CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2009-01-05, 20:43 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-05, 15:56
Posty: 66
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Witam Prosze abyscie podzielili sie w tym temacie swoimi informacjami na temat jak mozna obnizyc spalanie CZ 250 do minimum bez utraty jakiejs znaczacej ilosci mocy oczywiscie!


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-05, 21:27 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli nie wyrabiasz na wachę to tym bardziej będziesz miał problem żeby podołać finansowo przeróbkom które zredukują spalanie. Dla mnie jedyny sens ma lepszy, dobrze dostrojony gaźnik i nowoczesny zapłon. A mimo wszystko CZ będzie palić dużo.

_________________
500


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-05, 22:04 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
nie da sie za bardzo
najprościej to delikatniej jeździć ale ćwiary nie da sie nie kręcić bo będziesz sie kolibał jak babcia na rowerze do tego może ci sie zalać i wtedy często po świecy....

niestety cz pali dużo do tego stopnia że np 380 pali więcej niż cr500 a ćwiara więcej niż np cr250 mimo że japonie są dużo mocniejsze.....


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-06, 16:50 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-05, 15:56
Posty: 66
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
no ale zastosowanie motoplatu innego gaźnika obnizy troche? i co jeszcze by mozna bylo zrobic w tym kierunku? To jest własnie temat spalania NIE CHODZI o to co zrobic zeby cz paliła 1L na 100 tylko np obnizyc to spalanie z baku na2godz do baku na 3? 4?


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-06, 20:19 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
z grubsza tak
1.motoplat obniża spalanie i to sporo i likwiduje problem zalewania sie przy muleniu (nie wiem nigdy sie z tym nie spotkałem ale słyszałem że jak amator jeździ i nie da jej w 4 litery tylko pyrka na wysokim biegu to często sie zalewa i gaśnie ...)

zamiast motoplatu możesz tam wstawić jakikolwiek zapłon tyrystorowy bylebyś dal rade go zamontować mechanicznie i żeby magneto miał najlepiej wymiary i mase orginalnego bo zmieniając mase i rozmiar magneta wpływasz na charakterystyke silnika nie zawsze pozytywnie :D

2.membrama też obniża spalanie bo połowa mieszanki nie wraca sie do filtra powietrza przez co nie wsiąka w gume i mniej zaciąga z gaźnika membrama też z grubsza dowolna byleby nie od mniejszej pojemności (z tym że membrame często trzeba zestroić z gaźnikiem i wyregulować ograniczniki listów nie jest to proste ale niektórzy wkładają żywcem wyrwaną od japońca i działa :D )

3.gaźnik ?? sensowny gaźnik od cr/kx etc kosztuje pewnie w okolicach 300 zł spalanie sie zredukuje bo jikov jest nieprecyzyjny i prymitywny tylko że jakby nie patrzeć to inwestycja 300 zł czyli równie dobrze mógłbyś za te 300 zł zalać :D :D (chyba że masz dojścia do gaźników za grosze to inna sprawa)

sumą sumarów bak Dt ma 9l tak ?? czyli pali ci 4.5/h ?? to nie jest dużo jeśli masz stykowy zapłon i nie masz membramy(ja mojej jeszcze nie liczyłem więc ci nie powiem)

nigdy nie zrobisz z cz silnika o sprawności japoni nawet jak wsadzisz membrame motoplat i japoński gaźnik to zostanie ci mapa rorządu i zawór wydechowy a przeróbka tego jest prawie niewykonalna.....

niechce siać strachu i paniki ale np 380 mojego kumpla paliła więcej jak cr 500 (przy ostrym katowaniu po polach bagnach koło 7/mth wciągała a cr z 5 max )i do tego głab ją sprzedał za grosze zamiast zaczekać ąz ja uzbieram kase ale to już inna bajka :D

generalnie powiem troche cynicznie i chamsko ale kupując cz trzeba sie pogodzić z kosztami utrzymania to jest stary ale zawsze full mi też chce sie płakać teraz remont cena samego tłoka to remont generalny ogara 200 i 1/2 remontu mtx 80 i to paliwo że bez 5l w baku to nie ma co za brame wyjeźdzać ale za to ma kopa zawsze będzie tańsza od japońca mimo tego spalania i tyle.....

nie ma że boli nawet kobiety nas nie kochają za darmo

jedna uwaga krytyczna aczkolwiek ważna nie kombinuj z zmniejszaniem dysz !!!to jest pierwsza myśl wielu ludzi chcących zmniejszyć spalanie zapominając że z benzyną jest przecież olej....... jak bardzo chcesz możesz minimalnie zmniejszyć ale bacznie obserwuj czy świeca nie robi sie biała bo jak robi to znak że mieszanka jest za uboga i wpędzisz sie w remont....


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-06, 20:20 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-09-29, 20:09
Posty: 75
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
mm1234 pisze:
niestety cz pali dużo do tego stopnia że np 380 pali więcej niż cr500

niezgodze sie z tym co napisal (mm1234 ) mam 514 i latam z wr360 kx 250 i na trasach 30km roznica w spalaniu miedz furami jest prawie zadna :mrgreen: takze nie obrazac cz 380 :smile:

_________________
cz 125 516 cross,380 514 cross


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-06, 20:41 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
ja mówie tylko z autopsji ból był jak cholera z tym zalewaniem godzina jazdy 30 zł :D ale za to jaka frajda :D

za to cr mało paliła bo miała bardzo mocny dól praktycznie z wolnych sie zbierała i trzebabyło naprawdę doświadczonego jeźdzca żeby ją kręcić (koza zresztą też tylko że koza miała gorszy dól i to sporo....)więc wszyscy nią pyrkali i mało paliła 2 czy 3 razy 3litry stykneły na godzine jazdy po lesie :D a pyrkanie żrby ktoś sie nie czepiał to pojęcie względne bo w naszym przypadku może jakaś super widowiskowa jazda nie była ale były bączki kopanie dziur pełen zestaw wiejskiego kaskadera :twisted:


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-07, 23:54 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2006-09-29, 14:52
Posty: 107
Obniżenie spalania w CZ Cross? Kupując wyczynowy motocykl z lat 80 ubiegłego wieku trzeba być przygotowanym na duże wydatki. Koszt paliwa jest najmniejszym problemem. Znaczne obniżenie jego zużycia bez znacznej utraty mocy nie jest możliwe,. Jeśli masz całkowicie sprawny motocykl - z gaźnika nie leje się benzyna, zapłon i gaźnik są poprawnie ustawione to nie ma co poprawiać.

Kiedyś CZ była tańszą alternatywą dla japonii. Dzisiaj w cenie dobrej kozy można kupić wyczynowy motocykl japońskiej czwórki w podobnym wieku. Koszty eksploatacji będą podobne, jesli nie mniejsze.


Na górę
 
 Tytuł:
Post: 2009-01-09, 00:58 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Amen

_________________
500


Na górę
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl