CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2011-01-08, 17:25 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 10:43
Posty: 8
Lokalizacja: kalisz
Czy któryś z was ma takie coś zainstalowane w cz i czy kolo magnesowe o mniejszej masie nie wpłynie negatywnie na moment obrotowy silnika??
Tu macie linka.
http://allegro.pl/dolpima-ps-180-zaplon ... 66754.html


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-11, 18:28 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
fefelr widać że się zna na rzeczy bo się dość rozpisał:P

A co do masy koła, to mniejsza masa spowoduje że będzie się ona szybciej wkręcać, ale straci Nm momentu obrotowego.
Ale czy będzie to w ogóle odczuwalne to nie wiem :roll:


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-11, 22:55 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
adin pisze:
A co do masy koła, to mniejsza masa spowoduje że będzie się ona szybciej wkręcać, ale straci Nm momentu obrotowego.

Widze, ze musze konkretnie wyjasnic ta kwestie bo juz ktorys raz widze ten sam blad. Otoz zadna zmiana masy wirujacej nie spowoduje zmiany MOMENTU OBROTOWEGO a wplynie jedynie na BEZWLADNOSC walu silnika (jego MOMENTU BEZWLADNOSCI), co jest odczuwalne jako spadek lub wzorst sily silnika. Oczywiscie mniejsza masa = mniejsza bezwladnosc = szybsze wkrecanie na obroty i odwrotnie...

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-11, 23:25 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
W takim razie sory za wprowadzenie w błąd, ale muszę bronić się tym że wyczytałem to tu na forum :P


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-12, 20:29 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
No wlasnie, ja dobrze wiem, ze gdzies jest tak napisane, ale pomyslalem, ze wypadaloby z tym skonczyc...

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-12, 21:49 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol
ja tak pisalem ale byc moze sie myle zwlaszcza po doeukowaniu sie.
http://www.autogen.pl/art-17-moc-i-mome ... nikow.html

Byc moze bo Cz na odchudzonym koszu sprzeglowym wkrecala sie jak wsciekla, ale sily na niskich obrotach mniej niz zero...dokladnie to samo bylo w Maluchu z odchudzonym sprzeglem do zera..nie mogl sie pod gorke wtoczyc....jakis wplyw oprocz bezwladnosci silnika musi to miec...gdzies ta rozpedzona masa musi sie uwidocznic.

zeby nie bylo ze majacze i chce byc madrzejszy od uczonych, ale nie bez przyczyny zdjalem odchudzone sprzeglo z cz'ety.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-13, 17:09 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
Kiepski ten artykul, zbyt ogolny, chociaz czego mozna sie spodziwac po internecie...

Nie chce mi sie tego wszystkiego dokladnie tlumaczyc, radze poczytac powazna literature.

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-13, 17:20 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jak ci sie nie chce to po co w ogole cos piszesz?
daj jakis konkret, tytul ksiazki, albo cos, byle bylo powazne.
chetnie poczytam, bo jest to bardzo ciekawy temat.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-13, 20:46 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
Jest to zbyt obszerne zjawisko, polecam ksiazke "poprawa ekonomicznosci i dynamiki samochodow osobowych" Janusza Januły, Jerzego Szczecińskiego. Jest to stara jak swiat ksiazka, ale wszystkie inne w tym stylu tez beda dobre, pod warunkiem ze beda zawieraly charakterystyki obrotowe. Oprocz tego, kazda ksiazka z mechaniki technicznej lub wytrzymalosci materialow (jasne wyjasnienie momentow itp.) i koniecznie z termodynamiki (tez by wypadalo cos ze szkoly wyzszej - wazne wykresy i rownania). Wiem jak to brzmi, moze jak bede mial dluzsza chwile po sesji to napisze mniej wiecej o co chodzi...

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-14, 13:03 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
hmm.. nie wgłębiałem się w fachową literaturę tylko pogrzebałem trochę na necie i w skrócie mówiąc masa tego koła jednak odgrywa rolę.
W samochodach koło zamachowe gromadzi energię kinetyczną która podtrzymuje cykl pracy silnika oraz wspomaga go żeby nie zgasł przy gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła, więc taką samą role może odgrywać właśnie wirnik.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-14, 16:34 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
Cytuj:
W samochodach koło zamachowe gromadzi energię kinetyczną która podtrzymuje cykl pracy silnika oraz wspomaga go żeby nie zgasł przy gwałtowniejszym puszczeniu sprzęgła, więc taką samą role może odgrywać właśnie wirnik.

Dokladnie tak jest !! (w ogromnym skrocie). Jednak ta energia jest zgromadzona w momencie bezwladnosci, a nie momencie obrotowym - tak jak wiekszosc "odczuwa".

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-14, 20:23 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

no ciekawa sprawa :)

gadalem dzis z ojcem mojego znajomego ktoremu grzezbie czasem przy CZ, a jego ojciec jest po PW SiMR wiec troche sie orientuje i spytalem przy okazji o ten moment obrotowy.
To co mowisz Sokol, czyli ze na moment obrotowy masa wirujaca, czyli moment bezwladnosci nie ma wplywu jest sluszne, ku mojemu zdziwieniu, ale tez zgodnie z przytoczonym prze ze mnie artykulem, jaki ten artykul by nie byl.
Moment obrotowy zalezy od konstrukcji silnika, ale przy dobrym zrozumieniu pojecia konstrukcji silnika, czyli skok tloka narzucony dlugoscia korby, a wiec narzucona odleglosc osi dolnego sworznia korby od osi walu, dalej powierzchni denka tloka - a wiec srednicy tloka.
W komorze spalania jest wybuch dajacy cisnienie.
Cisnienie na powierzhcnie to sila.
Moment obrotowy w skrocie to sila razy ramie, a wiec cisnienie wybuchu mieszanki na powierzchnie tloka.
Im sprezanie wieksze (np planowanie glowicy) tym cisnienie wieksze i sila idaca na korbe znow rosnie, czyli moment obr. wiekszy.
Im wieksza powierzchnia tloka, tym znow sila na korbe wieksza(oczywiscie zalezne od stopnia sprezania).

Moze cos przeinaczam co uslyszalem bo na szybko rozmawialem, ale jesli dobrze pamietam to:
im korba krotsza -mniejszy skok (miejsze odleglosci od swoznia korby do czopu- a to jest wlasnie kluczowa odleglosc), to w zwiazku z mozliwoscia wykonania wiekszej ilosci suwów (silnik wysoko obrtowy) moment rosnie, mimo ze ramie sily jest mniejsze . Moment rosnie ale tylko do pewnego stopnia, bo pozniej sa jakies tam zaburzenia przeplywu, napelniania ble ble ble i nacisk powierzchniowy maleje. W zwiazku z tym moment obr nie rosnie alebo wrecz spada.
Patrzac dalej na rysunek ukladu korbowo tlokowego ze strony ktora podalem, to gdy skok korby moglby sie zwiekszac, czyli odleglosc osi sworznia korby od osi walu korbowego by sie zwiekszala to zwiekszalo by sie ramie sily, czyli roslby moment. Tylko czy alby na pewno moment obrotowy by wzrosl? Przeciez wiekszy skok korby to mniej suwow !! :)

jak to madrzy mowia nic nie jest latwe.
wszystko poplatane i zakrecone. Trzeba bedzie isc na SiMR i robic z tego doktorat !!

W skrocie. Dla momentu obr podstawa to:
Cisnienie w komorze splalania
Powierzchnia tloka
Odleglosc od osi sworznia do czopu
Ilosc obrotow

Slowo co do spostrzezen wlasnych.

Zmniejszenie momentu bezwladnosci, poprzez odchudzenie sprzegla w przypadku Cz, widocznie odczulem tak, ze po puszczeniu rolgazu, przy zmiznie biegu Cz od razu stawala w blocie, bo nie szla sila rozpedu, co nie znaczy ze nie miala momentu obrotowego, tylko miala bardzo mala bezwladnosc silnika (maly moment bezwladnosci).

......zaluje ze sprzedalem odchudzony kosz :)

I kolejny wniosek.
Splanowana glowica, nie wiem czy zwieksza moc czy nie, ale zwieksza moment obrtowy :)
Znow mnie korci zeby ja zalozyc, tylko co na to lozyska :)

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-15, 09:28 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
szubert1985 pisze:
ale tez zgodnie z przytoczonym prze ze mnie artykulem, jaki ten artykul by nie byl.

hehhe , przeciez ja nie powiedzialem, ze pisza tam nieprawde tylko ze sporo pomijaja.
szubert1985 pisze:
im korba krotsza -mniejszy skok (miejsze odleglosci od swoznia korby do czopu- a to jest wlasnie kluczowa odleglosc),

Zeby to bylo jasne - ramieniem dzialania sily (w tych rozwazaniach) jest wykorbienie walu, a nie dlugosc korby. Jest miedzy tymi wielkosciami technologiczny zwiazek, ale nie koniecznie dluzsze wykorbienie oznacza dluzszy korbowod, w kazdym razie nie bezposrednio.
szubert1985 pisze:
w zwiazku z mozliwoscia wykonania wiekszej ilosci suwów (silnik wysoko obrtowy) moment rosnie, mimo ze ramie sily jest mniejsze

To juz jest zupelna nieprawda, gdyz jak sam sobie pozniej udowadniasz w slowach
szubert1985 pisze:
jakies tam zaburzenia przeplywu, napelniania ble ble ble

, wystepuje istotne ograniczenie termodynamiczne. Wlasnie dlatego stosuje sie bardzo rozne konfiguracje ukladu rozrzadu. Pozatym M=9550 P/n i jak stad widac jest to hiperbola, której wartości zmniejszaja sie wraz ze wzrostem obrotow.

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-15, 12:05 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
" szubert1985 napisał/a:
im korba krotsza -mniejszy skok (miejsze odleglosci od swoznia korby do czopu- a to jest wlasnie kluczowa odleglosc),

Zeby to bylo jasne - ramieniem dzialania sily (w tych rozwazaniach) jest wykorbienie walu, a nie dlugosc korby. Jest miedzy tymi wielkosciami technologiczny zwiazek, ale nie koniecznie dluzsze wykorbienie oznacza dluzszy korbowod, w kazdym razie nie bezposrednio. "

zgodze sie bo ja tak napisalem :

"miejsze odleglosci od swoznia korby do czopu- a to jest wlasnie kluczowa odleglosc"

a co do wykorbienia to im wieksze wykorbienie tym korba musi byc dluzsza bo inaczej tlok zaprze sie o przeciwwagi...wiadomo ze sa rozne koncepcje silnikow ale w 2t raczej tlok zbliza sie na najmniejsza mozliwa odleglosc do przeciwwag, wiec zwiekszenie ramienia sily spowodowaloby ze tlok zaparlby sie o przeciwwagi, gdybysmy nie przedluzyli korby.

"szubert1985 napisał/a:
w zwiazku z mozliwoscia wykonania wiekszej ilosci suwów (silnik wysoko obrtowy) moment rosnie, mimo ze ramie sily jest mniejsze

To juz jest zupelna nieprawda, gdyz jak sam sobie pozniej udowadniasz w slowach "

Nie byl bym taki pewnien, dlatego tak napisalem.
Bo czy to nie prawda ze moment obrotowy rosnie wraz z obrotami ? Prawda bo wieksza ilosc naciskow powierzchniowych, ale prz wysokoobr. silnikach korba jest krotsza i ramie sily tez.
Skolei czy nie pradwa ze gdy wieksze ramie sily to wiekszy moment? prawda bo sila razy ramie to moment, ale znowu mamy mniej obrotow.

I nie wiadomo jak to wyposrodkowac ktory z silnikow, czy: z mniejszym ramieniem sily ale z wieksza iloscia obrotow (czyli z wieksza iloscia naciskow powierzchniowych) - oczywiscie do pewnego stopnia ze ze wzglendu na opory, czy z wiekszym ramieniem sily, ale z mniejszym zakresem obrotowym bedzie mial wiekszy max moment obr.
Na to pytanie raczej nie da sie jednoznacznie odpowiedziec, tak samo jak np jaki ma byc dokladny ksztalt gniazda membrany, czy okien rozrzadu.



na jakim wydziale jestes?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2011-01-15, 12:36 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
Ja juz skonczylem sie wypowiadac w tym temacie. Nie mam sily na pisanie kilometrowych postow. Prosze tylko o prawidlowe nazewnictwo, nic wiecej. Nie kaze nikomu wszystkiego dokladnie rozumiec bo w praktyce warsztatowej nie ma to wiekszego znaczenia.
Ty zyjesz w silnikach 2T, ktore sa bardzo specyficznym przypadkiem silnikow tlokowych. Swoja droga ciekawe jakbys odniosl swoje rozwazania do silnika rotacyjnego, albo modelarskiego.

WAT, 3 rok inzynierii lotnictwa na spacjalizacji samoloty i smiglowce

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl