CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2011-01-14, 23:29 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
no właśnie poszukiwałem taki tłok ... na wirniku pisze ze jest czeski zrobie foto jak to wygląda

wszystko juz gotowe do odpalenia :) tylko ten zapłon zgrac

ciekawe jak ta membrana bedzie pracowała :)

[ Dodano: 2011-01-14, 23:36 ]
mozesz mi cos wiecej napisac na temat tego testu na mierniku ? jak to sie robi ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-15, 11:01 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Znak można wyznaczyć samemy przy pomocy lampy stroboskopowej lub ewentualnie samego kabla w/n bez fajki i świecy. Rysujesz orientacyjną kreskę na wirniku i w ciemnym pomieszczeniu kręcisz wałem a lampę kierujesz na zapłon. W chwili gdy lampa błyśnie zobaczysz czy twój znak zgadza się ze znakiem na stojanie. Jeśli się nie zgadza to zobaczysz orientacyjnie o ile musisz go przesunąć. Rysujesz do tej pory aż podczas błyśnięcia znaki będą w jednej linii. Słyszałem o taki sposobie bez użycia lampy. Przystawia się w okolicę wirnika goły kabel z cewki. Przeskakująca iskra oświetli wirnik i także zobaczysz czy znaki się zgadzają. Jest tu jednak jeden problem. Nie mam pewności czy motoplat jest odporny na takie wysokie napięcia na jego obudowie. Może to niepotrzebna obawa ale warto wziąć ją pod uwagę. Niech wypowie się ktoś kto lepiej zna temat.

Oczywiście do wyznaczania znaku cały zapłon musi być złożony i sprawny. Jeśli nie będzie działał to i lampa nie błyśnie.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-19, 18:15 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
Możecie mi jeszcze powiedzieć ile sie leje oleju do paliwa ???


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-19, 18:37 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Na dotarciu 1:30. Potem mniej można.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-19, 23:31 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
na dotarciu 1:20 po dotarciu 1:40

jakby ktoś nie wierzył :twisted:

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-20, 14:49 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Nie wprowadzaj w błąd.
Na stronie 11 w manualu jest tak:
Dla oleju MS 20 i BP CORSE 1:20 a dla oleju BEL-RAY 1:40.

Teraz oleje w porównaniu do tamtych to bajka.
Jeśli lejesz dobry olej jak Castrol R2 albo Motul 800 to nadotarciu 1:30 to nawet za dużo. Później spokojnie można 1:40.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-20, 17:22 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
no to jeszcze jedno jaki olej do skrzyni ??? lejecie ? mam jeszcze problem z gaźnikiem nie mam tej uszczeli do komory pływakowej dorabiacie ja z czegoś ???


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-20, 17:56 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
http://allegro.pl/olej-przekladniowy-do ... 19987.html

co do uszczelki to nie mam pomyslu

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-20, 18:13 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Co do uszczelki może być kłopot. Ale nie zdziwiłbym się gdyby była dostępna w Impolu lub jawaczesci. Odnośnie oleju to potwierdzam to co napisał Lopez. Dwie różne proporcje dotyczą oleju syntetycznego i mineralnego. Ja osobiści nie jestem zwolennikiem teorii że na dotarciu trzeba lać więcej oleju do paliwa. Z jakiego powodu?

Przy docieraniu silników 4t po remncie, ludzie często używają gorszego oleju.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-20, 19:13 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Każdy h*j na swój strój. Inaczej każdy ma własną teorię jak docierać.
Prawdą jest, że producęci nawet stosują w samochodach oleje mineralne aby się szybciej dotarły. Części są wykonane bardzo dokładnie, powierzchnia tuleji również jest bardzo gładka i przy dużej dawce dobrego oleju trudno by było dotrzeć taki silnik.

Części do CZ są marnej jakości. Cylinder po szlifie i honowaniu zwykłą, kamienną honownicą więc też nie jest zbyt gładki. Do tego kiepskie tłoki które puchną. Dlatego wolę przelatać z jeden bak paliwa delikatnie i dodać więcej oleju żeby się nie zatarła. Pierścień sie dopasuje, tłok wygrzeje i będze git.

Co do uszczelki to chyba tylko w IMPOLU.

PS. Dodam że zaworek iglicowy pasuje od Jawy 350. Jest identyczny, oraz pasuje sworzeń tłoka od ETZ 150.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-20, 20:35 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
Lopez pisze:
Części do CZ są marnej jakości. Cylinder po szlifie i honowaniu zwykłą, kamienną honownicą więc też nie jest zbyt gładki. Do tego kiepskie tłoki które puchną. Dlatego wolę przelatać z jeden bak paliwa delikatnie i dodać więcej oleju żeby się nie zatarła. Pierścień sie dopasuje, tłok wygrzeje i będze git.


Dlatego warto sobie przelatać bak na mieszance 1:20 (szczególnie gdy tłok jest niewiadomego pochodzenia lub jeżeli mamy mały luz montażowy tłoka z cylindrem ) i jeżeli lejemy dobre oleje syntetyczne typu castrol r2 czy motul 800 to nam nawet nagar niepowstanie

Ja na swoim przykładzie wiem że lepiej jeździć po dotarciu i tak na mieszance 1:35-1:40
1 przykład : ja swoją Czesioyamahą supermoto śmigałem po dotarciu na mieszance 1:40
styl jazdy ciągle na gumie bardzo często na torze ogólnie ostre katy i po jakimś czasie kończył mi się olej Castrol R2 i zalałem mieszankę 1:50 i po jednym ostrym okrążeniu na torze strzeliło łożysko igiełkowe i zrobiło niezłą sałatkę z tłoka więc mieszanka jest bardzo ważna
przykład 2 honda cr rocznik 2007 tłok nie puchnie silnik zaawansowany technicznie
oleje typu motul 800 shell racing x 2t castrol r2 a i tak zalecana mieszanka jest 1:35

ps. silnik w czesi czy cr to nie jest jakaś 2suwowa popierdawka enduro tylko mocno wyżyłowany silnik z ostrą charakterystyką crossową dlatego niewarto oszczędzać na olejach , wymianach tłoka czy korby na czas bo to i tak po jakimś czasie się odbije na dużo większych kosztach

kamild20 pisze:
mam jeszcze problem z gaźnikiem nie mam tej uszczeli do komory pływakowej dorabiacie ja z czegoś ???


ja mam zwykłą papierową można ją dorobić z kartonu





Bardzo dobry temat o docieraniu sam stosuje tą technikę docierania i jestem zadowolony
http://forum.scigacz.pl/post-33245.html&highlight=
Przy docieraniu ważne aby silnik miał dobre smarowanie i nie został przegrzany
Bardzo ważne jest też aby silnik był dobrze chłodzony do środka czyli musi być ostro przelany
szczegulnie przy wolnych obrotach aby mieszanka chłodziła tłok od środka


Na górę
 Tytuł: n
Post: 2011-01-20, 21:26 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
hmmm tyle siana w tym silniku aż szkoda go zatrzeć :) może jutro dam rade odpalić silnik zobacze czy wkońcu chodzi mam jeszcze kilka poprawek takich jak gaźnik no ale odpalic mozna na chwile :)

[ Dodano: 2011-01-29, 15:25 ]
Wczoraj w nocy odpaliła moja cezeta :d membrana sprawdza sie wyśmienicie, oczywiście łatwo nie było mam problem z motoplatem w moim motoplacie nie było wirnika ! wiec kupiłem go na allegro iskra jest niezła ale moto nie odpala tylko strzela mozecie potównać moj wirnik ze swoim ???? wydaje mi sie ze to wina wirnika.. A moto odpaliłem na zapłonie od ogara :)

[ Dodano: 2011-01-29, 22:54 ]
,.,.,

Dodano: 2011-01-30, 11:44
.,.,


Załączniki:
DSC_0025.JPG
DSC_0025.JPG [ 42.24 KiB | Przejrzano 267 razy ]
DSC_0024.JPG
DSC_0024.JPG [ 48.82 KiB | Przejrzano 258 razy ]
Komentarz: 1
DSC_0023.JPG
DSC_0023.JPG [ 52.21 KiB | Przejrzano 256 razy ]
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-31, 15:40 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Siema. Wrzucam fotki mojego tak jak prosiłeś.
Może to nie wina wirnika. Może jest od innego modelu motpolatu. Musisz ustalić w ktorym miejscu pojawia Ci się iskra. Najlepiej by było stroboskopem. Możliwe że jest inny wirnik i masz w zupełnie innym miejscu punkt zapłonowy.
Sprawdź też cewkomoduł i stator.
TUTAJ było pisane jak sprawdzić.

Obrazek

Obrazek

Pozdro.

[ Dodano: 2011-01-31, 16:23 ]
Już chyba znalazłem problem.
Jeśli zaznaczyłes poprawnie punkt zapłonowy to jest on inny niż w moim.
Więc musisz obrócić wirnik względem wału i zrobić nowe wcięce na wpust ustalający wirnik.
Ważne żeby nie był przelotowy. Tzn, żeby nie było możliwości wypadnięca wpustu. Więc nie zrobisz tego brzeszczotem jak to ktoś u mnie próbował rzeźbić. Trzbeba by to na frezarce.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-31, 17:03 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
ten wirnik jest od zaplonu czeskiego zaplonu PAL.
podaj w stopniach jakie masz magnesy i jakie sa odstepy miedzy nimi, bo z tego co pamietam sa inne niz w wirniku z motoplatu.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-31, 17:19 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
jeszcze dziś go zwymiaruje a możesz mi zaznaczyć też tak kreski jak u ciebie to wypada ?

dzieki że odpisaliście mi :) bo nie miałem pojęcia dlaczego to nie chodzi...

a wiecie gdzie to znaleść jak sprawdzić cewke i stotor ?

[ Dodano: 2011-01-31, 17:20 ]
ok juz to znalazłem :D jak to sprawdzic

[ Dodano: 2011-01-31, 18:43 ]
czyli tak 2 magnesy długość 7,9 cm szerokość 2,4 cm odstęp między magnesami 2,1 cm da go rade przerobic ?????


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 14 5 6 7 8 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl