CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2009-03-13, 17:50 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2009-03-13, 15:46
Posty: 71
Lokalizacja: Łosice
Elo!
Jestem tu nowy więc witam :wink: Kupiłem nie dawno silnik 516 i wsadzam go do ramy rometa charta :grin: Będę nim jeździł wyłącznie po asfalcie :wink: Lecz ten silnik nie ma w ogóle zapłonu(goły wał).Motoplat jest drogi i nie będzie miał świateł ani ładowania,a na tym mi zależy w codziennym użytkowaniu.Od czego może być zapłon??Od czego pasi??Ma ktoś coś innego niż oryginalny?pozdro :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-13, 18:06 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2006-09-29, 14:52
Posty: 107
Ten silnik nie nadaje się do Charta, ani na asfalt (chyba, że do supermoto). Charakterystyka jest tak ostra, że nie da się tym normalnie jeździć. Pomijam kwestię wytrzymałości i dostosowania ramy, hamulców i zawieszeń.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-13, 19:47 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2008-11-02, 17:21
Posty: 27
Lokalizacja: bartoszyce
heheh alez se wymyslil ,, powodzenia

_________________
YACEZA YCZ250R HUSABERG Fe600


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-13, 20:09 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-04-16, 14:19
Posty: 203
Lokalizacja: okolice częstochowy
no nie :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-13, 23:31 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
prosta analogia..........jeśli do cz cross 250 idzie założyć motoplat to do 125/516 idzie założyć stykowy od 250 :D tylko trzeba sie nakombinować i zapewne dać cewke na 12v

pozatym myśle że ze względu na romiar magneta szło by podpasować od zajawki 50 (byś miał światła przy obrotach cz na poziomie 10 tys a ogara max to 6.5 pewno żarówki conajmniej 12v tak samo cewka zapłonowa )


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-14, 00:05 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-16, 18:13
Posty: 48
Lokalizacja: Słupsk
co raz to lepsze pomysly ludzie maja...


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-14, 08:55 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-01-25, 11:13
Posty: 135
Lokalizacja: Łąki Kozielskie
Ale czy zapłon (przerywacz) jawki by wytrzymał te 10 tys obrotów??

_________________
CZ 250/513 Cross

http://www.bikepics.com/members/rafalsl/88250cross/


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-14, 09:34 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-09-06, 14:20
Posty: 297
Lokalizacja: zduńska wola/koło Łodzi
Cytuj:
Ale czy zapłon (przerywacz) jawki by wytrzymał te 10 tys obrotów??


a dlaczego nie ?? jak poszukasz po necie to fanatycy robią ogary co mają po 7KM i żywotnośc 100km :twisted: i tam po innym zestrojeniu wydechu i innym gaźniku silnik jest w stanie kręcić te 10 tys obr/min (oczywiście inne łożyska pewno inna mapa rozrządu nie zdziwiłbym sie jak membrama i inny tłok)

problem rozchodzi sie o to że jawoski silnik ma 6500 obr/min max i przy tych obrotach obciązony w 100% iskrownik daje 6v w związku z czym jeśli obroty wzrosną to wzrośnie i napięcie i 8v cewka będzie sie grzać zapewne jeśli nie ulegnie uszkodzeniu na spólke z cewką zasilająca (rośnie napięcie ten sam opór=rośnie prąd i moc czyli prawo łoma :D )

ale można eksperymentować nic nie tracisz zapłon of jawki idzie dorwać za 10 zł z magnetem jak ci nie wyjdzie to jesteś 5 piw z biedronki w plecy nie tak źle

na czop wału magneto powinno pasować bez przeróbek natomiast masa nieprzyjemnej zabawy będzie z dystansowaniem stojanu bo w ogarze magneto jest przy samym karterze a w cz dosyć daleko więc troche sie z tym napocisz (chyba że masz kolege tokarza i dorobi ci za free centymetrowej grubiości flansze :D )

potem będzuie problem bo zapewne pokrywa nie będzie pasować i też będą kombinacje ale jak ci sie chce to walcz.....

albo dorwij stojan z kołem magnesowym za 100-150 zł i na www.mm1234.yoyo.pl masz jak zbudować cewkomoduł aczkolwiek 100 zł też sporo....


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-14, 10:59 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Ale 125 ma tak słaby dół że na światłach nie ruszysz a jak będzie lekka górka to będziesz musiał się odpychać. Chyba że masz zamiar wsadzić membrane.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-14, 11:20 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2009-03-13, 15:46
Posty: 71
Lokalizacja: Łosice
Rama będzie wzmocniona-będzie przyspawany kawałek ramy z wsk dwuramówki(na przod silnika)i główka ramy też wzmocniona,więc wytrzyma :wink: Kumpel na nsr na części i da mi gaźnik z membraną,ale za membranę raczej się nie zabiorę.Mój ojciec jest tokarzem więc nie ma problemu z jakąś flanszą :mrgreen: A może zapłon z nsr będzie pasował???Wiem że silnik 516 ma słaby dół ,ale przecież można go po prostu trzymać na wyższych obrotach :razz: Co do zapłonu jawki to nie mam dobrej opinii o tym zapłonie :twisted: trzeba go będzie często naprawiać...


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-14, 15:48 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
A jezdziłeś CZ 125?? Jeśli nie to nie wiesz jaki ma beznadziejny dół. Na starcie koleś na WSK 125 Cię odstawi. Albo ruszasz powoli odpychając się nogą albo strzał ze sprzęgła i startujesz na jednym kole co na asfalcie raczej odpada.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-14, 16:32 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2009-03-13, 15:46
Posty: 71
Lokalizacja: Łosice
Jeździłem :mrgreen: Ale w błocie i wiem o co ci chodzi, ale silnik już leży u mnie więc coś muszę z nim zrobić :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-14, 19:09 
Offline
Admin

Rejestracja: 2005-03-21, 11:08
Posty: 409
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
Rama będzie wzmocniona-będzie przyspawany kawałek ramy z wsk dwuramówki(na przod silnika)i główka ramy też wzmocniona,więc wytrzyma


kolego...mówiąc delikatnie próbujesz zrobić wiejską samoróbkę, tak jak napisali poprzednicy ten silnik nie nadaje się na ulicę ze względu na swoją charakterystykę więc niepotrzebnie tylko się wpędziłeś w koszta. Przemyśl wszystko jeszcze raz, dokładnie.

nie wiem jak w przypadku 125, ale w w 250 jawoski przerywacz "przerabiałem" 3 może 4 razy. Dopiero po założeniu oryginału motor zaczął chodzić jak należy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-14, 20:23 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2009-03-13, 15:46
Posty: 71
Lokalizacja: Łosice
Chłopaki nie chcę być niegrzeczny,ale nie krytykujcie mnie za pomysł bo trzeba prubować czegoś nowego(i tego się będę trzymał :wink: )Lepiej pomóżcie mi z tym zapłonem zamiast mówić że będzie WT. :cool:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2009-03-14, 20:27 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-04-16, 14:19
Posty: 203
Lokalizacja: okolice częstochowy
rafalsl pisze:
Ale czy zapłon (przerywacz) jawki by wytrzymał te 10 tys obrotów??


ja miałem zapłon od jawki na początku w cz cross 250 ale straszna tandeta była wiec założyłem motoplat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl