CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2012-06-25, 21:34 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
CZe
Właśnie z kolegą Przemkiem (z forum) remontujemy jego 516 . W silniku jest taki objaw ,że jak odpalasz (nie ważne czy ciepły czy zimny) to po przegazówce/wkręceniu na rezo silnik nieziemsko zalewa . Nawet przekładaliśmy gaźnik z mojej 516 i było to samo a moja cz dobrze na nim śmiga więc to nie gaźnik. Po rozbiórce
na tulei są 3 rysy w tym jedna większa na tłoku 2 rowki pionowe a pierścień po założeniu w cyl ma ok 2mm szparę . Najciekawsza sprawa jest w tulei bo nie posiada ona języczków/ścianek dzielących kanał płuczący z lewej na 2 ale w cylindrze jest ścianka - z prawej to samo.I tu pytanie - Czy to może być pośrednią przyczyna zalewania/ jakoś negatywnie wpływa na pracę silnika :?: Tego niema co zaznaczyłem na foto na czerwono.


Załączniki:
Obraz.jpeg
Obraz.jpeg [ 9.68 KiB | Przejrzano 1624 razy ]

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D
Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-06-25, 23:47 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Cytuj:
a pierścień po założeniu w cyl ma ok 2mm szparę

To "trochę" za dużo :)
Cytuj:
Najciekawsza sprawa jest w tulei bo nie posiada ona języczków/ścianek dzielących kanał płuczący z lewej na 2 ale w cylindrze jest ścianka - z prawej to samo.I tu pytanie - Czy to może być pośrednią przyczyna zalewania/ jakoś negatywnie wpływa na pracę silnika

Jak CI się łączą kanały to masz tuleję do wywalenia. Jeżeli kanał jest za duży to pierścień się w nim zaklinuje i połamie .

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-06-26, 21:28 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Dawid92 pisze:
Jak CI się łączą kanały to masz tuleję do wywalenia. Jeżeli kanał jest za duży to pierścień się w nim zaklinuje i połamie .

Też jestem tego zdania ze tuleja jest po prostu do wyjebki ,ale zobaczymy co powiedzą inni. Jeszcze załączę kilka fotek.


Załączniki:
obraz3.jpeg.JPG
obraz3.jpeg.JPG [ 18.92 KiB | Przejrzano 1596 razy ]
obraz4.jpeg.JPG
obraz4.jpeg.JPG [ 9.87 KiB | Przejrzano 228 razy ]
obraz2.jpeg.JPG
obraz2.jpeg.JPG [ 10.39 KiB | Przejrzano 223 razy ]
obraz1.jpeg.JPG
obraz1.jpeg.JPG [ 11.4 KiB | Przejrzano 225 razy ]

_________________
nie ma to jak WSK...

remont na rowie i do przodu :D
Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-06-26, 21:40 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Teoretycznie jak okno nie jest większe od 0,6D cylindra to można śmigać ale tu chyba jest za duże...

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-06-26, 23:22 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Uszkodzenia podstawowe
a) pierscien o fatalnej przerwie
b) pierscien o fatalnym luzie w gniezdzie ( z tego co na gg slyszalem)
b) porysowanej tuleji w strategicznych miejscach dla pracy slinka (row na calym suwie pracy -od glowicy do okna wydechowego)

wykluaczaja mozliwosc normalnego dzialania tego silnika.

Jesli okno ma szerokosc 0,6 srednicy cylindra to zapewnia to bezpiecza prace dla tloka i pierscienia, ale przy przestrzeganiu tolerancji zuzycia.
A w PL kazdy jedzi az kompresja sie skonczy, wiec ta tolerancja jest wielokrotnie przekroczona. No moze wielokrotnie to nie, ale zdecydowanie ;]

Na low budzecie mozesz probowac robic szlif + nowy tlok z luzem 0,04mm i pierscien z przerwa 0,2mm, ale nie wiadomo jak na sama prace slinika wplynie ta rzezbiona tuleja i kombinowany kanal pluczacy.
Nie kazdy zabieg powiekszenia/poszerzenia jest korzystny. Co pradwa podejrzewam ze wplyw braku belki na prace silnika i odciecie alu przegrody niewiele zmieni, ale pewnosci nigdy nie ma.
Dodatkowo masz ladnie skorygowane wejscie tuleji w karter od strony dolotu, a to akurat duzy plus.

Tak czy inaczej wlolalbym miec pewny i bezawaryjny sprzet, niz sprzet byc moze mocnieszy o 0,5km i wyrzucilbym ten cylinder i poszukal niegrzebanego.
A jesli chcesz zaoszczedzic...to wiesz jak to sie konczy.. ;/

polecam kupic oryginalny gar, nowy tlok i pierscien, zrobic szlif na zalecane wymiary.
lepiej miec brzydszy sprawny motor niz ladny niesprawny.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl