CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2011-05-01, 19:34 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
tak jak w temacie !! mam taki mały problemik ponieważ po każdej przejażdżce mam olej na cylindrze sączący sie az pod silnik :cry: !!! czym najlepiej uszczelnic dyfuzor przy cylku ???pomóżcie :wink:

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-01, 22:56 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
nie ma metody uszczelnienia ktora sie z tym upora.
tzn rozne kombinacje uszczelnienia typu silikon, albo oringi wysoko temperaturowe nic nie pomoga jesli masz zle spasowany krociec dyfuzor - cylinder.

Dopiero w momencie gdy pierscien krocca dyfuzora, bedzie idealnie stykal sie/przylegal do pierscienia krocca w cylindrze, uzyskasz szczelnosc.

Zadne inne kombinacje nic nie dadza.
Po idealnym spasowaniu tych dwoch elementow moza dac wspomgacz oring lub silikon.
Oringi odradzam bo nie ma tam przewidzanego na nie miejsca.
W rezultacie krociec cylindra odsuwasz od pierscienia wew. krocca dyfuzora. Zajrzyj do srodka dyfuzora zobaczysz o co chodzi.

A silikon nie zaszkodzi.
Ale mowie jeszcze raz, ze sam silikon nic nie da. To jest tylko taki wspomagacz - masc na szczury.

Co do spasowania to jest to naprawde meczaca robota.
Jesli masz nie kombinowany dyfuzor to ucho mocujace ma byc (siedzac na motorze) po lewej stronie silentblocka.
Dyfuzor najlepiej pasowac wraz z tlumikiem.
Czasem jest tak ze, tlumik po spasowaniu nie trafia w silentblock i trzeba albo grzac/giac rure, albo wciskac na chama -tylko ze przy wciskaniu na chama traba znow sie odsuwa i rozszczelnia.

Przy pasowaniu dyfuzora mozesz wykorzystac dwie opcje.
***Fachowa: :)

Najpierw zdystansowac odpowiednio wahacz :
(tj.
1) silik ma byc przykrecony do ramy poprzez tuleje stalowe wahacza na scislo do ramy -czyli tuleje stalowe maja byc nieruchome, a wahacz ma miec luz 1mm tak zeby mogl sie ruszac
2) łancuch w stosunku do obu zebatek i slizgu ma isc w lini prostej i nie trzec o rame )

i dopiero wtedy kombinowac z ukladaniem silnika w gore/dol za pomoca przedniego mocowania (bez ruszania na boki -bo zebatka zdawcza przy silniku bedzie kosic lancuch)

oczywiscie moze sie okazac ze ucho dyfuzora nie trafia tam gdzie trzeba wiec trzeba bedzie skorzystac z drugiej opcji

***druga opcja
odciac ucho dyfuzora.
zamontowac dyzuzor z odcietym uchem i tlumik (tak zeby dyfuzor byl dociagniety sprezynami do krocca, polaczony pewnie z tlumikiem, a tlumik przykrecony do silentbloka).
Czyli zalozyc caly wydech, tak zeby krociec idealnie pasowal.
Przy odcietym uchu jest to bardzo proste ( a zazwyczaj wlanie przy spasowaniu ucho nie trafia w silent block)
no i dalej...dospawac ucho do dyfuzora majac zamotowany dyfuzor na motorze.
Najlepiej jak jedna osoba spawa a druga pilnuje czy ustawienie dyfuzor/krociec sie nie zmienilo.


Jeszcze slowo.
Przy pasowaniu zworc uwage czy rura tlumika nie bedzie opierala sie o filtr powietrza - spali go.
Dyfuzor i tlumik mozesz polaczyc za pomoca detki od roweru ( 3 warstwy ) + opaski zaciskowe mechaniczne - nie teretytki. (moze brzmi smiesznie, ale naprawde skuteczne i co coekawe detki sie nie topia/ pala)

I bardzo wazna rzecz.
Dociag dyfuzora jest na sprezyny.
Orginalnie byl jeden hak i dwie sprezyny.
Moim zdaniem jest to dzidowskie rozwiaznie bo w ten sposob cigniesz dyfuzor do gory rozszczelniajac tym samym dol polaczenia.
Dlatego najlepiej do krocca dyfuzora dospawac dwa haki (czyli orientacyjnie lewa i prawa stona motoru) i sciaganc sprezynami tak zeby osie sprezyn, byly rownolegle do osi krocca wylotu.
Dzieki temu sprezyny beda rownomiernie dociagac pierscien dyfuzora do pierscienia krocca wydechowego zapewniajac kozak szczelnosc.

Przy odcinaniu ucha, pamietaj zeby po wstepnym ustaleniu polozenia dyfuzora itd sprawdzic czy po zalozeniu, bak nie bedzie opieral sie o dyfuzor.

Ja mialem taka opcje i myslalem ze sie zalamie.
Wszytko bylo juz gotowe, zalozone i tak dalej, zostal jeszcze tylko bak.
Zakladam, bak, a tu hak mi w smak.
I robota od poczatku.

Jeszcze sprawa.
Przy remoncie silnika problem znow wroci.
Za kazdym razem silnik jest troche inaczej ustawiony i znow trzeba kombinowac.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-02, 07:19 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
a jak niektórzy uszczelniają na silikon + włosie hydrauliczne + 2 warstwa silikonu ?? sprawdza sie to ?? moim zdaniem ten silikon na 350 sie stopi jak Szubert myślisz ???

_________________
nie ma to jak WSK...

remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-02, 10:06 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

Tez tak wczesniej probowalem robic, ale to jest krotkotrwale rozwiazanie.
Pojezdzisz troche i towar zostanie wydmuchany.

Co do wlosia, to jest ciezko upchnac je tak, zeby podczas wsuwania bylo na powierzchni calego krocca -w sensie tak zeby bylo na calej dlugosci powierzchni styku obu kroccow.
Zazwyczaj caly towar sie zsuwa i robi sie z tego "oring", ktory tylko oddala pierscien wewnetrzny dyfuzora od krocca cylindra.

Co do silikonu... nie wiem jaka jest temp na kroccu spalinowym, (samochody 4t maja okolo 600-800) wiec chyba temp krocca przekroczy 350 C.....? nie wiem.
Wiem natomiast, ze po demontazu mimo wysokiej temp. silikon nie byl spalony.

Ale sam silikon nic nie da.
Najlepiej spasuj dobrze trabe.
Zaoszczedzisz tylko czas i nerwy....no i pieniadze na wlosiach itd.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl