CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2010-08-25, 10:30 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
sluzy do podlaczenia wakuometru -pomiaru podcisnienia.
a w kartingu dlatego ze kartingowcy rzezbili w tych silnikach i byly w karcie bardzo popularne, w crossach siedzialy raczej w oryginale.
z tego co sie zdazylem zorientowac, oprocz innch waznych parametrow typu pojemnosc skrzyni korbowej i srednica dolotu itd. to membrana jest dobierana na podcisnienie w skrzyni korbowej. dlatego tez jesli silnik kartingowy, ktory nie byl na stawidle tylko na mambranie to pomiar wakuometrem sluzyl do doboru twardosci listkow membrany.

[ Dodano: 2010-08-26, 17:18 ]
sory za post pod postem ale chcialem odnowic temat.
widze ze sie nie odzywasz wiec fura chyba lata, prawda?
czy nie?
daj znac, przyda sie dla potomnych.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-27, 07:21 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
ćż chodzi tylko ma strasznie słąby duł i ze sprzęła nie można ruszyć po prostym taak a pod małą górkę nie co jest nie tak wszystkie cz tak mają ? a i czemu nie mogę z 1 biegu na 2 WRZUCIĆ i w górę ? a czasami się da 2 bieg i w górę wrzucić a czasami tylko 1 i luz ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-27, 07:40 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Cz 516 ma taki slaby dół. Taki jej trok. Co do skrzyni to może byc źle zdystansowana. Na początek odkreć ten dekielek pod zębatką zdawczą i sprawdź czy automat zmiany biegów jest dokręcony


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-27, 09:01 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
Musisz wysoko ją kręcić i trzymać na wysokich obrotach wtedy da się jeździć, pod górke to strzał ze sprzęgła :mrgreen:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-27, 19:30 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
czemu mam taki silnik słaby a był szlif i jest nowy tłok temu ze na dotarciu pod górę wygrał gościu ze mną na mz 250 zostawił mnie z tyłu chyba że mam takie przełożenie z przodu 19 zebuw a z tyłu 53 z ? nawet jak strzele za sprzęgła pod małą górkę to nie ruszy


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-27, 20:15 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol
a od czego masz kolo tyl? od cz czy innego crossa? czy moze jakas wsk albo cos?
bo te zebatki czyli 19 i 53 to jakas rzezba.
oryginalne przelozenie to:
(zebatka przod / zebatka tyl) = przelozenie
(12/46)=0,260 lub
(11/46)=0,239, a ty masz:
(19/53)=0,358
czyli totalny mul bagienny -zobacz na zestawienie liczb

im wieksza liczba po przecinku tym wiekszy mul bagienny, czyli ma mniejsza moc, ale mozesz uzyskac wieksza predkosc. w crossie predkosc jest wazna, ale w moim mniemaniu jesli motor ma sluzyc do zabawy po rowach, lasach i niekiedy katowania to najlepiej jest stosowac tzw duze przelozenie czyli zebatka przednia jak najmniejsza, a tyl jak najwieksza. dzieki temu latwo motor wyrwac na kolo, spalic laka itd. zwroc uwage ze nawet w scigaczach do stuntu z tylu maja ogromna zebatke, w porownaniu do oryginalu.

w impolu i u finiplexa dostepne sa zebatki 11,12,13 na przod oraz na tyl 48 oryginalna i jakas tam wieksza.
w zwiazku z wymiarami jakie podales 19/53 podejrzewam ze u ciebie jest jakas rzezba i zebatki sa albo tuningowe do wski i takich tam albo nie wiem skad, wiec jesli chcesz poprawic osiagi mocy, kosztem predkosci, ktora jest ci zbedna, zmien zebatke z przodu na zdecydowanie mniejsza.
zeby to zrobic najpierw sprawdz jaki masz lancuch. domyslam sie ze masz zwykly 0,5 cala tak jak do wski i innych pochodnych. jesli tak jest to u finiplexa lub w impolu kup zebatke na przod 11,12 lub 13 do cz cross 511 !!!! nie do 516 !! dlatego ze model 511 mial lancuch o,5 cala tak jak wueski i takie sprzety.
jesli masz natomiast normalny lancuch crossowy to kup zebatke do cz cross 125 516 tez 11,12 lub 13 zebow.

ja mam przelozenie 11/48 i moim zdaniem jest najlepsze, bo mozna sie bawic ladnie na wszystkich biegach i latwiej ruszyc.
przy przelozeniu 13/48 mialem problem z wykorzystaniem 5 i 6 biegu oraz konieczniecznosc pulsowania dziwgnia sprzegla przy ruszaniu.
na przlozeniu 12/48 mialem juz tylko problem z 6 biegiem, oczywiscie jezdzac w polu.

jesli chodzi o kombinacje z tylna zebatka to odradzam z paru wzgledow.
przy wymianie zebatki tylnej na wieksza -"zwiekszenie mocy"
1) musisz dac dluzszy lancuch
2) wiekszy koszt tylnej zebatki
3) musi byc znacznie wieksza zebys odczul roznice

dlatego polecam zmienic przednia i koszt bedzie ok 35zl, a najlepiej lyknac 11,12,13 i zobaczyc ktora ci najlepiej podejdzie. podejrzewam ze wlasnie 11, a mz nawet 301 bedziesz po gorke dmuchac nawet z pasazerem :)

rozwiazales temat biegow?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-28, 07:28 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
nie robiłem z tą skrzynią JESZCZE ALE DALEJ NIE CHCE WSKAKIWAĆ 2 BIEG A CO DO ZĘBATKI TO NIE PODJEDZIE OD JAKIEJŚ WSK LUB CZEGOŚ ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-28, 08:54 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
pewnie by podeszła :mrgreen: ale rozleci się po dwóch mocniejszych startach :razz:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-28, 12:21 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
pojeździłem dziś trochę i urwał mi się zabierak sprzęgła to co Linke ciągnie pod gaźnikiem pewnie będę musiał to dorobić z blachy i przyspawać bo to co sie urwało było aluminiowe


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-28, 16:42 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
dawidmoto96 pisze:
nie robiłem z tą skrzynią JESZCZE ALE DALEJ NIE CHCE WSKAKIWAĆ 2 BIEG A CO DO ZĘBATKI TO NIE PODJEDZIE OD JAKIEJŚ WSK LUB CZEGOŚ ?


Widzę że próbujesz rzeźbić w GÓWNIE więc życzę Ci powodzenia.
Jak mogłeś wygrać z MZ 250 jak Tobie dwójka nie wchodzi. rozbierz automat zmiany biegów.
Wylatana już CZ powinna na wysokich obrotach jeszcze dobrze objechać MZ. Nie bój się kręcić jej wysoko. Nic się jej nie stanie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-28, 17:13 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
dawidmoto96 pisze:
będę musiał to dorobić z blachy i przyspawać


W CZ niema co dziadowac, ta częsc droga nie jest a jak bedziesz robił takie prowizorki typu dopasowywanie czegos z blachy albo od wski to pogrążysz sie tylko w kosztach a moto ci i tak nie bedzie jeździc
Wiec nie dziaduj tylko inwestuj - bo kto oszczedza ten traci :razz:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-28, 17:50 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
W którym miejscu się złamało?? Pokaż zdjęcia.
Spróbuj pospawać. Za takie coś to spawacz powinien wziąć czteropwak piwa nie więcej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-29, 09:13 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
jutro sprubuję dokręcić ten automat od zmiany biegów żeby odkręcić ten dekielek co pod zębatką jest to muszę olej spuścić z silnika ?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-29, 09:54 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
właściwie to jak spuścisz olej to pod tym dekielkiem i tak zostanie.. najlepiej jest wyjąć silnik z ramy i położyć go na boku żeby olej przelał sie na drugą strone.. przynajmniej ja tak robiłem, ale i tak było oleju tam dość dużo :razz:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-29, 10:23 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
pojechałem się przejechać bo dorobiłem z blachy ten zabierak sprzęgła i przyspawałem jadę a tu sprzęgła niema zatrzymuję się a tu linka luźno chodzi ma z 3 cm luzu ten zabierak chwyta o cylinder i dalej nie pójdzie dalej wczoraj był z 4 cm od cylindra (tego co cylinder wchodzi w to to kratery jeszcze są ) i chwyta o to teraz a spaw nie puścił co jest ? :?: :evil:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl