CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2013-05-19, 11:27 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Co do tego łożyska to radzę zapytać o wymiary przed zakupem. Mam wątpliwości co do wymiarowania owego łożyska. Wymiary powinny być podawane w kolejności: średnica wewnętrzna x średnica zewnętrzna x szerokość, ale kiedy wkepiemy wymiary w google(16x19x20) to wyskakują łożyska sworznia do jawy 350 a tam sworzeń ma 16mm, główka 20mm i szerokość 19mm. Czyli inna kolejność.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-19, 12:34 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
nawet jesli wpasujesz takie lozysko igielkowe w korbowod i sworzen to jest podstawowy problem: tlok CZ ma inna wysokosc od sworznia do denka niz japonskie tloki. i na tym polega problem, tloki CZ sa zle wywazone i czesto kolebia sie w cylindrze. jesli zalozysz tlok od japonca to bedziesz musial obnizac caly cylinder.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-19, 21:35 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2013-01-17, 11:39
Posty: 22
Lokalizacja: gorzów
szubert - Dam znać znać jak sie coś sypnie :P Na dzień dzisiejeszy myślę jednak że to dobra opcja...:)

Tylko ta igiełka którą podałeś miała być do tłoka ze sworzniem 16mm a mz ma 15 bo już sam zgłupiałem?... To możę oryginalna igiełka od CZ jest lepsza od tej z MZ? Tylko jaką mas szerokość? Czy by podeszła bez podkładek....


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-19, 22:39 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
no wlasnie juz nie chcialo mi sie robic zametu, ale oczywiscie to moja pomylka.

Mi chodzi caly czas o to zeby nie ladowac lozyska od mz, tylko ori od cz albo innego sprzeta o sworzniu 15mm. (czyli 15x19x20)
http://allegro.pl/czesci-motocyklowe-cz ... ring=15x19

Ori lozysko od cz ma jednolity koszyczek i jeszcze nie spotkalem sie zeby sie rozpadl.
Nie wiem jak Finiplex ale Impol wciska sworznie i lozyska od mz jako cz'etowe.
I one zawsze sie rozpadaja na kawaleczki.
Na foto widac ze przy ori lozysku potrzebne sa podkladki dystansowe.
http://www.bikepics.com/pictures/2547475/

W katalogu 516, niby sa podkladki dyst. miedzy piaste tloka a lozysko, ale zadnych dokladniejszych informacji na temat ich grubosci itd, ani nawet odnosnika z numerem nie ma.

tlok masz k20 czy cos innego ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-20, 09:33 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2013-01-17, 11:39
Posty: 22
Lokalizacja: gorzów
Teraz widzę o co chodzi, że koszyczek CZ jest masywniejszy i chyba jest mniej igiełek na obwodzie.... Pytałem wcześniej o te igiełki ale nikt nic nie odpisał wiec kupiłem to co kupiłem....mój błąd.

Czy miał byś możłiwosć zmierzenia igiełki CZ razem z podkładkami? Igiełka MZ ma 20mm i ładnie wchodzi miedzy tłok. Jak nie to kupię jakąś droższą igiełke z allegro :).

Tlok mam firmy almot i raczej na pewno nie jest to k20 (nigdzie nie jest nic wybite). no i kosztował 35zł a te k20 są po 50 i wiecej...


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-20, 09:38 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Skoro są takie problemy z łożyskiem to czemu nie założycie samych igieł i podkładek dystansowych? Nie ma prawa się nic stać z tym :D

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-20, 10:37 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Lopez pisal o tym.

Ze przy wlozeniu igielek bez koszyka zostaje znaczny luz pomiedzy igielkami.
Nie wiem jaki ale widac z tego ze do 2mm (czyli srednicy igielki).

Pomiedzy piastami ori CZ tloka jest 21mm.

Czyli lozysko o szerokosci 20mm + 2x podkladka 0,4 mm. (troche luzu musi byc)

Podkladki ze wzg na mala grubosc powinny miec duza srednice zewnetrzna.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-20, 12:12 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
wstawienie igielek bez koszyczka to beznadziejnie glupi pomysl. zwieksza sie tarcire miedzy igielkami i do tego maja tendencje do ustawiania sie skosem, tzn nierownolegle. ktos, kiedys, po cos wymyslil koszyczek w takim lozysku, PRAWDA? caly czas rzezbicie zeby bylo taniej, ale napewno nie bedzie to trwalsze rozwiazanie


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-20, 13:36 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
kiffe pisze:
wstawienie igielek bez koszyczka to beznadziejnie glupi pomysl. zwieksza sie tarcire miedzy igielkami i do tego maja tendencje do ustawiania sie skosem, tzn nierownolegle. ktos, kiedys, po cos wymyslil koszyczek w takim lozysku, PRAWDA? caly czas rzezbicie zeby bylo taniej, ale napewno nie bedzie to trwalsze rozwiazanie

W kartach były stosowane same igiełki i nic się nie działo.
Poczytaj sobie literaturę 2T , opracowania Jenning'sa na ten temat...

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-20, 16:56 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
we wszystkich motocyklach, i inncyh silnikach spalinowych masz koszyczki z walkami. poczytaj dokladnie co sie dzieje jak wlozysz same igielki: ustawia sie pod skosem, zacieraja i wysuwaja z glowki korbowodu. koszyczki stabilizuja walki. karting slynie z wysilonych silnikow do granic mozliwosci, gdzie jeden silnik wystarczal na 1 wyscig. i popytaj sie kartingowcow, ile kartow rusza ze startu a ile dojezdza do mety. nie pisze, ze wszystkie awarie sa wynikiem igielek bez koszykow w korbowodzie, ale to glupi pomysl wsadzanie samych igielek skoro mozna wlozyc koszyk


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-20, 17:07 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Igiełki będą się ukosować jeśli będzie za duży luz. Żeby igiełki nie latały na boki wystarczy dotoczyć odpowiednie dystanse. W Jawach 350 koszyki dzwonią i są krótkotrwałe a same igiełki przeciwnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-20, 18:18 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
To, że karting słynie z wysilonych silników nie znaczy że z premedytacją stosuje się rozwiązania skracające ich żywot. Jestem ciekaw dlaczego zdecydowano się tam na luźne igiełki.
Mi również nasunął się przykład Jawy 350 gdzie igiełki bez koszyka są dosyć trwałym rozwiązaniem. Porównanie może nie jest najlepsze gdyż specyfika silnika jest trochę inna. Nie mniej jednak widać że może to być rozwiązanie zarówno trwałe jak i poprawiające performance, tylko na pewno trzeba podejść do niego z głową.

Igiełki, to są części, które kupuje się luzem w różnych długościach i średnicach. Napewno można dobrać zestaw tak aby uniknąć nadmiernego luzu promieniowego i poosiowego a na koniec ograniczyć je podkładkami. Nie pamiętam tylko, którędy w Jawie dostarczany był olej do tego łożyska. Ale to akurat łatwo sprawdzić.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-20, 18:27 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-05-01, 14:07
Posty: 44
Jawa nie jest akurat dobrym przykladem. Dalej uwazam ze wkladanie samych igielek to brniecie w slepa uliczke, juz zaczyna sie kombinowanie ze srednicami i dlugosciami igielek, do tego podkladki... dziwne ze w wysilonych 2t stosuja koszyczki, daliscie jeden przyklad igielek, a ja dam kilkaset przykladow koszyczkow, wiec cos w tym musi byc. a co do samych igielek: ulozone scisle, maja 2 razy wieksze tarcie miedzy soba, gdy jedna igielka naciera na druga ale w przeciwnym kierunku, powodujac wieksze tarcie. dajac luz miedzy nimi robi sie przestrzen na ukosowanie. pomijam juz sam fakt trudnosci montazu sworznia w tlok przy takim patencie. ale nie moj sprzet, niemoje zmartwienie. pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-05-20, 18:59 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
http://i.imgur.com/Cl9YKiQ.jpg Wycinek artykułu odpowiada na większość twoich pytań i teorii ;) Skoro są jakieś lepsze łożyska dostępne nie tylko te MZ to można kupić i tutaj tylko podałem alternatywę :) A tutaj inny przykład poradnik http://simsony.net/showthread.php?t=105735 .

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl