogubic sie w "pierwszym odpaleniu". tyle przeobek naraz bys zrobil i nie wiedzalbys od jakich parametrow wyjsc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-08, 15:40 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Te 2 konie, to byly przyslowiowe. Napisalem tak od czapy, bo nie wiem przeciez tak naprawde ile mocy moze dodac/odjac wykonanie boost portow i dziur w tloku.

Wyciagam od Ciebie info na temat zachowania sie moto po przerobkach ktore wykonales, dlatego ze jesli moment wzrosl na tyle ze mozna spoko ruszyc z wolnych obrotow, moto trzyma wolne obroty itd. to efekt jak dla mnie jest zupelnie wystarczajacy.
Nie ma co ryzykowac kosztownymi przerobkami, na rzecz kolejnych niepewnych przyslowiowych "2koni", ktore byc moze da lub nie da wykonanie boostow lub dziur w tloku.

Bardzo chetnie wpadne do Ciebie jesli jest taka opcja pod koniec wrzesnia. :)
Jaka dzielnica ?

Ja mam dellorto vhsb 34 ->37mm ze ssaniem. Tez bardzo go chwale.

Pozdr

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-08, 16:10 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
takie przeroki nie dadza wiecej mocy bo i jak? musialbys zwiekszyc pojemnosc cylindra aby dodac mocy. pozostale przerobki (w/w) poprawia moment obrotowy w dolnym zakresie obrotow i tyle.

[ Dodano: 2012-09-08, 17:12 ]
w mojej drugiej CZ 516 mam zalozony Keihin 34mm i tez super sprawa.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl