CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2011-02-14, 17:22 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-01-23, 23:48
Posty: 44
Mam coś ciekawego dla wszystkch fanów metalexów.
Kiedyś oglądałem Polsat Play, na którym emitowany jest program "Monoślad" zajmujący się motocyklami. Ku mojemu zdziwieniu jednym z "gwoździ" programu był "czeski motocykl wyścigowy z lat 60-tych" :shock:
Wyobraźcie sobie moje zaskoczenie, gdy ujrzałem prawdziwą CZ 125 MTX, raczej nie pochodzącą z lat 60-tych, ale zachowaną na oryginalnych częściach.
Dla wszystkich pechowców, którzy nie mieli okazji obejrzeć tego programu:

http://www.ipla.tv/Rozrywka/1962-Monosl ... odcinek-32

Tutaj jest zwiastun. Aby obejrzeć cały odcinek, trzeba zainstalować darmowy program IPLA, i kliknąć nad zwiastunem "całośc możesz zobaczyć w ipla..."
Miłego oglądania :wink:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-18, 10:48 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2006-10-15, 18:15
Posty: 16
Lokalizacja: Dolny Śląsk
http://www.ipla.tv/Rozrywka/1962-Monosl ... odcinek-32

Szacun dla Kosy za to, że uratował cześkę przed zapomnieniem.

"Motoplast" :lol: może chodziło im o wygląd motocykla bo plastiku w nim sporo... (Motoplast - nazwa producenta owiewek).


Poniżej opis trochę większej wyścigowej CZ (typ 860):

http://i46.tinypic.com/244r11t.jpg
http://i46.tinypic.com/n16yy1.jpg

http://jawa-cz.site90.com/CZ350%20typ%20860.htm

i ten dźwięk silnika...

http://www.youtube.com/watch?v=l1xVfUUEI2k

A przy okazji opis MZ ETS w wersji enduro:

http://i46.tinypic.com/34dsaj8.jpg
http://i50.tinypic.com/dm6wcx.jpg

_________________
513, 99% oryginał o torowych ambicjach


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-27, 20:31 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Siemka. Poniżej przedstawiam Nasze dzisiejsze zakupy. Po otrzymaniu telefonu o wyścigowym skmie i mtx pojechaliśmy z bratem kapiiisławem po odbiór wcześniej umówionego towaru. Po przywitaniu się z gospodarzem pierwszy szok. Motocykle są w takim stanie jak w roku 1990 zjechały z toru. Ogólnie jestem przyzwyczajony do kupowania gówna w stanie rozkładu stąd ten szok. Motocykle przez cały czas od zakończenia kariery stały w biurze zakładu, dzięki czemu zachowały się w ***zajeb*** stanie. Stan jest na tyle fajny, że zastanawiamy się czy po prostu ich nie przejrzeć i pozostawić w takim stanie jakim są. Biały motocykl to MTX 250 chłodzony cieczą na stawidle obrotowym. Moc ok 42 KM. Waga 97 kg. Prawdziwy demon wśród wyścigówek z tamtego okresu. Czerwona 125 to prototyp ! Metalexa z 2 nr ramy. Półki zawieszenia jeszcze frezowane podobnie jak miało to miejsce z niektórymi elementami w pierwszych perkozach. Stan ogólny naprawdę super. Wszystko kompletne i niezniszczone. Zapłon motoplat. I na koniec prawdziwa perełka wyścigowy Promot junior 250. Zmodyfikowany zbiornik i zawieszenie. Przód ceriani ze stabilizatorem. Silnik 513 250 cm3 z membraną i motoplatem. Ciężar jakieś 120 kg. Zakupy uważam za zaj... udane, biorąc pod uwagę, że do dziś zachowane motocykle można policzyć na palcach.
Strzał życia.
Zdjęcia motocykli:
http://www.caferacer.com.pl/?p=4443

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Ostatnio zmieniony 2013-01-30, 20:30 przez sebastian440, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-28, 17:31 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Świetne zakupy, robią wrażenie. Nie dla każdego takie atrakcje. Twój mastercard chyba niedługo wyzionie ducha :)

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-28, 18:32 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
widzialem je na ec-classic.com, bylem ciekawy czy ktos je za taka kase kupi.

Kozackie sa, zwlaszcza ta 250.

Mozna spodziewac sie jeszcze kolejnych zdjec?
Chetnie bym obejzal.

Co do renowacji to moto chyba sa w na tyle dobrym stanie, ze tez bym je tylko przejzal.
Nawet najladniejszy chrom i lakier nie moze rownac sie z oryginalnym.

Gratuluje!


Jeszcze edit.
A ty ich przypadkiem nie sprzedajesz?
Bo na ec-classic widze ze jest ogloszenie i sprzedajacy ma wlasnie meila "seba440" ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-28, 19:14 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Pewnie ogłoszenie informacyjne dla nawiązania kontaktów.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-28, 22:33 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Szukam kontaktu z ludźmi w Czechach stąd ogłoszenia. Jakby ktoś szukał kół z elektronu to mogę załatwić komplet. zdjęcia oczywiście porobię. Na dzień dzisiejszy 250 jest w proszku. Rama poszła do malowania i piaskowania, silnik do remontu, a łożyska itp. wymienione na nowe. Też nie chce malować nadwozia. Podoba mi si e takie jakie jest, co najwyżej pouzupełniam braki lakieru. :wink:

Jakiś czas temu nawiązałem kontakt z Włodzimierzem Kwasem i Wojciechem Topolskim, zawodnikami motocyklowymi w latach 80. Oboje jeździli w tamtych latach Mtxami i opisali mi swoje wspomnienia na temat tych motocykli. Oto ich @ :

Włodzimierz Kwas:
Jest to motocykl wyścigowy Metalex (w skrócie MTX) 125 produkowany
mało seryjnie w Czechosłowacji w latach około 1980 - 1990 przez prywatną
firmę o tej właśnie nazwie. Firma była związana z tzw. Svazarmem -
odpowiednik Ligi Obrony Kraju w Polsce. Adres firmy (oczywiście pewnie jest
już nieaktualny): 261-02 Pribram VI, Revolucni 168, wtedy CSSR. W sumie
wykonano około 200 sztuk. Polski Związek Motorowy zakupił w latach 1981 -
1986 około 30 - 40 tych motocykli. Firma produkowała też MTX-y 250 z których
6 sztuk trafiło do Polski (z przerobionym silnikiem z jednego z nich w
podwoziu własnej konstrukcji zdobyłem jeden z tytułów mistrza Polski). MTX
produkował też podwozia do samochodów wyścigowych i ze 20 z nich również
sprowadził PZM. MTX 3-02 nie jest to numer ramy, lecz oznaczenie typu. Ze
zdjęcia wynika, że jest to MTX 125 w który montowany był silnik z crossówki
CZ 511 (125 cm3) - później montowano nowsze silniki z crossówek CZ 516 (też
125 cm3). Motocykl na zdjęciu ma nieseryjne przednie zawieszenie (półki są
oryginalne) - oryginalnie górne golenie były krótsze (skracane od crossówki
511), a dolne golenie były wykonane w firmie MTX z elektronu (stop magnezu z
aluminium). Z elektronu były wykonane również 5-szprychowe koła 1,8 cala x
18 cali, dwutłoczkowe zaciski hamulcowe (po jednym na przód i tył). Tarcze
hamulcowe na początku MTX robił z żeliwa (pękały), a później ze stali.
Wszystkie elementy z elektronu, choć pasywowane na żółto, szybko korodowały
i w wielu z tych maszyn mogły się nie zachować. Wszystkie pozostałe elementy
(choć zdjęcie jest niewyraźne) wyglądają na oryginalne, włącznie z czarnym
tylnym błotniczkiem. O dziwo zachowały się nawet gumy w uchwytach od owiewek
i silentblocki w mocowaniach konsoli podnóżków. Tył
zbiornika chyba jest laminowany (naprawiany) bo tam przecierał się od nóg
zawodnika. Tylne teleskopy stosowane z crossówek CZ też są oryginalne. MTX
125 był wzorowany na włoskim motocyklu wyścigowym AMB 125 (Aermacchi,
Morbidelli, Benelli) królującym w Grand Prix 125 na przełomie lat 70. i 80.
. Więcej na ten temat mógłby powiedzieć Mirosław z Warszawy -
startował na MTX-ach 125 i zdobywał tytuły - jeszcze parę lat temu miał ze
trzy te motocykle i furę części. Niestety, obecnie nie mam z nim kontaktu. W
Warszawie było około 10 - 12 MTX-ów 125. O częściach CZ 511 - 516 dużo wie
komentator Eurosportu Sławek, który niedawno taką crossówkę sobie
składał.

Wojciech Topolski:
Cześć Kolego,
Przypadkiem znalazłem Twoje zdjęcia n/t MTX-a którego odbudowujesz..
Kiedyś startowałem na takim sprzęcie, więc chętnie pomogę informacjami.
Oryginalnie był tam montowany silnik CZ 511- ten chłodzony powietrzem z mniejszym cylindrem. Później oczywiście wszyscy zakładali 516, ale oryginały z pierwszej dostawy były z 511-ką. Silnik 516 nie był wiele mocniejszy, tyle tylko że miał trochę lepsze chłodzenie. Oryginalna pierwsza dostawa do polski to było chyba w 1980 albo 1981 i były na 511. W tej partii były sztuki modelu 3-02. Potem doszło jeszcze kilka 4, modelu 3-03. Ten był na silniku 516 i z innym podwoziem - inna rama, inne przednie teleskopy (z regulacją) i centralny tylny teleskop z regulacją.
Średnio 1/3 startujących nie kończyła wyścigu z powodu różnych awarii.. . Najczęściej sprzęty się zacierały, zacierały się albo urywały korbowody, zdarzało się zatarcie skrzyni biegów, rozlatywały się (otwierały) kosze sprzęgła. Często też odkręcała się nakrętka zębatki zdawczej na wale. To w silniku. Ja brałem na wyścigi zawsze silnik na zapas i jeszcze kupę części. Chociaż wtedy wszyscy na torze byli kolegami i wzajemne pożyczanie sobie części było normalne.
W podwoziu pękały wydechy i czasem ramy. Obowiązkowo na zawodach był spawacz i zwykle była do niego kolejka..
Ja później jeździłem na 3-03 w klasie 125 a w ramę 3-02 miałem włożoną 513-kę i jeździłem tym w klasie 250. Ale nie wkładaj tam silnika 250 chociaż wchodzi i jest to możliwe. To już nie będzie oryginał.
Poszukam gdzieś może jeszcze coś do tego motocykla znajdę. Wydaje mi się że widziałem gdzieś w piwnicy tą oryginalną zakrętkę do mocowania owiewki (na zdjęciu widziałem że masz oryginalne wsporniki z gumami. Gdybym znalazł to miałbyś wzór. Zdjęć (nadających się do czegoś) niestety nie mam. Skąd pochodzi ten motocykl? Po kim jest? Raczej na 100% powinienem znać..
Pozdrawiam i POWODZENIA!

Motocykle na dzień dzisiejszy są już w częściach. Silniki w poniedziałek idą do remontu. 125 będzie remontował Henryk Wróblewski z poznania, znakomity zawodnik i mechanik. 250 idzie do K. Krawczyka z Częstochowy dobrego mechanika zajmującego się tuningiem i remontami silników kartingowych.

Znalazłem 3 filmy z zawodów w Czechaw w 1988 roku. Jeden przedstawia piekny dzwon :)
http://www.youtube.com/watch?v=LVyF_2lM ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=IcBpqz7C ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=L_fXidff ... er&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=ER8PLvpw ... er&list=UL

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-03, 17:32 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2006-10-15, 18:15
Posty: 16
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Gratuluję.
Masz w garażu ładny kawałek historii wyścigów motocyklowych. Wartość kolekcjonerska. I będzie już tylko rosła więc to świetna inwestycja. Dobrze, że twój zakres renowacji polega tylko na przywróceniu sprawności głównym podzespołom. Skoro w tamtych czasach zawodnicy modyfikowali swoje maszyny wedle potrzeb to chyba warto pozostawić ich indywidualny charakter.

_________________
513, 99% oryginał o torowych ambicjach


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-06, 13:40 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
ciekawy filmik , ale troche niedoinformowany wlasciciel
http://www.youtube.com/watch?v=yIh2JKx-N1E

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-06, 16:36 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
He he he. Motoplast. Dobre. Zainteresowało mnie jak zachwalał znienawidzonego przez nas JIKOV-a.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-05, 19:12 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
http://www.caferacer.com.pl/?p=4918 trochę więcej fotek metalexa 250

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-05, 23:12 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

A powiedz mi taka rzecz.
Skad dorwales tylna zebatke?

Klamki i tarcze sa dorabiane czy "werters orginals" ?

Nie wiem czy to nie swietokradztwo, ale przy pozostawieniu lakieru jaki jest - a uwazam ze to odbry pomysl, bo oryginal to oryginal, wrzucilbym na niego pare stylowych naklejek.
Ale nie NOS itd :) tylko STP, Barum -chyba ze jakies inne opony byly dedykowane do tego sprzeta, CZ chain, Castrol itd.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-08, 15:03 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-04-19, 21:26
Posty: 15
Lokalizacja: Toruń
http://mr16bp.blogspot.com/2011/05/meta ... koach.html

Oczywiście to świetny pomysł z naklejkami. Na pewno postaram się dorobić jakieś na wzór. Zębatkę aluminiową dostałem razem z kilkunastoma innymi do motocykla. Klamka wsadzona jest narazie inna, poprzednią trzeba wypolerować i ogarnąć. Tracze zostały jedynie wypolerowane i oddane do ocynkowania na kolor żółty. Efekt jaki jest każdy widzi, a koszt to 5 zł od sztuki :) Postaram się w najbliższym czasie podrzucić więcej fotek. Niżej przeróbka silnika 513 w wykonaniu MTX (gaźnik mikuni 38mm) :


Załączniki:
cz mtx metalex 250 wyścigowy zavodni wsk promot 513 motocykl.jpg
cz mtx metalex 250 wyścigowy zavodni wsk promot 513 motocykl.jpg [ 142.9 KiB | Przejrzano 1092 razy ]

_________________
WueSKa.pl
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-08, 22:06 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
posta napisałem z konta mojego brata :) sorki

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-09, 21:55 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Miałem taki gaźnik w swojej CZ i nicholery nie chciał dać się wyregulować. Potwornie zalewał. Powędrował później do starej husqvarny 360, z której zresztą pochodził pierwotnie no ale już się nie dowiedziałem z jakim efektem tam pracował.

_________________
500


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl