CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2010-10-20, 16:45 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
hej pisze wszystko nad fotami ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-20, 17:56 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Też prawda. Nie doczytałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-20, 23:29 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Spoiny dosyć chamskie no ale ważne aby było szczelne. To co sam zrobiłeś wcześniej jest duży wyższej klasy niż robota spawacza. Szkoda że ci spawara wysiadła bo pewnie byłoby lepiej.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-21, 15:05 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
spoko może być ten spaw :D w środku go wyszlifuje na cacy ,,w ramie tego spawu za bardzo nie bedzie widac jutro wkleje foty z ramą mam wszystko poskładane na surowo tak żeby dopracować rame z silnikiem najgorsza sprawa z dyfuzorem


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-21, 15:17 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
A przypasowałeś sobie wcześniej gazior?? Ja mam taki problem że wychodzi wprost w ramę(gardziel ssąca)
A co z dyfuzorem?? Ja bym polecał oryginał. On napewno jest już wystrojony na najwyższą moc.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-21, 17:56 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
gaźnik w sumie to spoko pasuje nie bedzie az taki problem ,a dyfuzor orginalny od cz jest za duży trzeba by bylo ciąć a od ktm pewnie bedzie za mały bo to był 80 ccm mx i teraz niewiem co robić , a ty lopez ? w co upchałeć cz ?silnik?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-23, 18:32 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Ja mam oryginalną rame.
Od 80 to napewno będzie za mały.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-23, 21:46 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

Proponuje zalozyc dyfuzor od cz cross 125 511 - nie przechodzi pod bakiem tylko idzie wzdluz lewej strony motocykla nie musisz nic ciac, babrac itd, ale jest dograny pod troche inny uklad okien (gdzie troche moze miec zasadnicze znaczenie),

albo pociac oryginalny dyfuzor od 516 tak zeby po pospawaniu na wzor 511, tez szedl tylko po jednej stronie motocykla.
Najlepiej przeciac go na pionowym odcinku w miejscu oryginalnego spawu i obrocic o ~45 stopni zgodnie z ruchem wskazowek zegara. W ten sposob rezonans w ogole ci sie nie zmieni i bedzie zgrany z silnikiem. Co wiecej jest to lepsza opcja niz pierwsza podana przeze mnie, ze wzgledow technicznych - wykonanie nie stanowi duzego problemu i masz elegancko dograny rezonans, a koszta sa niewielkie. Dyfuzor od 511 bardzo ciezko dostac - u finiplexa dostaniesz nowy, ale za 300zl, a od 516 uzywanany za 80zl z allegro to nie problem.

Czyli dyfuzor od 516 za 80zl + 10zl przesylka + jedno miejsce ciecia+ obrocenie + jeden spaw 20zl = 120zl = dobrze banglajaca cz'eta.
p.s 10zl doliczone na browar podczas pracy :)

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-24, 16:25 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
nie dałem rady zrobić foto ale jutro zrobie mam ogolnie dyfuzor od 516 ale był przerobiony do gokarta bo mój silnik jest wyjęty z gokarta :) po przeróbkach ten dyfuzor by mi mało wiele pasował tylko bym musiał wyciąć 3 żeberka z głowicy ,.....strasznie mało miejsca w tej ramie :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-25, 09:28 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
ja bym żeberek nie wycinał zauważ że jest to mocno wysilony silnik 2T chłodzony powietrzem , lepiej jest samemu pospawać wydech , ja niedługo biorę się za dystansowanie skrzyni to pomierzę O.W.K wydechu i jakiś schemacik wydechu oblicze i wrzucę tu ,
Jeśli samemu obliczasz wydech możesz sobie zmieniać charakterystykę silnika :smile:
Można zrobić bardziej elastyczną krzywą przebiegu mocy np. silnik będzie ciągną w przedziale 9000 do 11000rpm lub super hardkorową wtedy silnik będzie mocniejszy ale w tedy będzie ciągną w przedziale 10500 do 11000rpm a poza tymi obrotami muł , to tak w skrócie :twisted:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-25, 11:38 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Pomysł z obcięciem żeberek raczej kiepski ale TUTAJ gość wyciął wszystkie żebra z prawej strony i zasłonił dyfuzorem. Popatrzcie na fotki. Gadałem z nim na GG i twerdził, że z chłodzeniem nie było problemu.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-25, 17:36 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
hej źle to napisałem żeberka trzeba tylko lekko przyciąć po centymetrze 3 szt, nie mam nic do stracenia dyfuzor dostałem pocięty od gokarta coolo mi mówił że nieźle sie wkręcał na nim ogólnir to na dyfuzorach się wogole nie znam wklejam foto mojej fury ale odrazu mówie że on jest poskładany tylko tak żeby zobaczyć czy wszystko pasuje będe go szlifowal piaskował i malował ale najpierw musi wszystko pasować mam na to całą zime


Załączniki:
DSC_0089.JPG
DSC_0089.JPG [ 176.11 KiB | Przejrzano 661 razy ]
Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-26, 00:25 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Ten Gosc co zrobil membrane w silniku cz i wsadzil go do cr raczej jest ogarniety w temacie, ale chyba nic z "kombinatoryki" jak sam to okreslil mu nie wyszylo patrzac po niezakonczonym temacie przerobki (no chyba ze mu sie nie chcialo juz pisac o tym,albo stwierdzil, ze jednak jest to w podejsciu teoretycznym bardzo skomplikowany i zlozony temat), ale rowniez po posypanej skrzyni biegow pomijajac wykonanie krocca dolotu laczacego gaznik i membrane.

Zeby nie bylo, ze kogos obrazam, albo tekstow "to pokaz sam jak zrobiles", a wiem ze ziomki z tamtego forum maja do niego szacunek (wnioskuje po propozycjach zlecen przerobek i innych, wczesniejszych modyfikacjach), ale takie ogolenie z zeber cylindra, ktore wiadomo do czego sa, nie wrozy nic dobrego nawet przy jezdzie w zime.
Nie chce tez mentorzyc, ale odciecie ich w nawet w niewielkim stopniu, powoduje zmiane rozkladu temperatury (zmiane warunkow wymiany ciepla przez przenikanie, czyli kolejno przejmowanie ciepla przez tuleje wewnatrz cylindra od spalanej mieszanki , dalej przeowdzenie ciepla przez tuleje i zerba cylindra, i znow przejmowanie ciepla pomiedzy ozebrowaniem do omywajacego te powierzchnie powietrza).

Zmiana rozkladu temeratury przez golenie cylindra z zeber, czyli spoodowanie nierownego oddawania ciepla z roznych stron tuleji i tloka, a raczej spowdowanie oddawania ciepla niezgodnego z wyliczonymi przez inzynierow (w cz516 szczegolnie widac ze ozebrowanie najwieksze jest na glowicy, tam gdzie temperatura jest najwieksza, wiec juz w zalozeniu widac, ze ktos wyliczal gdzie i z ktorej strony jakie zebra maja byc, a nie na przypal ) przyczyni sie do tego ze tlok i tuleja bedzie miala znaczaco duze roznice temperatur w ich roznych miejscach (oczywiscie i tak, zawsze ta nierownomiernosc rozkladu jest, dlatego tez tloki sa jajowato stozkowe) - ale w ekstremalnej sytuacji nierownomiernosci rozkladu temp spowodowanego ogoleniem z zeber, efetkem pewnym bedzie nierowne zuzycie, lub zatarcie wskutek puchniecia tloka w pewnym obszarze.

125/516 tlok szczegolnie przyciera sie pod pierscieniem przy oknach wydechowych (slabsze smarowanie i wyzsza temp) wiec wyciecie zeber w tych rejonach jest wykluczone. przy gazniku i w najnizszej partii ozebrowania od strony ganika tempertura jest juz nizsza.
Nie znam dokladnych wartosci, ale widac to rowniez przez zmniejszajaca sie powierzchnie zeber idac ku dolowi.

Zmierzajc do sedna. Wbrew pozorom, pomijajac samo wykonanie, ktore nie wymaga, poteznego nakladu sprzetu i pracy, przerobka jest bardzo trudna. Dlatego tez sie z niej wycofalem.
Samo dospawanie odcietych zeber tez nie rozwiazuje sprawy zmiany rozkladu temperatury, bo dospawane zostaje zebro o duzej powierzchni przekazujace cieplo do omywajacego powietrza, w postaci krocca-gniazda membrany, a ze jest z aluminium to robi to bardzo skutecznie).

Ciekawe czy ktos dotad jeszcze doczytal, ale jeszcze delikatna dygresja.
Dorzucajac do tego tematu jeszcze chocby jeden z przykladow: za goraca swieca np F75, uboga mieszanka, marny olej i jego maly stosunek do beznyny np 1:50, nieprzychylne warunki atmosf. dla pracy silnika np. gorace lato, ewentualnie docieranie lub ciasno spasowany tlok, lub wylatany i nie chcacy wspolpracowac w regulacjach gaznik Jikov mozemy byc pewni, ze cezeta zaraz sie wykonczy.

Dlatego tez w zupelnosci odradzalem i odradzam odcienanie zeber oraz chociaz czesciowe ich przywrocenie w miejscu wstawienia membrany najlepiej w najwyzszej czesci cylindra, tak azeby z grubsza powierzchnia dospawanego krocca i przywroconych zeber, pokryla sie z powierzchnia zeber przed ich odcieciem z okolicy tegoz gniazda.
(oczywiscie i tak odciete zebra i dospawany krociec pracuja w troche innych warunkach)

Natomiast (a takie rozwiaznie widzialem i dla zainteresowanych moge wrzucic foto) polaczenie przywroconych zeber z gniazdem membrany jest pomylka, poniewaz wtedy nagrzewa sie mieszanka w kroccu dolotu, a wiec mieszanka zwieksza swoja objetosc, czyli zmniejsza sie gestosc - czyli na jednostkowa objetosc przypada mniej wahy i mniej tlenu, czyli na kazdy suw przypada mniej mieszanki do spalenia, niz by moglo przypadac, czyli mniejsza moc, czyli taki odwrotny intercooler :) w wyniku zastosowania membrany moc pewnie wzrosnie, a na pewno ta odczuwalna przy niskich obrotach, ale nie laczenie przywroconych zeber z gniazdem membrany ta moc zwiekszy.

wybaczcie za dlugosc posta

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-26, 14:09 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Bez przesady znowu. Obcięcie 1cm żebra nie sądze żeby miało ogromny wpływ na pracę silnika. Koleś z tego forum obicął wszystkie żebra z prawej strony cylindra. No to już jednak za dużo. Gadałem z nim na GG i twierdził, że nie było problemu z przegrzewaniem(a jeździł tym parę miesięcy). Temat nie jest skończony. A kozę już dawno sprzedał.

Przerabiając pod membrane ten cylinder z tyłu wycinamy tylko jedno duże żebro. Wspawanie go z powrotem było by dobrym rozwiązaniem.

Ja mam pytanie co do smarowania mostków w oknie wydechowym. Co Wy na to żeby nawiercić dwa otworki(niżej pierścienia oczywiście tylko ile??) w miejscach gdzie są owe mostki??


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-26, 15:05 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
wiadomo ze malutki kawalek zebra nie ma az takiego znaczenia, ale chodzilo mi o to zeby bylo jasne ze koszenie diaksem wszykiego co wpadnie w reke nie jest zbyt rozsadne a przywracanie zeber ma bardzo duzy sens. 10500 tys obr to nie przelewki.
3 zebra po 1cm razy dlugosc, a wiec to juz nie jest 1cm kwadratowy.

Natomiast z calym szacunkiem, ale nie uwierze ze taki ogolony cylinder (tamtego posiadacza cz/cr) sie nie grzal. po prostu nie ma takiej opcji. dla przykladu w 511 mimo remontu , zimnej swiecy, pozadnego gaznika i regulacji zaplonu na zegarze, w lato potrafila sie juz zagrzac -za sprawa mniejszego ozebrowania -szczegolnie glowicy.

jesli chodzi o to smarowanie mostkow, to w tloku pod pierscieniem, ale mozliwie blisko , wykonuje sie dwa otwory wypadajace w osiach mostkow, ktore smaruja mostki, ale rowniez tlok i tuleje w najbardziej obciazonym temepratura/tarciem miejscu w trakcie suwu pracy. ponoc sprawdzajace sie rozwiazanie. ja bym zrobil je 5 mm pod ta "perforacja" kolo pierscienia, ale na pewno nie w osiach oworow swoznia - bo wtedy wystepuje spietrzenie naprezen. (mozliwie wysoko bo im wyzej, to tym tuleja jest cieplejsza)

na allegro kiedys gosc wystawial cylider z otworami w mostkach okien splinowych, ze niby mieszanka powracajca z dyfuzora do cylindra ma smarowac plaszcz tloka, ale raczej w to watpie. zdecydowanie lepsza jest ta pierwsza opcja.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl