CZcross.pl

Największe (i jedyne) forum motocykli Cezet Cross w Polsce!

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 2010-11-14, 15:34 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
dzieki za slowko o kraniku :)
bo juz myslalem ze znow bede musial szukac dalej.

mala dygresja co do zaplonu.

sadze,ze zaplon na pewno zmienil charakterystyke, tzn nie wiem jak w kwestii elektroniki, bo kiedys czytalem ze w kozackich zaplonach sa jakies tam zmienne mapy zaplonu itd i ze zmienia sie kat wyprzedzenia wraz z obrotami, ale nie w tym rzecz.

chodzi o zmieniony moment bezwladnosci.
przy wirniku jest znacznie mniejszy, wiec slinik wkreca sie szybciej ale ma mniejszy moment obrotowy, przy kole zamachowym z nowym zaplonem moment bezwladnosci jest wiekszy, wiec moment obrotowy jest wiekszy, ale silnik sie wolniej wkreca na obroty.
tak czy siak cz powinna miec mocniejszy dol.

szczegolnie widoczne bylo to przy odchudzonym koszu sprzeglowym w cz 516.
wkrecala sie jak kosiarka, ale ubylo momentu obrotowego, dlatego go zepchnalem na allegro.

tak samo w maluchu 126p. odchudzone sprzeglo i silnik dziala jak elektryczny, ale co z tego jak "pod gorke nie podjedziesz".

podsumowujac te brednie :) sadze ze przybylo ci momentu obrotowego kosztem szybkosci wkrecania sie na obroty.

a powiedz mi jakie masz dysze w dellorto ?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-11-14, 16:34 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2009-04-14, 21:16
Posty: 38
Lokalizacja: Iława
Dysza glowna 160,wolnych obrotow 45.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-11-15, 10:56 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
jakbyś mógł to nagraj jakiś filmik jak ci się Czesia ,wkręca , jeździ :twisted:


Na górę
 Tytuł:
Post: 2010-11-15, 22:49 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2009-04-14, 21:16
Posty: 38
Lokalizacja: Iława
ok w czwartek cos wrzuce bo narazie nie mam czasu.Szkoda ze u mnie w okolicy nikt nie ma 516 bo z chcia bym zobaczyl czy dalo to jakis efekt.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-19, 23:34 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
kam2136 pisze:
ok w czwartek cos wrzuce bo narazie nie mam czasu.Szkoda ze u mnie w okolicy nikt nie ma 516 bo z chcia bym zobaczyl czy dalo to jakis efekt.

i jak tam powstał jakiś filmik ????


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-22, 13:00 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
(tak dla sprostowania. jak mnie oswicieli inni uzytkownicy forum, moment obrotowy nie jest zalezny od momentu bezwladnosci, a co za tym idzie zmiana wirnika na kolo zamachowe o wiekszej masie nie wplynie na moment obrotowy.)


Patrzylem na zaplony am6 na allegro i sa tanie i dostepne.
W zwiazku z oswieceniem co do wplywu masy wirujacej, a wlasciwie jego braku zaplon od am6 zaczyna mi sie coraz bardziej podobac.

Z tego co mowiles to juz miales zalozony ten zaplon, ale orientujesz sie czy trzeba go przerabiac?

Np toczyc tuleje kola zamachowego ??
Moglbys zrobic foto cewko modulu?

Rozumiem ze masz tam wyjscie na swiatla?

Z naprawy mojego motoplatu g* wyszlo, ale o tym napisze i wrzuce foto. Moze komus sie przyda. Natomiast chyba przerwe poszukiwania motplatu i lykne to am6.

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-22, 14:49 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2009-04-14, 21:16
Posty: 38
Lokalizacja: Iława
Filmik dam na wiosne bo ten robiony w jesien to byla lipa(kamerzysta sie nie popisal :mrgreen: ) ;/

Co do zaplonu AM6 stojan pasuje pod kartery nie trzeba nic przerabiac( nawet pasuje na fasolki ;) ) magneto trzeba dotoczyc nowy stozek bo nie pasuje orginalny(jest za krotki i nie dochodzi do klinu i musi byc troche dluzyszy) znajomy tokarz zrobi ci to za dobre 0,7 ;).Tak zapolon ma wyjscie na światla.Postaram sie zrobić fotki jak to wyglada dokladnie jak wrzuce to napisze ;).
Co moge powiedziec do CZ hmm tak jak by lepiej wkrecala sie na obroty i byla nawet troche mocniejsza , ale nie wiem czy zaplon cos pomogl bo robilem pare innych modyfikacji(zaplon,gaznik,szersze kanaly ssace,wal od 511)
Koszt wymiany zaplonu to : 130 zl zaplon z magnetem od jakiegos uzywanego sprzeta z allegro,modol 50 zl , i dotoczenie stozka 40 zl .
Narazie nie mialem zadnych problemow z tym zaplonem

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-22, 20:43 
Offline
Ekspert

Rejestracja: 2005-04-22, 20:48
Posty: 1077
Lokalizacja: Warszawa
szubert1985 pisze:
(tak dla sprostowania. jak mnie oswicieli inni uzytkownicy forum, moment obrotowy nie jest zalezny od momentu bezwladnosci, a co za tym idzie zmiana wirnika na kolo zamachowe o wiekszej masie nie wplynie na moment obrotowy.)


Na moment faktycznie nie jednak zbyt lekkie koło zamachowe może zmienić odczucia. W jaki stopniu to już można się przekonać tylko próbując.

Miałem porównanie dwóch CZ 380. Moja na klasycznym zapłonie i bardzo ciężkim kole magnesowym oraz kolegi na motoplacie gdzie masa wirnika jest kilkakrotnie niższa. Można to było odczuć, CZ kolegi wydawała się bardziej nerwowa i narowista jednak nie były to wcale negatywne objawy.

Nawet zbyt narowisty silnik z bezawaryjnym zapłonem rekompensuje niedogodności związane z psującym się motoplatem lub co gorsza przerywaczem. Aczkolwiek jeśli komuś regularnie nawala motoplat to chyba ma po prostu pecha bo w gruncie rzeczy to bardzo fajny zapłon i bez przyczyny rzadko nawala.

_________________
500


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-23, 12:56 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
jol

takie pytanie mam.
W zaplonie od am6 jest wyjscie na swiatla, ale czy to znaczy ze mozemy od razu pod styk zarowke podpiac ?
Potrzebny jest pewnie regulator, zna sie ktos na tym ?
Wybaczcie ale za Ch* sie na tym nie znam

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-23, 14:19 
Offline
Zaawansowany czleczek
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2010-09-12, 16:26
Posty: 39
szubert1985 pisze:
jol

takie pytanie mam.
W zaplonie od am6 jest wyjscie na swiatla, ale czy to znaczy ze mozemy od razu pod styk zarowke podpiac.
Potrzebny jest pewnie regulator, zna sie ktos na tym ?


Regulator jest na pewno potrzebny bo inaczej popali nawet h4
moc tego zapłonu to ok 80w wyjście na światła spokojnie pociągnie żarówkę 35w
podobnież odcina zapłon przy obrotach powyżej 14 000rpm :twisted:
zapłony te stosowane są w rożnych motocyklach są to zapłony Ducati Energia
najczęściej w silnikach am6 am5 derbi skuterach malaguti yamaha aerox itp

Dużo informacji o tym zapłonie znajdziecie tu : http://simsony.net/showthread.php?t=19599


mam pytanie ile waży orginalny wirnik motoplatu w cz 516 ?????
ps koło magnesowe ducati energia (czyli od zapłonu am6) waży 750g


Ostatnio zmieniony 2011-01-24, 10:40 przez Alek20, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-23, 17:31 
Offline
Mlody postmen

Rejestracja: 2010-11-09, 18:26
Posty: 81
Lokalizacja: Radziechowy okolice Żywca
Najlepiej było by chyba zastosować chiński odpowiednik który kosztuje 162 zł (tak pisał użytkownik Bananvandyk). Oryginał kosztuje w okolicach 400zł wiec chyba tyle co motoplat.

_________________
Naprawa zapłonów typu CDI motoplat



http://www.youtube.com/user/muciekk500 Mój kanał na YT


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-23, 18:48 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
wirnik wazy 610g

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-23, 20:09 
Offline
Zaawansowany czleczek

Rejestracja: 2009-04-14, 21:16
Posty: 38
Lokalizacja: Iława
http://bikepics.com/pictures/2094748/ tu macie fotke jak zaplon siedzi w silniku.Od zaplonu ida 4 kable.3 do cewkomodolu, 1 do regulatora napiecia.

http://bikepics.com/pictures/2137291/ fotka cewkomodolu ( sory ze taki brudny,ale nie mialem zadnej szmatki po reka :sad: ) do niego wchodza 4 kable.3 od zaplonu i czwarty wylacznik.
Do Dawid92 zplon mozesz kupic jakis uzywany z rozbitej RS z 2008 roku i masz praktycznie nowy zaplon za 130 zl.
Ja u siebie w Rx mialem podpieta zarowke h4 55/60w i swiecila elegancko fakt na wolnych obrotach swiecila jak postojowka ale na wyzszych oslepiala kierowcow na krotkich :mrgreen: (zaplon spokojnie uciagnie taka zarowke)


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-24, 01:20 
Offline
Zaawansowany postmen
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2005-08-15, 20:37
Posty: 230
Lokalizacja: I?awa
Jakis czas temu jak sprzedawalem czesci kamilowi od cz, to ja mu podpowiedzialem o tym zaplonie z am6. Pisalem juz kiedys na forum, ale nikt mnie nie sluchal:)

Napisze zalety tego zaplonu :

Stojan(wersja z fasolkami) pasuje idealnie, bez zadnego przerabiania, szlifowania i toczenia w miejsce zaplonu w karterze cz. Mam na mysli srednice stojanu i fasolki.

Kolo zamachowe wymaga odciecia oryginalnego stozka ktory trzyma sie na nitach, i dotoczenia nowego. Nie jest ciezkie, ani za lekkie.

Dostepnosc tego zaplonu jest bardzo dobra, na allegro pelno tych zaplonow, jest ich coraz wiecej i sa coraz tansze. Wystepuje w kilkunastu motorowerach, praktycznie we wszystkim co jest napedzane silnikiem minarelli am6.

Zaplon ten odcina iskre dopiero przy okolo 15-16 tys

Nie posiada mapy zaplonu, wiec jest stala wartosc wyprzedzenia zaplonu w kazdym zakresie obrotow.

Jest bardzo niezawodny.



Cewko modulu w razie spalenia, mozna kupic po 30-50 zl na allegro, a nawej taniej.

Mozna wyprowadzic sobie swiatelka, ale najpierw trzeba podlaczyc regulator napiecia ( okolo 20 -30 zl koszt)

Co do kola zamachowego. Jest wieksza srednica, ale w niczym to nie przeszkadza, bez problemu miesci sie pod pokrywa motoplatu. Masa tez jest wieksza, ale nie jest to az taka duza roznica. Mysle ze jest ona nie wyczuwalna w praktyce, no chyba ze na wykresie :) Cz dostanie ciut wiecej momentu obrotowego, a co za tym idzie, troche dolu, ktorego praktycznie nie ma.

Sam posiadam taki zaplon w swoim jeszcze niedokonczonym sprzecie - kx 500 z 84. Zdecydowalem sie na niego ze wzlegu na nizsza cene , oraz dostepnosc czesci. Sprawowal sie dobrze.

Nowy taki zaplon mozna juz kupic za 199 zl bez modulu.

http://allegro.pl/stator-magneto-stojan ... 12990.html

Same nowe cewki kosztuja 93 zl.

http://allegro.pl/stator-iskrownik-zapl ... 30559.html

Wiem, ze czesc informacji powtorzylem z poprzednich postow, ale zrobilem sobie takie male podsumowanie :) Jeszcze zeby rozwiac wszystkie watpliwosci z kolem zamachowym - jezeli bedziecie nadal chcieli powrocic do wirnika, to zawsze mozna kupic sportowy zaplon od am6 , ktory wyglada prawie jak motoplat. Fakt, cena takiego jest bardzo duza, ale zawsze mozna dostac uzywke.

http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 3eb8670550

Pozdrawiam.

_________________
Była CZ 125 typ 516 90


Na górę
 Tytuł:
Post: 2011-01-24, 09:42 
Offline
Ekspert
Awatar użytkownika

Rejestracja: 2007-10-15, 17:46
Posty: 609
Lokalizacja: Warszawa.
a co to sa te fasolki?

to te 3 elementy w podstawie do ktorej mocuje sie stojan?

_________________
valentiono rossi = GP, szubertino crossi = MX.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited | DVGFX2 by: Prosk8er ©
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl