CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: stawidło
Post: 2009-04-04, 13:19 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2009-03-07, 15:42
Posty: 13
Witam wszystkich, chciałbym sie dowiedzieć wszystkiego na temat stawidła,co trzeba zrobić, jakich części potrzeba,co daje i tak dalej, za wszystkie odpowiedzi z góry dziekuje oraz jak ktoś ma fotki to też proszę wrzucać, dzięki wielkie i pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-04, 13:50 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2009-03-25, 16:24
Posty: 235
Na allegro sa kartery ze stawidlem jakis facet juz ktorys raz z rzedu to wystawia, a co daje to zobacz sobie na googlach.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-04, 13:59 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
Co to jest "stawidlo" ?!?!? :?:

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-04, 15:17 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2009-03-02, 15:59
Posty: 18
Stawidło to to samo co szyber - pełni rolę "rozrządu" w dwusuwie. Najkrócej pisząc obracająca się razem z wałem tarcza, która w pewnym momencie wpuszcza mieszankę paliw-pow do skrzyni korbowej.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-04, 16:01 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
to jest system rozrządu mający zaletę membramy i jeszcze więcej...

w dwusuwie największą wadą jest że czas otwarcia okna wlotowego jest uzależniony od tłoka i nim ograniczony(bo nie można w nieskończonośc skracać płaszcza tłoka to chyba oczywiste :D ?? ) a stawidło tej wady nie ma

do tego mamy zalete membramy czyli mieszanka nie wraca sie do gaźnika

składa sie to z jak napisał poprzednik obrotowej tarczy umieszczonej z jednej strony wału korbowego i ta tarcza ma w sobie dziure i w obudowie od niej też jest dziura i zasada działania to coś jak obrotowy zawór. Silnik z stawidłem można poznać po tym że ma gaźnik z boku bloku a z cylindra wychodzi tylko rura wydechowa.

taki system rozrządu daje ogromny wzrost mocy silnik z stawidłem są najsprawniejszymi i najbardziej wysilonymi jednostkami(jedną z nielicznych niewysilonych jednostek z stawidłem jest trabant )

idzie takie coś wykonać chałupniczo natrudniej jest to prawidłowo zestroić/obliczyć....


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-04, 19:34 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2009-03-13, 15:46
Posty: 71
Lokalizacja: Łosice
Ze stawidłem jest trochę roboty więc jak nie masz narzędzi ani umiejętności to się za to nie bierz sam :razz: Najpierw radzę ci spróbować z membraną ,bo to też daję mocy a nie ma tyle z tym pie******** :smile: A jeśli zakładać stawidło to co zrobić z oknem dolotu??


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-04, 19:39 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2009-03-02, 15:59
Posty: 18
Ponadto stawidło ciężko jest uszczelnić. Dla laika problemem może być również dobranie odpowiedniej tarczy(dobry moment otwarcia okna dolotowego).


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-05, 11:39 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
Aha, nie wiedzialem ze tak sie mowi na ten wynalazek. Kiedys duzo czytalem na ten temat. Glowny problem polega na tym, ze sprawdza sie tylko przy wysokich predkosciach obrotowych, dlatego nie stosuje sie tego powszechnie (mimo ze jest to niby takie "super"...).

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-06, 17:45 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2008-10-05, 06:24
Posty: 70
Do stawidla trzeba calkowicie inny cylinder.Nie warto przerabiac tego seryjnego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-06, 18:29 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-16, 16:47
Posty: 220
Lokalizacja: wy tyle wiecie
A jak z tym gaźnikiem, bo nie czaje motywu, że wychodzi z boku??

_________________
My motorbike? An unusual combination of 511/516

Teoria to jak się wie wszystko a nic nie działa. Praktyka jest wtedy jak wszystko działa a nikt nie wie dlaczego. My łączymy teorie z praktyka - nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-06, 19:20 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
na wale jest plyta ktora jest zespolona z wlalem i w zaleznosci od predkosci obrotowej silnika otwiera i zamyka dolot. w zwiazku z tym gaznik jest z boku. ja myslalem zeby puscic rure gumowa lub jakas zespawana z alu i ulokowac gaznik w oryginalnym miejscu. stare kawasaki byly na stawidle i mialy gaznik schowany pod deklem, ktory byl ladnie wyprofilowany i nad karterem wypuszczal rure z gaznika do airboxa. ze stawidla sie wycofalem ze wzgl. na to co napisal kolega wczesniej. bardzo wysokie osiagi, ale tylko przy wysokich obrotach, ale nierownomierna praca na niskcich.

silniki przerobione na stawidlo ma 'benn s' na allegro.
ten z linka juz dawno sprzedal ale ma chyba jeszcze jednen ktory wyglada nieco inaczej.
http://www.allegro.pl/item562481805_cz_ ... ilnik.html
na ostatnim foto widac stawidlo mosiezne z miejscem gdzie przykreca sie gaznik.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-07, 11:11 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-16, 16:47
Posty: 220
Lokalizacja: wy tyle wiecie
Trochę dziwny motyw, taki wystający gaźnik musi chyba przeszkadzać. Na alegro teraz gość ma za 85zł z wysyłką taki bajerek.

A jeszcze mam pytanie co do cylindra. Początkowo w silniku 516miałem cylinder, który miał zaraz przy karterze taką rurkę małą, która jest też przy obudowie motoplatu, natomiast zmieniłem go, bo tuleja była już przegrzana i popękana, i w nowym czegoś takiego już nie mam. Wie ktoś czemu to miało służyć?

_________________
My motorbike? An unusual combination of 511/516



Teoria to jak się wie wszystko a nic nie działa. Praktyka jest wtedy jak wszystko działa a nikt nie wie dlaczego. My łączymy teorie z praktyka - nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-09, 09:20 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2009-03-25, 16:24
Posty: 235
W karterze te rurki sa normalne, ale w cylindrze to pierwsze slysze, u mnie nie ma.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-09, 09:46 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-16, 16:47
Posty: 220
Lokalizacja: wy tyle wiecie
Mogłem fotkę zrobić, w każdym razie zdziwiłem się, bo jak sprzedawałem ten cylinder to poszedł błyskawicznie szybko, pomimo tego, iż tuleja była spękana i przegrzana.

_________________
My motorbike? An unusual combination of 511/516



Teoria to jak się wie wszystko a nic nie działa. Praktyka jest wtedy jak wszystko działa a nikt nie wie dlaczego. My łączymy teorie z praktyka - nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-04-24, 13:37 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-25, 11:13
Posty: 135
Lokalizacja: Łąki Kozielskie
http://allegro.pl/item617957573_silnik_ ... widlo.html

Tu macie kompletny silnik. Pisze, że ma 37 km.

_________________
CZ 250/513 Cross

http://www.bikepics.com/members/rafalsl/88250cross/


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl