CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2006-11-22, 23:14 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Myślicie że dałoby się coś zrobić z tymi naszymi zawiasami słabymi? Wcześniej już byłem pogodzony z faktem że jest słabo i lepiej nie będzie. Ale parę dni temu odpaliłęm furkę, przejechałem w jedną i w drugą stronę uliczką moją. Potem patrzę dumny jaka zaorana jest po jednym przejeździe no i okazało się że w niektórych miejscach w ogóle nie widać śladów opon. Przednie koło to rozumiem, przy gwałtownym dodaniu gazu mogło się unosić, ale tył? Zajebiście mi się nie chce ale chyba będę musiał rozebrać je zimą i doprowadzić do porządku. Są szczelne ale nie wiem co tam w nich pływa, no i nie mam pewności czy trzymają powietrze. Czy więcej powietrza powodowałoby że szybciej wstają i koło nie podskakiwałoby na wybojach? Sprężyny pewnie też już nie są pierwszej jakości :/ Tył motocykla nie wstaje do końca. Tłumienie jest bo podnosi się powoli, może aż za wolno.
Jakby była kasa to bym pojechał do sancheza z amorkami i z widelcem i zapłacił za zrobienie tego jak należy. Tuning też by nie zaszkodził. żeby je odmłodzić technologicznie tak z 10 lat :)
Piszcze jak sięu was sprawy mają, czy jakoś poprawialiście fabryke, czy zrobiliście wg orginału i działą przyzwoicie!

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-23, 16:36 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-09-28, 18:13
Posty: 48
Lokalizacja: Kępno
Wojtek, może zobacz czy nie masz za dużo i za gęstego oleju, możliwe też, że masz aż nadto napompowane. U mnie amory, mimo, że nienapompowane to działają jak średniowieczna katapulta, a napompowanie ich zamienia je w wyrzutnię (szybko odbijają, ba nawet bardzo). A myślałeś o tym, żeby z tyłu wypierdzielić te tłoczki czy co tam się wyciera i wstawić łożyska jak w japonii? Czy to w ogóle jest możliwe? Ewentualny koszt łożysk byłby niebotycznie niższy od zrobienia nowych tłoczków. Ogólnie to niedługo biorę się za amorki, więc chcąc, nie chcąc zobaczę jak tam sprawa wygląda. Te uszczelniacze w zimie lubią puszczać, więc jeśli to było na minus pińćset to w sumie mogło się zdarzyć, ale w normalnych warunkach nie.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-23, 18:40 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Napompowane w ogóle nie są bo jeden amorek najprawdopodobniej nie trzyma powietrza. Olej z tego co wiem to jakiś tam hydrauliczny jest wlany. W zimie zmienie go na normalny olej do zawieszeń ale to że tył motocykla nie wstaje do końca to napewno nie jest kwestia oleju. Najprawdopodobniej sprężyny dobite. Ewentualnie powietrzem możnaby to trochę zniwelować. A może bez powietrza one mają tak wstawać nie do końca? Z tego co wiem to CZ 516 jest bardzo wysoka jak się napompuje zawieszenie i niscy riderzy obniżają fure zmniejszając ciśnienie. CZ 514 jest niska nawet jak się rękami podniesie motor tak żeby zawieszenie wstało do końca. Niestety nigdy nie widziałem na oczy 516, tylko na zdjęciach było widać że wysoka jest.
Jeśli u ciebie działają jak katapulta to może zbyt żadki olej, albo w ogóle wyciekł i nie ma tłumienia. Nawet nigdy nie rozbierałem tego ustrojstwa bo poprzednik ładnie je uszczelnił i nie widziałem potrzeby. Ale jednak teraz trzeba będzie.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-23, 18:49 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2005-06-07, 07:33
Posty: 245
Lokalizacja: okolice Pruszkowa
Cytuj:
Nawet nigdy nie rozbierałem tego ustrojstwa

Radzę Ci się do tego nie zabierać. Te amortki są tak prymitywne, że aż szkoda pracy. Jak rozebrałem kiedyś swoje to ręce mi opadły i od razu spasowałem. Generalnie zrobisz 100 razy lepiej jak dopasujesz od czegoś innego.

_________________
CZ 380, BMW M3


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-23, 22:27 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Napewno nie będę kupować innych amortyzatorów. Zmienie olej i sprawdzzę szczelnosć tych kondomów na powietrze. Rewelacji nie oczekuję ale może coś się poprawi.
żeby dobrać coś lepszego trzebaby chyba szukać amorków od husqvarny starej. ALe wyszukać takie które nadają się na coś więcej niż tylko kotwicę to bardzo ciężko by było.
A swoją drogą ile oleju ma być w tylnych amortyzatorach, ze zbiorniczkiem niezintegorwanym, czyli tym na wężyku. Jakoś nie mogłem tego znaleźć w książce.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-24, 17:03 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2006-09-28, 18:13
Posty: 48
Lokalizacja: Kępno
Oleju w tylnych ma być 170 cm3, a w przednich 330cm3 (oczywiście dane na jeden amortyzator). Tak przy okazji, napisali, aby przód zalać olejem 10W/30, a tył olejem "tlumicowym". Czy to oznacza, że jeśli kupię np. Motula Fork oil, to zalewam go tylko do przodu, a do tyłu hydrauliczny? Wojtek olej mam, tzn. ubyło już trochę, bo jak napompowałem tylną zawiechę w celu sprawdzenia czy "trzyma" powietrze, to przy jego spuszczaniu olej też poleciał, więc dałem se chleba i teraz tak trochę napompowane są. A co myślicie o tym pomyśle z łożyskami? Czy jest on totalnie debilny jak jego autor czy może na coś się to zda i w następnym roku CZ pobije japonię?
Wojtek u Ciebie to już raczej ewidentnie sprężyny się wyleżakowały, bo u mnie nawet bez powietrza wstawają do końca.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-24, 22:00 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-09-29, 20:09
Posty: 75
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
moje amory tylne w 514 wcale nie trzymaly (przy uzywaniu kopniaka fura skakala jak pilka)naprawa prosta;
nowe pierscienie na tloczkach wytoczone z tulejki od zawiechy przod motorynka,nowe simeringi i olej syntetyk silnikowy 5w i chodza jak nowe

_________________
cz 125 516 cross,380 514 cross


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-24, 22:21 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2005-08-15, 20:37
Posty: 230
Lokalizacja: I?awa
Jest tez specjalny olej do amortyzatorow.... A nie lanie jakiegos syntetyka.

Co do moich amorow.


Przod na postoju nie staje, tylko dlatego ze nie ma luftu. Bez luftu mam miekki przod, wszystkie korzenie kamienie, dolki , koleiny niezle wybiera amor. Ale do skakania juz przy miekki moze byc. Ale co za problem doladowac powietrza. Co to tylnich. Tylne regenerowalem. Wszystkie dalem oringi nowe. Nie mam przecieku ani ubytku powietrza. Bez powietrza tez sa miekkie i raczej do konca wstana. Z powietrzem zalezy ile jeszcze mam cisnienia to sa twarde lub miekkie. Bardzo chwale sobie te zawieszenie tylnie. Jest tam duzo mozliwosci regulacji ( przeplywu oleju na tloczku przez podkladki, napiecie wstepne sprezyny, oraz regulacja pracy zawieszenia za pomoca pompowanego powietrza )

_________________
Była CZ 125 typ 516 90


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-26, 00:15 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
O właśnie, to jest pomysł. Zapomniałem że jest tam możliwość większego napięcia sprężyn.
Może amorki wtedy nie będą takie zdechłe. Bo zdecydowanie za wolno wracają.
Oleje do zawieszeń też są mineralne, pół lub full syntetyczne. Najpopularniejszy jest motul fork oil. On jest półsyntetyczny. Do widelca właśnie taki wlałem. 10W.
Co do pomysłu z łożyskami to nie rozumiem. Co ty chcesz nimi zastąpić?

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-27, 22:36 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-09-29, 20:09
Posty: 75
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
rzemyk90 pisze:
Jest tez specjalny olej do amortyzatorow.... A nie lanie jakiegos syntetyka.

Co do moich amorow.


Przod na postoju nie staje, tylko dlatego ze nie ma luftu. Bez luftu mam miekki przod, wszystkie korzenie kamienie, dolki , koleiny niezle wybiera amor. Ale do skakania juz przy miekki moze byc. Ale co za problem doladowac powietrza. Co to tylnich. Tylne regenerowalem. Wszystkie dalem oringi nowe. Nie mam przecieku ani ubytku powietrza. Bez powietrza tez sa miekkie i raczej do konca wstana. Z powietrzem zalezy ile jeszcze mam cisnienia to sa twarde lub miekkie. Bardzo chwale sobie te zawieszenie tylnie. Jest tam duzo mozliwosci regulacji ( przeplywu oleju na tloczku przez podkladki, napiecie wstepne sprezyny, oraz regulacja pracy zawieszenia za pomoca pompowanego powietrza )


[ Dodano: 2006-11-27, 22:43 ]
JAKBYM MIAL NOWE CYLINDRY AMOROW +TLOCZKI LAL BYM OLEJ DO AMOROW ALE RZECZYWISTOSC JEST INNA I TAKIE ROZWIAZANIE JEST WG.MNIE NAJLEPSZE

_________________
cz 125 516 cross,380 514 cross


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-30, 17:50 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2005-07-07, 17:06
Posty: 29
Ja sobie postanowilem zregenerowac amorki z tylu (stary typ bez sprezyn). No i za dobrze na tym nie wyszlem kupilem nowe simery nowy olej fork. I olej cieknie jak z ..... Po dluzszym postaju powietrze schodzi. Ale mysle ze moze to byc wina badziewiastych simerow. Jak przod robilem to kupilem 6 zl za sztuke take jakby z 2 pierscieniami zgarniajacymi. Bede musial tyl rozebrac jeszcze raz i kupic jakies lepsze.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-30, 20:27 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-09-29, 20:09
Posty: 75
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
bartek85 pisze:
Ja sobie postanowilem zregenerowac amorki z tylu (stary typ bez sprezyn). No i za dobrze na tym nie wyszlem kupilem nowe simery nowy olej fork. I olej cieknie jak z ..... Po dluzszym postaju powietrze schodzi. Ale mysle ze moze to byc wina badziewiastych simerow. Jak przod robilem to kupilem 6 zl za sztuke take jakby z 2 pierscieniami zgarniajacymi. Bede musial tyl rozebrac jeszcze raz i kupic jakies lepsze.

moje simery kupilem po 2,50 za sztuka i caly sezon oblatalem ,zero pocenia sie nawet.
powines zlecic komuś kto robil takie rzeczy i potrafi zweryfikować co i jak zrobic bo gdzieś jest jakieś niedociągnięcie jeśli nie dzialają jak należy

_________________
cz 125 516 cross,380 514 cross


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-30, 20:30 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Bartek, nie wiem czy czytałeś, jeśli nie to może coś ci to pomoże. na www.czcross.dvd.pl w dziale artykuły jest tekst o regeneracji tych starych amorów bez sprężyn.
Tylko tam trzeba szybko klikać bo tyle chujowych reklam wyskakuje i potem nie da się ich zamknąć. W rezultacie wszystkie działy są zasłonięte przez reklamy. Jak sięotworzy to odrazu dajesz w artykuły.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-30, 21:01 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2005-07-07, 17:06
Posty: 29
Wiesz te amorki sa takie skomplikowane ze ...... nietrzeba jakis poradnikow :) A wogole to znam ta stronke i co na niej jest. A ze cieknie olej to maja wine te simery. Bo nic innego tam sie popsuc nie moze. Moze tez to ze nie sa pierwszej mlodosci. Poobijane z kazdej strony ale to w niczym nie powinno przeszkadzac. Jak bede skladac dam po 3 simery na amorek zamiast tej gumki zgarniajace. Mialem tak z przodu i przy wymiane tez tak zrobilem.

Zapomnialem dodac ze tylko 1 mi puszcza. Moze simer sie przekrecil albo co. Jak rozbiore to bedzie wiadomo. Dam znac.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2006-11-30, 22:57 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
A powierzchnia po której pracuje uszczelniacz jest gładka? Może ona jest zniszczona? Jeśli tak to simmer ze złota nic nie zaradzi :)

_________________
500


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 5 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl