CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2011-02-01, 19:42 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
Witam
Ostatnio licząc sobie nowy dyfuzor do czesi :twisted: pomierzyłem dokładne czasy otwarcia okien w O.W.K (rozrząd) oraz zrobiłem mapę PORTINGU Cylindra
Foto
Obrazek

Informacje na pewno przydadzą się każdemu kto będzie chciał modyfikować swój silnik
Myślę że temat warto podkleić

Ps. Z silnika cz125/516 przy stawidle można osiągnąć ponad 45km :twisted:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-17, 11:53 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Nie chcę się spierać, ale 45 KM to moc nierealna do uzyskania z silnika Cz 125 516. Mam Hondę Rs 125 z 1989 roku i ma 37 KM. Model z 2010 roku ma 44 KM przy 12300 obr/min. Przeróbki musiały by być naprawdę jebitne żeby zbliżyć się do progu 40 KM.

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-17, 13:56 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

moze przerzucic to do artykulow?
Latwiej bedzie wyszukac, a material dosc przydatny, nawet przy dorabianiu tuleji.
Co sadzicie?

Co do 45kM to sadze ze przy stawidle tj ok 200 stopni ssania+ zmiejszenie pojemnosci skrzyni (wal 511 i podkowa), korekta pasowania tuleji oraz przerobienie kanalow pluczacych na symetryczne + dodatkowy 3 kanal pluczacy -boost port - tak jak to w silnikach na stawidle robia, zmiejszenie komory spalania - doprezenie jest bardzo mozliwe... tylko po co, jakim kosztem i na jak dlugo.

Co nie zmienia faktu ze bardzo przydatny material.
Ja mam jeszcze na kompie oryginalne rysunki z czech z tuleja 511.
Odszukam je i wkleje jak bonus do Twojego arytykulu, o przeniesienie z dzialu Cie interesuje.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-01-15, 23:24 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
szubert1985 pisze:
jol

moze przerzucic to do artykulow?
Latwiej bedzie wyszukac, a material dosc przydatny, nawet przy dorabianiu tuleji.
Co sadzicie?

Co do 45kM to sadze ze przy stawidle tj ok 200 stopni ssania+ zmiejszenie pojemnosci skrzyni (wal 511 i podkowa), korekta pasowania tuleji oraz przerobienie kanalow pluczacych na symetryczne + dodatkowy 3 kanal pluczacy -boost port - tak jak to w silnikach na stawidle robia, zmiejszenie komory spalania - doprezenie jest bardzo mozliwe... tylko po co, jakim kosztem i na jak dlugo.

Co nie zmienia faktu ze bardzo przydatny material.
Ja mam jeszcze na kompie oryginalne rysunki z czech z tuleja 511.
Odszukam je i wkleje jak bonus do Twojego arytykulu, o przeniesienie z dzialu Cie interesuje.


Nie ma problemu z przeniesieniem do Artykułów , tak jak piszesz łatwiej będzie wyszukać

sebastian440 pisze:
Nie chcę się spierać, ale 45 KM to moc nierealna do uzyskania z silnika Cz 125 516. Mam Hondę Rs 125 z 1989 roku i ma 37 KM. Model z 2010 roku ma 44 KM przy 12300 obr/min. Przeróbki musiały by być naprawdę jebitne żeby zbliżyć się do progu 40 KM.


Co do silnika z Cześki 45km niema problemu doby dolot ( gazior 40mm stawidło dostrojone tak jak Szubert pisze intel otwarty powyżej 200 o.w.k ) dobre paliwo ponad 100oktan porządny stopień sprężania coś koło 16:1 i wydech o bardzo ostrych kątach i wysokim strojeniu nawet 13 000rpm i myśle że max moc mogła by być większa niż 45km ale obroty użyteczne rzędu 100rpm i wytrzymałość na 30 okrążeń jeden układ korbowo tłokowy


Ja sam śmigałem na silniku Cześki w ramie Yamachy po zawodach SM i silnik był dość wysilony myślę że ok 39km i potrafił się jeden silnik wysypać na treningu a drugi na zawodach a trzeci potrafił upalać całymi dniami i wytrzymać 20mt :twisted:
To co mi pozostało z tamtego okresu kiedy jeździłem na Czetkach wysilonych to schemat dyfuzora własnej produkcji ( strojony na 11000rpm , wdech 196O.W.K . dolot symetryk )
dyfuzor ten śmigał właśnie z tym silnikiem 39konnym jak kogoś interesuje to mogę wrzucić na forum


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-01-16, 21:20 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
no to wrzucaj ,ani się nie zastanawiaj :!: :razz:

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-01-18, 18:04 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
Wydeszek strojony na 11000rpm , czas otwarcia okna wydechowego 196 o.w.k
Dół ma nie najgorszy jak na symetryka , jeszcze lepszy dół jak zwiększymy lekko sprężanie , u mnie latał przy splanowanej głowicy o 0,5mm i dotartej do cylindra bez uszczelki , gaznik IKOV 36mm + krótki gąbkowy filtr długość filra jakieś 100mm wiec dolot też dostrojony był.
góra bardzo wściekła :twisted: ogólnie w porównaniu do oryginalnego dyfuzora duży przyrost mocy

SHEMAT Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-01-18, 19:13 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Niezły , wyliczony wg "teraźniejszych" zasad robienia wydechów ;) Szubert mógł by się pokusić o takiego ;D Ogólnie to dość niskie kąty.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-01-18, 20:30 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
Dawid92 pisze:
Niezły , wyliczony wg "teraźniejszych" zasad robienia wydechów ;) Szubert mógł by się pokusić o takiego ;D Ogólnie to dość niskie kąty.

Dzieki :smile:
ja wiem czy takie niskie kąty jak na symetryka to i tak było naprawdę agresywnie przy moim setupie , przy przełożeniach z przodu 15z z tyłu 45z 4biegiem czy piątym na koło szła v max 145km /h

wykopałem jeszcze stare fotki tegoż wydechu
Obrazek

Obrazek


PS> co do tych kątów tu masz schemat wydechu tz 125 motocykl typowo wyścigowy (membranowiec z zaworem wydechowym ) więc obroty użytkowe mogą być w granicach 200rpm (nie musi być elastyczny ) a kąty są trosze większe niż w moim wydechu , lecz stinger cieńszy więc wydech pracuje praktycznie tylko w obrotach do jakich został wystrojony

Obrazek

dyfuzor który tu wrzuciłem robiłem typowo ON-ROAD i tak śmigałem jest agresywnie tak jak ma być w symetryku i chyba max przyrost moc względem elastyczności , w terenie też dobrze daje rade (jak ktoś dobrze jeździ i lubi strzelać ze sprzęgła :twisted: )

chyba że ktoś chce być mistrzem prostej (drag) to bardzo ostre kąty typu dyff 4,5 6 7,5 9 ostatni storzek 13 i strojenie powyżej 12 000 rpm


Na górę
 Tytuł:
Post: 2012-01-18, 21:18 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Eeee to w wypadku CZ do pola trza zejść chyba do jakiegoś 10* i 3,5 5 7. No ale to trzeba testować ; :wink:

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat







http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl