CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2010-01-26, 11:40 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Borykam się z problemem uciekającego przedniego koła. Gdy chce mocniej pochylić motocykl w zakręcie robi się on podsterowny, jeżeli można tego określenia użyć. Z definicji chyba tak. Mam całkiem dobrą oponę dunlop. Zawieszenie w dobrym stanie. Może pozycja za kierownicą zła. Dosiadam do baku jak tylko się do ale to nic nie daje. Przednie koło odjeżdża na zewnątrz zakrętu i bez podparcia nogą jest gleba.
Nawet w dosyć kopnej mokrej ziemi, która powinna zapewnić niezłą przyczepność, chcąc zrobić powerslide-a dupą cały czas mi przednie koło spierdala. Strasznie mnie to denerwuje i nie bardzo wiem co z tym zrobić.
Nie macie tego problemu? Szczególnie posiadacze 250 i 380. Może trzeba jakoś wyregulować zawieszenie? W CZ mogę je najwyżej napompować. Ewentualnie, w czym dopatrywałbym się większych szans, wpuścić lagi głębiej w półki aby wystawały od góry. Zmieniłby się kąt główki ramy.
Zastanawiam się czy po prostu ta fura tak musi mieć? W końcu to ciężki klamot zawieszony jak stara kanapa. Jednak kiedyś zawodnicy latali na tym tak jak trzeba.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-26, 17:42 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2006-04-16, 14:19
Posty: 203
Lokalizacja: okolice częstochowy
dzieje się tak niezależnie w która stronę skręcasz?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-26, 18:14 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2009-08-05, 10:17
Posty: 212
Lokalizacja: k/Cze-wy
Jedyne co nasuwa mi się na myśl, to że masz oponę źle dobraną do nawierzchni, albo kostki boczne, które powinny trzymać na zakręcie są do d..


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-26, 19:06 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-12-02, 10:03
Posty: 142
Lokalizacja: Białystok
prawdopodobnie masz skoszoną rame.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-26, 20:15 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
adin pisze:
Jedyne co nasuwa mi się na myśl, to że masz oponę źle dobraną do nawierzchni, albo kostki boczne, które powinny trzymać na zakręcie są do d..

Może tak być. Przyjrzę się tej oponie choć robi dobre wrażenie. Rama jest prosta a cała fura w dobrym stanie.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-27, 09:37 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2009-03-25, 16:24
Posty: 235
co prawda nie miałem jeszcze okazji jeździć na torze, więc nie mogę wpasować się w sytuację, ale wojtek najlepiej by było, jakbyś albo zapytał jakiegoś speca, który tam ostro zapieprza albo poproś kogoś żeby cię nagrał jak jeździsz, to jest chyba najlepsza metoda, na motoxie najlepiej pooglądaj sobie foty jakiejś osoby, której skill powoli ewoluował, przecież dobry wpad w bandę nie przychodzi od razu

btw nie wiem czy też nie wymagasz za dużo od samego moto, przecież nawet te nowe standardowe crossówki nie prowadzą się idealnie, jedne mogą być nadsterowne drugie pod itd. poza tym wg mnie na kozie trudno dosiąść do baku chociażby przez tą beznadziejną kierownicę (chyba kiedyś nikt o tym nie myślał), no i jak sam wiesz geometria nam nie pomaga


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-27, 10:29 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Nie wymagam cudów ale u mnie chyba coś nie gra. Szkoda że nie mam porównania z inną CZ. Mogę sobie normalnie latać w zakrętach ale czasami trzeba motocykl mocniej położyć i wtedy mi brakuje przyczepności przedniego koła. Ja jeżdżę bardzo licho i to pewnie właśnie jest przyczyna. Chociaż na ostatnim wypadzie zamieniłem się z kolegą i wsiadłem na honde crf 150 (takie 2/3 normalnego motocykla, chłopak ma 13 lat dopiero) i nawet na takiej zabawce i mając na uwadze moje umiejętności w porównaniu do CZ mogłem robić cuda. Motocykl można kłaść prawie do ziemi i elegancko wyprowadzić. Swoją drogą szkoda że taka honda kosztuje 20 tys. bo zabawa jest na niej przednia :D Idealny motocykl do nauki gumy. No nic, jak się zacznie coś dziać z pogodą to może wymienię oponę i przyłożę się do ćwiczenia tych zakrętów.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-27, 20:48 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2009-03-25, 16:24
Posty: 235
każdy mówi że seta 2t (poza cz :D) prowadzi się jak rower, także najlepiej byłoby uczyć się na takim sprzęcie, bo koza to bardziej pod nowego enduraka podchodzi

zobacz sobie na YT filmiki jak ktoś się uczy, ale podstawa to zawsze, łokcie, jaja na bak, i stały gaz,
mi pomaga też wyciągnięcie do przodu nogi wewnętrznej do zakrętu, ale nie wiem czy trzeba koniecznie to stosować


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-27, 22:31 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
o co chodzi z lokciami ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-28, 01:30 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Ogólnie łokcie wysoko a szczególnie zewnętrzny. CZ 380 na pewno rowerem nie jest :) Nogę wyciągam bo inaczej za każdym razem bym leżał. Zapewnia ona pewien komfort psychiczny.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-28, 16:45 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2009-05-31, 09:40
Posty: 27
Lokalizacja: Lubuskie
Mam pytanie...
Kładziesz ją dużo mocniej niż na zdjęciach w linku??
www.czbokiem.jpg.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-28, 18:21 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Myślę że porównywalnie. Na pierwszym zdjęciu widać podparcie. Też miałeś taki problem czy to przypadek? Na drugim zdjęciu sytuacja wygląda w porządku aczkolwiek to tylko zdjęcia. Nie wiem czy potwierdzają czy obalają moją tezę :)

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-28, 19:54 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2009-05-31, 09:40
Posty: 27
Lokalizacja: Lubuskie
Ja jeżdżąc w zakręty cały czas wystawiam nogę.
Zawsze daje jakieś poczucie zabezpieczenia w razie upadku.
Co mogę Ci poradzić. Ja kostki boczne też miałem już nie ciekawe, ale mi się w miarę trzymała. Na pewno musisz siedzieć przy samym baku i w miarę płynnie trzymać gaz.
I nie licz na to, że będzie wychodziło od razu i za każdym razem idealnie :wink: .


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-29, 16:26 
Offline
Mlody ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2008-08-29, 18:54
Posty: 312
Lokalizacja: Rzeszów
Nie jestem pro i dupa ze mnie nie "rajder" ale na zdjęciach widać że kładąc się w zakręt odchylasz się do zewnątrz co jest błędem. Powinieneś kłaść się z motocyklem.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-01-29, 18:05 
Offline
Zaawansowany postmen

Rejestracja: 2009-03-25, 16:24
Posty: 235
powiem wprost
pierwsza fota - katastrofa
pozycja taka jak plecaczków branych na pierwszy ich przejazd, w zasadzie to ułożenie ciała kompletnie złe, łokcie przykurczone, balast na zewnątrz, siedzisz na niemal końcu kanapy (wiem, na kozie ciężej jest się przybliżyć do korka),noga do środka zakrętu- dlaczego?

ja mówiłem o wyciągnięciu nogi w kierunku przedniego koła, a nie próbie ratunku przed upadkiem, tym sposobem tylko zaburzasz balast, wygląda to tak jakbyś za wszelką cenę próbował ratować się przed glebą, co nie ma sensu wg mnie (sam miałem sporo wypadków mniejszych i większych w różnych sportach i zawsze czegoś się nauczyłem), dla kogoś kto się bardzo boi, a jednocześnie chce poćwiczyć balast proponuję jeżdżenie zimą, sporo można się nauczyć, samo moto inaczej się zachowuje i mniej wybacza błędów, co procentuje w późniejszej jeździe

drugiej foty nie komentuję, bo ujęcie nie pozwala na obiektywną ocenę


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl