CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: 2013-01-27, 19:51 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Witam. Przedstawiam nowy potworka Cz 250 typ 513 z 1990 roku. Przywieziona dziś po południu. Motocykl dostałem w prezencie od przyszłego teścia który odkupił ten motocykl od chłopaka (Marcina) kuzynki mojej dziewczyny. W ramach podzięki poszło 2 litry wódki w piątek i sobotę :). Marcin motocykl miał przez kilka lat i chyba praktycznie nim nie jeździł. Motocykl jest w oryginalnym malowaniu zarówno nadwozie jak i rama. Nic nie było spawane, ba nawet wgniotek na wydechu i zbiorniku nie ma. Dodatkowo w miejscach narażonych na obicia lub wytarcia nałożona jest taśma maskująca. Silnik podobno nie był rozpoławiany tylko cylinder przeszlifowany, ale to jest do sprawdzenia. Motocykl ma zamontowany zapłon Selettra. W tygodniu postaram się przepalić sprzęt i dodać parę fotek więcej :)


Załączniki:
cz cross 250 513 motcross.jpg
cz cross 250 513 motcross.jpg [ 40.69 KiB | Przejrzano 805 razy ]
cz cross 250 513 motcross ssss.jpg
cz cross 250 513 motcross ssss.jpg [ 37.19 KiB | Przejrzano 780 razy ]
cz cross 250 513 motcross sss.jpg
cz cross 250 513 motcross sss.jpg [ 36.83 KiB | Przejrzano 757 razy ]
cz cross 250 513 motcross ss.jpg
cz cross 250 513 motcross ss.jpg [ 39.87 KiB | Przejrzano 762 razy ]
cz cross 250 513 motcross s.jpg
cz cross 250 513 motcross s.jpg [ 43.39 KiB | Przejrzano 767 razy ]

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Ostatnio zmieniony 2013-01-28, 14:18 przez sebastian440, łącznie zmieniany 1 raz.
Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-01-27, 22:51 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2009-12-13, 22:24
Posty: 92
Lokalizacja: Cze-Wa
Baaaaardzo ładna ;D Ale ta amortyzatory z tyłu rażą ;P


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-01-27, 22:57 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Wspaniały prezent! Jakie plany wobec niego? Parę detali do usunięcia i będą z tego ludzie. Gąbka na kierownicy jest komiczna :) Naklejka na baku też trochę szpeci. Tylne amortyzatory także wyglądają podejrzanie. Trochę jak współczesne zamienniki do MZ
Cała reszta cudna. Widać gołym okiem że sprzęt nie jest dojechany, newralgiczne elementy w dobrym stanie. Odświeżenie go to będzie czysta przyjemność. Może jeszcze czerwone harmonijki bym wyrzucił. Coraz rzadszy przypadek wyłapać taki oryginał w tak dobrym stanie. Świetny nabytek!

Masz argument żeby trochę rozruszać to forum. Mogę ci dać uprawnienia administratora :D

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-01-28, 11:57 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2012-10-21, 17:15
Posty: 5
Piękna CZ :) Szkoda, że ja nie mogę trafić egzemplarza odpowiedniego dla mnie za dobrą kasę, ale nadziei nie tracę, mam na dzieje, że kiedyś zaprezentuje tu swój sprzęt :cool:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-01-28, 16:06 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Kolejny piękny koń w Twojej stajni !!

Sensowny teściu, zazwyczaj słyszy się zostaw te śruby i nie marnuj kasy ! :)

Garatulacje.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-01-28, 17:15 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2012-11-27, 11:41
Posty: 27
Gratulacje ,kolejna świetna maszyna !!!
Szkoda ze nie mieszkamy bliżej , pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-01-30, 20:29 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Witam. Jakie amortyzatory tylne powinny być w mojej sztuce z 1990 r ? Te ze zbiorniczkami na wężykach czy zintegrowane ?

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-01-30, 23:07 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Cholera wie :) Przejrzałem wszystkie zdjęcia CZ 513 jakie posiadam i nie widzę reguły. Występują jedne i drugie. A że model ten powstawał chyba z 10 lat bez żadnych istotnych zmian to chyba nie stwierdzimy jakie amory powinny być w tym roczniku.

Katalog części i serwisówka, które posiadam są z 1982 i 1983 roku. Wskazują one na amortyzatory ze zbiornikami na wężyku. Nie wiem czy można uznać że później zostały zastąpione nowszym typem.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-01-31, 01:05 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
amory na weza byly we wczesniejszych cz z zakresu 80-90.
wiekszsc zmian w 516 byla w 87, wiec tu pewnie jest tak samo.

w 90 na 10000000000% sa zintegrowane.

dolot do gaznika z puszki masz caly gumowy, czy kolanko jest z plastiku ?
bo tam widze ze rzezba jest i ciekawi mnie czy ucial ktos plastik czy poproatu wywali sparciala gume i zamienil wlasnym rozwiazaniem ?

kapec z przodu to barum ?
czy wspolczesny ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-01-31, 14:22 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Wydaje mi się , że cały dolot jest oryginalny, tu jest więcej fotek (TRZEBA BYĆ ZALOGOWANYM NA FB ŻEBY WIDZIEĆ FOTKI) : http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 453&type=3

Ja nawet nie wiem czy było coś przerabiane :)

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-01-31, 20:03 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Towot aż się wylewa z mocowań baku :) Nie wiem co projektant miał na względzie ale faktem jest że bez smaru nie da się tego baku wcisnąć w mocowania. Na szczęście nie ruszałem tego już ze 3 lata ale pamiętam tą mękę.

Prowadnica łańcucha też jest dorobiona z blachy.

Odnośnie dolotu Szubert ma rację. Przyrzeźbiony. Z puszki powinno wchodzić plastikowe kolanko a na nim charakterystyczna guma łącząca je z gaźnikiem. U ciebie widać dosztukowany kawałek gumowej rury wchodzącej na gaźnik.

Tylne amorki chyba nawet zostały przedłużone wysoką nakrętką przy górnym mocowaniu. Ryzykowny patencik.

Ogólnie to świetny materiał ci się trafił. Żebyśmy my mieli take problemy w swoich sprzętach.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-02-06, 21:21 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-04-19, 22:19
Posty: 77
Lokalizacja: Toruń
Witam. Cezetka odpalona. Zapieprza jak się należy. Motocykl nie odpalał, ponieważ koło magnesowe było obrócone o jakieś 180 stopni. Po podłączeniu lampy stroboskopowej pokazało gdzie wypadają znaki (na magnecie ich nie było na statorze tak) i ustawieniu zapłonu 2,5 mm przed motocykl po paru kopnięciach odpalił :) . Oczywiście pierwsze co rzuciło się w oczy to za długi pierwszy bieg przez co trzeba sporo przygazować na pół sprzęgle żeby ruszyć z miejsca. Jest na to rada, zakupiłem już gaźnik Keihin 38 mm od KX 125 i membranę od Rotaxa 125. Plan jest taki aby wyfrezować "trochę" kanał ssący w cylindrze i membranę upchnąć jak najbliżej tuleji, jakieś 5-10 mm od niej. Do tego dodatkowy piąty płuk skierowany ku górze i jeśli będzie tyle miejsca dodatkowe kanały do płuków.
Na tych dwóch silnikach chcę się wzorować :
513: http://www.motobard.com/513NIKASIL_SPOJ ... 9.jpg#foto
520: http://www.motobard.com/CZ-250-520978.html

Postaram się zamieszczać co i jak trzeba zrobić bo wątków o membranie w 250 jest sporo, a nic konkretnego w nich niema. Oczywiście będzie można wykorzystać to i w 380 jakby komuś 45 KM było mało pozd :)


Załączniki:
2996069177_1.jpg
2996069177_1.jpg [ 29.95 KiB | Przejrzano 738 razy ]
2963648158.jpg
2963648158.jpg [ 32.29 KiB | Przejrzano 742 razy ]

_________________
Moje motocykle ---> https://www.facebook.com/polskie.motocy ... tos_albums
Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-02-07, 00:20 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol jol

a moze od tego Lebiedzia kup koche membrany albo w ogole membrane.
przykrecasz i smigasz.
no chyba ze robisz na pro :)
http://allegro.pl/cz-380-cross-typ-514- ... 05080.html

jak to jest ze tyle fur ogarniasz na raz, a ja z jena od 2009 walcze :)

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-02-07, 11:52 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Kostka będzie robiona od nowa jak i króciec :P

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2013-02-07, 23:46 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Planujesz obstawiać oldschoolowe imprezy off-road z tym motocyklem? Czy tylko dla siebie będziesz rzeźbić?

_________________
500


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl