CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2011-12-10, 18:22 
Offline
Szary czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-12-10, 16:26
Posty: 6
Lokalizacja: lubelszczyzna
Witam,
Interesują mnie opinie użytkowników CZ 380 typ 514 na temat silnika i osprzętu z nim związanego. Żywotność pieca, skrzynki przekładniowej oraz sprzęgła.
Na co powinienem zwrócić szczególną uwagę przy eksploatacji silnika?
Jak wygląda sprawa elektryki tego silnika, tz czy można z cewek zasilić np. światła lub zrobić ładowanie aqu 12V?

Mam zamiar eksploatować serce 514 w sposób zupełnie odmienny niż powód z jakiego zostało ono zaprojektowane czyli na asfalcie, głównie turystycznie. Czyli spokojna jazda na najwyższym biegu.
Crossowców o konsumpcję paliwa pytać chyba nie należy, bo silniczek przy ostrej orce pewnie pociągnie więcej niż przy jednostajnej jeździe.
Jeżeli ktoś będzie w stanie to proszę o porównanie z Jawą 350 typ 638 (TS).

Jeżeli to ważne to mam zaplecze techniczne i upaprać się w smarach nie boję ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-10, 18:29 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2010-09-23, 14:43
Posty: 19
hmmmm to trochę tak jakby jeździć traktorem tylko po drogach na gładkich oponach, jak się uprzesz to się da ale po co. Wg mnie lepiej poszukać jakiegoś ciekawego silnika z enduro albo turystyka.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-10, 18:54 
Offline
Szary czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-12-10, 16:26
Posty: 6
Lokalizacja: lubelszczyzna
Cytuj:
to trochę tak jakby jeździć traktorem tylko po drogach na gładkich oponach

Czyli tak jak na MZ :grin:

Lubię czeskie sprzęty do tego stopnia, że posiadam piękną Jawę 638. Motocykl o dużej pojemności posiadający mało mocy, żłopiący dużo paliwa, robiący dużo hałasu (ale za to jakiej jakości hałasu) i mający dość skomplikowany silnik (2 garnuchy). Wpadł mi do głowy pomysł aby zrobić rajdówkę z sercem CZ 514, czyli pójść o jeden krok dalej niż koleś z filmu: Obrazek http:// youtu.be/6g46knEghOo
Na papierze parametry silnika CZ są o niebo lepsze niż Jawy. Jeden garnuch o większej pojemności niż dwa jawoskie razem wzięte. Do tego sporo więcej mocy (tyle że przełożenia jak w kombajnie). Po zmianie przełożeń (przednia i tylna zębatka) powinno być już lepiej z prędkością.
Dlaczego więc nie?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-10, 19:52 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

rozumiem ze juz nabyles albo jestes zdecydowany zeby kupic sprzeta od bartka85?
jesli tak to zrobie male ot.

jesli kupisz calosc i tylny blotnik bedzie Ci niepotrzebny to chetnie odkupie.

Natomiast powracajac do tematu.
Sadze ze nie jest to zly pomysl, ale zaplon mozesz od razu wyrzucic.
Zeby miec swiatla mozesz wstawic zaplon Motoplat w wyjsciem na swiatla lub kupic Vape specjalnie zaprojektowny do 250 lub 380 z wyjsciem na swiatla lub bez.
Oczywiscie na upartego i od ts 350 zapakujesz tam zaplon.

Widzialem nawet goscia co w 516 mial zaplon od ts 350 tylko ze zdjal jeden przerywacz....
Zeby silnik dal sie sterowac przydatna tez jest membrana ktora akurat w 513/514 mozna zrobic znacznie latwiej niz w 516.
Plus jakis normalny niezajezdony gaznik ze ssaniem. Polecam dellorto 34 VSHB - 37mm.

W silniku 514 slabym pkt jest sprzeglo, ktore ludzie zamieniaja na sprzeglo z 250/ 513 na wieloklinie ktory jest "gestszy" - ma wiecej zebow i sie nie zrywaja.
Akurat silnik bartka85 ponoc takie sprzeglo ma.

No i jeszcze kwestia skrzyni.
W starych 250 modek 980 byly skrzynie 5 biegowe a nie 4 jak w pozniejszych modelach.

Taka sprzynie mozna przerzucic i po tych wszystkich przerobkach bedziesz mial cz 380 elastyczna jak guma :)

pamietaj o blotniku

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-10, 20:14 
Offline
Szary czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-12-10, 16:26
Posty: 6
Lokalizacja: lubelszczyzna
Sprzęta od Bartka na razie nie kupię, nawet nie wiem czy jeszcze go ma. Prześledziłem wątek i było kilka chętnych osób. Poza tym jakbym na święta kupił CZ zamiast prezentów, to by mnie z domu wygonili. Jeszcze będzie okazja i jakby co o błotniku będę pamiętał :wink:

Zapłonu w mojej Jawie nie mam oryginalnego, bo był &^)^&%^ i trudny w precyzyjnej regulacji. Mam czujniki halla zamiast przerywaczy, magnesik zamiast krzywki i moduły od VW. Działa jak złoto i nawet ma sporo zajefajnych patentów, np.: zmienny kąt wyprzedzenia zależny od obrotów, odcięcie prądu od cewek gdy silnik nie pracuje dłużej niż 3 sek. Do Cześki już tego nie zastosuję bo zapłon odcina przy 6500 obr/min, a jak na rajdówkę przystało chciałbym mieć nieco więcej do dyspozycji. Zawsze można skombinować inny tani moduł a nie od razu VAPE, który kosztuje więcej niż moja Jawa. Nawet od jakiejś kosy albo pilarki dałoby radę aby zostawić cewki do ładowania aqu. Z resztą nie po to ma Polak łeb żeby nie kombinować.

Dziękuję za Twoje drogocenne porady i czekam na więcej.
Chętnie wysłucham teraz jakichś opinii o trwałości jednostki napędowej 514.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-10, 21:11 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

Poki co , szybko wklepie dwa zdania celem sprostowania.
Natomiast o zywotnosci 514 plus pare ciekawostek dopisze pozniej korzystajc z opcji edit :)

Mowiac o Vape mialem na mysli zaplony specjalnie produkowane co cz cross w roznych opcjach.
Z tego co sie orientuje do Jawy Ts rowniez Vape produkuje elektroniczne zaplony.
Oczywiscie cena ich jest zblizona. tj 500-700zl.
Swoja droga mialem kiedys TS350 i byla to kozacka maszyna. Zwlaszcza w trase.

Do cz cross 514 i 513 mozna wsadzic Motoplat z 516, czyli ze 125 ale wtedy nie ma swiatel i w przypadku checi posadania swaitel zostaje akumulator schowany pod przednia lampa LED + tylna lampa rowniez LED. Tez o czyms takim myslalem.
Oczywisice nie mowie o lampce rowerowej, tylko normalnych lampach homologowanych z postojem, krotkimi i dlugimi.

Motoplat jest tanszym rozwiazaniem niz Vape, ze wzgl na to ze Vape do cz cross dostaniesz tylko nowe. Po prostu malo kto to kupuje w PL w zwiazku z czym trudno jest cos takiego dostac na rynku wtotnym.
Motoplat bez swiatel (wersja na wirniku) z koleji jest tanszy, ale ciezko jest go dostac od reki. Koszt ok 300zl kompletny. Jeszcze gorzej jesli chodzi o modul....ale kolega Rybak z forum juz nam ten temat pieknie rozwiazal ....koszetem 60zl z nowy zamiennik :)
Motoplat w wersji ze swaiatlami (na kolo zamachowe, modul ten sam) mozna dostac szybciej niz w wersji bez swiatel. Koszt ten sam.
(sa rowzniez mniej spotykane zaplony o bardzo podobnym wygladzie i budowie tj Wiraz, Pal, Salettra, PVL )

Istnieje tez opcja z adaptacja zaplonu AM6 ktory jest bardzo popularny i tani.
Czyli elektorniczny, ze swiatlami, kolo zamachowe , koszt 150zl za komplet. Wiec kozackie rozwiazanie.

Co do kupna 380, to musisz liczyc sie z tym ze jest to rzadki sprzet.
Ogolnie radze zapoznac sie z serwisowka i ksiazka obslugi Cz i kupowac poszczegolne czesci i z nich zlozyc sobie lux silnik.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-10, 23:00 
Offline
Mlody postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-02-17, 21:48
Posty: 82
Lokalizacja: was tu tyle ! Częstochowa
Albo jest jeszcze jedna opcja a mianowicie dać zapłon DUCATI ENERGIA jest on w zbliżonej cenie ( były one montowane w piaggio ,beta ,yamaha aerox). Jest on równie niewielki i ma impulsator wewnętrzny (na statorze przy cewkach). Bodajże różni się od tego z am6 ilością cewek.
A co do 514 to według mnie kozacka maszyna . Nie trudne dla niej różnorodne warunki pogodowe , extremalne wspinaczki , wykopki itp :twisted: . Ogólnie umie sobie poradzić w każdych warunkach i ma MOCNY dół co jest niewątpliwie zaletą. Nigdy nie miałem okazji się przejechać na 514 ale gdyby się trafiła tanio z okolicy to zrywam wszystkie sprawi i jadę po nią :razz: .

_________________
nie ma to jak WSK...
remont na rowie i do przodu :D


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-11, 00:20 
Offline
Szary czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-12-10, 16:26
Posty: 6
Lokalizacja: lubelszczyzna
Niech to pozbieram. Idealna jednostka napędowa 514 wg was to składak z różnych modeli:
- kartery, wał, cylinder i tłok pozostają od 514
- skrzynia 5 biegów z CZ 250/ 980 (starszy model, adaptacja nie wymaga przeróbek)
- sprzęgło z CZ 250/ 513 (adaptacja mam nadzieję nie wymaga przeróbek)
- Zapłon AM6
- gaźnik dellorto 34 VSHB - 37mm + zawór membranowy (łatwizna do założenia)

Oświetlenie na diodach tak czy inaczej musi być. Diody nie zżerają tyle prądu więc nie obciążają prądnicy a co za tym idzie silnika, więc zmniejszają zużycie paliwa (łatwo można to zaobserwować w samochodach, na zimnym silniku jak włączamy światła obroty spadają o około 50obr/min).

Mam serwisówki do różnych czeskich motocykli ale mało która w języku polskim. Jakoś szczególnie mi to nie przeszkadza (chyba że jest po rosyjsku) ale dopóki nie mam jakiegoś sprzęta to serwisówkę traktuję jak książeczkę z bajeczkami dla dzieci - tylko przeglądam z ciekawości.

Cytuj:
Swoja droga mialem kiedys TS350 i byla to kozacka maszyna. Zwlaszcza w trase.

Zgadzam się z tym, miękka i szeroka kanapa sprawia, że tyłek nie odpada od kości nawet na długich wyprawach. Zawieszenie miodzio zwłaszcza na polskie dziury. Tylko w oryginale lubi za dużo spalić, nawet na trasie.

Cytuj:
Co do kupna 380, to musisz liczyc sie z tym ze jest to rzadki sprzet.

Rzadki? Praktycznie wszystkie crossy CZ to dinozaury na wymarciu, jeszcze 125 czasami widzę w ogłoszeniach ale reszty ani nie widać ani nie słychać. Za chwilę ludzie zaczną mówić że to "zabytkowe" i żądać za byle detal po 200 zł.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-12, 22:09 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
- kartery, wał, cylinder i tłok pozostają od 514 - dlatego ze cylinder od 514 i kartery od 514 ma inne kanaly pluczace no i pozostale okna rowniez. Tlok moze byc tez od starej 380 czyli 981. Ta sama historia jest w 250 dla mod 513 i 980.

- skrzynia 5 biegów z CZ 250/ 980 (starszy model, adaptacja nie wymaga przeróbek) - niestety skrzynia jest rzadko spotykana, ale do dostania. Szczegolnie w IMPOLU.

- sprzęgło z CZ 250/ 513 (adaptacja nie wymaga przeróbek - tylko przelozenie sprzegla)

tu foto z serwisowki dla 250/513 -zwroc uwage na tarcze cierne
Obrazek

tu foto dla 250/980 i 380/514/981
Obrazek

a tu foto w realu docelowy kosz.

Obrazek

i foto zapozyczone od finiplexa

250/980 380/514/981
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/399 ... 8d20e.html

250/513
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/76c ... 59d8f.html



- Zapłon AM6 (zdjec niestety nie mam)

- gaźnik dellorto 34 VHSB - 37mm + zawór membranowy (nieskomplikowany montaz - dlatego ze wymaga tylko wykonania gniazda o prostym ksztacie lub adaptacja np z Rotaxa 125ccm mod 123/122/127 i pozostaje tylko przykrecenie do cylindra w miejsce odkreconego oryginalnego krocca ssacego lub sapwanie jak kto woli) .

fotki od uzytkownika Szczurro na membranie od nsr 125
Obrazek

Obrazek

Obrazek

akurat szurro mial centralny przerobke zwieszenia na centralny amortyzator, z racji tego wejscia gaznika do membrany bylo pod katem. W przypadku zwyklego twin shocka takie cos na odpada.

Obrazek

Obrazek

I wyciecia w tloku zapewniajace prawidlowa prace zaworu membranowego i wydluzajce czas ssania.

Obrazek

tu przerobka na membrane i wersja na spawanie (gaznik oryginal Jikov)
jak widac krociec do membrany idzie juz na wprost i np przy zastosowaniu gniazda, membrany i krocca laczacego z gaznikiem z rotaxa za jednym zamachem mamy gotowy caly uklad

Obrazek




Co do serwisowek to jeszcze nie widzialem zeby bylo wydanie po Polsku.
Ale te po ang sa bardzo przystepnie napisane.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-13, 01:51 
Offline
Szary czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-12-10, 16:26
Posty: 6
Lokalizacja: lubelszczyzna
Cytuj:
Natomiast o zywotnosci 514 plus pare ciekawostek dopisze pozniej korzystajc z opcji edit

rozumiem że taka rola moderatora aby dawać dobry przykład ;) ale nic nie zostało dopisane więc liczę na kolejny post

Opis zmian przeprowadzonych w silniku niejakiego "Szczurro" chyba już widziałem na innym forum. Będę musiał poszperać w historii ulubionych stron o ekstremalnym tuningu. Spawanie odpada, bo nikt w okolicy nie spawa alu a głupią elektrodówkę nawet ja mam i nie boję się używać. Mniej inwazyjnie powinno wyjść też dobrze. Króćce pod gaźniki Jawy 638 zrobiłem to i gniazdo pod membranę zrobię, wielka filozofia.

O ile dobrze zrozumiałem ze sprzęgłem od CZ 250 jest tak jak w przypadku Jawy 638 i 634 -> bezbolesna przekładka koszy z zawartością i zero komplikacji.

Wyrwałem dzisiaj na alledrogo zapłon AM6 za 61 zł + wysylka, więc jestem zadowolonym z życia skur... znaczy Jawerem :mrgreen: pierwszy krok w kierunku motocykla w stylu "starej wyścigówki" został postawiony
Obrazek

Na graty do silnika mam już ponad 400 zł. Do końca lutego będę miał w sumie około 1000. Mam nadzieję, że tyle wystarczy. Rozpocząłem akcję zamiatania warsztatu i znajduję różne graty do WueSeK, Rometów, Komarów, Jawek i innych wynalazków :shock: Kto by pomyślał, że tyle dobrych części udało mi się nachomikować przez 3 lata działalności.
Właśnie.... ile to wszystko może kosztować, tzn silnik?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-13, 11:42 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Wybacz troche odbilem od tematu :)

O zywotnosci najlepiej jak wypowiedza sie uzytkownicy 514.
Ja moge powiedziec ogolnie i z zaslyszenia, ze po usprawnieniach motor nie wymaga juz zagladania 5xpod dekliel w ciagu przejazdzki.
Wytrzymalosc tloka to ze wzgl na nizsze obroty niz w 516, to 25mth.
Korba wytrzyma dwa tloki.

Tylko pytanie jak to sie ma w odniesieniu do drogi.
Sadze ze wytrzyma znacznie dluzej.
Natomiast co do tlokow to Sokol, uzytkownik 514 dobrobil dobie tlok w Milanowku w firmie Legra. Sadze ze dobre rozwiazanie, bo wczesniej slyszalem ze nowe tloki do 514 sa marnej jakosci.

Pekajace tloki w 514 to mit, bo ludzie ktorzy na to narzekali na forum, jak sie pozniej okazalo nie robili szlifu, tylko stary tlok zamieniali nowym ( wskutek nadmiernego luzu pekal).

Podobno 514 lubi urwac korbe na niskich obrotach. Jesli dobrze pamietam to Lucas opisywal tu taka sytuacje. Skutek zbyt duzego doprezenia? Oczywiscie moze bylo to spowodowane wymeczeniem materialu.
Kupujac nowa korbe nalezy pamietac o sprawdzeniu pasowania lozysk na stopie i glowce.
Chinole produkuja korby z bardzo ciasnym pasowaniem na stopie i nowa korba szybko staje sie stara :)

Ciekancy simmering od strony sprzegla.
Niestety ale sprzeglo jest suche, a o tym problemie juz pare razy slyszalem. Dlatego tez warto zainwetowac w jakis porzadny uszczelniacz. Demontaz szprzegla nie jest taki latwy. Trzeba miec klucz opdowiedni, a wyciek wiadomo jak sie konczy.

Co do Jawy. Jakie masz gazniki? Sam regulowales? Tez o czym takim myslalem. Kozak.

a jeszcze sprawa. No dokladnie taka sama akcja jak ze sprzeglem JAWA ii wymiana na CZ'etowskie. Pamietam ten Jawowski zabierak sprzegla i plynace w nim gwinty.

Koszt uzbrojonego silnika to okolo 2 tys zl.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-13, 15:23 
Offline
Szary czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2011-12-10, 16:26
Posty: 6
Lokalizacja: lubelszczyzna
Cytuj:
Podobno 514 lubi urwac korbe na niskich obrotach.

Jest na to metoda, odciążyć silnik poprzez zwiększenie komory spalania (grubsza podkładka) i/lub polerka korbowodu. Polerując likwidujemy karby i łagodzimy rozkład naprężeń. Jednak technikum lotnicze się do czegoś przydaje ;)

Cytuj:
Co do Jawy. Jakie masz gazniki? Sam regulowales? Tez o czym takim myslalem. Kozak.

Na razie mam 2 oryginalne gaźniki Ikov, takie z jakimi wychodził motocykl z taśmy produkcyjnej. Chętnie zmienię na jakieś mniejsze, bo nie wykorzystuję ich zacnej średnicy. Ogranicza je wielkość okna ssącego. Przy okazji spalanie może się zmniejszy. Regulacja... :smile: kupiłem 2 zestawy naprawcze, manetkę na 2 linki. Wyregulowałem w ten sposób aby przy kręceniu manetką obie przepustnice otwierały się o taką samą wartość. Skład mieszanki jednakowy na obydwu. Po kolorze świec wygląda na dobrze ustawione. Odczucia z jazdy... górny zakres obrotów się poprawił.

Cytuj:
Koszt uzbrojonego silnika to okolo 2 tys zl.

:shock: Zatkałeś mnie tym. Aż 2 kafle wyjdzie za silniczek? Musze to jeszcze przekalkulować, bo jak tak to może lepiej będzie kupić jakąś ściuchaną turystyczną japonię. Nie ten sam styl i zadowolenie z siebie ale zawsze jakaś alternatywa.
AM6 - 80
cewko-moduł - 50
kartery - 120
wał + regeneracja - 200
cylinder + tuleja + szlif - 300
skrzynia biegów - 200?
sprzęgło - 70
tłok - 50
łożyska + simery - 70
Mi wyszło 1140zł wersja optymistyczna przy pomyślnych wiatrach :razz: mam nadzieję realna. Na start zadowolę się jakimś innym gaźnikiem. Będzię większy kesz to zmienię. Na hojnego Mikołaja w tym roku nie mam co liczyć, bo byłem niegrzeczny :twisted: Wydech to już będzie moja radosna twórczość, coś się obliczy (albo zerżnie z gotowca) i pospawa.

Dzwoniłem do IMOPLu w sprawie skrzyni 5 biegowej, na już nic nie wiedzą ale się odezwą. Mają za to surowe tuleje cylindra, korby i dużo innych fajnych części. I okazało się, że u nich robiłem regenerację wału do mojej 638.

____EDIT
Czuję, że większym ograniczeniem od pieniędzy będzie brak dostępu do podstawowych części takich jak kartery, wał i cylinder. Kilka dni temu widziałem na alledrogo zużyty cylinder 380ki za 300 zł. O zdzierstwie sprzedawcy może nie będę się wypowiadał.
Obdzwoniłem kumpli, znanych mi handlarzy, złomowiska i nic nie słychać o takim wynalazku jak CZ 380. Niektórzy pytali czy to rozwiercona turystyczna 350 :lol:
Jak nic nie załatwię do końca roku to zacznę organizować silnik 250. Z tym nie jest tak ciężko jak z 380.

____Edit
Dzwonił dzisiaj do nie Pan z IMPOLu, w sprawie skrzyni 5 biegowej. Okazuje się, że Czesi wznowili produkcję. Koszt nowej skrzyni (koła, wałki, wodziki i reszta) to tylko 2800 zł. Jak widać posiadanie 5-cio biegowej skrzyni, to luksus dla zamożnych. Szlak by trafił tych pepiczków :evil: Tymczasem używane skrzynie 5-cio biegowe do MZ na allegro leżą po 70 -100 zł i gdzie tu sprawiedliwość?


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-12-15, 12:08 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Skrzynie 5 biegowa mozna kupic uzywana. Jest z tym problem ale jest to wykonalne.
Finiplex moze okazac sie w tym przypadku niezastapiony.

2 tysie moim zdaniem to jest normalna cena za w pelni odremontowany silnik na nowych czesciach.
Natomiast co do turystycznej japonii to na pewno ma ona wiekszy sens pod wzgledem ekonomicznosci. Cz jest dla fanatykow.

Z ta skrzynia to juz ceizko przegieli pale.
Faktycznie jej posiadanie to juz dygnitarski zaszczyt. Prawie jak czerwony polonez w 70'.
Ciekawe tylko czy jakosc idzie w parze w cena.

Skrzynia do cz cross 516 na allegro chodzi po 200zl.
Za skrzynie 5 biegow do 980 ok 300 zl.
Kiedys nawet stala przez dlugi czas na allegro i nikt jej nie wzial.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl