CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2011-04-08, 07:34 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-04-19, 21:26
Posty: 15
Lokalizacja: Toruń
Witam. Jestem w trakcie remontowania swojego silnika do 511, po przeróbkach konstrukcyjnych przez Henryka Wróblewskiego (chłodzenie cieczą, mechaniczna pompa wody, membrana w korbe, kanały itp.). Czytałem u Was, że przy wysilonym silniku korba nie wytrzymjuje zbyt długo, a dostanie oryginalnej nowej jest bardzo ciężkie, dlatego zwracam się z zapytaniem czy może orientujecie się od jakiego innego modelu pasuje korba? Oryginalną korbę bym dostał, lub cały wał jednak wolałbym zastosować coś lepszego, aby uniknąć zbyt szybkiego rozpoławiania silnika.

_________________
WueSKa.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-08, 10:52 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Sprawdzilem wiekszosc popularnych korb tj cr, yz, kx, rm, rs, nsr i takie tam z roznych rocznikow i zadna z nich na 100% nie pasuje.

Jedynie zblizona jest rm 125 z 97-98.

Ogolnie 125 japonskie maja takie same lub wieksze srenice sworznia, wiec jest ok, ale maja wiekszy skok. No i to jest poroblem.
250 maja jeszcze dluzsze korby.

Skolei z 85 moze na dlugosc korby cos by dopasowal, ale znow maja mniejsze srednice sworzni.
Wiec zupelnie odpada, bo nie bedzie jak tego wsadzic w czopy i tlok...no chyba ze jakies tuleje, ale to juz total fuszerr-rra....no i kwestie wytrzymalosciowe.


Wiec lepiej co 2 tlok zmienic korbe i tyle.

W razie co poprawiam wczesniej podane wymiary z kartsandparts.ca :

Sworzen gora 15mm
Sworzen dol 20mm

Glowka korbowodu 19mm
Stopa korbowodu 26mm

Dł. miedzy osiami sworzni 94,5 mm !!! ( na stronie kartsandparts.ca podali 100mm, chyba cos im sie pomylilo)

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-08, 23:48 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-04-19, 21:26
Posty: 15
Lokalizacja: Toruń
Wymiary, które podałeś rozumiem, iż są dla fabrycznej korby od 511?
Dzięki za info!

_________________
WueSKa.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-09, 10:56 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

To sa wymiary korby od 516 i 511.

Kiedys ktos mowil ze korba od 511 i 516 jest inna.
Jest taka sama. Tylko ksztalt przeciwwag jest inny.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-15, 22:18 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-04-19, 21:26
Posty: 15
Lokalizacja: Toruń
Zamieszam fotki w/w silnika, może kogoś zainspirują. Dziś zacząłem go składać do kupy jednak nie przwidziałem tego, że wymiary uszczelniacza na wał są inne na lewy i prawy karter :) Jutro dokończę.


Załączniki:
DSCF5268.JPG
DSCF5268.JPG [ 28.74 KiB | Przejrzano 390 razy ]
DSCF5271.JPG
DSCF5271.JPG [ 43.25 KiB | Przejrzano 421 razy ]
DSCF5259.JPG
DSCF5259.JPG [ 47.54 KiB | Przejrzano 417 razy ]
DSCF5265.JPG
DSCF5265.JPG [ 20.37 KiB | Przejrzano 422 razy ]

_________________
WueSKa.pl
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-16, 00:28 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
ale kozacka robota ! ! !

zalozyles juz dekiel od sprzegla na stale czy moglbys zrobic jeszcze fotki bebechow ?
interesuje mnie rozwiazanie pompy wody -jej napedu , oraz przerobka w okolicach walka kopniaka.
Co tam jest cos ze starterem kombinowane?

Kozak!

W razie co chetnie odkupie!

jak mozesz dorzuc fotki, please, please, please :)

Zastanawialem sie kiedys nad taka przerobka, ale stwierdzilem ze jest to nie mozliwe ze wzgledu na brak miejsca (mam tu na mysli membrane).

A przerobka na wode to juz full kozak.
Czy dol cynindra stykajcy sie z karterami jest przespawany z 511/516 do tego z woda?

Mialem dawno temu wrzucic te fotki.
Pare fajnych przerobek szczegolnie cylinder od 516 na membranie, ale z zupelnie nowumi kanalami w NIKASILU !!!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Ale w porownianiu do membrany wrzuconej w skrzynie korbowa + woda to ta przerobka na nikasil to jest amatorszczyzna :)
Swoja droga polecam strone MOTOBARD.
Goscie robia kozackie przerobki.
Np 513 sprzeglo suche na sprzeglo mokre i nikasil
http://www.motobard.com/513NIKASIL_SPOJKA-V-OLEJI.html !

i jeszcze foto silnika mocniejszego niz Twoj...
Obrazek

Woda i stawidlo...ale Twoj mi sie bardziej podoba.
Z tego co widze ma podobny cylinder do Twojego.
Wiesz od czego to jest cylinder?
Ile w ogole dales za ten silnik?
jak na niego trafiles?
Ten gosc ma jeszcze jakies takie rzezby?
http://www.scigacz.pl/Henryk,Wroblewski ... 12372.html

Pisales ze kupiles dwa silniki do mtx'ow.
Drugi tez jest tak zarzezbiony?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-17, 19:12 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
Kawał dobrej roboty :smile: , jak skończysz ten silnik to zahacz o hamownie i wrzuć wykresy na forum :twisted:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-17, 22:21 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-04-19, 21:26
Posty: 15
Lokalizacja: Toruń
Z tego co wiem wszystko p. Wróblewski tworzył sam od podstaw. Niestety on sam nie posiada ani jednej ze swoich konstrukcji, a robił także 511/516 na stawidle, suchym sprzęgle itp. Ogółem stworzył kilka sztuk. Wrzucam fotki o które prosiłeś. Konstrukcja pompy wodnej wygląda na pozór banalnie, jednak nie jeden miesiąc pewnie poszedł na spasowanie wszystkiego. Pompka napędzana jest ze sprzęgła taką samą zębatką, jak na wale. Robota troche mi stanęła, ponieważ pozostało mi zrobić szlif, a mam tylko 2 tłok, a potrzebuje na 1. z racji nominalnego cylindra. Stan w jakim się zachował jest wzorowy. Rozleciał się koszyczek na wale przez co projekt chyba został odstawiony i przestał kupę czasu. 0 luzów na wale, skrzyni itp. Całość postanowiłem wyszkiełkować, aby jakoś się również prezentował. Co do pozostałej kolekcji, 3-04 jest na stawidle chłodzony cieczą (513 250ccm), 3-02 z 2 numerem ramy miał właśnie ten silnik, jednak na razie montuje go do 3-03 z racji stanu gotowości ramy do zawodów, a przeróbek silnika z 3-03 jeszcze nie badałem. 3-02 kolejny był bez silnika, ale mam udało mi się kupić kilka kolejnych na zapas i na pewno coś kreatywnego powstanie.

[ Dodano: 2011-04-17, 23:28 ]
A to ogólnikowa fota.


Załączniki:
DSCF5282.JPG
DSCF5282.JPG [ 41.85 KiB | Przejrzano 402 razy ]
DSCF5281.JPG
DSCF5281.JPG [ 32.36 KiB | Przejrzano 390 razy ]
DSCF5280.JPG
DSCF5280.JPG [ 21.48 KiB | Przejrzano 392 razy ]
DSCF5279.JPG
DSCF5279.JPG [ 31.35 KiB | Przejrzano 395 razy ]
DSCF5277.JPG
DSCF5277.JPG [ 38.59 KiB | Przejrzano 382 razy ]
DSCF5276.JPG
DSCF5276.JPG [ 11.2 KiB | Przejrzano 386 razy ]
DSCF5274.JPG
DSCF5274.JPG [ 26.76 KiB | Przejrzano 398 razy ]
Komentarz: 3-02, 3-03, 3-04, 3-02, Promot?, Honda RS125 R
1.jpg
1.jpg [ 40.42 KiB | Przejrzano 401 razy ]

_________________
WueSKa.pl
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-18, 13:10 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
A powiedz jak tam jest ze sterowaniem pracy pompy?
No bo wiadomo ze jej predkosc jest proporcjonalna do predkosci obr silnika.
A wlasicie dokladnie taka sama (ze wzgl na zastosowana zebatke).
Wiec czy nie bedzie problemu ze silnik jest niedogrzany?

Masz do tego chlodnice o odpowiedniej powierzchni czy sam musisz cos dobrac?
Bo domyslam sie ze termostatow i innych bajerow tam nie bylo?
Tylko chlodnica i zbiorniczek wyrownawczy?

Jeszcze widze ze chyba wyjscie na obrotomierz jest tam zrobione?
Wiesz od czego tam jest slimak?

Wymiekam przy tej rzezbie.
Naprawde trzeba miec pojecie przy czyms takim.

Niezla kolekcja.
Jak ukonczysz remont bedziesz gdzies z tymi sprzetami na zlocie zeby mozna bylo je obejrzec?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-18, 15:03 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-04-19, 21:26
Posty: 15
Lokalizacja: Toruń
Zastanawiałem się nad dorobieniem obudowy pod malutki termostat z osobówki, jednak jak na razie na pewno nie zdążę, a śpieszę się ze względu na wyścigi w Szczecinie, gdzie na pewno 2 mtx-y się pojawią, czyli 3-04 i 3-03 z tym silnikiem. Posiadam do niego chłodnicę. Zbiorniczek wyrównawczy w chłodnicy, jednak zastanawiam się nad dołożeniem pojemnika wyrównującego. Co do wyjścia na obrotomierz jest, jednak nie rozgryzłem jeszcze jak powinno być rozwiązane. Mam tylko zębatkę w kapie. Czy to nie jest czasem napęd od MZ?

_________________
WueSKa.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-18, 18:40 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
na zdjeciu slabo widac ten slimak, ale z wyglada jak od etz 150 lub 251.
Jesli to jest faktycznie od etz, najlepiej 251, to bedziesz musial bokupic slimaka i go przerobic -polaczyc, tak zeby pelnil role nakretki na wal.
http://allegro.pl/mz-etz-250-251-zebatk ... 86671.html

tu dobrze to widac jak w 251 to wyglada
http://www.youtube.com/watch?v=x-Tak-7T ... re=related

w 150 jest lancuch na sprzegle i z malego kola jest naped obrotomierza wiec tu jez gorzej bylo by z przerobka.
http://allegro.pl/mz-etz-150-zebatka-ko ... 76147.html

zaloze sie ze to 251 jest :)
w simaku tez jest bardzo podobne rozwiazanie jak w 251.

szkoda ze w szczecinie...bo z wuwua to troche daleko.

[ Dodano: 2011-04-19, 21:14 ]
jol jeszcze raz.
sasiad poprosil mnie zebym zalozyl mu sprezyne kopniaka do etz 251.
mialem wiec przyjemnosc obejrzec naped predkosciomierza.

srednica wewnetrzna (mierzona po gwincie) w slimaku obrotmierza etz 251 jest mniejsza niz srednica zewnetrzna (mierzona po gwincie) walu cz 516 od strony sprzegla.

Wniosek jest taki ze wystarczy przegwintowac na wiekszy gwint slimak obrotomierza mz i juz masz kompletny uklad.
o ile odleglosci od slimaka i walka od linki sie zgraja, ale to juz sam musisz ogarnac.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl