CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2011-01-15, 14:01 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
WAT, 3 rok inzynierii lotnictwa na spacjalizacji samoloty i smiglowce


To pewnie niedługo się spotkamy w EDC/ instytucie lotnictwa :)
Cytuj:
w zwiazku z mozliwoscia wykonania wiekszej ilosci suwów (silnik wysoko obrtowy) moment rosnie, mimo ze ramie sily jest mniejsze

Szubert, to co piszesz o ilości suwów ma większy związek z mocą niż momentem obrotowym. To że moment obrotowy zmienia się wraz z obrotami to fakt ale wynika to ze zjawisk zachodzących w silniku a nie z definicji momentu. Natomiast definicja mocy mówi że jest to praca w czasie. Czyli hipotetycznie przy stałym momencie obrotowym wraz z obrotami moc rosłaby liniowo.

Moment obrotowy zależy od ciśnienia efektywnego w cylindrze. Na charakterystyce obciążeniowej silnika(jednostkowe i godzinowe zużycie paliwa w funkcji obciążenia) na osi poziomej można zastępczo używać ciśnienia efektywnego, momentu obrotowego lub obciążenia bo mają one identyczny przebieg.

Polecam książkę "mechanika ruchu samochodu" Arczyńskiego. Świetna lektura wyjaśniająca zarówno pojęcia momentu obrotowego i mocy ale również wielu innych zagadnień często poruszanych przez dyletantów w artykulikach internetowych.

_________________
500


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-17, 23:11 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
To jeszcze pare slow w ramach off topu dopisze, bo w sumie z zaplonu z pily do Cz i tak juz dawno zjechalismy.

Moj wydzial czyli cieplownictwo, ogrzewnictwo wentylacja i gazownictwo COWiG PW zbyt duzo wspolnego nie ma z silnikami, dlatego jakas glupote trzeba czasem walnac.
Co do przydatnosci teorii w warsztacie to juz dla picu ale sie nie zgodze. Tak zeby sie troche poklocic :razz:
Chociazby patrzac po ludziach ktorzy rezonans zastepuja kawalkiem prostej rury.

O silnikach Wankla albo modelarskich nie powiem nic.
Akurat jakos sie do 2t przyssalem. Chyba najbardziej dostepne sa i dlatego.
Chociaz 4t uwazam za najlepsze i najprostsze. bo tak naprawde 2t jest koncepcyjnie bardzo skomplikowanym ukladem.


Zwiazek predkosci obrotowej z moca juz do mnie dotarl.
Tylko jeszcze sprawa.
Czy wskutek zmniejszenia bezwladnosci silnika, poprzez odciazenie np kosza sprzeglowego, a wiec poprzez umozliwienie silnikowi szybszego osiagania obrotow, nie spowodujemy przypadkiem, ze bedzie szybciej przysiepszal ?
Czyli: odchudzamy kosz -> lepsze przyspieszenie ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-18, 17:50 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
szubert1985 pisze:
Czy wskutek zmniejszenia bezwladnosci silnika, poprzez odciazenie np kosza sprzeglowego, a wiec poprzez umozliwienie silnikowi szybszego osiagania obrotow, nie spowodujemy przypadkiem, ze bedzie szybciej przysiepszal ?
Czyli: odchudzamy kosz -> lepsze przyspieszenie ?

Spowodujemy. Zdejmując siodło też spowodujemy bo przy stałej sile zmniejszając masę zwiększamy też przyspieszenie. Tak samo zmniejszając moment bezwładności kosza sprzęgłowego teoretycznie zwiększa się jego przyspieszenie kątowe przy określonym momencie obrotowym. Tylko trzeba sobie uświadomić skalę tego zjawiska. Z kosza zbierzesz może 100g towaru. Czyli nie zyskasz w zasadzie nic. Z tego odchudzania czy dociążania elementów wirujących skutki mogą być odczuwalne ale tylko w związku z tym że wirująca masa jest magazynem energii i wpływa to na subiektywne odczucia w czasie jazdy. WSK 125 z ciężkim kołem zamachowym po wrzuceniu trójki i wkręceniu na wysokie obroty po puszczeniu sprzęgła chwilowo zacznie przyspieszać w miarę żwawo, jednak potrwa to zaledwie chwilę bo energia zgromadzona w kole zamachowym szybko się wyczerpie.

_________________
500


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-18, 19:30 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Wojtek pisze:
Zdejmując siodło też spowodujemy bo przy stałej sile zmniejszając masę zwiększamy też przyspieszenie. .


albo mam slabe poczucie humoru albo masz nedzne dowcipy.

sprzeglo wazy 1250g - sam kosz.
pod odchudzeniu 850g, wiec pare gram ci ucieklo.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-02-08, 16:29 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2011-01-11, 18:50
Posty: 45
Napisze w tym temacie i proszę o odpowiedz :) więc tak w tym tygodniu załatwię zapłon od piły i mam pytanie czy cz 250 będzie na tym zapłonie chodziła i miała taką moc jak na oryginalnym ??? bardzo proszę o odpowiedz z góry dzięki !!! :wink:


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-02-08, 17:23 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
niesmiertelny :)

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-02-08, 17:33 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2011-01-11, 18:50
Posty: 45
e no proszę o odpowiedz bo nie wiem czy kupować ten zapłon bo jak kupie a nie będzie działała na nim to hu. z tego


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-02-08, 18:12 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Nie kupuj.

_________________
500


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl