CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2011-02-17, 21:55 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Witam niedawno kupilem sete i mam z nią taki problem a mianowicie Wrzucam 1 ruszam i od 1 biegu o 6 biegu idzie spoko, biegi ładnie wchodzą, ale jeśli chce np. z 5 biegu zredukować na 3 no to wejdzie 4 i aby zmienić na niższy, muszę zgasić moto albo się zatrzymać, i lekko pchając w przód i w tył znaleźć 1 bieg lub luz i wtedy znowu o1 123456 idzie ok. ale jeśli chce zredukować z np. 4 na 2 no to nie mogę, wejdzie 3 i koniec. Co to może być ? czy moze byc to wina lekko ciągnącego sprzęgla ?? jestem bezradny :sad: pomocy


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-18, 00:48 
Offline
Admin

Rejestracja: 2005-03-21, 11:08
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Twój problem często występuje w motocyklach Yamaha. Nie zagłebiałem się w temat specjalnie, ale jako użytkownik wielu Yamaszek w swojej kadencji, mogę powiedzieć, że problem występuje przy wciśniętym sprzęgle do końca. Nie dzieje się tak za każdym razem, ale dość często...Proponuję redukować biegi na półsprzęgle, w przypadku Yamahy działa.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-18, 23:31 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
Cytuj:
Co to może być ? czy moze byc to wina lekko ciągnącego sprzęgla ?? jestem bezradny :sad: pomocy


sam sobie odpowiedziałeś :D

nie spotkałem jeszcze moto w którym przy lekko ciągnącym sprzęgle, redukcja byłaby bez problemów, w mojej crm jak sprzęgło nie wysprzęglało do końca też redukcja o 2 biegi była prawie niemożliwa...


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-19, 14:53 
Offline
Admin

Rejestracja: 2005-03-21, 11:08
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
MM zaprzeczasz mojej teorii :mrgreen: dawno nie miałem motocykla pod dupą ale wydaje mi się że daje radę manipulować biegami na ciągnącym sprzęgle. Wydaje mi się, że problem jest tylko ze złapaniem luzu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-19, 18:05 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
Oczywiście że sprzęgło nie możne mieć na to wpływu bo w CZ biegi wrzucasz i zrzucasz bez sprzęgła, wiec ciągnące sprzęgło nie powinno mieć wpływu tak jak pisze jagon.

To jest wina źle działającego automatu który zbija bieg w dół i się zacina, albo przyczyny trzeba szukać w skrzyni.

A regulacja sprzęgła to 5 minut roboty.

[ Dodano: 2011-02-19, 18:07 ]
mm1234 pisze:
[ w mojej crm jak sprzęgło nie wysprzęglało do końca też redukcja o 2 biegi była prawie niemożliwa...


to też dziwne zjawisko bo w motocyklu skrzynia jest tak skonstruowana ze sprzęgła możesz użyc do ruszenia a później podczas jazdy o nim zapomniec


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-19, 23:11 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Działanie sprzęgła ma ogromny wpływ na działanie skrzyni biegów. Nawet jeśli przeważnie nie używamy sprzęgła to czasami jednak są sytuacje kiedy to czynimy. Źle wyregulowane lub zużyte sprzęgło może powodować problemy ze zmianą biegów. Nie raz już byłem zaskoczony po jakiejś naprawie sprzęgła lub po regulacji o ile lepiej zaczeły wchodzić biegi. Nie mówię akurat o CZ bo moje suche sprzęgło nie daje się wyregulować a biegi i tak chodzą jak poemat. Ale w 516 sprzęgło jest już bardziej kulturalne i może ma też większy wpływ. Czy te objawy mają miejsce gdy używasz sprzęgła przy zmianie czy też nie?

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-20, 16:14 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
Cytuj:
dawno nie miałem motocykla pod dupą ale wydaje mi się że daje radę manipulować biegami na ciągnącym sprzęgle.


jagon to że da radę nie znaczy że tak można i że to dobre dla motocykla ?? mnie w dt 80 zdarzało sie na pełnym gazie zrobić redukcję biegów bez sprzęgła nie chcący bo nacisnąłem nogą dźwignię i dało sie zrobić redukcje ale obawiam sie że po parunastu takich manewrach skrzynia jest do śmieci........czyli wniosek ?? da się ale nie powinno sie tak robić.....

Cytuj:
to też dziwne zjawisko bo w motocyklu skrzynia jest tak skonstruowana ze sprzęgła możesz użyc do ruszenia a później podczas jazdy o nim zapomniec


tylko że biegi zmieniać bez sprzęgła trzeba umieć, ważny jest odpowiedni dobór predkości, i odpowiednie ustawienie manetki gazu....to że przy zmianie biegów bez sprzęgła nie zgrzyta nie znaczy że robisz to dobrze...gdzieś kiedyś czytałem obszerny artykuł odnośnie zmiany biegów bez sprzęgła, jak znajdę zalinkuje...a redukcja bez sprzęgła jak sie nie umie tego zrobić jest bardzo niebezpieczna, nie raz już słyszałem o wyszczerbionych trybach, połamanych karterach.....

ja osobiście nie umiem, uważam że mnie jako amatora podczas polnej jazdy nie zbawią te ułamki sekund, na wciśnięcie sprzęgła a z dwoja złego lepiej zakatować sprzęgło które jest łatwiej wymienić i jest tańsze niż skrzynię....tymbardziej że japońskie małe dual sporty mają bardzo wytrzymałe i żywotne sprzęgło kumpel w mtx 125 przez 3 lata go nie ruszał a zmieniał biegi ze sprzęgłem i latał ostro....


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-20, 18:14 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
Nie twierdze ze zmieniam biegi prawidłowo, ale tak potwierdzasz, jest to możliwe.

Źle działające sprzęgło możne i jakiś wpływ ma ( nie wiem jaki ) ale z doświadczenia swojego wiem ze gdy u mnie nawaliło ( zatarła się mosiężna tulejka w koszu ) to skrzynia działała prawidłowo mimo wszystko.

Jednak wyregulować sprzęgło to nie problem i się wyjaśni czy to od tego czy nie, jednak uważam ze to nie wina sprzęgła


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-25, 19:31 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
doszłem że prawdopodobnie jest to wina automatu bo gdy zrzuce z 6 biegu na 4 to sie przytnie a jak podniose dźwignie o kąt ok 3stopnie to biegi schodzą i sytułacja powtarza sie na dalszej redukcji !! jak myślicie ?? ja tak twierdze !!! a moze ma ktoś do sprzedania cały automat ??


Załączniki:
Komentarz: właśnie bym potrzebował tego
DSC00319.JPG
DSC00319.JPG [ 26.68 KiB | Przejrzano 740 razy ]

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-28, 14:15 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

wymien nieposluszna sprezyne automatu - ta co rozpiera bloczki.
akcja jest taka ze po zmianie biegu bloczek nie zaskakuje Ci do konca i trzeba troszke mu pomoc przez podniesienie o pare stopni dzwigni zmiany biegow. Przy tej czynnosci od razu slychac charakterystyczny dziwek tych dwoch bloczkow wsakujacych w odpowiednie miejsce.

zobacz czy 2 sruby przykrecajace prowadnice/oslone tych bloczkow nie sa przypadkiem za dlugie. Jesli tak to moga blokowac automat. co prawda nic o tym nie mowiles wiec sa pewnie ok, ale warto sprawdzic.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl