CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2011-02-28, 10:47 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2008-09-30, 16:33
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Tak, mam tylko jeden rowek także nie widzę możliwości żeby gdzieś mógł się trzymać drugi pierścień, u mnie środek amortyzatora wygląda tak:

http://img197.imageshack.us/f/amortyzator.jpg/


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-02-28, 21:37 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

no wiec tak ten wymiar ktory podales tj 19x12x5 to jest wymiar zbieracza brudu w alu korkiem z gwintem (to co zamyka cala komore amora i przez co przechodzi sztyca)

natomiast uszczelka dwuczesciowa mozna zastapic simmeringiem o ile taki rozmiar jest
31x12x6.
[IMG=http://img839.imageshack.us/img839/1333/zdjcie0608x.th.jpg][/IMG]


Obejrzalem bebechy tego amora niezintegrowanego ktory mi sie przewraca po piwnicy ale tam sa zaupelnie inne bebechy niz w Twoim niezintegrowanym amorze i moim zintegrowanym.
Nie wiem jak mi sie zapamietalo ze jest tam ta miseczka jak u Ciebie itd, ale tam jest takie cos:
[IMG=http://img696.imageshack.us/img696/2589/zdjcie0609f.th.jpg][/IMG]

[IMG=http://img84.imageshack.us/img84/4391/zdjcie0610.th.jpg][/IMG]


Jak widac czesci komibnowali jak to najlepiej uszczelnic.

proponuje
1) kupic uszczlniacze dwuczesciowe z impolu (lub 2x simmeringi 31x12x6) i dorobic po 2 podkladki z podtoczeniem na pierscienie na kazdy z amorow, a te miseczki itd wywalic.
W przypadku gdy wezmiesz zestaw z impolu oprocz uszczelki dwuczesciowej od razu masz w komplecie teflon i zbieracze brudu(19x12x5)

Czyli w skrocie najlepiej przerobic na uszczelnienie jak w zintegrowanych, ktore zreszta bardzo dobrze sie sprawdza.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-05, 13:31 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Jeśli odpowiem od czapy to sorasa, nie przeczytałem wszystkiego z braku czasu. To co zaznaczyłeś na zdjęciu to są tak na prawdę dwie uszczelki. Jedna w drugiej. Nie jest to simmering. Kupiłem to w zestawie naprawczym w jawa impol. Wtedy nie było to aż tak drogie jak teraz. Wymiarów nie jestem w stanie podać bo siedzą w amorze. Jutro zerknę dokładniej w waszą dyskusję i może będę mógł coś pomóc.

[ Dodano: 2011-03-05, 14:47 ]
Napiszę drugiego posta a potem wywalę starego jak zainteresowany przeczyta. Tak jak przewidywałem nie czytając całości przegapiłem że Szubert już wszystko wyjaśnił :)

Dwuczęściowa uszczelka zastępuje ten gumowy jajowaty krążek pomiędzy dwoma miskami. Te jajowate uszczelki były stosowane również w amortyzatorach szosowych Jaw i CZ i aż dziwne że jeszcze nikt nie zaczął tego dorabiać. Ja wyjąłem te jaja, do dwuczęściowej uszczelki dorobiłem sobie podkładki z podtoczeniem na pierścień osadczy i montowałem to tak że włożyłem kompletne tłoczysko do cylindra (już z nowymi podkładkami i podwójną uszczelką), założyłem pierścień osadczy, docisnąłem do niego nową podkładkę tak aby pierścień schował się w podtoczeniu. Na to uszczelki, chyba jeszcze jedna zwykła podkładka i to wszystko zostało dociśnięte dużą nakrętką amora. Czyli pierścień osadczy w swoim gnieździe zabezpiecza cały zestaw uszczelniający przed wpadnięciem w głąb cylindra. Od góry zaś całość unieruchamia duża nakrętka ze zgarniaczem. Gdyby udało ci się dokupić nowe uszczelniacze (te jajowate) to by było idealnie bo w zasadzie tylko one odpowiadają za szczelność amora. Niestety nie są one dostępne w handlu.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-03-07, 23:45 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2008-09-30, 16:33
Posty: 13
Lokalizacja: Łódź
Dzięki za zainteresowanie tematem. Dzięki waszym odpowiedzią (Szubert i Wojtek) wiem już co i jak z regeneracja tych amorów. Będę miał czas to skocze Sobie do Uszczelki (sklep w Łodzi) tam maja przeróżne simeringi także może coś uda się dobrać :cool: . PZDR


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-04, 17:41 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Dość mam tych amorów. Ciągle się z nich leje. Jak bym ich nie złożył to i tak leje. A to ze zbiorniczka a to z pod tłoczyska.
Mam nowe uszczelniacze a i tak leje.
Czy z góry na uszczelniacz ma iść pieścień zabezpieczający, potem podkładka podcięciem do zabezpieczenia czy najpierw podkładka z podcięciem do góry i pierścień??


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-04, 19:49 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Wsuwasz tłok do cylindra, montujesz pierścień, podkładkę, uszczelniacz, ewentualnie drugą podkładkę i główną nakrętkę. Uszczelniacz oraz podkładka z podcięciem mają się znajdować pomiędzy pierścieniem a nakrętką tak aby nie wpadły wgłąb cylindra. Wydaje mi się że istotne jest aby uszczelniacz był trochę dociśnięty nakrętką. Przypuszczam że zgniatając go odrobinę dociska się go zarówno do tłoczyska jak i do cylindra. Na pewno nie może się ruszać wzdłuż tłoczyska.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-05, 13:12 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Złożyłem na próbę tak, że nie montowałem górnego zabezpieczenia i dokręciłem nakrętką. Zobaczymy.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-04-06, 14:51 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2009-06-18, 13:00
Posty: 18
Panowie lejcie do nich gęstszy olej niz 10W30

_________________
2 wybuchy i za górą...siwy dym i łeb kota...


Na górę
 Tytuł:
Post: 2015-01-09, 10:00 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Jeśli miał bym zalewać je olejem przeznaczonym do amortyzatorów to już dawno bym zbankrutował. Zalewam olejem hydraulicznym. Przecież amortyzator musi być szczelony dla każdego oleju.

[ Dodano: 2015-01-09, 10:00 ]
Zagląda ktoś tutaj jeszcze??
Zabieram się za składanie amorków tylnych, jednak nie pamiętam którą stroną ma być zamontowany tłok oraz po ile podkładek dać na górę i dół tłoka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2015-01-09, 22:49 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Witaj
Nie wiem czy coś ci to pomoże, ale z moich zdjęć tylko takie coś znalazłem https://plus.google.com/photos/10599905 ... 0020076174 . Tłok ma być większymi otworami do strony nakrętki. duże podkładki mają być stożkiem w stronę tłoczka aby te cienkie blaszki mogły się otwierać .

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2015-01-09, 23:17 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Zaraz zaraz. Większymi otworami? W moim tłoku 6 otworów przepływowych w jednym kierunku i 3 w przeciwnym. Wszystkie otwory identyczne.
To jak mają być podkładki stożkowe to wiem, ale ile i jakie dać te cienkie nad tłokiem i pod.

Mam cztery rodzaje podkładek

http://zapodaj.net/1b7ae6c711a1c.jpg.html

Największych jest osiem, kolejno 4, 4 i 2.
Różnią się też grubościami.
Wszystkie te podkładki są na oba amory.

Masz jakąś pewność co do tego czy po prostu tak było w Twoich amorkach??


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl