CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Metalex.
Post: 2007-09-05, 17:22 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-02-04, 20:00
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
Witam.
Co to jest Metalex ?? Widziałem kiedyś CZ Metalex, wersja wyścigowa chłodzona cieczą oraz spotkalem sie z silnikiem SKM z silnikiem od CZ 250 z głowica chłodzoną cieczą metalex. Prosze zeby mi wyjasnił co to jest metalex. Pozdrawiam bing17.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2007-09-05, 19:49 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2005-03-21, 22:29
Posty: 604
Lokalizacja: olsztyn
z tego co ja wiem to czeska firma tunerska w skrocie MTX, przerabiali fury na naprawde wyscigowe w czasach kiedy wyscigowkami byly skody i lady :) w ogole dzialali chyba z fabryka TATRY

_________________
Małe Szare z Czarną Górą
CZ cross - One name. One legend
http://www.bikepics.com/members/luCZas
http://www.youtube.com/user/luc01as


Na górę
 Tytuł:
Post: 2007-09-05, 20:03 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-02-04, 20:00
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
Jeżeli Metalex to MTX to firme kojarze, szczególnie ich B-grupową Skode 160RS ;) ale mieli coś wspólnego z CZ ??


Na górę
 Tytuł:
Post: 2007-09-05, 21:43 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-01-23, 23:48
Posty: 44
Tak, współpracowali z CZ pod nazwą CZ MTX wypuszczając CZ na tor wyścigowy :)
Znam nawet stronkę, gdzie można kupić owiewki, zadupki oraz zbiorniki paliwa do MTX-ów, oraz inne części wykonane z tworzywa sztucznego: http://www.motoforza-czech.cz/infous.html
Ciekawostką jest, że robili MTX-y z silnikami od Crossowych CZ, zarówno bez modyfikacji, jak i montując chłodzenie cieczą.
Waga CZ MTX 125 wynosiła 85kg i osiągała prędkość 180km/h.Zbiornik paliwa miescił 17 litrów oraz stosowali ogumienie Dunlop Racing 2.75-18cali. Tyle danych na sucho :)

Poniżej zdjęcia CZ MTX 250 zarówno chłodzonych cieczą jak i powietrzem.


Załączniki:
P6040025.jpg
P6040025.jpg [ 156.39 KiB | Przejrzano 585 razy ]
56a.jpg
56a.jpg [ 78.31 KiB | Przejrzano 555 razy ]
Na górę
 Tytuł:
Post: 2007-09-06, 14:02 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
To już wiemy skąd się wzięła ostatnio na allegro CZ 516 chłodzona cieczą. Cylinder taki sam jak na zdjęciu 250.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2007-10-12, 13:40 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-02-04, 20:00
Posty: 139
Lokalizacja: Łódź
Rozmawiałem ostatnio ze znajomym i okazało sie że miał kiedyś CZ 125 Cross. Historia tego motocykla była taka, że był to sprzęt J.Dębskiego, potem CZ latała w Strykowie, niewiem czy prywatnie czy w klubie i następnie odkupił ją mój znajomy. Podobno była to CZ 125 Metalex, ale chłodzona powietrzem nie cieczą. Podobno start pod górki miała jak rakieta, kręciła się niesamowicie i ogółnie silnikowo była to podobno bomba. Tylko że nie słyszałem nigdy o wersji Metalexowej CZ oprócz wersji Enduro, ale to była na 100% więc enduro odpada. Czy ktoś wie coś o CZ 125 w wersji Metalex ?? Byłby wdzięczny za wszelkie info, zdjęcia, linki do stron itp. Pozdrawiam bing17.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-03, 18:54 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
http://mr16bp.blogspot.com/2010/05/nowy ... talex.html

Witam wszystkich.
Posiadam taki motocykl jak w linku wyżej. Rifty w komentarzu na blogu napisał mi żebym do was zajrzał więc jestem. Motocykl jak na zdjęciach czyli:
-rama
-zawieszenie
-zbiornik i zadupek

Motocykl ma nabite na ramie nr: MTX 3-02-040

motocykl mam zamiar niedługo wyremontować.
Szukam obecnie silnika cz 516 125cm3. Nieukrywam, że chciałbym wsadzić silnik 250 cm3 od cz 513.
I tu mam pytanie do was. Silnik jest przystosowany oryginalnie pod silnik 125, czy wymiary karterów są podobne i można bez cięcia ramy zmieścić taki silnik. Owiewkę bez problemu można zamówić w czechach i niemczech. Jeżeli posiadacie również jakieś zdjęcia w/w motocykla będę bardzo wdzięczny.
Pozdrawiam Sebastian440

Obrazek

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-03, 19:33 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
http://www.cassovia-retro.sk/preteky/pi ... big/18.jpg
http://www.auctiva.com/hostedimages/sho ... 0&format=0
Kup normalnie silnik od 250 model 513 lub lepiej 980.
Zgodnie z tym foto powyzej to byly 250, chociaz widomo ze rozne modele byly bo na foto widac ze inna rama jest i plastiki tez troche inne.
Skad wiesz ze jest przystosowany po silnik 125?
Ma tam jakas tabliczke ktora na to wskazuje?
Jesli tak to jest tam wbity model silnika?
Jesli to byla 125ccm to pewnie 984 i kup silnik model 984.

Szkoda tego przerabiac na festyn z silnikiem 516.

Swoja droga ciekawy sprzet.

a tak wyglada silnik 125/984 podejrzewam ze ma takie same mocowanie jak 250/980/513
http://img843.imageshack.us/img843/7876/2264814742.jpg

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-03, 20:43 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Silnik był na pewno 125cm3. 250-tki miały znacznie bardziej rozbudowane ramyjak w linku :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... gory=35604

Chciałbym wsadzić jak najmocniejszy silnik 125 lub jeśli nietrzeba ciąć ramy 250. Czy w cz cross 125 można wsadzić bez problemu silnik 250 ? Motocykl jest najprawdopodobniej z 1979 roku.

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-03, 21:46 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
do ramy cz 125/516 mozna wsadzic nawet slinik z cz 380/514/981 bez ciecia.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-10-10, 14:59 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Witam.
Chętnie kupie silnik od 513 250 cm3. Najlepiej kompletny i w dobrym stanie. Możliwa zamiana z moją dopłatą na silnik 511 125cm3 po szlifie z nnowym tłokiem. Kontakt na PW lub seba440t2@wp.pl

[ Dodano: 2010-10-18, 23:54 ]
http://mr16bp.blogspot.com/2010/10/kole ... arazu.html

I kolejna sztuka :)

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł: Re: Metalex.
Post: 2010-11-27, 11:45 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2006-10-15, 18:15
Posty: 16
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Ostatnio w jednym z centów handlowych Poznania natrafiłem na ciekawy okaz. Aktualnie pełni funkcję dekoracji w sklepie odzieżowym.

Linki:

http://img831.imageshack.us/i/20101124018.jpg/

http://img821.imageshack.us/i/20101124014.jpg/

http://img256.imageshack.us/i/20101124017.jpg/

http://img5.imageshack.us/i/20101124015.jpg/

http://img508.imageshack.us/i/20101124016.jpg/

Właściciel maszyny 6 - krotnie zdobył Mistrzostwo Polski w klasie 125 cm.

I kolejna ciekawostka

link:

http://img152.imageshack.us/i/20101124020.jpg/

http://img703.imageshack.us/i/20101124019.jpg/

Poznajecie co posłużyło jako baza?

_________________
513, 99% oryginał o torowych ambicjach


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-11-27, 14:52 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
Te sprzęty były opisane gdzieś na forum, ktoś chyba nawet niedawno szukał do tego części jeśli dobrze pamiętam.

a to nawet ten temat, nie zwróciłem uwagi :mrgreen:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-11-27, 14:58 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Nie tyle WSK posłużyła za bazę ile jest to fabryczna wyścigówka WSK.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-12-05, 22:11 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2006-10-15, 18:15
Posty: 16
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Wojtek pisze:
Nie tyle WSK posłużyła za bazę ile jest to fabryczna wyścigówka WSK.


Zgadza się. To coś pomiędzy formułą A a MW21. Do cześki jej daleko ale jak by nie patrzeć był to prawdziwy polski ścigacz...

_________________
513, 99% oryginał o torowych ambicjach


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl