CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2011-02-15, 22:13 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
o sklepie jakies tam mity szlyszalem ale ciezko sie dowiedziec.
Czesci maja bazary, u nich to sie nazywa "Moto wichura" i podobno tam kupuja czesci.
Oczywiscie w ciemno troche glupio tak daleko jechac, dlatego sadze ze warto popatrzec na te strony.
Czesi maja jak sie okazuje drogie czesci, ale u nas takich nie dostaniesz.

Warto odwiedzac :
http://www.ec-classic.com/index.php?lim ... tstart=100

http://www.motoinzerce.cz/dily-modely/cz/

http://motorky.bazos.cz/dily/?hledat=cz ... t&kitx=ano

http://www.cz-motokros.wz.cz/index1.php ... how&kat=dn

Co do Twojej bryczki to widze ze masz zadko spotykana gale hamulca, opierajac sie na tym foto:
(widze ze ktos takiej strasznie poszukuje)
http://www.ec-classic.com/index.php?vie ... tance_id=1

W razie wzorowal bys sie na takim sprzecie
http://www.ec-classic.com/index.php?vie ... tance_id=1

to kupil bym taki bak

http://www.ec-classic.com/index.php?vie ... tance_id=1

lub taki

http://www.ec-classic.com/index.php?vie ... tance_id=1

cena taka ze szczeka opada, ale jak widac sa dostepne i w niezlym stanie.

plus wydech dolem
http://motorky.bazos.cz/inzerat/8478977 ... S-DILI.php

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-18, 17:04 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-09-23, 14:43
Posty: 19
Silniczek dotarł. Tłok wydaje mi się że ostał się orginalny (jaką powinien mieć średnicę?) więc ciekawe jak to chodziło na cylindrze od wski 175 :D Widać po jego powierzchni że zmielił już wiele :D ale wał bez luzu skrzynia jak nowa, jedynie mały luz na wałku zdawczym (chyba nie powinno go być???). Frezy od kopki i zmiany biegów żyją. Silnik się kręci biegi wchodzą, zapłon do przejrzenia bo strasznie zasyfiony. Ale przerywacz pewnie do wymiany.

Model silnika to 984 niestety bo nastawiałem się na 250tkę... Ale jest potężny. I tutaj 2 pytania. Czy dało by się go podciągnąć pod 250? I czy garnek z głowicą pasuje z 516tki?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-19, 00:50 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
tak apropo 982:

http://allegro.pl/blask-prl-u-cz-ka-cro ... 23984.html

Co do tloka do 984 to akurat cyki513 ma na handel
http://allegro.pl/cz-cross-motocross-12 ... 93471.html
http://allegro.pl/cz-cross-motocross-12 ... 93430.html
http://allegro.pl/cz-cross-motocross-12 ... 93361.html

szlify do koloru do wyboru
cylinder tez dostaniesz, tuleje na bank, z obudowa tez raczej nie bedzie problemu.

Rzezba na 980/513 nie wiem czy jest mozliwa. Ale raczej zbyt kosztowna i pracochlonna.
Zreszta oryginal to oryginal.

Cylindra od 516 nie spasujesz, chociazby dlatego ze cylider w secie jest skrecany na raz z glowica, a w 984,981,980, 513,514 cylinder jest dokrecany do karterow, a glowica do cylindra no i zupelnie rozbiezne kanaly pluczace.

w razie co moge Ci podeslac serwisowke do 984.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-19, 22:46 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-09-23, 14:43
Posty: 19
ok to jeśli byłbyś łaskaw to bym prosił o tę serwisówkę na maila batagur@wp.pl :)

Kurcze a ja tak choruję te piękne głowice jak w 516, 513 itp. Takie zwykłe już mi nosem wychodzą :) Powoli się ceśkę kiedyś ożywi. Teraz nie mam wogóle czasu na dziubanie a MZ TS 250, Żak i Osa do skończenia... dramat.

Ale plus jest taki że do czech mam rzut beretem więc może się uda coś jeszcze znaleźć :)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-21, 12:11 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
serwisowka poszla, tylko ze po rusku, innej nie mam :(

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-21, 17:43 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Clymer wydał serwisówki po angielsku do tych starszych silników. W tematach o literaturze powinien znaleźć się jakiś aktualny link.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-10, 23:06 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-09-23, 14:43
Posty: 19
dzięki Wam za pomoc. Ostatnio trochę się nagromadziło gratów do ceśki :) jak wcześniej nic tak nagle.

Parę dni po zakupie silnika z 984 kupiłem silnik z cz 516 przerobiony na 50tkę. Jest to zrobione bardzo profesjonalnie, tzn nie wiejska przeróbka... Mianowicie podkowa zmniejszająca pojemność skrzynki korbowej, wał z simsona, cylinder z 4 kanałami i dodatkowym wydechowym, głowica z fantica gaźnik z MZ 125! Nie 150. Był włożony do ramy z CR 125 i dawał radę świetnie. Potrzebuję do niego jedynie cewkę.

Przy okazji wpadł mi w oko motorek marki puch 50/80 wczesna wersja cobry - lekkie małe endurko z ciekawym patentem w postaci dwóch zębatek. Jedna zębatka połączona jest łańcuchem z rozrusznikiem, a druga to zębatka zdawcza. :mrgreen: bardzo ciekawy sprzęcik


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-10, 23:14 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
mógłbyś wrzucić fotki tego silnika


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-11, 21:06 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-09-23, 14:43
Posty: 19
Oczywiście wrzucę tylko nie wiem kiedy bo choruję obecnie :/

[ Dodano: 2011-03-27, 23:55 ]
Ok po dłuższej nie obecności powracam :)
Punkt pierwszy fotograficzny - przedstawiam silnik CZ 125/50,
zmiany które dostrzegłem to podkowa uszczelniająca i zmniejszająca pojemność skrzynki korbowej, wał i tłok z simsona, cylinder również ale jak widać kanały ma inne i ciut więcej ;) no i kruciec zmieniony, gaźnik z MZ 125, głowica fantic 80 ale pasuje również simsonowska.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Punkt drugi standardowy parę pytań :) Jaki to model silnika dokładniej, bo po raz pierwszy widzę że nie ma loga CZ na przykrywce prądów. I co z tymi prądami, bo nie wygląda to na element motoplatu (chociaż nie wiem bo nigdy nie miałem) a raczej na zwykły stojan tyle że z przerywaczem bez stykowym, czego mi do niego brakuje i może macie fotki jak to powinno wyglądać. Czy jest to orginalny sprzęt czy jakaś kolejna wydumka?

Aha 2 i 3 zdjęcie od dołu to inny ciekawy, ale fabryczny patent. Motocykl enduro lata 80 pojemność 80ccm PUCH COBRA, wszystko by było normalne gdyby ten kosmita nie miał 2ch zębatek i biegów w rączce :D prawdopodobnie pierwsza wersja cobry. Jak widać na zdjęciu są 2 zębatki - jedna zdawcza druga odbiorcza do rozruchu na pedała xD oprócz tego interesujący patent zmiany biegów rączką nie tak jak w komarku tylko są 2 linki które tworzą pętlę, biegów sztuki trzy :lol: taka ciekawostka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-30, 22:10 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
bardzo ciekawie przerobiony silnik
Dół silnika jest od 511 albo od 516 na karterach powinno być wybite


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-31, 14:03 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Moja skromna mózgownica nie ogarnia tej przeróbki. To znaczy po co zmniejszać pojemność?? Co przez to uzyskujemy?? Moc 50-ki i sześć biegów kozy. Tylko po co??
Równie dobrze można było wsadzić podtuningowany silnik simsona albo jakiś miranelli.
Przeróbka ciekawa mimowszystko. Zrozumiał bym gdyby jej celem było zwiększenie mocy.
Jak dla mnie nie ma to jakiegoś sensu. Pozdro.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-31, 18:13 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Moze ktos nie mial dostepu do korby i tloka, to wsadzil co mial.
A akurat wal od simaka idealnie wchodzi w cz'etowe lozyska.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-10, 22:22 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-09-23, 14:43
Posty: 19
Z tego co wiem to silnik został przerobiony początkiem lat 90tych aby startować w motocrossie w pojemności 50ccm. Odpowiedzcie proszę na te 2 moje pytania :

Jaki to model silnika dokładniej, bo po raz pierwszy widzę że nie ma loga CZ na przykrywce prądów. I co z tymi prądami, bo nie wygląda to na element motoplatu (chociaż nie wiem bo nigdy nie miałem) a raczej na zwykły stojan tyle że z przerywaczem bez stykowym, czego mi do niego brakuje i może macie fotki jak to powinno wyglądać. Czy jest to orginalny sprzęt czy jakaś kolejna wydumka?

W tygodniu niestety nie mam możliwości odpisania bo mam inne łącze i jestem wykrywany jako bot :D ale będę patrzeć na Wasze odp!


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-13, 20:14 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Ostatnio szperałem po necie i patrzcie co znalazłem
ciekawi mnie budowa tego silnika CZ (taka okrągła membrana i co najdziwniejsze gaźnik) nie daje nowego tematu bo nie ma poco tylko z ciekawości sie pytam


Załączniki:
CZ 125cc works engine 1983.jpg
CZ 125cc works engine 1983.jpg [ 24.8 KiB | Przejrzano 1006 razy ]

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D
Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-13, 23:11 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
to jest silnik z CZ 125 typ 519 kiedyś była na allegro jedna 519 i poszła za śmieszne pieniądze chyba zaraz po wystawieniu aukcji z tego co pamiętam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl