CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2011-08-25, 20:23 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Ostatnio przeglądałem allegro i zobaczyłem to http://allegro.pl/cross-ktm-sx-gs-125-h ... 22073.html
pozwole sobie zacytować fragmento opisu "W silniku został zrobiony kapitalny remont tj. nowe łozyska, nowe uszczelniacze, szlif, regeneracja wału. Dodatkowo cylinder został przystosowany pod tłoki z MZ ETZ 150, więc w przypadku zatarcia nie trzeba martwić się o tłoki, gdyż te od Mz dostaniemy w każdym sklepie z częsciami do motocykli."
jest nowa rewelacja na forum :razz:
ciekawe co to za fuszerka z tym tłokiem od mz 150
i czy ten tłok wytrzyma obroty i rezonans :twisted:
a najbardziej to ciekawi mnie jak ten silnik sie zachowuje na takim tłoku i pojemności czy moze ma lepszy duł bo 2 pierścienie ale zapewne te pierścionki nie wytrzymają długo i moto będzie sie na tym ostro grzał :!:
CO O TYM MYŚLICIE :?: :razz:

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-26, 08:54 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol :)

kiedys gosc sprzedawal 516 wlasnie z tlokiem od 150 ale juz zajezdzona.
W opisie powiedzial ze miala znacznie wieksza moc, wlasnie ze wzgledu na sprezanie.
O obrotach nie pamietam czy cos pisal, ale wydaje mi sie ze bylo napisane cos w stylu: * maksymalne obroty nieznacznie spadly i tlok szybko padl. Jenak nie stanowi to problemu ze wzgledu na latwy dostep i cene tloka do mz 150*

powiem ci ze mam tlok do ts 150 - robilem remont koledze i tlok faktycznie oprocz zblizonej srednicy ok 55mm chyba ma 56mm, to ma swozen 15mm. Czyli jak w morde strzelil.

Dobrym patentem jest tlok ok shl 175 60mm tez na swozniu 15mm :)
Tylko obudowe cylindra trzeba troszke toczyc i nowa tuleja z zeliwa.

Warto pamietac ze patent z tlokiem mz 150 i shl 175 podniosa moc, ale kosztem skrocenia zywotu korby.

....co nie zmienia faktu ze chetnie bym sie przejechal ktoras z takich przerobek :)

aha jeszcze jedna rzecz. Ten sprzedajcy to jest luken z forum od simakow. On kiedys przerabial crm 250 na silnik od 516 + membrana z mito + kanaly w tloku + dodatkowe pluki + okna.
Cz sprzedal nie wiadomo po co.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-26, 10:44 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Ja myślę że powinien wytrzymać przecież tłoki do CZ z dzisiejszych czasów nie są z czegoś co mega odbiega od K20 które jest stosowane w tłokach MZ. Co do obrotów :D Ja w Jawolocie mam tłok z "gównolitu" 3 pierścienie i 11k na luzie kręci na biegu 10k pierścieni starcza na jakieś 15l wachy :D. Pierścienie jak by zamówić w Tomringu to już byś Cie mieli konkret :D

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-26, 13:58 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
rzucilem okiem jeszcze na tlok cz i mz.
okazuje sie ze dolna czesc plaszcza wymaga grubego podciecia.
zamki pierscieni do korekty.
Trzecia rzecz to ze stopien sprezaznia z tlokiem mz jest nizszy bo w tloku mz swozen jest blizej denka tloka, niz w przypadku oryginala z cz.

Nie wiem czy ten drugi pierscien tak podniosl moc, byc moze wczesniej posiadacze tych sprzetow jezdzili total trupmi i sam prawdziwy remont zrobil by na nich lepsze wrazenie, niz niedoprezona cz na dwoch pierscieniach...... nie wiem :)

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-26, 20:11 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Może splanował cylinder czy coś przecież tłok musi dochodzić do końca gara.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-27, 11:11 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
bardzo mozliwe.

to jest ciewkawe do poczytania.
http://forum.mz-klub.pl/printview.php?t ... 54c80132e8

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-27, 20:30 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
tylko ciekawi mnie ta 1 rzecz :
czy silnik będzie wchodził w rezo w tym samym momencie albo czy wogóle będzie wchodził
P.S
też chciałbym sie przejechać taką przeróbką :twisted:

_________________
nie ma to jak WSK...

remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-27, 21:32 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Przecież jak dochodzi do końca garka to wszytko powinno być ok. Jak stoczył cyla od dołu to nie powinny się zmienić kąty owk wydechu.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-27, 22:46 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
nom. owk sie nie zmieni, ale ze wzgl na pojemnosc dyfuzor powinen byc na walcu dluzszy.
Dalej tlok 60mm wymagaja nowej tuleji, bo od 516 nie ma tyle zeliwa do zebrnia.
a po dorobieniu nowej tuleji - o wiekszej srednicy zew, powiedzmy ze na oryginalnym rozrzadzie, trzeba toczyc obudowe cylindra i kartery, zeby ta tuleja weszla, pewine ~ 2mm na srednicy.

Wiec dobrze byloby miec zapasowe kartery wrazie przerobka okazala by sie do d*

Jest z was ktos w stanie wbic dane 516 do EC i zobaczyc jaka trabe na oryginalnym secie proponuje EC, a jaka proponowalby dla 516 z tlokiem shl 60mm, czyli dla pojemnosci 150ccm ?

Slyszalem ze jest jeszcze jakis inny program do liczenia.
Macie go?
Tylko nie chodzi mi o ten co jest w necie.

Rybak, z tym rezonansem to dobre pytanie. Ale to jest tak skomplikowany uklad powiazan, ze chyba nie ma prostej odp na to.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-08-28, 09:46 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Do wydechów jest jescze inny ale to jakiś staroć nazywa się Two Stroke Engine Expansion Chamber Design Utility. Jest taki jeszcze pro elo super ale trzeba kupić bo nie ma w necie :)

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-08, 15:47 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2009-10-20, 16:44
Posty: 2
Lokalizacja: Rakszawa
Taaaa... Zarówno ten KTM jak i CR250 z silnikiem CZ yło moje ;) Mam już taką manie, ze kupuje szroty, przerabiam, jeźdzę przez wakacje a później mi trzeba kasy i sprzedaje, ale przynajmniej z przeróbek mam satysfakcje.


Kilka słów wyjaśnienia...


Tłoki z ETZ 150 PASUJĄ DO SILNIKA CZ CROSS PO KILKU PRZERÓBKACH !

1. tłoki ETZ mają dłuższy płaszcz, więc trzeba go skrócić od dołu o wymagane długości zarówno od strony ssania jak i wydechu..

2. tłok ETZ od sworznia tłoka do denka ma 28mm, natomiast CZ cross ma 27mm, tak więc wymahana jest podkładka 1mm pod cylinder, aby tłok nie walił o głowice.

3, Górny pierścień w tłoku ETZ ma zamek w tym samym miejscu co CZ cross, dlatego też W przypadku tłoka z MZ ZOSTAWIAMY TYLKO GÓRNY PIERŚCIEŃ!!

Założenie 2 pierścieni spowoduje wpadnięcie dolnego pierścienia w okno i jego pęknięcie..

Po tych przeróbkach całość jeździ i pracuje świetnie... Pamiętajcie otym aby kupić tłok "K20 " , bo nieraz takie podróbki można dostać ze szok..


"Czy da radę"

Nie myślcie ze tłoki org. z Cz cross są z kosmicznego materiału. W tamtych czasach tylko taka mieszanka (K20) była powszechnie stosowana do silników 2 suwowych...

Mój silnik miał wyżej okna + dyfuzor z KTM-a GS-a 125 który seryjnie miał 35 koni... wiec ten tłok dostał konkretnie pod dupie a śladów zatarcia po 2 miechach na nim nie było....

Tak wiec jak ktoś ma dosć wkurwiania sie z dostępnością tłoków CZ, to polecam... Warto spróbowac choćby z tego względu ze tłoki są za śmieszną kasę, a nawet w przypadku zatarcia , idziecie do sklepu , kupujecie drugi, robicie tylko honowanie o te 0,02mm i dawaj do przodu.....


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-08, 19:21 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Zakres przeróbek jest śmiesznie prosty (wyciąć uszczelkę z materiału ok 1,5mm) więc chyba jest co próbować :)

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-09, 13:12 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Jak dla mnie to jest ostatecznosc.
Dlatego ze pierscien jest ~ 2,5 raza grubszy.
a druga rzecz, to ze przy nie zatkaniu pierscienia mamy kanal laczacy wydech i pluki.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-10-10, 09:34 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2009-10-20, 16:44
Posty: 2
Lokalizacja: Rakszawa
szubert1985 pisze:
a druga rzecz, to ze przy nie zatkaniu pierscienia mamy kanal laczacy wydech i pluki.



Dokładnie, z tego samego powodu odradzam ludziom sciąganie dolnego pierścienia z tłoków 2 ringowych w simsonach przy cylindrach wysokoobrotowych... Sam osobiście wolę mieć 2 pierścienie, lecz niestety w tym przypadku musiałbyś przenieść zamek, a z doświadczenia wiem ze z przenoszonymi zamkami równie bywa ( 90% przypadków wypada i robi syf w silniku...)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-11-23, 23:43 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-16, 18:13
Posty: 48
Lokalizacja: Słupsk
odswieze troche temat... a jakby zaslepic dolny rowek pierscienia?...


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl