CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2010-08-29, 11:17 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Człowieku weź słownik w dłoń i napisz to K***** czytelnie.
Pewnie Ci się obróciła ta blach coś ją dorobił na wałku wysprzęglającym.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-29, 13:24 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
odkrec srube w deklu sprzegla -taka duza wkrecana z boku silnika.
nastepnie sprawdz czy sruba i przeciwnakreta regulujacyjna napiecia sprzegla -(slizg, ciagniecie), ktora jest umieszczona w "koszu sprzeglowym", a dokladnie w docisku sprzegla, jest dobrze dokrecona. ewentualnie przeprowadz regulacje.
regulacja polega na:
1) poluzuj przy klamce sprzegla maksymalnie linke -mozesz ja w ogole odpiac.
2) srube regulacyjna w docisku sprzegla , o ktorej napisalem, wykrec.
3) nastepnie wkrec ja spowrotem, az poczujesz delikatny opor -sruba zaprze sie o popychacz sprzegla i cofnij jej dokrecenie o 1/4 obrotu.
na zakonczenie, trzymajac srubokretem srube w ustalonym polozeniu, zakontruj ja nakretka.
4) wkrec srube -ta duza aluminiowa, spowrotem w dekliel.
5) napnij linke sprzegla. musisz zrobic to tak, aby na klamce byc luz ok 2-3mm, gdy sprzeglo nie jest wlaczone.

niestety wskutek kombinacji z polozeniem ramienia popychacza, ktore dorobiles linka moze okazac sie za dluga w stosunku do pancerza i nie bedziesz mogl odpowiednio naciagnac linki w stosunku do pancerza.
jesli z kolei pacerz bedzie za dlugi w stosunku do linki (slizganie sprzegla) to mozesz, skrocic pancerz.

w cz cross jakiekolwiek fuszerki zawsze wychodza.
trzeba robic porzadnie, bo tak zaraz ten motor zacznie ci dzialc na nerwy.

aha jesli chodzi o ten olej i automat.
poloz motor na bok i po sprawie. nic ci nie wycieknie.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-30, 13:46 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
ze sprzęgłem zrobiłem tylko tak po dokręcałem wszystkie śruby za tym dekielkiem małym co pod zębatką jest i teraz żaden bieg w górę nie wskakuje jest tylko 1 i luz


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-30, 14:20 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
że niby automat tak dokręciłeś że biegi nie wchodzą? Może coś źle złożyłeś.. weź kogoś kto sie na tym zna i niech Ci to zrobi..


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-30, 15:30 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
co tam źle można złożyć za tym dekielkiem raczej nic wydokręcałem te śruby i od tej pory biegi nie wskakują a i dokręciłem tą dożą śrubę u dołu silnika żeby olej spuścić i tylko jest 1 bieg i luz


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-30, 15:34 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
widze ze nikt nie czyta tego co pisze.

w temacie o twojej skrzyni pisalem, zebys dobrze dobral sruby, bo jak sa za dlugie to beda po dokreceniu blokowac wybierak !!
nawet dalem zdjecia.

aha do tej tej sruby spustowej oleju.
jesli ja wykreciles to nie dziwne ze nie masz innych biegow jak 1 i luz.
w srubie spustowej, jak juz pewie zauwazyles jest sprezynka i stozek.
stozek ustala polozenie wybieraka. jesli nie ma stozka, to wybierak wraca do pierwotnej pozycji.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-30, 17:31 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Szubert, podziwiam twój opór we wbijaniu wiedzy młotkiem do głowy :) Mi by się nie chciało tak obszernie produkować szczególnie wiedząc że potrzebujący i tak tego nie czyta.

Dawidmoto, ogarnij się. Zajrzyj tam świadomie a jeśli nie potrafisz to oddaj komuś silnik do zrobienia. Jeśli bezmyślnie tylko dokręcasz jakiś śrubki, o których przeczytałeś na forum to nigdy się nic nie nauczysz. Zobacz jak to wszystko działa i dlaczego biegi nie wchodzą. Skąd ktokolwiek na forum ma to wiedzieć jeśli ty więcej czasu poświęcasz na pisanie postów o tym problemie niż na samym dłubaniu w silniku.

Z takim podejściem że może coś się podpasuje od wsk a może od ursusa to nigdy nie pojeździsz tym motocyklem.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-30, 17:32 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
witam śruby są o dobrej długości bo nawet jak odkręcę całkiem ten dekielek to dalej mam tylko 1 i luz na śrubie spustowej jest ta sprężynka i stożek :neutral: to co może być że tego 2 biegu i reszty niema wczoraj wieczór jeszcze była dziś RANO SPUŚCIŁEM OLEJ I ODKRĘCIŁEM TEN DEKIELEK I NIEMA BIEGÓW JEST TYLKO JEDYNKA I LUZ . sory że tak piszę ale nie mogę dojść czemu tych biegów niema or rana z tym kombinuje i nie mogę się połapać nawet mechanik był i powiedział że niewie przez co bo cezety nigdy niemiał i żebym pisał na forrum że tam mi podpowiedzą więc pisze . dzięki za odpowiedzi :smile: to pomoże ktoś


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-30, 21:55 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
dawidmoto96 pisze:
ze sprzęgłem zrobiłem tylko tak po dokręcałem wszystkie śruby za tym dekielkiem małym co pod zębatką jest i teraz żaden bieg w górę nie wskakuje jest tylko 1 i luz


po przeczytaniu tego zdania jeszcze raz juz wiem co jest chyba nie tak.
jesli dobrze rozumiem to ty odkreciles dekiel od strony galy biegow i podokrecales wszystkie sruby, ktore sa pod tym deklem. czyli sruby pokrywy automatu(to gdzie sa te bloczki, przesuwajace wybierak) oraz sruby skrecajace karter.

teraz tak:
jesli sruby od przykrywy automatu bylyby za dlugie to wybierak w ogole by nie dzialal -nie moglbys ruszyc gala biegow, albo bylby bardzo duzy opor. wiec wybacz za wprowadzenie w blad.

Natomiast w zawiazku z tym ze dokreciles sruby laczace kartery, to zmiejszyles luz w skrzyni biegow i dlatego nie wchodza ci biegi. Drugi bieg w cz cross 516 jest wskaznikiem zlego zdystansowania skrzyni poniewaz "przylega" do karteru. tzn jesli ma za malo miejsca to sie nie zazeb/rozlaczy, a jak ma za duzo miejsca to spadnie. I u ciebie wlasnie jest sytuacja ze ma za malo miejsca i nie chce sie zazebic.

Proponuje poluzowac sruby karteru -ale tylko te ktore wczesniej dokreciles. Jesli skrzynia zacznie normalnie pracowac to znaczy ze jest za ciasno spasowana-zdystansowana.
Zeby ta usterke rozwiazac musisz niestety rozpolowic silnik i albo zeszlifowac troche podkladke dystansowa drugiego biegu, albo dac mniejsza. Mozesz tez (o ile wczesniej nie bylo) dac uszczelke miedzy kartery - wbrew jej pozornie cienkej grubosci ma ona tez wplyw na dystansowanie skrzyni. jesli odpuszczenie/dociagniecie srub karteru powoduje ten problem ze skrzynia, to moze ona rozwiazac problem, bez szfilfowania wymieniania dystansu -ale ja i tak bym go troche zeszlifowal.

Wojtek, madrze sie i madrze, ale zeby cos z tego wyszlo :razz:

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-31, 12:29 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
nawet jak poluzowałem w karterach śruby to nie było biegów ale jak poluzowałem tą dóżą śrubę u dołu silnika to 2 bieg wskoczył ciężko bo ciężko ale wskoczył


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-31, 12:51 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
a jak ty te biegi wrzucasz?
wrzucajac bieg, skrzynia musi byc w ruchu.
czyli musisz np. krecic zebatka zdawcza zgodnie z ruchem z jakim pracuje normalnie -czyli przeciwnie do wskazowek zegara.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-08-31, 14:35 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-08-01, 16:38
Posty: 67
...


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-04-06, 23:17 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2013-01-17, 11:39
Posty: 22
Lokalizacja: gorzów
Hej
Dostałem ze swoim silnikiem 516 gaźnik bing 84 i przez jakiś czas nawet myślałem że jest to gaźnik od cz :lol: .
Z tym gaźnikiem jeździło sie tak sobie, trudno palił, dławił sie przed wejściem w rezo ale moc była całkiem ok. Po ustawieniu pływaka tak żeby nie przelewało sie górą gaźnika było jeszcze gorzej(znak ze chyba za ubogo)..

W końcu dostałem ikova 34. Jeszcze gorzej jak na bingu:(. Iglica na drugim ząbku od góry śruba wolnych wkręcona do końca to dało się jechać, ale kłęby dymu za motorem....Chyba za bogata mieszanka no i dużo słabszy od binga. Okazało się że dysza wolnych jest rozwiercona bradzo mocno, dysza gówna 1,08(czy taka powinna być?). Do tego żeby po chwili przelewa sie górą paliwo( zaworek pewnie nie trzyma)
Gaźnik wymaga remontu :lol:

Powróciłem do binga 84 ale dobrałem większą dyszę od gaźnika samochodowego Weber. W bingu była 120 a 115 z webera o dziwo jest większa, inne oznakowanie?
Na tej dyszy moto lata aż miło. Przyspieszenie zrzuca z siedzenia na każdym biegu. wkrętaka na obroty idealna. Przy wejściu w rezo kosmiczne przyspieszenie. Dużo mocniejszy jak na początku z oryginalną dyszą 120.
Zastanawiam sie jescze czy nie zalożyć na chwilę dyszy 120 lub 125...żeby nie było ze jeżdzę na zbyt ubogiej mieszance ??świeca jest lekko przydymiona...
Jednak chyba sie da z gaźnikiem MZ :).


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 58 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl