CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2012-06-14, 17:29 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Jak to ma wyglądać w oryginale?? U mnie jest tak:
Od strony zębatki.
Simmerring-seger-łożysko-seger- wolna przestrzeń-seger-łożysko-simmering.
Według katalogu powinien być jeden seger. Ten trzeci to wogóle nie wiem po co. Że niby dystansuje łożysko, żeby się nie przesówało?? Przecież za to odpowiada dystans łożysk.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-07-30, 16:22 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

i jak tam? ogarnales sie z tematem ?
Ja sie podepne pod temat i zapytam jakie simmeringi dales na kolo ?

o srednicy wew 24mm czy 25mm ?
ksiazka podaje 25mm, ale pomiar sr.zew. tulejek suwmiarka daje 24,3mm ....i sam nie wiem co teraz dac.

poki co dalem 24mm.....ale chyba zmienie na 25mm.

Co o tym sadzicie ?

Przy zalozeniu 24mm opor jest przy kreceniu jest niewiele wiekszy niz przy zalozeniu 25mm.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-07-30, 18:08 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Wszystko stoi. CZ spakowana w pudełka. Masa wydatków na inne zainteresowania i hobby no i na życie. Mieszkam z rodzicami a i tak 2 tys wypłaty to mało i do następnej wypłaty zazwyczaj nie wiele mi zostaje.

Z tymi łożyskami w tylnym kole to chyba mam wszystko ok.
Katalog części też w ch*** wali. Podaje, że w tylnej piaście są dwa takie same simmery a tak nie jest(chyba, ze znowu mam rzeźbę).
Co do rozmiarów simmerrów to nie pasowałem tego. Wziąłem dane z katalogu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-07-30, 22:29 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
w katalogu odnosnie tylnego kola jest pozycja 12 podana w ciagu i na samym dole dopisane jest 12a. Takze serwisowka podaje 2 rozmiary simmerow ale i jeden i drugi ma srednice wew 25mm.....

Takze rzezby nie masz, ale Panie..... jaki dac simmer.... ;/

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-07-31, 09:34 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
A no jest 12a. Niedopatrzenie.

Panie... nie jestem w stanie pomóc. Po prostu nie wiem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-01, 17:37 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2009-03-25, 16:24
Posty: 235
Szubert ja mam u siebie simmer o średnicy wewnętrznej 25mm i jest tam dość czysto, choć prawdę mówiąc to po pustyni nie jeżdżę.
Zmierzyłem też tulejkę i mam tą samą grubość - 24,3mm. Także myślę, że skoro simmer o średnicy wewnętrznej stawia tylko trochę większy opór to możesz go śmiało dać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-09-01, 20:59 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
no to gitarra :)

to kolejny raz potwierdza slusznosc mojego zalozenia, ze w cz 516 tulejki/walki poruszajace sie z duza lub wzglednie duza predkoscia obrotowa sa pasowane do simmeringow z luzem 0,7mm - 1mm.
A walki wolno obrotowe typu walek biegow, walek kopniaka sa pasowane bez luzu, czyli srednica wewnetrzna simmeringa = srednica zwenetrzna walka.

Ciezko bylo do tego dojsc bo w katalogu nie ma wyszczegolnionych wymiarow tulejek na wale, na walku zdawczym, oraz tulejek dystansowych kol. Gdzie pytalem to mowili ze simmeringi pasuje sie tylko w sposob : "srednica wewnetrzna simmeringa = srednica zwenetrzna walka". Co kolejny rozbrany silnik od 516 to kombinowane tulejki o roznych wymiarach....ale :)
Z paru silnikow uzbieralo sie kilka identycznych tulejek.
Mianowicie na wal od strony sprzegla tulejki o wymiarze 23,2mm, a katalog sugeruje simmering o sr wew. 24 mm czyli pasoawnie z luzem 0,8 mm jako walek wysokoobrotowy.
Oczywiscie na tych tulejkach nie ma sladu po pracy simmeringow. Sa ja nowki. Wiec wymiar jest na 100% fabryczny.
Najlepszym dowodem, ze cos takiego jest mozliwe jest pasowanie simmering/wal od strony motoplatu.
Wal w miejscu styku z simmeringiem ma ma wymiar zew 19mm (specjalna faza :) bo lozysko ma 20mm), a katalog sugeruje simmering o sr wew 20mm :) Czyli pasowanie z luzem 1mm walka wysokoobrotowego.

Dalej tulejka na walek zdawczy.
W zdemontowanych silnikach trafilem 2 szt identycznych tulejek po kazdym wzgl - nawet pod wzgledem zuzycia. A w tym przypadku akurat to jest bardzo wazne. Tulejki mialy wymiar zew 25mm. Katalog podaje wymiar wew simmeringa 25mm wiec pasowanie byloby bez luzu, a to przeciez walek wysokooborotowoy ale ..:) Tulejki byly wyharatane. BYly w nich rowy wyjezdzone przez simmeringi.
Tak sie sklada ze zakupilem tulejki na ten walek w impolu i przyslali mi je o wymiarze zew 24 mm :) A ztego wniosek ze tuljeka na walek zdawczy tez pasowana jest z luzem 1mm.

W kolach ta sama historia.
Tulejki maja 24,3mm a simmeringi maja byc 25mm.

Jedyne pasowanie "srednica wewnetrzna simmeringa = srednica zwenetrzna walka" jest dla walka biegow o sr zew 12mm gdzie katalog podaje wymiar simmeringa 12mm. Tak samo jest dla walkla kopniaka o srednicy zew 14mm, gdzie katalog podaje wymiar wew simmeringa 14mm. Czyli w obu przypadkach walka wolnoobrotowego jest pasowanie bez luzu.

i w ten sposob mamy kozak oryginal :)
Dzieki za wymiary. Z kol wyciagam zalozane simmery o sr wew 24 i zakladam oryginaly o srrednicy wew 25mm. Czyli pasowando z luzem.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-19, 19:07 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Dzisiaj zamontowałem jedno łożysko w tylną piastę, to od strony zębatki.
No i kicha. Dystans kupiony u finiplexa jest krótszy i ma większą średnicę niż ośka koła.
Czy ktoś ma na wierzchu dystans pomiędzy łożyska?? Zmoich obliczeń wynika, że powinien mieć długość 65mm. Ktoś może potwierdzić??
No i ile powinno być pierścieni segera?? U mnie są dwa(pod i na łożysku 6302) a w katalogu jeden.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-19, 20:28 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
wyslal Ci dystans od 250/380.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-19, 21:00 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Już się domyśliłem. Trzeba będzie go jakoś przystosować.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-19, 21:06 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
mam piaste tyl na stole.
to przy weekendzie zajrze tam sumiarka.
ale raczej nie chce mi sie wybijac lozysk.

wiec jak cos to tylko wymiar Ci podam.
co do segerow to nie wiem i nie rozbieralem tego.

no ale jak wyjales lozyska to po rowkach mozesz dojsc przeciez ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-19, 21:22 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Rowki rowkami. Nie mam pewności, że nie są dorabiane.
Tak na chłopski rozum to jeśli był by jeden seger to oba łożyska w raz z dystansem mogły by się przesunąć w jedną stronę, jeśli jedno łożysko jest zablokowane przez dwa pierścienie, to i drugie się nie przesunie.
Jeśli długość dystansu się potwierdzi to wszystko musi grać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-20, 22:04 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Katalog pokazuje dwa zegery.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-21, 10:48 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Obadałem jeszcze raz katalog. Podejrzewam, że popatrzyłeś na rysunek z przednim kołem i tam faktycznie są dwa segery, ale w tylnym jest jeden na rysunku.

http://www.sesa-moto.cz/minulost/cezeta_125_typ_516/katalog/

Nie ma sensu bić piany. Na 99% jest to poprostu błąd w katalogu. Jeśli reszta wymiarów będzie grała i piasta będzie mieściła się w wachaczu to nie ma co szukać.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-21, 20:52 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Faktycznie, masz rację. Patrzyłem na przednie koło.

_________________
500


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl