CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2011-11-24, 16:44 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2009-12-13, 22:24
Posty: 92
Lokalizacja: Cze-Wa
nie trzeba.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-18, 18:34 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2013-01-17, 11:39
Posty: 22
Lokalizacja: gorzów
Witam
Jestem od niedawna na forum i stałem sie posiadaczem silnika 125 który bedzie w ramie mtx'a...

Zdjąłem głowice w celu weryfikacji później cylinder i moim oczą ukazał sie prawdopodobnie tłok od mz 150 z dotoczonym nowym rowkiem pierścieniowym od góry, sam pierścień jest 2 x cieńszy od tych z rowków poniżej. Dwa oryginalne rowki oczywiscie bez pierścieni ale zostały wstawione po dwa kołki z mosiądzu równo z płąszczem tłoka.
Pewnie w celu odseparowania kanałów w cylindrze?? Denko tłoka wygladało na podtoczone i dolny płaszcz też był skracany przerabiany....

Przy uszczelce 0,4 pod cylindrem tłok walił w głowice wiec dorobiłem 0,8 i jest ok.
Moto jeszcze nie uruchomiony, ale możę być ciekawie.

Mam nadzieję że ktoś wiedział co robi:)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-18, 20:34 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Zarzuć jakieś fotki, ciekawi nie jak to wygląda.

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-18, 21:17 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jesli oddzielaja okna pluczace od wydechowych, to tak.
dawaj foto.
co do przerobek z tlokiem od mz 150 porponuje rzuciec okiem na 1 strone.
luken wszytko ladnie napisal.

a tak w ogole to witamy !! :)

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-03-19, 10:32 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2013-01-17, 11:39
Posty: 22
Lokalizacja: gorzów
Fotek niestety nie zrobiłem ale jak coś sie urwie to bedę na pewno rozbierał silnik to zrobię :lol:
Szubet - czytałem cały wątek i to z pierwszej strony to by było plug and play zupełnie, ale u mnie ktoś zadał sobie trochę wiecej trudu, wiec postanowiłem opisać.

[ Dodano: 2013-05-08, 00:23 ]
Witam
Spełniam prośbę o zrobienie fotek, niestety z niezbyt miłego powodu :(.
Silnik dostałem już tak przerobiony. Jak zagladałem do cylindra przed pierwszym odpałem wszystko było ok, było zero nagaru wiec nie był odpalany. Jedyne co mnie zaniepokoiło to duży luz tłok tuleja(mierzyłem go teraz i wynosi 0,20) być możę to było skutkiem pękniecia płaszcza tłoka :(. Na wolnych obrotach było słychać dzwonienie od początku..
Przejeździłem jakieś 17litrów paliwa i koniec ....

Według mnie tłok był obrabiany/staczany bo ma około 55,65 a tuleja około 55,85, a najmniejszy tłok od mz ma 55,95...
Rys w cylindrze ani progu nie ma, doradzcie co tu dalej robić i czy da radę podpasować jakiś tłok?
Obrazek
Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-08, 18:42 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol jol

na Twoja tuleje potrzeba 4 lub 5 szlif.
4 moze byc za malo, albo na styk, wiec juz sam musisz zdecydowac, czy ryzykowac za duzym luzem, czy rznac tuleje na 5 szlif.

jak w impolu nie ma to Finiplex 534 880 870 powinien miec.
Jak nie to moge poszukac jakiegos namiaru, ale to beda ceny ok 150-200zl za sztuke.
(to nie jest moja cena, tylko cena sprzedajcych ktorch nie znam - zeby nie bylo)

Jak to ma byc sprzet na katy to proponuje zarzucic kolejny tlok od mz tylko ze zalozyc porządne łozysko ( to od mz to badziew i zawsze sie rozpada) i zostawic tlok na jednym pierscieniu ale bez kombinowania (czyli gorny pierscien od mz).

Jakos tlokow od cz i mz sadze ze jest taka sama, czyli żadna.
Wiec chyba szkoda przeplacac za gline do cz.
Koszt tloka do mz jest bardzo maly wiec chyba warto zaryzykowac tymbardzej ze..............

luz pomiedzy Twoim tlokiem a tuleja z demontazu to 0,2mm.
Wartosc graniczna zuzycia to 0,1mm. Wartosc 0,25mm to skok pomiedzy kolejnymi szlifami.
Tak duzy luz powodowal dzwonienie, ktore oznaczalo latajacy tlok we wszystkich kierunkach, do czasu az sie rozyspal.
Szczerze mowiac to i tak dlugo wytrzymal i chyba to jest dobry wniosek.
Tloki od mz to chyba nie takie badziewie.
Ja bym zaryzykowal jeszcze raz z tlokiem od mz + porzadne lozysko

Z ktorej storny ulamany jest plaszcz ?
Sprawdz czy belki w tuleji masz cale.

co do zamiennikow to tez Dumel pasowal tlok od cr 125.
ale to sa drogie rzeczy.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-08, 21:19 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2013-01-17, 11:39
Posty: 22
Lokalizacja: gorzów
hej

Myślę że gdyby ten tłok był odpowiedniej średnicy to by spokojnie latał dalej, ale jak pisałem od samego początku tłukł sie po cylindrze.

Dzwoniłem dziś do firmy impol i mają tłoki max na 2 szlif cena 100zł za goły...
finplex ma tłok dobrej jakość do CZ na dwa pierścienie, podobno lepszy ale kosztuje 200zł + 25 łożysko igiełkowe. Nie chciał bym kupować z tej firmy bo dwa razy coś kupowałem i nigdy sie nie zgadzało :(.

Tuleja jest w dobrym stanie bez rys, belki łączące ok progu nie ma. Udało mi sie wydobyć pierścień z tłoka i na całej długości w tulei ma luz na zamku 0,45. Gdyby dobrać tłok do tego to spokojnie mozna by śmigać dalej. Myśle że jest szansa ze tuleja jest przeszlifowana na 55,80 i podszedł by tłok p&p oryginalny.

Jak nie to zrobie szlif pod tłok nominalny od MZ.. Ten mój tłok to był chyba taki za 35zł, bo z tego co czytałm te lepsze mają nabite k20, ten nic nie ma wiec chyba jest to najtańszy badziew.

Igiełkę od czego kupić? oryginał?
Płaszcz tłoka jest ukruszony od strony zamka pierścieniowego..a zamek powinien być od strony dolotu ???

Sprzętu jakoś specjalnie na katuję ale też nie jest to oryginał wiec musze sie zastanowić co dalej robić. Dzieki za odzew.
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4170_o.jpg
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 2144_n.jpg

Na fotce widać też zapłon z piły założony przez poprzedniego właścicela który sprawował sie dobrze jedynie trudniej sie odpalało(na małych obrotach jest słaba iskra), teraz już mam motoplat :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-08, 22:03 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Ja również na Twoim miejscu spróbowałbym tego tłoka od mz. Gdybyś się chciał zabawić to jest jedna opcja : kupić tłok mz 1 szlif lub nominał, dać do spawania aby napawali ci materiału w rowik drugiego pierścienia i porządnie to wytoczyć :D Nawet zrobiłbyś takie lekkie rowki smarujące jak w ori tłoku :twisted: .
Zadziwiłeś mnie mówiąc ze finip ma tłoki z 2 pierścieniami :shock: To nie czasem od 125/984 ?
I też jestem zdziwiony bo impol jak w wakacje dzwoniłem to mówił mi o 200 zł za goły tłok :!:
Ewentualnie zadzwoń tutaj 511-123-225

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-11, 13:22 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
chyba nie bardzo wiesz co by sie z tlokiem stalo jakbys PROBOWAL zaspawac jeden rowek po pierscieniu


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-15, 23:30 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2013-01-17, 11:39
Posty: 22
Lokalizacja: gorzów
hej
Niestety tłoków nigdzie nie ma :(. Może za jakiś czas coś trafię ale na razie muszę kombinować z tłokiem MZ.
Przejeżdzałem koło "dobrego" szlifierza w Poznaniu "Garstecki" i dałem tłok do wymierzenia, Pan po zmierzeniu tulei suwmiarką powiedział ze jest 55,50 i śmiało mogę przyjechać z tłokiem 56,00. Cena szlifu 100zł ....

Tłoka oryginału nie dostałem wiec zakupiłem taki od MZ 55,95, w domu bardzo się zdziwiłem jak okazało się że tłok wchodzi do tulei z lekkim oporem:(. Ze szlifu nici pod ten tłok... Dobrze żę nie kupiłem oryginalnego. Tlok do mz firmy Almot kosztował 35zł...

Po kolejnej wizycie w sklepie stałem sie posiadaczem tłoka 56,25 i zawiozłem do szlifu tym razem gdzie indziej za 60zł. Przed założeniem jednak stoczyłem denko o 2,5mm a pod cylinder dałem podkładkę 0,7. Dla mnie łatwiej było stoczyć jak dorabiać jakąś blaszaną podkładkę, do tego zamek pierścieniowy pokazywął by się w oknie ssącym przy podkładce :(. Po stoczeniu tłok staje się też dużo lżejszy a to chyba dobrze...

Na razie wszytko ok jeżdzę spokojnie i docieram...myślę ze na tym tłoku kopa ma równie dobrego jak nie lepszego :).


Ostatnio zmieniony 2013-05-15, 23:35 przez Kilgore, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-15, 23:33 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Kilgore pisze:
hej
wymierzenia, Pan po zmierzeniu tulei suwmiarką powiedział ze jest 55,50 i śmiało mogę przyjechać z tłokiem 56,00. Cena szlifu 100zł ....


Jak gość mierzy suwmiarką cylindry to Ja bym mu nic nie dał do szlifowania....

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-15, 23:38 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2013-01-17, 11:39
Posty: 22
Lokalizacja: gorzów
Też się nieźle zdziwiłem. To jest zakład który pamiętam od najmłodszych lat, mój dziadek woził tam bloki z fiata 125 do szlifu...nawet najlepszym sie zdarza. Ja już sie tam więcej nie pokażę :D Zeby było smieszniej to była to suwmiarka elektroniczna :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-18, 20:06 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
nie rozumiem jedego.

denko pocieniles o 2,5 mm ?
to ile to ma teraz grubosci ?
od czego zalozyles teraz lozysko igielkowe ?

i jak silnik jeszcze zyje ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-18, 21:45 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2013-01-17, 11:39
Posty: 22
Lokalizacja: gorzów
Denko na środku po podcięciu ma pewnie z 3mm nadal. Jest tam dużo mięsa wiec można staczać... Igiełkę dałem od MZ bo nie mam pojęcia od czego założyć.

Silnik ma się dobrze nic nie trzaska (dzisiaj przeżył kolejne latanie po lesie na pełnym gwizdku).


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-19, 10:25 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
No ciekawe ile wytrzyma.
Oczywiscie zycze dlugiej bezawaryjnej jazdy.


.........jednak w razie cos by sie stalo koniecznie daj znac na forum co mialo miejsce i po ilu mth lub litrach benzyny.

A tu Lopez juz podawal namiar na lozysko http://www.sklep.motor-land.com.pl/p-50 ... x19x20-mm/

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl