CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2010-04-18, 10:24 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
adin pisze:
Czy to jest normalne ze to powietrze gówno daje?

Raczej tak. Ogólnie to można sobie nieco utwardzić zawieszenie tym powietrzem ale cudów nie będzie. Kondom z powietrzem to jest tylko przestrzeń kompensacyjna amortyzatora. Gaz jest ściśliwy i dzięki temu ciśnienie w amorku nie rośnie zbyt dużo gdy tłoczysko wejdzie do środka.
Aby regulować zawias pod takie zjawiska jak wybijanie na dziurach, trzebaby się wziąć za tłumienie, a to może być zmieniane w tym przypadku tylko jakimiś innymi konfiguracjami blaszek na tłoku. Bez ogromnego doświadczenia nie ma szans żeby zdziałać coś takim sposobem.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-04-18, 10:33 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
No ok to w takim razie nabije tam powietrza przyzwoicie i się z tym jakoś pogodzę ;]


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-04-18, 15:32 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
A masz olej w amorkach??
Ja nie mam i naprawde działa jak katapulta.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-04-18, 17:45 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
Jeden amorek przepuszcza coś.. drugi jest suchy.. może dlatego że nic niema w środku :roll: muszę to sprawdzić.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-04-18, 19:08 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2009-03-25, 16:24
Posty: 235
odnośnie gazu, to ogólnie nabijanie powietrza jest może nie kiepskim pomysłem, ale dużo lepszym wyjściem jest nabijanie amortyzatora N2, który w mniejszym stopniu zmienia swoją objętość w zależności od temperatury, chociaż w serwisówce chyba jest żeby pompować powietrzem

i j/w to ma też związek z olejem, rozkręć amory, zobacz ile masz tam podkładek itd. zalej olejem i dobrze odpowietrz (to jest tragedia), olej maks 10W


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-04-18, 20:54 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Trzeba zacząć od rzeczy podstawowych ażeby wymagać poprawnej pracy od amortyzatorów. Ogólny stan, szczelność, olej. Jeśli nie ma oleju to tak jakbyś jeździł na samej sprężynie.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-04-18, 21:30 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
Nie wiem czemu, ale przyjąłem bez sprawdzania ze olej w nich jest.. ale teraz mi się zdaje ze go prawdopodobnie niema.. i własnie przez to że działają same sprężyny tak mnie wybija


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-04-18, 23:47 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie rzecz biorąc można to wyczuć uginając tylne zawieszenie. Ewentualnie nacisnąć na wymontowany amortyzator. Nie będę się bawił w opis słowny ale nie ma problemu aby wyłapać czy amortyzator tłumi czy nie. Będzie czuć tępy opór, większy przy odbiciu.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-06-30, 21:46 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2009-04-14, 21:16
Posty: 38
Lokalizacja: Iława
witam mam pytanie jak rozebrac zwawieszenie w secie 516 zintegrowane ze zbiorniczkami.Sory ale dopiero co kupilem ta sete i jeszcze nie jestem dobry w tych tematach.Mam nadzieje ze pomozecie ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-07-01, 17:27 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Musisz ścisnąć sprężynę i wyjąć pierścień blokujący. Ściągasz sprężynę i dalej z górki. Potem możesz wykręcić dużą nakrętkę z uszczelnieniem i masz w zasadzie amor rozebrany. Jeszcze aby tłok wyszedł z cylindra trzeba wyjąć drugi pierścień rozprężny w środku cylindra (a może nawet dwa).

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-07-01, 21:33 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2009-04-14, 21:16
Posty: 38
Lokalizacja: Iława
ok dzieki za pomoc jutro sie wezme za to i zobacze co i jak ;)

[ Dodano: 2010-07-02, 21:19 ]
witam mam jeszcze jedno pytania jak odkrecilem ta duza srube i nie chce mi wyjsc ten tlok i teraz pytanie czy tam jest jeszcze jakies zabezpieczenie typu seger czy poprotu pociagnac z calej sily i pojdzie.(wole sie spytac bo nie chce sobie zawieszenia uszkodzic ;) )


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-25, 18:22 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2008-09-30, 16:33
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
posiadam w swojej Cz 125/516 amorki z niezintegrowanym zbiorniczkiem. Rozebrałem je i zacząłem porównywać ze zdjęciami Wojtka które zamieścił na drugiej stronie tego tematu. Przechodząc do sedna problemu, u mnie wogóle nie ma simeringa :/ wszystko jest oprócz simeringa. Mam zatem takie pytanie czy wie ktoś z was jakich wymiarów powinien być taki simering bo nigdzie ani na forum ani też w książkach nie znalazłem wymiarów ani wyglądu. Proszę o szybką pomoc !!!!!


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-26, 00:19 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

simeringa takiego nie dostaniesz chyba ze na zamowienie.
nie mowie dokladnie o podwojnym uszczelnieniu (ba tam takie jest - zobacz na fotkach) tylko o zwylkym simmeringu. to jest jakis tam niestandardowy rozmiar.

jak cos to jutro zmierze.
ogolnie polecam zestaw regeneracyjny z impolu albo jawaczesci.
45zl/komplet.
czyli 90+10zl przesylka =100zl na dwa amory.

Tam masz dwie uszczelki podwojnie + teflon na tlok.

a tu masz kupe fotek amora
http://www.czcross.com/viewtopic.php?t= ... sc&start=0

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-27, 21:28 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2008-09-30, 16:33
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
szubert1985 chciałbym jeszcze raz zaznaczyć, że ja mam amortyzatory ze zbiorniczkiem niezintegrowanym a te z zintegrowanym zbiorniczkiem z tego co zauważyłem różnią się trochę. Poniżej na zdjęciu przedstawiam co znajduje się u mnie w amortyzatorach:

http://img690.imageshack.us/i/picture2ca.jpg/

żadnego simeringa oprócz tego małego znajdującego się w nakrętce nie mam .

http://img690.imageshack.us/i/picture2ca.jpg/

Mam takie pytanie czy dobra kolejność jest ułożenia części tych amortyzatorów ??? bo nie wiem czy poprzednik coś nie pokombinował, chce się upewnić ???
Aha no i czy koniecznie musze dobrać i złożyć z tym simmeringiem??? co przedstawiłem na poniższym zdjęciu wykonanym przez Wojtka

http://img34.imageshack.us/i/p2113867mediumrf78.jpg/

Przeszukując całe forum znalazłem że simering powinien być: TC 12x19x5


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-28, 00:51 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

nie chce pochopnie czegos pisac na 100% bo nie mialem w rece niezintegrowanych amorow chociaz akurat sztyce z tlokiem od niezintegrowanych juz tak.

Finiplex sprzedaje uszczelnienie - zmiennik - taka dziwna uszczeke. To wygladalo jak walec z gumy ze sprezynka po obwodzie plus w polowie wysokosci talerzyk o srednicy wew amora (wszystko z gumy).
Do amorow zintegrowanych nijak to nie pasowalo jesli chodzi o te baszki zabazpieczenia itd i podejrzewam ze wlasnie to bylo przeznaczone do niezintegrowanych. Dlatego moze u Ciebie to by sie sprawdzilo, ale musialbym to jutro sprawdzic.
Ja mam tylko jedna niekompletna sztyce od niezintegrowanych z ta alu miska i to bez tej podkladki dociskajacej uszczelke do miski, kupiona zeby zamienic wytarta szyce w moich zintegrowanych amorach. Dlatego nawet nie kominowalem z tym uszczelkami od finipa i wylozelem kolejny hajs na uszczekli z impolu.

Jutro sprawdze ten talerzyk i ta uszczelke od finiplexa.
Co prawda pisalem tez juz wczesniej ze sprawdze wymiary...ale zrobilismy lodowisko i katujac na lyzwach zapomnialem o tym.

Pomijajac to co napisalem wyzej, lepszym rozwiazaniem jest wywalenie tego uszczelnienia, czyli miski itd i wstawienie albo simmeringa + dwie dorobione blaszki + dwa pierscienie, albo zamiast simmeringa zestaw z IMPOLu. Zadje sie ze wlasnie Wojtek tak zrobil.

Tak na boku to, to co zaznaczyles na foto Wojtka to jest wlasnie dwuczesciowa uszczelka z Impolu. Mnieszja wsadzona w wieksza.
Nie wiem czy simmering sie sprawdzi w zamian za uszczelki dwuczesciowe z IMPOLu ale na pewno jest 10x tanszy. Watro sprobowac.
Czyli wywalic te alu miski i inne pierdoly dorobic dwie blaszki jak w zintegrowanych + 2 pierscienie i simmering.

aaa jeszcze jedna rzecz.
na foto jest jeden pierscien zabezpieczajcy. w amorze masz tylko jeden rowek i tylko jeden pierscien tam wchodzi?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl