CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2010-10-07, 17:26 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
zwiększał ktoś z was pojemność w 516 ??? do 175 ccm ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-08, 16:27 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Po co??


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-08, 18:28 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
wszystko jest możliwe jak jest kasa
musiałbyś prze tulejować cylinder a tłok u prywaciarza dorobić
a poza tym nie wiadomo czy korba wytrzyma skrzynia lub sprzęgło
zresztą oryginalny silnik w Czesi jak na swoje lata i tak jest mocno wyżyłowany

ps . jak ci brakuje mocy bierz cz 380 na pewno mniej problemów i kasy będzie


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-08, 19:55 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Dorobienie nowej tuleji pod np. inny, dostepny tlok nie jest az tak duzym problemem.
Problemem jest wsadznie tej tuleji w obudowe cylindra-ozebrowanie i w karter.
Jako ze powieksza sie srednica zewnetrzna tuleji (wewnetrzna oczywiscie tez) to trzeba rozwiercic obudowe tuleji- na wieksza srdnice wewnetrzna i wskutek tego zmiejsza sie przekroj kanalow pluczaczych - a wiec trzeba je poszerzyc i to jest problem. Z karterami sytuacja ta sama, tylko ze przy karterach, moze bedzie mniej roboty (nie trzeba odcinac zeber i ponownie ich spawac po przerobce samej obudowy), ale bedzie bardziej skomplikowane -poszerzenie, wkonanie kanlow pluczacych, zgranie kanalow pluczacych karteru i cylindra, zapewnienie szczelnosci, wykonanie nowych szpilek mocujacych.

Co wiecej, tak jak mowil kolega powyzej, jestem pewien ze kroba tego nie wytrzyma, a jesli wytrzyzma to bardzo szybko sie zuzyje. W oryginalnej 125/516 wytrzumuje z 50mth (ze 2 tloki ), wiec tu jeszcze "nie zdazysz dotrzec cylindra, a korba juz sie posypie". Mowie to w cudzyslowie, ale chodzi mi o to, ze oryginalne 125 ma krotka zywotnosc i dodatkowe obciazenie korby znacznie skroci jej zywot.

Takie rozkminy sa ciekawe, ale raczej nie ma to sensu. Bez urazy.
Sadze, ze jesli brakuje ci mocy w 125, to kup 250/380. No chyba ze po prostu chcesz sobie rzezbic. Jesli tak to czeka Cie bardzo dluga droga, na koncu ktorej, stwierdzisz, ze zmarnowales czas i kupe pieniedzy.

Juz latwiej odciac silnik od skrzyni np z 250/380 i przespawac do skrzyni od 125/516 tez wczesniej odcietej od silnika 125/516.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-09, 07:51 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-11-04, 06:35
Posty: 55
Lokalizacja: Rzeszów Dylągówka
robil ktos juz tak z tym odcinaniem silnikaa ????


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-09, 13:07 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Nie wiem.
Nie chce mowic, ze to moj pomysl, poniewaz pewnien goscc sprzedawal gokarta + czesci do niego, w ktorych min innymi byl karter od cz 516 odciety od silnika no i pytanie po co ktos to odcial?

Moze wlasnie tez kombinowal przespawac inny silnik.
W sumie bylaby to niezla akcja, bo po odcieciu silnika 250 mozna go odwrocic o 180 stopni i wtedy po odcieciu mocowania silnika mozna dospawac go do skrzyni biegow od 516. W efekcie mozna zalozyc oryginalny zaplon od 516 bez dorabiania flanszy, bo zaplon bedzie z tej samej strony co w 516, co wiecej, nie trzeba nawet toczyc wirnika. Oczywiscie cylinder i tlok trzeba bedzie odwrocic do wlasciwej pozycji, tak zeby krociec wydechu wychodzil w kierunku jazdy, czyli bryndza, bo z tego co pamietam to kanaly pluczace nie sa symetryczne.
No i dospawac mocowanie silnika.

Dyfuzor z 513 nie wejdzie pod bak 516 wiec trzeba by bylo go rozciac na pionowym cylindrycznym odcinku, i po obroceniu w osi pionowej, dospawac tak, zeby szedl wzdluz lewej strony motocykla -nie przechodzilby pod bakiem, a rezonans by sie nie zmienil.

Pozostaje jednak pewna kwestia.
Skrzynie korbowa i biegow trzeba spawac tak, zeby uszczelniala to jedna uszczelka.
Zapewnienie szczelnosci nie stanowi problemu, bo mozna spawac na "szybie" -tafli szkla.
Problem tkwi w tym, ze zespawanie obu skrzyn(biegow i korbowej) narzuca nam wzajemne polozenie walu korbowego oraz walka sprzeglowego, a doklanie zebow kosza sprzeglowego.

Rozstaw walu 513 jest znacznie szerszy, pytanie tylko ile.
Bo wal mozna stoczyc i przesunac ta zebatke zdawcza, blizej gnizada lozyska. Jak ktos dostep do walu i karterow od 513, a jest zainteresowany taka rzezba to moze pomierzyc jakie sa wymiary w mm i samemu stwierdzic czy da sie to spasowac, czy nie. Wymiary:
1) od osi korbowodu do zebatki zdawczej (do krawedzi zebatki zdawczej, ktora jest blizej gniazda lozyska),
2)grubosc zebatki zdawczej, oraz srednica i ilosc zebow,
3)odleglosc od gniazda lozyska w skrzyni korbowej do zebatki zdawczej

I druga fatalna sprawa.
Nie wiadomo jak bedzie z odlegloscia pomiedzy zebatka zdawcza walu, a zebatka kosza sprzeglowego. W 100% nie beda sie stykac, a jak skroci sie karter skrzyni biegow, zeby zapenic im kontakt to skolei zebatki biegow, na walku sprzeglowym, byc moze beda trzec o dospawana skrzynie korbowa.

I trzecia fatalna sprawa.
Nie wiadomo jakie przelozenie silnik skrzynia zalozyc....?

I ostatnia fatalna sprawa......ze zęby przekladek sprzegla, chyba tego nie wytrzymaja, tak samo jak frez walka kopniaka i samej kopki.

Ale bardzo chetnie bym sie tym przejechal :)

Aha jeszcze kwestia dorobienia dekla sprzegla -czyli mixtape z dekla 513 i 516. Wiec niezbyt duzy problem.

No i ostatnia sprawa ustalenie ilosci oleju w skrzyni biegow i komorze sprzegla, ale to tez nieduzy problem.

Wniosek jest taki, ze trzeba byc fanatykiem, zeby podjac sie przespawania skrzyn, dokladnie tak samo jak przy powiekszaniu pojemnosci, a i tak nie wiadomo jak bedzie z trwaloscia i frajda z jazdy.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-09, 19:56 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
Pytam tylko z ciekawości buduje sobie składaka rama z ktm gs 80 i silnik cz 516 tylko wstawie do niego membrane od rs 125 rotax i na tym sie skończy zdecydowałem sie na ten silnik bo części są tanie ...a co do tego 175 to słyszałem że ktoś cos takiego robi ale chyba raczej jest to nie opłacalne


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-10, 13:05 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Co do membrany to tez mialem ja wstawiac do 516 z rotaxa z cylindrem Rave. Juz nie pamietam jaki to byl model dokladnie, w sensie jego oznaczenie numerem (w razie co fotki membrany i odcietego gniazda mam.

Natomiast zrezygnowalem, poniewaz membrana jest liczona pod dany silnik i wstawienie membrany o za malej przpustowosci, lub za malej elastycznosci listkow moze spowodowac popekanie/ oderwanie = powazne szkody w silniku. Dodatkowo zwiekszasz szkodliwa pojemnosc szkrzyni korbowej poprzez dorobienie krocca itd (czy podcisnienie i nadcisnienie spada lub wzrasta to nie wiem), wiec nalezaloby zastosowac wal od 511 z pelnymi przeciwwagami..
Co wiecej membrana ma sens, jesli w tloku wyciete sa okna -wtedy dziala ona w pelnym zakresie, ale wtedy co wymiane tloka musisz znow dorabiac okna w tloku. A co gorsza oslabiasz jego wytrzymalosc i moze sie rozsypac podaczs jazdy.
Lepiej wykonac dodatkowe kanaly pluczace laczace oryginalne kanaly pluczace z kanalem dolotowym i jest to najlepsze rozwiazanie, bo robisz je tylko raz i przy wymianie tloka czy tuleji nie muszisz powtarzac tej czynnosci. Po prostu w obudowie cylindra wykonuje sie kanaly, z tym ze musza byl idealnie symetrzyczne. Stwarza to dosc duzy problem, bo w miejscu w ktorym beda prowadzone, sa cylidryczne otwory na szpilki i trzeba uwazac zeby wykonujac te kanaly za bardzo nie pocienic materialu lub zeby go nie przewiercic(bo silnik bedzie bral lewe powietrze). No i oczywiscie znow powieksza sie szkodliwa pojemnosc skrzyni korbowej, o objetosc dorobionych kanalow, wiec przydatny jest wal z 511.
Mozna ewentualnie dodatkowo dorobic dodatkowy kanal/okno doprowadzajace mieszanke bezposrednio na tlok -nad kanalem zasilajacym (ale juz niekoniecznie i tylko przy wczesniejszym wykonaniu okien w tloku lub kanlaow laczacych kanal dolotowy z oryginalnymi kanalami pluczacymi). Niestety przy wymianie tuleji trzeba znow dorbaniac okno. No chyba ze cala tuleja jest dorabiana u goscia typu Woryna, a wtedy nie stanowi to problemu.

Jedyne co polecam z przerobek w 516 to zmiana gaznika na dellorto 34 mm ze ssaniem.

Odradzam natomiast planowanie glowicy -szybko koncza sie korby.
Odradzam odchudzone sprzeglo - wkreca sie jak pila na wysokie obroty, ale na niskich w stosunku do oryginalnego silnika jest zdecydowanie gorszy dol, czyli totalna tragedia.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-10, 14:12 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Co do membrany w kozie to poczytaj ten TEMAT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-10, 18:43 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
czytałem to już jakis czas temu, membrana którą posiadam poradzi sobie z tym jest nawet z kruccem 34mm podobne parametry więc powinno byc ok wytne to precyzyjnie i wspawam membrane pod kątem ,,mam tylko jedno pytanie jeszcze ogólnie cylinder jest do szlifu ale czy do spawania musze tuleje wybijac ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-10, 22:17 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Ja bym tuleji nie wybijal, bo w ten sposob powstaja rysy w obudowie, przez ktore jeden z uzytkownikow mial problemy z poprawna praca silnika, tylko wyjalbym ja poprzez rozgrzanie obudowy (ja tak robie).
Bylo o tym kiedys szerzej na forum. Jak cos dam linka.

Natomiast tuleje i tak musisz wyjac, zeby dorobic nowe kanaly w obudowie lub tez okna w tuleji. Latwiej tez bedzie ci tez zgrac dolot i krociec membrany z wyjeta tuleja.
Wiec przy takiej przerobce od razu ja wyjmij.

Natomiast podchodzac teoretycznie do tematu. Bardzo watpliwe ze cos sie stanie tej tuleji od spawania, wrecz niemozliwe.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-11, 16:28 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
A ja bym powiedział że jest nawet pewne że może coś się stać tuleji. Jest również ryzyko że przy spawaniu może powichrować ścianki cylindra i mogą powstać przedmuchy między tuleją a cylindrem. Aczkolwiek rozmawiałem przez gg z autorem tematu z linku który wysłałem wcześniej i jemu nic się takiego nie porobiło z cylindrem


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-11, 17:34 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
dziś wyciołem z rs obudowe membrany nawet mi to ładnie wyszło :) zrobiłem w cz wcięcie na obudowe membrany wygładze to dopieszcze i dam do spawania zaryzykuje nie bede tuleji wybijał ogólnie wydaje mi się ze z tym nie bedzie problemu .Najbardziej zastanawia mnie to jak zrobić te 2 kanały dodatkowe w tuleji ? macie jakieś doświadczenie w tym ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-11, 19:44 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
co do nowych kanalow to najlepiej wyjac tuleje i na koncowke gietka podlaczona do wiertarki zakladasz kamien szlifierski (nie wiem jak to sie dokladnie nazywa) -takie cos do szlifowania, jak u dentysty tylko ze znacznie wieksze. W Leroy'u i tego typu sklepach mozna to dostac i orasz.

Moim zdaniem najlepiej zrobic to przed spawaniem i po wyjeciu tuleji bo wtedy masz lepszy dostep, a tak to nie wiem jak tam sie dostaniesz.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-11, 20:08 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2010-07-12, 16:00
Posty: 49
a jeśli bym nie robil tych kanałów ?w tuleji co by się działo ??? ... Zrobił bym tylko te 2 mniej skomplikowane w aluminium .... jak by się to miało do mocy ??

[ Dodano: 2010-10-11, 21:13 ]
możesz mi opisac troche dokładniej proces podgrzewania i wyciągania tuleji ? a potem jej wbijania ? słyszałem ze taka tuleje nie jest łatwo wydostac


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 58 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl