CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 2011-05-16, 16:37 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-05-15, 10:51
Posty: 7
Witam chłopaki na pewno orientujecie się w jakich cenach chodzą silniki do CZ cross 125.
Niesprawne do remontu ? Bo nie wiem ile warto dać , bo poszukuję jakiegoś silnika .

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-16, 17:53 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
Z tego co pamiętam od kilkuset złotych do ponad tysiąca. Jeśli znalazłbyś kompletny silnik z zapłonem i gaźnikiem jednak wymagający klasycznego remontu typu korba, łożyska, uszczelniacze, tłok, cylinder to myślę że i tak taniej niż 400 złotych nie będzie on kosztował.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-16, 17:59 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
Ciezko powiedziec ile silnik do remontu moze byc wart.
To sa silniki ktore czesto byly rozbierane do remontu, czesto eksploatowane na marnych plynach itd. W wiekszosci to sa trupy. Maja niesparowane kartery, pozrywane gwinty, powypalane czopy walow, powybijane gniazda lozysk, pomijajac zajedzone tloki, korby, sprzegla.
Niby normalne uszkodzenia, ale chodzi o to ze w tych silnikach wskutek czestych, nieudolnych remontow jest znacznie wiecej zniszczonych elementow nieeksploatacyjnych, takich jak wlasnie kartery, dekle, frezy kopniaka i galy biegow itd niz w padakach typu wsk, mz itd.

Jesli kupowac caly silnik to najlepiej taki ktory jest w czesciach i wtedy widzisz co jest sprawne itd

Silnik 1 kawalu (zlozony/rozlozony) z zaplonem i gaznikiem ale bez wydechu to ok 500/600zl.
Tylko jesli silnik jest zlozony do kupy to licz sie z tym ze kupujesz totalnego trupa.
Pytanie czy masz farta czy nie i w zawiazku tym ile % silnika to smiec.
Kupilem ostatnio cz 516.
Miala silnik ktory nie dzialal, ale z zewnatrz wygladal calkiem przyzwoicie.
Niepoobcierany, niepoobijany, po prostu swiezy.
A w srodku fucking tornado. Jedynie dekiel motoplatu chyba byl dobry !!!

Osobiscie polecam skladac silnik z czesci zakupionych oddzielnie.
Dluzej sie z tym schodzi ale nie wywalasz 2x pieniedzy i masz stuprocentowe czesci.


Orientacyjna wartosc nowych czesci:

Tlok 100
korba 200
tuleja 200
nowe tarcze i przekladki sprzegla 120
kopniak 150
walek kopniaka tez cos kolo 200
gala biegow 100
motoplat 250-350
gaznik 70 (uzywane w git stanie)
kartery 100 (uzywane w git stanie)
skrzynia 150 (uzywane w git stanie)
wydech 100 (uzywane w git stanie)

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-16, 18:06 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-05-15, 10:51
Posty: 7
Czyli jednak nie tak tanio
a przy moich uczniowskich zarobkach 130 zł miesięcznie to trochę potrwa :sad:
Bo mam zamiar zbudować jakieś moto
Udało mi się kupić tanio kompletnego crossa (Fantic) lecz niestety silnik jest jest tak zużyty że jego remont będzie kosztował kupę pieniędzy a części nie są dostępne
więc chciałem kupić silnik od CZ powoli go remontować .
W tym wypadku jedynie ratuje mnie ostra zbiórka pieniędzy :neutral:
Jedynie co mnie troche ratuję uczę się jako mech. samochodowy i mam dostęp do narzędzi
(prasy , piaskarka , itp.)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-16, 22:36 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
silnik od cz cross 516 to fajny wynalzek.
Jest zdecydowanie tanszy w utrzymaniu niz japonskie sprzety a jest do nich zblizony.
Mozna powiedziec ze jest to totalnie zubozona japonnia.
Podobne wykorbienie, skok tloka, srednica tloka, 6 biegow, daja smak full crossa.

Wiadomo ze w cz brak wody, membrany, zaworu wydechowego a mimo takiego uproszczenia w stos. do japonczykow, w cz jest przy czym glowkowac. Cz jest bardzo wrazliwa na niewlasciwe zlozenie. Szczegolnie chodzi o skrzynie. Czesto ze wzgl na brak podkladek dystansowych, lub zle zdystansowanie, skrzynie spypia sie...a wiadomo czesci kosztuja.
Jesli sypnie sie skrzynia to jest duze prawdopodobienstwo ze rozsadzilo kartery.
O ile skrzynie lub jej elementy w miare latwo dostaniesz, tak znalesc zdrowe jartery juz nie bedzie tak latwo.

Silnik niby prosty, ale nie wybaczajcy bledow przy skladaniu.

Sadze ze przy braku kasy lepszy bedzie silnik od etz 251. Zwlaszcza ze pakujesz silnik do ramy nie cz'etowskiej.
Nie wiem jak jest z zywotnoscia takiego silnika przy katowaniu w polu, ale naprawy i dostepnosc czesci zdecydowanie ulatwiaja sprawe. Co wiecej etz 251 ma mocniejszy dol i wiecej momentu obortowego niz 516 i na pewno latwiej bedzie opanowac taki sprzet w polu niz cz.
Nie mowie o grzaniu na wprost, tylko o zakretach, podjazdach itd.
Cz jest bardzo narwana, a etz pociagnie juz w miare od dolu.
Etz ma 25Nm a cz 19Nm.
Chociaz zlozenie silnika od etz tak zeby dzialal 100% czysto, bez szmerow, brzekow itd tez nie jest latwe.
Plus dla etz jest taki ze skrzynia w etz ma wybierak jak w nowoczesnych crossach i elegancko dziala, a w 516 jest toporna.
Dalej sprzeglo w 251 dziala jak nalezy, a w 516 czesto puchnie tuleja kosza sprzeglowego i silnik ma problemy z wejsciem z niskich na wysokie oboroty podczas wysprzeglania.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-05-17, 16:54 
Offline
Szary czleczek

Rejestracja: 2011-05-15, 10:51
Posty: 7
Czyli wszystko ma swoje wady i zalety
Ale silnik od Etz chyba to nie ta moc i jednak nie będzie raczej miał tej ,,rakiety''
CZ no droga sprawa ale chyba musi być warto patrząc chociaż na to forum .
Bo silnik który mam oryginalny od tego motocykla ma zajechany tłok i cylinder , a cylinder nicasil , czyli dorobienie nowej tulei + tłok , łożyska na korbie to około 500 zł + nie mam pewności jak długo wytrzyma sprzęgło i skrzynia których nie kupie nigdzie .
Czyli silnik CZ odwdzięczy się kiedy my poswięcimy mu trochę czasu i cięzkiej pracy :mrgreen:


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl