CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Motoplat do 250
Post: 2013-03-24, 20:38 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2012-08-20, 13:54
Posty: 30
Lokalizacja: okolice Białegostoku
Witam

Dziś zakupiłem motoplat kompletny i w ładnym stanie wszystkie kabelki są oryginalne i w żaden sposób nie lutowane czy naprawiane.
Przeorałem dziś całe forum i się dużo rzeczy dowiedziałem o przystosowaniu go do 250, bo mój motoplat pochodzi od 516.

Co do dorobienia flanszy to problemu nie będzie dowiedziałem się też jak się z nim obchodzić żeby go nie uszkodzić czy nie spalić cewko-modułu.
Mam tylko pytanie do was odnośnie znaku na kole magnesowym, nie bardzo zrozumiałem o co chodzi z tym przeniesieniem znaku, chodzi o przeniesienie go symetrycznie na drugą stronę kola magnetycznego czy nie? I jak się to ma do prawidłowego ustawienia zapłonu w motoplacie, przed rozpoczęciem montażu chciałem się was o radę zapytać i na co mam zwrócić uwagę przy montażu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-24, 21:01 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Problem polega na tym że wirnik osadzony na prawym czopie wału w CZ 250 obraca się w przeciwnym kierunku niż pierwotnie na lewym czopie w CZ 125.

Mówiąc prostym językiem: patrzysz na wirnik w CZ 125 i widzisz że obraca się on przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. Teraz patrzysz na wirnik w CZ 250 i obraca się on zgodnie z ruchem wskazówek. Prosta zależność. Obydwa wały obracają się w tym samym kierunku.

Mały magnes ma swoją płaszczyznę symetrii. Znak przenosisz symetrycznie względem tej płaszczyzny aby prawidłowo pokazywał moment zapłonu dla wirnika obracającego się odwrotnie niż oryginalnie.
http://cybermz.cy.funpic.de/galeria/art ... age006.jpg

Pozapominałem już trochę te historie ale w innych motocyklach zdarzały się inne wirniki, również takie montowane fabrycznie na prawym czopie. Powyższy opis dotyczy motoplatu wyjętego z CZ 516.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-24, 21:38 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2012-08-20, 13:54
Posty: 30
Lokalizacja: okolice Białegostoku
No właśnie zauważyłem tę różnicę w kierunkach obrotu czytając posty.
Czyli mam rozumieć, że patrząc na magneto z boku i widząc mniejszy magnes mogę sobie zmierzyć po obwodzie odległość od znaku z prawej strony do początku mniejszego magnesu i tą samą odległość zaznaczyć z lewej strony początku mniejszego magnesu i będę miał wyznaczony znak zapłonu?
Nie wiem czy zrozumiale to napisałem ale tak to rozumiem.
Dużo tego jest na forum, ale ja się zabieram za to pierwszy raz i pierwszy raz mam styczność z motoplatem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-24, 22:26 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Na mierniku wrzuc test na diode - zwarcie. i bedziesz slyszal kiedy jest zaplon.
z ktorego kontaktu wziales zaplon ? od koguta ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-24, 23:14 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Kris89 pisze:
Czyli mam rozumieć, że patrząc na magneto z boku i widząc mniejszy magnes mogę sobie zmierzyć po obwodzie odległość od znaku z prawej strony do początku mniejszego magnesu i tą samą odległość zaznaczyć z lewej strony początku mniejszego magnesu i będę miał wyznaczony znak zapłonu?

Zgadza się.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-25, 10:09 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2012-08-20, 13:54
Posty: 30
Lokalizacja: okolice Białegostoku
szubert1985 pisze:
Na mierniku wrzuc test na diode - zwarcie. i bedziesz slyszal kiedy jest zaplon.
z ktorego kontaktu wziales zaplon ? od koguta ?

wziąłem z tego ostatniego linku co mi podrzuciłeś, co była licytacja korbowodu, koleś z białego więc nie daleko miałem.
tak koleś na allegro miał nick kogut.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-25, 21:05 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
zapomnialem napisac ze miernikiem podpinasz sie pod mase i pod czrny kabel cyli impuls.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-26, 14:08 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2012-08-20, 13:54
Posty: 30
Lokalizacja: okolice Białegostoku
O super dzięki, właśnie się zastanawiałem gdzie mam się podpiąć,
A wczoraj nie darowałem i musiałem sprawdzić czy odpali mi cezetka, w garażu z -5 stopni, ale odpaliła bez problemu może za piątym kopnięciem:)
Dorobiłem wczoraj flansze to już zostało mi go zamontować, tylko zimno to nie bardzo się chce.

[ Dodano: 2013-04-18, 00:44 ]
Dobra mam już zamontowany zapłon motoplat i ustawiony , ale czasem przepada mi iskra a jak odpali to ma tak jakby wolne obroty i czy więcej czy mniej gazu dam to tak samo jest.

Jak poluzowałem śruby od zapłonu na odpalonym silniku na tych "wolnych obrotach" i przestawiałem zapłon to nagle zaczęła normalnie chodzić i zajebiście się wkręcać i wtedy sobie mogłem ustawić jak najlepiej mi pasuje, dokręciłem zgasiłem i znowu to samo, akcja się powtarza od początku, czyli nie wkręca się i przepada iskra.

Flansza motoplatu ma 5mm jak w artykule na forum, jest dobrze wycentrowana względem magneta, nigdzie nie czepia o cewki, ustawiony zapłon miernikiem na "dzwonku", tyle że jak ustawiałem zapłon to nie dzwonił mi dzwonek na mierniku tak jak napisane było w artykule na te przeniesione znaki , tylko musiałem inaczej motoplat przekręcić, a zapłon na 2,5mm ustawiam jak zadzwonił dzwonek na mierniku od prąu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-04-18, 09:30 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
ja mialem taki przypadek jak Ty.
tzn zaplon byl w 516.
probowalem uruchomic silnik po remoncie.
raz zapalala z duzym trudem raz nie.
jak zapalila to mozna bylo sie przyjechac ale chodzila jak na spalonej swiecy ( czyli raczej na niskich obrotach z wypadajacymi suwami).
Kolejne swiece, potem proby ustawien zaplonu czy nawet juz pozniej gaznika nic nie dawaly.

U Ciebie sytuacja jest podobna, wiec wyglada to na spalony modul.

W razie co pogdaj z Rybakiem.
Orientuje sie w temacie zamiennikow cewko-modulu.

Jak mozesz to cyknij foto motoplatu i wirnika.
moze wirnik jest od czego innego.
ale ta opcja jest malo prawdopodobna.
na 99% padł moduł.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-04-18, 16:15 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2012-08-20, 13:54
Posty: 30
Lokalizacja: okolice Białegostoku
Koleś co od niego brałem zapewniał mnie że jest 100% sprawny cały zestaw, a magneto i motoplat pochodzą z jednej partii i są fabrycznie dobrane czyli nie składane z kilku kompletów.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-04-18, 21:26 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Ja na twoim miejscu ostro zacząłbym zawracać gościowi dupę, bo cewkomoduł to równowartość 120 zł - więc drogą nie chodzi.
Co do zamienników to jest kilka opcji, wszystko zależy ile chcesz na to wydać bo można tak :
*http://allegro.pl/modul-cdi-2t-yamaha-zipp-quantum-jog-odblokowany-i3175069998.html + http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-chins ... 32061.html - to najtańsza opcja z możliwych ale czasem lepiej dać 5-6 zł więcej za moduł bo te najtańsze mogą być blokowane powyżej pewnych obrotów.
* http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-cewko ... 34542.html druga opcja to cewkomoduł z ducati energia ale to już kosztowniejsza zabawa.
Poniżej wrzucam link do schematu podłączenia zamiennika najtańszym kosztem :)
I kolejna sprawa : Nie prawdą jest ze na takich zamiennikach motoplat nie będzie generował iskry przy małych obrotach wałem !! Będzie jak w serii !!


Załączniki:
nowe.jpg
nowe.jpg [ 13.62 KiB | Przejrzano 1867 razy ]

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D
Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-04-19, 00:10 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2012-08-20, 13:54
Posty: 30
Lokalizacja: okolice Białegostoku
załaczam fotki,
dziś się cały dzień grzebałem i ni czarta iskry nie znalazłem na tym zapłonie, założyłem przerywacz i pali od kopa.


Załączniki:
201304181638.jpg
201304181638.jpg [ 36.11 KiB | Przejrzano 1849 razy ]
201304181634.jpg
201304181634.jpg [ 24.33 KiB | Przejrzano 1849 razy ]
201304181632.jpg
201304181632.jpg [ 54.98 KiB | Przejrzano 1851 razy ]
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl