CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2009-02-27, 22:01 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-25, 11:13
Posty: 135
Lokalizacja: Łąki Kozielskie
Jako, że poprzedni temat wcięło to ponawiam pytanie. Czy da się przerywacz zastąpić jakimś innym czujnikiem?? Np czujnik Halla lub coś magnetycznego??

_________________
CZ 250/513 Cross

http://www.bikepics.com/members/rafalsl/88250cross/


Ostatnio zmieniony 2009-03-01, 12:43 przez rafalsl, łącznie zmieniany 3 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-02-28, 12:23 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Bez rewolucji w instalacji nie uda się zastosować czujnika halla lub jakiegoś innego na przykład optycznego impulsatora. Podstawa to bateryjny układ zapłonowy. Zasilanie z cewki to ewenement i żaden moduł nie będzie pracował zasilany takim niestabilnym źródłem i to jeszcze napięciem przemiennym. Oczywiście zastosowanie impulsatora wymaga użycia modułu gdyż inny jest mechanizm odcinania zasilania cewki zapłonowej. W klasycznym układzie rozwarcie styków przerywacza powoduje nagły zanik prądu w uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej, gwałtowną zmianę pola magnetycznego i zaindukowanie się wysokiego napięcia na uzwojeniu wtórnym, zgodnego z przełożeniem transformatora (cewka zapłonowa jest transformatorem). W choćby najprostszym układzie z modułem (nadal z przerywaczem mechanicznym) 'ten sam' prąd już nie płynie przez uzwojenie pierwotne cewki i styki przerywacza. Na stykach przerywacza możnaby zmierzyć dużo niższe napięcie i malutki prąd a rozwarcie styków to sygnał będący wymuszeniem dla modułu.

Może na koniec dodam coś zupełnie odwrotnego, przyszło mi to do głowy podczas pisania. Nie będę zmieniał powyższej treści bo zasadniczo jest ona poprawna. Otóż nawet posiadam moduł który miał pracować zasilany dwoma oryginalnymi cewkami w CZ 380. Przerywacz miał przejąć funkcję sterującą. Jednak nigdy nie zamontowałem tego moduł gdyż wydawał mi się zbyt cherlawy i miałem wrażenie że rozsypie się od wibracji motocykla. Skoro założenie było takie jak napisałem to możliwe że mógłby zadziałać także z innego rodzaju czujnikiem.
Jeśli wyeliminujemy wysokie napięcie na stykach przerywacza to staje się on nieśmiertelny. Także gdyby ten moduł pracował poprawnie z przerywaczem to możnaby na tym zakończyć modyfikacje. Ja zdecydowałem się na motoplat także tego już nie sprawdzę.

Bateryjny układ zapłonowy wymaga ładowania co w przypadku CZ jest komplikacją. Oczywiście można to wykonać. Sokół bardzo chwalił swój układ właśnie takiej konstrukcji. Myślę że w jego przypadku inny czujnik zamiast przerywacza byłby formalnością.
Wniosek jest taki że moduł zasilany napięciem zmiennym da się skonstruować gdyż ja właśnie coś takiego posiadam jednak idąc dalej inny czujnik nie będzie skokiem jakościowym.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-02-28, 15:19 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
generalnie konstrukcja modułu zasilanego cewkami bez akumulatora z teoretycznego punktu widzenia jest możliwa ale obawiam sie że nie jesteś tego w stanie wykonać(chyba że kupić gotowy) :D



Cytuj:
Skoro założenie było takie jak napisałem to możliwe że mógłby zadziałać także z innego rodzaju czujnikiem.


do modułu dla którego czujnikiem jest przerywacz jest niestety troche pracy żeby np czujnik halla był czujnikiem czy fotoelektryczny

ogólnie sprawa jest zapewnie trudniejsza niż myślisz :D

ja bym raczej kombinował w innym kierunku........poszukał jakiegoś gotowego zapłonu od innego motocykla i kombinował z adaptacją tego niby masa koła magnesowego i jego rozmiar powinny sie zgadzać ale ludzie wsadzają motoplat do 380 i nikt nie narzeka.....

a myśle że inny zapłon elektroniczny idzie sporo taniej kupiej bo cena motoplatu wynika raczej z tego że zabijają sie o niego posiadacze cz niż z że tak powiem samych kosztów wykonania


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-02-28, 16:50 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
mm1234 pisze:
do modułu dla którego czujnikiem jest przerywacz jest niestety troche pracy żeby np czujnik halla był czujnikiem czy fotoelektryczny

ogólnie sprawa jest zapewnie trudniejsza niż myślisz

Jezeli zasilanie pochodzi z aku (co jest nieuniknione ze wzgledu na potrzebe "stalej mocy") to zrodlo sygnalu nie ma zadnego znaczenia.

Przyznam ze mam zakupiony motoplat ale caly czas zastanawiam sie czy z niego skorzystac, czy jednak pojsc w pierwotnym kierunku...

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-02-28, 19:59 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
Cytuj:
Jezeli zasilanie pochodzi z aku (co jest nieuniknione ze wzgledu na potrzebe "stalej mocy") to zrodlo sygnalu nie ma zadnego znaczenia.


no nie wiem.....przerywacz działana na zasadzie zwierania obwodu fotorezystor/fotodioda/fototranzystor podobnie ale cewka generuje impuls......

ja kiedyś jak byłem młodszy szukałem do mtx80c modułu zasilanego z akumulatora a wyzwalanego cewką żeby nie zmieniać orginalnego stojanu i nigdzie nie mogłem znaleźć....

fakt jest faktem że alternatywa dobra niby nie eliminujemy 100% wad przerywacza ale iskra jest mocniejsza a akumulator te kilka ah nie jest taki znowusz cięzki i zakup nawet z zbudowaniem ładowania taniej pewno wyjdzie niż kosmiczna cena motoplatu.........


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-02-28, 22:33 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-25, 11:13
Posty: 135
Lokalizacja: Łąki Kozielskie
A jaki czujnik ma MOTOPLAT ?? Gdzieś był schemat cewko-modułu do MP ale chyba po awarii zniknął i nie umiem znaleźć.

_________________
CZ 250/513 Cross



http://www.bikepics.com/members/rafalsl/88250cross/


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-01, 11:29 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
Ale ja nie mam na mysli przerabiania jakiegos tam zaplonu, tylko (tak jak zrobilem u siebie), skonstruowania wlasnego... A jezeli robisz wlasny zaplon to, mozesz go tak skonstruowac by samo zrodlo impulsu nie bylo istotne.

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-01, 12:45 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-25, 11:13
Posty: 135
Lokalizacja: Łąki Kozielskie
Tak za 2 tygodnie jak będę miał kasę to mogę coś kombinować z tym zapłonem. Tylko dajcie jakiś pomysł, schemat, co potrzebne żeby to wykonać itp. Oczywiście nie chodzi mi o montowanie zapłonu z czegoś innego za 300 zł tylko przeróbka istniejącego.

_________________
CZ 250/513 Cross



http://www.bikepics.com/members/rafalsl/88250cross/


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-01, 14:31 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
www.mm1234.yoyo.pl masz budowe motoplatu jak zakapujesz o co chodzi to jeszcze stojan+magneto za jakąs 100 zł i już masz motoplat :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-01, 19:22 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2008-03-26, 18:22
Posty: 21
Lokalizacja: Brzeg Dolny
ja bym raczej kombinował w innym kierunku........poszukał jakiegoś gotowego zapłonu od innego motocykla i kombinował z adaptacją tego niby masa koła magnesowego i jego rozmiar powinny sie zgadzać ale ludzie wsadzają motoplat do 380 i nikt nie narzeka.....

Myślę że dałoby rady pod pasować od simsona (zapłon z impulsatorem) elektronik tylko średnica wew. płytki od tego zapłonu jest mniejsza więc trzeba by było stoczyć wał .

http://moto.allegro.pl/item562587780_za ... imson.html

albo tylko sam impulsator z tego zapłonu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-02, 18:50 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-25, 11:13
Posty: 135
Lokalizacja: Łąki Kozielskie
Niestety zapłon electronic Simsona jest tylko do 10 tys obr. I na pewno ciężko by było to przerobić.

_________________
CZ 250/513 Cross



http://www.bikepics.com/members/rafalsl/88250cross/


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-02, 22:44 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
Cytuj:
Niestety zapłon electronic Simsona jest tylko do 10 tys obr. I na pewno ciężko by było to przerobić.


250/513 ma moc maks przy 7800 więc po co ci więcej jak 10 tys :D ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-02, 22:52 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-25, 11:13
Posty: 135
Lokalizacja: Łąki Kozielskie
No ale na pewno się kręci wyżej. Ale z tym impulsatorem z Simsona to nie ma sensu.

Nie dało by się podpasować taki czujnik jak ma motoplat i zbudować cewko-moduł do tego??

_________________
CZ 250/513 Cross



http://www.bikepics.com/members/rafalsl/88250cross/


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-03, 00:55 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Rękę dam sobie uciąć że nie CZ 250 nie osiąga 10 tys. 380 tym bardziej.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-03, 12:25 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
Cytuj:
No ale na pewno się kręci wyżej. Ale z tym impulsatorem z Simsona to nie ma sensu.

Nie dało by się podpasować taki czujnik jak ma motoplat i zbudować cewko-moduł do tego??


schemat cewkomodułu do simsona ja mam jak ktoś chce chyba ale jest masakrycznie prosty sporo prostszy od motoplatu :D

po drugie 99% wyczynowych dwusuwów osiąga max moc przy maksymalnych obrotach silnika a potem wzrost obrotów powoduje spadek mocy więc po ci 10 tys w 250/513 :D ??

tu masz ch-ke 125/511 zobacz co sie dzieje po przekroczeniu pewnych obrotów z momentem i mocą
http://img23.imageshack.us/img23/1861/41594627.jpg


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl